Muutenkaan Helsingin Sanomien urheilutoimituksen taso ei ole mitenkään häikäissyt minua näiden ns. nippelitietojen osalta, vaikkakin jalkapallon maailmanmestareiden muistaminen kaikilta kisavuosilta kuuluu mielestäni yleissivistykseen.
Sen lisäksi että tuo juttu oli täyttä kuraa, niin uusimmat uutiset ovat vähintäänkin erikoisia. Tokihan sitä aina toivoo, että oman suosikkijoukkueen pelit jatkuisivat keväällä pitkään, mutta että heinäkuun alussa ratkeaisivat vasta puolivälierät, niin on se jo vähän liikaa.
[...] minun yleissivistykseeni se ei kuulu. En edes tiedä mikä maa voitti viimeisimmän jalkapallon maailmanmestaruuden. vlad.
IS kirjoittaa tämmöistä:
"Koska Liverpoolilla ei Tottenhamin ja Arsenalin tavoin ole mahdollisuutta pelata ensi kaudella Mestarien liigaa, sen täytyy kesän pelaajahankinnoissaan turvautua paljolti shekkivihkoonsa."
Jostakin syystä ymmärsin tuon tummennetun lauseen siten, ettei yksikään noista kolmesta seurasta pelaa Mestareiden liigaa ensi kaudella. Olisihan sen ehkä voinnut selvemminkin sanoa.
Koko uutinen.
Jos odotus keskihinnaksi oli 59 euroa, ja se olikin 61, niin miten niin se sitten meni odotetusti?Nokian matkapuhelimien keskihinta laski odotetusti toisella neljänneksellä. Matkapuhelinjätin mukaan puhelimien keskimääräinen myyntihinta (ASP) oli laskenut huhti-kesäkuussa 61 euroon.
Uutistoimisto Reutersin keräämässä ennusteessa analyytikot olivat odottaneet keskihinnan olevan toisella neljänneksellä 59 eurossa.
No siten, että se laski odotetusti, vaikka ei ihan siihen hintaan asti mitä odotettiin.Jos odotus keskihinnaksi oli 59 euroa, ja se olikin 61, niin miten niin se sitten meni odotetusti?
Hyvä Maikkari, hyvin te vedätte. Jälleen kerran.
...jjja vieläpä Jatkis-taustaisen hemmon voimin, jos olen oikein ymmärtänyt. Että näin.