Tänään tuli hyvä tarina radiosta, kun ajelin.
Minne tontut katosivat? | Ykkösaamun kolumni | Radio | Areena | yle.fi
Mitähän mahtaa kuulua sille Mikko Kärnän lakialoitteelle, jossa ehdotettiin lapsilisien poistoa rokotusohjelmaan osallistumattomilta perheiltä? Kovin äkkiä sekin keskustelu hautautui.Tätäkö nämä rokotehörhöt haluavat Suomeenkin?
Tänään tuli hyvä tarina radiosta, kun ajelin.
Tähän lienee osasyynä, että jokaista kohtuu harmitontakin tautia vastaan rokotetaan. En itse koe tarpeelliseksi hakea kaikkia mahdollisia rokotteita, liika on liikaa. Influenssarokotteita pidän täysin tarpeettomina, polio, jäykkäkouristus, kurkkumätä tms. taas ovat tarpeellisia.
Ihmisillä on hävinnyt käsitys siitä, mikä on tarpeellista ja mikä ei. Sen takia jätetään ääripäässä ottamatta ne oikeasti tarpeelliset rokotukset ja toisessa päässä otetaan kaikki mitä rahalla saa.
Itse olen sairastanut lapsena vesi- ja tuhkarokon sekä sikotaudin. Tuhkarokkoa oli oikein "epidemiaksi" asti, mutta ei siihen kukaan kuollut. Vittumaisia kaikki, mutta en edes vertaa johonkin polio/kurkkumätä/jäykkäkouristus juttuihin.
Faktaa on se, että heikossa kunnossa oleva ihminen ei kestä edes flunssaa. Ei kaikkea vastaan kannata kehitellä rokotteita ja viedä luontaista vastustuskyvyn kehittymistä ( normi terveyden omaavalla tuollainenkin löytyy).
Kaikenkaikkiaan on huonoa verrata Romanian ja Suomen tilanteita, tuolla suuri osa ihmisistä elää totaalisessa köyhyydessä ja julkinen terveydenhuolto on sen mukaista. Suomessakin joutuu sairaalahoitoon rokotteista kymmeniä pieniä lapsia vuodessa, mutta meidän julkisella puolella taso on sen verran hyvä, että kuolemia tulee äärimmäisen harvoin.
... Ei kaikkea vastaan kannata kehitellä rokotteita ja viedä luontaista vastustuskyvyn kehittymistä ( normi terveyden omaavalla tuollainenkin löytyy)...
Jos pidät minua rokotehörhönä, se kertoo parhaimmin sinusta. En kritisoi rokotuksia yleensä, vaan turhaa rokottamista.
Kuten olen tälläkin palstalla aiemmin kertonut, en ymmärrä tuota rokotusten pointtia sellaisten "tautien" osalta, missä kuolleisuus% sairastuneilla on jossain promillen tuhannesosassa. Meillä lapset rokotettiin normaali rokotusohjelman mukaisesti, mikä omasta mielestäni oli tarpeellinen suoja. Sikainfluenssa rokotteesta sai jokainen tehdä oman päätöksensä, kun olivat tuolloin jo yli 15 ikäisiä.
Se, että heikko vanhus kuolee 85vuoden iässä tuollaiseen, on mulle normaalia elämän kiertokulkua.
Olen saanut nähdä omassa lähipiirissä näitä rokotteiden haittapuolia sika- ja normi-influenssa rokotteiden osalta, enkä ymmärrä minkä takia terve aikuinen noita ottaisi, ellei työnsä puolesta ole pakko. Jos riski sairastua influenssaan on 25%, niin otan mieluusti sen "riskin". Jos riski eskaloituu ja sairastun, on riski kuolla tuohon minulla luokkaa 0.001 promillea perusterveenä miehenä. Suurempi riski on kuolla liikenneonnettomuudessa, kuin normaaliin influenssaan rokottamattomana, kaikissa ikä-ja riskiryhmissä.
Mulla on varmaan erilainen maailmankuva, koska pidän kuolemaa ihan luonnollisena asiana. Sitä kannattaa yrittää vältellä, muttei terveytensä uhalla.
Jokainen tehköön mun puolesta näissä asioissa omat päätöksensä, puolesta tai vastaan. Jos yhteiskunta jossain vaiheessa tekee päätöksen, että kaikki mahdolliset rokotukset tulee pakollisiksi, niin sitten mennään sen mukaan tai muutetaan muualle.
Toisaalta olisi mielenkiintoista myös tietää se miten Räsänen suhtautuu näihin pirkkojalovaaroihin ja muihin lahkolaisiin, jotka lupaavat vielä ihmeellisimpiä parantumisia muodollista korvausta vastaan. Eli rukous ei maksa mitään, mutta hengellinen työ maksaa.
Ilta-Sanomat kirjoitti:Yhdistys muun muassa maksoi Jalovaaralle huomattavaa kiinteää kuukausipalkkaa ja kustansi hänelle vapaan autoedun, vaikka lupien mukaisesti kaikkien maksettujen kulujen olisi tullut kytkeytyä rukousiltojen järjestämiseen.
Lupien vastaisesti maksettiin käräjäoikeuden mukaan auton osto ja kuluja, ammattikirjallisuutta, avustus norjalaiselle GodTV:lle, Jalovaaran kielikursseja, Jalovaaran päivärahoja sekä myönnettiin lainoja lähipiirille kuten 68-vuotiaan miehen tyttärelle.
Jos riski sairastua influenssaan on 25%, niin otan mieluusti sen "riskin". Jos riski eskaloituu ja sairastun, on riski kuolla tuohon minulla luokkaa 0.001 promillea perusterveenä miehenä. Suurempi riski on kuolla liikenneonnettomuudessa, kuin normaaliin influenssaan rokottamattomana, kaikissa ikä-ja riskiryhmissä.
Mulla on varmaan erilainen maailmankuva, koska pidän kuolemaa ihan luonnollisena asiana. Sitä kannattaa yrittää vältellä, muttei terveytensä uhalla.
Tätäkö nämä rokotehörhöt haluavat Suomeenkin?
Romaniassa kuollut toistakymmentä lasta tuhkarokkoon, kun paikalliset rokotehörhöt ovat saaneet tahtonsa läpi ja rokotuskattavuuden laskemaan.
Deadly measles outbreak spreads in Europe as vaccinations fall - National | Globalnews.ca
Toivottavasti liikkeen johtohahmot haetaan oikeuden eteen ja minimissään kuolemantuottamusta lähdetään ajamaan näille.
Kuulostaa ihan ilmastonmuutosdenialismilta.Rokotevastaisethan ovat joskus väittäneet esim polion ja vastaavien, rokotusten avulla kuriin (hävitetyksi) saatujen tautien vaan "kulkeneen luonnollisen elinkaarensa loppuun", eli että virus on ollut voimissaan maapallolla x miljoonaa vuotta mutta nyt sen elinvoima lakkasi. Olisi mielenkiintoista kuulla millä perustelisivat sellaisten tautien paluun jotka on rokotuksin saatu kuriin (lähes hävitetyksi), mutta jotka ovat nyt pikkuhiljaa tekemässä paluuta. Toki kun on uskossa vahva niin se on aivan sama minkälaista todistetta laitetaan naaman eteen kun kokemustietohan on sitä ainoaa oikeaa tietoa.
Suhtautuminen rokottamiseen on jotenkin hyvä esimerkki ihmisille tyypillisestä käyttäytymisestä. Kun rokotteet keksittiin, niitä tuskin kukaan kyseenalaisti, sillä ihmisillä oli konkreettisia kokemuksia sairauksista, joita niillä torjuttiin. Kun aikaa kului, ihmiset ovat unohtaneet nuo sairaudet, ja rokotteiden hyödystä ei enää nähdä konkreettista todistetta. Siksi tietyt ihmiset alkavat kiinnittää huomiota vain niiden haittoihin. Ja tämän jälkeen laumahysteria saa vallan.
Tavallaan näin, mutta rokotevastustajahörhöjä on ollut yhtä kauan kuin rokotuksiakin.
Teknologisen kehityksen paradokseja, massaviestinnän helpottuessa kaiken maailman luddiitit pääsevät julistamaan sanomaansa jokaiselle potentiaaliselle uuvatille ja nämä kehityksenvastustajat ovat oppineet sen verran että saavat kiihotusviestit vastaanotetuksi ja välitetyksi edelleen. Sitten näiden kehitysvammaisten (tarkoitan siis luonnollisesti etteivät kehityksestä nauti) jumalaton meuhkaaminen etenkin verrattuna tiedemaailman perinteiseen hitaaseen, rauhalliseen ja faktapitoiseen viestintään verrattuna saa palstatilaa ja näkyvyyttä, mikä puolestaan aiheuttaa jonkunlaisen tasa-arvoharhan syntymistä ja osaltaan vähentää arvostusta oikeaan tieteentekemiseen. Sekaan muutama omaa etuaan massoja hyväksikäyttämällä ajava "kokemustieteilijä" ja soppa on valmis.Tässä olet varmasti oikeassa. Tosin näinä aikoina näiden hörhöjen ääni kuuluu paremmin, ja he saavat helpommin seuraajia.
Retardit Pietarsaarelaiset taas vauhdissa, juottavat hopeavettä lapselleen:
Hoitokeinona markkinoitu hopeavesi vaarallista suun kautta nautittuna. Annetaan silti lapsille antibioottien sijaan | MOT | yle.fi
Toivottavasti joku on tehnyt lastensuojeluilmoituksen näistä.
Toivottavasti joku on tehnyt lastensuojeluilmoituksen näistä.
Voi luoja noita ihmisiä... Tieteen ja logiikan perusteiden ymmärrys pitäisi olla pakollisena kouluaineena heti ala-asteelta lähtien.
Olen kuullut tästä ilmiöstä useampaakin kautta. Nyt on vähän epätarkka viittaus, mutta joskus kuluvana vuonna kuulin YLE Puheen jostakin ohjelmasta Lääkäriliittoa edustaneen henkilön kertoneen ilm. akateemisesta tutkimuksesta, jonka mukaan terveydenhuollon hoitohenkilöstön suhtautuminen uskomushoitoihin on poikkeuksellisen yleistä, ihan kärkipäätä eri ammattiryhmiä verrattaessa. Lääkäriliiton edustaja piti havaintoa hyvin huolestuttavana. Niin minäkin. Ohjelmassa mainittiin myös, että Sairaanhoitajaliiton nettisivuilla oli tuohon aikaan (tai oli aiemmin ollut) jotakin mainontaa tai asialliseksi tiedottamiseksi verhottua sisältöä liittyen uskomushoitoihin.Aihetta sivuten, on hämmentävää nähdä yllättävän monen hoitoalalla (sairaanhoitajia ja lähihoitajia) hurahtaneen ainakin jollain asteella erilaisiin uskomushoitoihin, jos ei muuta niin niiden kautta hakevat tukea lääketieteelle. He eivät välttämättä ole hylänneet lääketiedettä, mutta siihen rinnalle sitten etsivät tukea milloin mistäkin - alkane vuorisuolasta ja päätyen sekavaan uskomushoitojen soppaan.