Huonointa lyriikkaa – omat ehdotukset kehiin!

  • 160 734
  • 580

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Happoradio on tähän päivään asti karsiutunut niukasti henkilökohtaiselta paskojen bändien listaltani, koska bändillä on ihan oikeasti pari kuunneltavaakin biisiä, mutta ei enää.

Erehdyin juuri virittämään vastaanottimeni YleX:n taajuudelle ja ymmärsin parin kertosäkeen jälkeen, että se tosiaa laulaa "Ilman sinua aina on HC-sää".

HC-sää! Käsittämättömän upeata ilmaisua! HC-sää! Vaikea pistää paremmaksi. Se tosi-tv biisi meni vielä harhalaukauksesta, mutta nyt on kuppi nurin.
 
Viimeksi muokattu:

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Temmotaan ketjua ylös. On tämä jumaluta sen verran hyvä ketju, että pitää omakin ehdotus heittää kehiin. Vaikka Maj Karma huikea poppoo onkin, on riimit vähän niin ja näin. Vai mitä sanotte:

"Emmagaalat, femmagaalat, linnanjuhlissakin täysin naamat!"

"Joku juo liikaa, joku pettää, joku puhuu liikaa, joku ei mittään."

Viikatekin ja Kaarlo etunenässä repäisee myös uudella levyllään:

"Tienoot ne kumajaa, tienoot ne soi,
ihmiset tulissa kettujen karkeloi.
Tienoot kumajaa, tienoot ne soi,
ihmiset tulissa karkeloi."

"Pohjatuulta
minä kuuntelen ja mietin,
mikä olossani liekin,
muistuttaa pohjatuulta."
 

Saamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, osa sydämestä JYP:ille
Skyward: Die Happy

Huonointa lyriikkaa pitkään aikaan.

"see the child come running, running for her life saying:
hold me daddy if the lights go out
...and then the lights they go out
"

Ja se tyyli, millä tuo kohta lauletaan. Hyyyi... puistattaa.

"I could show you the sky, the stars and the moon
just as long as we die together, we die happy"

Taivaat, tähdet ja kuun. Tuollaisia latteuksi olen viimetteksi nähnyt e-cardeissa, joita 12-vuotiaat ensirakastuneet lähettelee sähköpostilla toisilleen. Tuo teksti sentään aikuisen miehen tekemää. Hyi helv.... (Ei sillä voihan aikuinen mies hempeillä ja pitääkin, mutta jotain rotia laadun suhteen)

Muutenkin kyseinen biisi outo sekoitus "sudet jahtaa täysikuulla lapsukaisia" sankariheviä ja romanttista rakkausballadia. Ei toimi!
 
Tästä Elastisen uudesta biisistä löysin kyllä melko erikoisen lauseen.

"Mä toivon et tää riita olis ohi jo, ni voidaan sit rauhas tehdä sovinto". tjsp.

Siis mitä vittua. Eikös sovinto tehdä ensin ja sitten se riita vasta on ohi?

Muutenkin melkoista lyriikkaa tuossa biisissä. Eihän näihin suomiräpäytyksiin välttämättä pitäisi tarttua, mutta yksi esimerkki.

"Ei jaksa riidellä enää. Sovitaan tää tänään. Ovet paukkuu, ja joo joo joo."

Huikeaa.
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Joskus tiputaan tuoleilta ja se on kivaa kivaa kivaa...
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Oulun Kärpät
"F*ck you, you are just a piece of shit, F*ck you, we don't take shit from no one"

Kyse oli Northerin epäilemättä heikoimmasta biisistä, "Fuck you":sta.
Ihan järjetöntä silsaa lyriikoiden osalta. Musiikillisesti pojat hoitaa hommansa mutta lyriikat suoraan sanottuna kusee.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
"Mun täytyy rakastaa nä elämät roskiin
mun sydän pauhaava ku kuohuva koski
Se muille mitä tekee tahdo en kuulla
välistä rakkaus tahtoo elää ja kuolla
Mut sun lähelläs mieli peilityyni on"

Näin laulaa ystävämme Lauri Tähkä.

Onneksi J. Leskinen ehti kuolemaan ennen kuin joutui kuuntelemaan tämänkaltaista paskaa. R.I.P.

Propsit viimeisestä rivistä, se on kauniisti sanottu.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
"Mun täytyy rakastaa nä elämät roskiin
mun sydän pauhaava ku kuohuva koski
Se muille mitä tekee tahdo en kuulla
välistä rakkaus tahtoo elää ja kuolla
Mut sun lähelläs mieli peilityyni on"

Näin laulaa ystävämme Lauri Tähkä.

Onneksi J. Leskinen ehti kuolemaan ennen kuin joutui kuuntelemaan tämänkaltaista paskaa. R.I.P.

Propsit viimeisestä rivistä, se on kauniisti sanottu.

Olen ymmärtänyt että L. Tähkä on ammentanut ideologiansa ja sanoituksensa vanhoista pohjalaisista runoista. Tuskin kuitenkaan sanasta sanaan, sen verran perseestä nuo ovat.

Tässä onkin hyvä kysymys, haukutaanko väärää puuta.

Itsekään en ko. yhtyeen sanoituksista liiemmin pidä. Ne ovat yleensä itseään toistavia, yksinkertaisia ja pahimmillaan vailla järjen hiventä olevia.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Omiin kestosuosikkeihin Mikko Alatalon lisäksi kuuluu tämä kuolematon riimittely Jore Marjarannalta.

"Nurmikolla sittailen, elämänkaartani mittailen."

Takes my breath away.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Joku Irinan biisi sattuu päähän kun jokainen sana lausutaan ärsyttävästi "takapainoisesti": eläMÄSTÄ, eVÄSTÄ, saaVUTTAA, houKUTTAA jne.

En muista mikä biisi tai mitä sanoja ne olivat, mutta kun suomen kieltä ei vaan painoteta nuin, niin koko riimittely tuntui todellä väkisin väännetyltä.

Niellään ne viimeiset tavut prkl!
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
"Mun täytyy rakastaa nä elämät roskiin
mun sydän pauhaava ku kuohuva koski
Se muille mitä tekee tahdo en kuulla
välistä rakkaus tahtoo elää ja kuolla
Mut sun lähelläs mieli peilityyni on"

Näin laulaa ystävämme Lauri Tähkä.

Onneksi J. Leskinen ehti kuolemaan ennen kuin joutui kuuntelemaan tämänkaltaista paskaa. R.I.P.

Propsit viimeisestä rivistä, se on kauniisti sanottu.
No täsmälleen samasta bändistä ja biisistä meinasin kirjoittaa tässä taannoin. En ole kuullut kuin radiosta joskus autoillessa, mutta tällöinkin sysipaskat lyriikat ovat suorastaan hämmästyttäneet.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
No täsmälleen samasta bändistä ja biisistä meinasin kirjoittaa tässä taannoin. En ole kuullut kuin radiosta joskus autoillessa, mutta tällöinkin sysipaskat lyriikat ovat suorastaan hämmästyttäneet.

Mitä tämän ko. bändin tuotantoa olen radion kautta kuullut, niin ei voi muuta kuin yhtyä tähän. Huonoja sanoituksia on bändin kappaleet pullollaan. Eikä nuo Schwablen mainitsemat sanat ole edes sieltä pahimmasta päästä, vaikkakin saavat kivun tunteita aikaan.

Nämä sanat, jos mitkä saavat hermot kireälle ja mahtavan hajoilun päälle:
Hetkeksi en sulle rupia
Iäksi en sulle kelepaa
Hetkeksi olin sulle huvia
Ventovieras, harhakuvia


Voiko paskempaa olla?
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Ihan alun pienen pätkän pistän todella huonosta sanoituksesta.

"I Love To Say Fuck" - Murderdolls

FUCK

Well I ain't got a fucking problem
I just love to say fuck
And I don't care who's around me
I could really give a fuck
And I don't care if you're my mother
Or my motherfucking father
I could really give a fuck now
That ain't my motherfucking problem

Oh, yeah
I love to say fuck when I'm driving in my car
Fuck when I'm walking in the fucking park
Fuck you if you don't like what I say
I love to say fuck every fucking day
Oh yeah
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Itse en kyllä ymmärrä CMX:n sanoituksia lainkaan: kuulostaa pelkältä tajunnnanvirralta. Itse ainakin luen oikeiden runoilijoiden runoja, jos korkeakulttuuri kiinnostaa.

Periaatteessa pidän CMX:stä, mutta olen miettinyt tätä samaa. Menisköhän läpi, jos itse alkaisin kirjoittamaan biisejä: kirjoittaisin paperille vain asioita, jotka ei tarkoita mitään ja tyrkyttäisin sitä muusikoille jonain vitun runotaiteena.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen ymmärtänyt että L. Tähkä on ammentanut ideologiansa ja sanoituksensa vanhoista pohjalaisista runoista. Tuskin kuitenkaan sanasta sanaan, sen verran perseestä nuo ovat.

Tässä onkin hyvä kysymys, haukutaanko väärää puuta.

Itsekään en ko. yhtyeen sanoituksista liiemmin pidä. Ne ovat yleensä itseään toistavia, yksinkertaisia ja pahimmillaan vailla järjen hiventä olevia.

Alkuun ajattelin itsekin näin, että ihan hirveiltä kuulostavat Tähkän laulut, mutta sittemmin olen jollain tavalla ihastunut näihin lauluihin. Ja nykyään Tähkä onkin jo yksi suosikeistani. Nuo laulujen oudolta kuullostavat sanat tekee lauluista juuri niin hyvät kuin ne onkin.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Periaatteessa pidän CMX:stä, mutta olen miettinyt tätä samaa. Menisköhän läpi, jos itse alkaisin kirjoittamaan biisejä: kirjoittaisin paperille vain asioita, jotka ei tarkoita mitään ja tyrkyttäisin sitä muusikoille jonain vitun runotaiteena.

Nimimerkkiä Evil lainaten: "Tätä Popeda-fanit aina jaksavat ihmetellä. Ehkä siksi, että kaikki biisit eivät kuulosta keskenään samanlaisilta, eivätkä sanoitukset mene tyyliin "kamoon beibi mullon metrinen salko, nyt n***itaan ja dokataan, ota makkaraa"."
 

d2uce

Jäsen
Nyt kun autoillessa on taas tullut kuunneltua hieman enemmän radiota kuin yleensä niin voin tänne yhden helmen heittää:

Kristiina Brask - Nyt mä meen

Voisin olla kuin muut
Punastuu kun sä tuut
Nuolla sun viskaamat luut
Mut se ei kiinnosta mua
Sä olet vain katse jota mä hain
Nyt mä meen

En laittanut nyt kuin kertosäkeen, mutta kyllähän siitä jo aika hyvän käsityksen saa siitä kuinka onneton kappale on sanoituksiltaan.

Biisi muutenkin kuulostaa siltä, kuin Nylon Beat laulaisi jotain umpisurkeaa lastenlaulua.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Lahtelainen kaupallisradio (HEH...) , siis Radio Voima on sujauttanut soittolistoilleen Maria Montell :in renkutuksen.
En onneksi tiedä tuon raastavan renkutuksen nimeäkään mutta kyllä siinä ainakin Brasilian futismaajoukkueen maalivahtia kovasti ikävöidään:
"So the story goes, dida-dii, dida-dii, dida-dida-dida-diiii...(jankutus jatkuu loputtomiin)...dida-dii".
Sangen sadistinen piina kuulijalle. Ei pysty - liian hapokasta!
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Tiedä sitten lyyrisyydestä, mutta onko jonkun muun mielestä seuraavassa machofrederikin biisissä jotain pielessä..

"..hauska on jälkeen päivän nyt kotiin rientää, kun jotain hyvää aikaansa saaneen tietää.." Eli "Harva meistä on rautaa" on teos. Hitto tämä käy joka kerta korvaan kun Radio Suomessa (cd:ltä kotistereoissa ja autossa) soi.

"Aikaansa saaneen" vai "aikaan saaneensa" ??
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Kyllähän Vaasalasinuorikkojen, Strum und Drangin uusin sinkkulohkaisu on jotain melko huikeutta. Jätkä vetää slovarin rrallienglannilla ja sanoitukset ovat nyt mitä ovat. En nyt jaksa etsiä lyriikoita, mutta melkoisen täynnä kliseistä jadajadaa koko biisi on.

nimim. You were my guardian angel, you saved me all times.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
PMMP:
"Lumi on syönyt kaiken
routa raiskaa tämän maan
Joutsenetkin jäätyy kiinni jaloistaan"

Huikea on myös ketjun alkupuolella mainittu Hectorin tykitys, eli:
"Takataan roos - rokataan taas!
Tokataan raas - rakataan toos!
Takataan taas - rokataan roos!..."
 

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Huikea on myös ketjun alkupuolella mainittu Hectorin tykitys, eli:
"Takataan roos - rokataan taas!
Tokataan raas - rakataan toos!
Takataan taas - rokataan roos!..."

Nooh, alkuperäinen biisi on "Yakety Yak", joten tuskinpa tuohonkaan mitään suurta filosofiaa saa...Hector kuitenkin tehnyt ehkä parhaimmat suomalaiset populäärimusiikin lyriikat. Populäärimusiikin, sillä varauksella, että parhaimmat sanoitukset löytyvät muualta kuin "Juodaan viinaa"-osastolta.

Mutta kyllähän edesmenneen Janos Valmusen "Bussipysäkillä" lienee ylittämätön. Oikeastaan sitä ei saisi edes haukkua, camp-klassikko.

Oikeasti ärsyttävimmät lyriikathan löytyykin sitten A.W. Yrjänältä, kun taas joku Yö on yksinkertaista tuubaa, eikä muuta yritä ollakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös