Realcowboy kirjoitti:Omista inhokeista tuli mieleen Kake Randelinin esittämä: "Avaa hakas". Naiviudessaan ylittämätön.
http://www.yle.fi/levysto/firs2/kappale.php?Id=Avaa+hakas
Sanoituksesta vastaa edellisen linkin mukaan Raul Reiman.
Wrighter kirjoitti:Artistin niemeä en ikävä kyllä kuullut radiossa sanottavan, mutta joku uusi hieno rallatus tämä taitaa olla. Kertosäe meni jotenkin näin:
"Nurkkaan tuulilasin kyyneeleet jääksi muuttuu kuin ihan itsestään.."
Tai jotenkin noin. Mitä kaikkea paskaa sitä levyillekin pääsee?
vision kirjoitti:Jokainen aamu
Jokainen aamu, jokainen ilta
etsin sua maailman kioskeilta
Jäätelö sulaa kosketuksilta
jokainen aamu, jokainen ilta
Huomenta peittoni, minut peittelit hyvin taas
Huomenta tyynyni, kyyneleeni kuivaaja
Aamu kahvi on mustaa, herään sateeseen sakeaan
Sataa ulkona lunta, se kaiken saa näyttämään vanhalta..
.
Le Banner kirjoitti:Mikäköhän tässä nyt ihan oikeasti on vialla? Oletko kenties nahkapalli vai etkö yksinkertaisesti ymmärrä Neumanin sanoituksia? Laitetaan tänne vaan HUONOT sanoitukset.Tosin otsikkohan oli omista ehdotuksista, mutta tämän biisin nyt viimeiseksi kaikista paskatötteröistä täältä luulin löytäväni, vaikka ei mikään hitti tosin koskaan ollutkaan.
Rontti kirjoitti:Kirjoittelinkin jo johonkin toiseen ketjuun Tapani Kansan sanoituksista vaikka tämähän se oikea olisi ollut.
En nyt mistään löytänyt sanoja tähän uusimpaan Tapsan tykitykseen, koska se nyt mitä ilmeisimmin on sen verran uutta kauraa, että ei ole vielä internetiin asti ehtinyt. Tapani lauloi kuitenkin että "tää päivä on vain huomispäivä eilisen" ja jatkaa sitten heti perään luonnollisesti "tää päivä on vain eilispäivä huomisen".
En voinut kuulla väärin kun hän sitä moneen kertaan hoki. Olisi mukava tietää, että mitä herra Kansa noilla mielettömillä sananparsilla mahtoi tarkoittaa.
Rikollisen nerokasta tavaraa!smasa kirjoitti:Aamulehti kertoo samaa
etusivut täynnä kamaa
super-hyper-maksi-marketin
tin tin rin tin tin
Metalwarrior kirjoitti:Olikos tämä Marstion biisi:
Silloin joo mä sua, silloin joo sä mua, ja mä sua
silloin joo sä mua, silloin joo mä sua, ja sä mua
Kohtalaisen legendaarista kertosäelyriikkaa.
Schwalbe kirjoitti:Oli Marstiota juu ja mielestäni erittäin onnistunutta suomalaista lyriikkaa. Tässähän vaan tuodaan esiin sitä, miten vaikeaa härmäläisen (miehen) on sanoa rakastavansa jotakuta. Eikä tuo lainauskaan ihan oikein mennyt...
Dingon sanoitukset ovat kyllä täyttä paskaa; oma epäsuosikkini on Levoton tuhkimo:
"Juot ja katselet vieraisiin pöytiin
Salaa vilkaiset itseäsi peiliin
Pikimustat tähdet tuijottaa takaisin
Toivot, että joku huomaisi sinutkin
Pöydässäsi ei oo yhtään ystävää
kaikki tietää sun tuhkimotarinas nimeltään
Ennen taivas oli avoinna sinullekin
kunnes paha sormi tavoitti karkurin
Ja elämä on helppoo silloin, kun on joku,
josta pitää kii
Ei tarvitse mennä nukkumaan itkeäkseen
itsensä unelmiin
Ja elämä on päivästä päivään vieraiden
pilkkaa sinullekin
Päivästä päivään levoton tuhkimo tekee
itsestään marttyyrin
Illan värivalot on kaikille juhlaa (jaa jaa jaa)
kynttilöitä syttyy ja pidetään hauskaa
Vasen jalkasi hakkaa rytmissä musiikin
Valot eivät vain loista kasvoille sankarin
Ilta pimenee ja ihmiset lähtee pois
Sä et lähtis nyt kun aikaakin vielä ois
Ulkona sua oottaa lohduton huominen
Rakkauden hinta on nimensä veroinen"
Siis mitä vittua? Rakkauden hinta on nimensä veroinen? Voiko tuosta joku väittää jotain ymmärtävänsä?
No on, ainakin johonkin Marstioon verrattuna.Hyytiäinen kirjoitti:Vaikken mikään yltiöpäinen Dingofani olekaan, niin minusta Dingolla on ihan hyviäkin sanoituksia.
smasa kirjoitti:Melkoista tykitystä on muuten mukiinmenevässä Veikko Nieminen -kappaleessakin. Kappale on ihan jees ja nostalginen, mutta yhdessä kohdassa putoan aina:
Aamulehti kertoo samaa
etusivut täynnä kamaa
super-hyper-maksi-marketin
tin tin rin tin tin
Joo-o. Voi että on säälittävä räpellys, kun sanalle "marketin" ei ole keksitty mitään rimmaavaa. Miten helvetissä tin tin rin tin tin liittyy asiaan!? Kappaleen uudelleenlämmittelyversioissa rivi onkin jätetty pois ja tilalla on vain musiikin luritusta, parempi niin.
Jude kirjoitti:PMMP:n Mummola ansaitsee ehdottomasti paikan tästä ketjusta. Suorastaan mykistäviä riimejä.
Johnny B. Goode kirjoitti:CMX noin yleisesti...
Väittääkö muka joku oikeesti pääsevänsä perille mitä ne "taiteilijasielut" koittaa sanoo...?
Mua ei oo kukaan koskaan pitäny mitenkään tyhmänä (tietääkseni), mutta niistä CMX biiseistä mitä oon kuullu (noin 5-6 kappaletta), ainoo asia mikä jälkeenpäin jää käteen on: "Siis... Mitä helvettiä...?"