Taisi olla Vexi Salmi jos oikein muistan.Tämä kappalehan on sävelmänä aivan mainio, ja esitys on loistavaa camppia. Mutta kuka tunnettu sanoittaja on vetänyt tällaisen hudin:
Taisi olla Vexi Salmi jos oikein muistan.Tämä kappalehan on sävelmänä aivan mainio, ja esitys on loistavaa camppia. Mutta kuka tunnettu sanoittaja on vetänyt tällaisen hudin:
Kaikki mitä Yö on tehnyt on totaalisen yök. Sanoitukset ovat poikkeuksetta korneja:Korniudessaan uudempi inhokki itselle on myös Yön radiosoitossa oleva uudehko biisi, kipaleen nimi ja sanoitukset eivät nyt muistu mieleen, mutta Ässien hopeakauden jälkeen paras osoitus Porilaisesta hulluudesta.
Ottamatta kantaa lyriikan tasoon, kyllähän sitä voi "uudelleensyntyä taas", jos ylipäätään on uudelleensyntyäkseen.Köh. Reborn, again?
Voi tsiisus sentään. Minulle Yö on rutto, luumätä, lepra ja PMS-oireet samassa paketissa.
Kaikki mitä Yö on tehnyt on totaalisen yök. Sanoitukset ovat poikkeuksetta korneja:
"Missä miehet laiduntaa,
Siellä lampaat ei voi laiduntaa"
Varmaan tullutkin esille, mutta ajatelkaa tuo ensimmäinenkin... Ei niinku parempaa voi keksiä! Mitäköhän muu maailma ja euroviisukansa meistä ajattelikaan:
"Where man are riding, there can't be sheeps eating grass..."
Aivan loistavasti käännetty, taidat olla ammattilainen."Missä miehet laiduntaa,
Siellä lampaat ei voi laiduntaa"
"Where man are riding, there can't be sheeps eating grass..."
Aivan loistavasti käännetty, taidat olla ammattilainen.
Voi tsiisus sentään. Minulle Yö on rutto, luumätä, lepra ja PMS-oireet samassa paketissa.
Pauli Hanhiniemen lukuisten mestariteosten joukossa yksi harvoista "ohareista". Biisinä "Pidetään sadetta" nostaa sanojen surkeuden toiseen potenssiin.Pidetään sadetta heinäladossa,
järven rannalla tuntikausia
Lauletaan lauluja sateen suojassa
Puhutaan ja vaietaan,
suunnitellaan
Multa loppuu rööki, mutta
kai sull’ on vielä muutama
Metsän äänet, järven äänet,
öiset äänet ja sumu
Pidetään sadetta heinäladossa,
Lauletaan lauluja sateen suojassa
järven rannalla tuntikausia,
öiset äänet ja sumu
öiset äänet ja sumu
Säikytään järvellä Jeesusta,
kun ajetaan kotia päin
Se kohti käveli usvasta
Minä sen ensiksi näin
öiset äänet ja sumu
öiset äänet ja sumu
öiset äänet ja sumu
öiset äänet ja sumu
Heh heh, tuosta minä en ole kanssasi samaa mieltä, sillä:Kyllähän Pauli on ainakin toisenkin paskan biisin tehnyt. Nimeltään "avaruusmies" En jaksa alkaa sanoja kirjoittamaan, mutta kuunnelkaa se.
Mul on tyttö joka planeetalla
ja kaksi parhaalla
kaksi parhaalla
ei missään kolmatta
vaikka oon vaikka oon
oon oon oon
avaruusmies
avaruusmies
Tytöt noilta planeetoilta
tahtoisivat pois mun mukaan
mutta alukseni ahdas on
siis ajatus on mahdoton
mahdoton vaikka
oon oon oon
avaruusmies
avaruusmies
Minä lennän läpi avaruuden
tahdon löytää tähden uuden
tähden uuden
tahdon löytää tähden sellaisen
jotta saisin naisen kolmannen
kolmannen sillä
oon oon oon
avaruusmies
avaruusmies
Oon oon oon
avaruusmies
avaruusmies
oon oon oon
avaruusmies
Muistaako joku vielä joskus ilmeisesti 70-luvun alkupuolella tehdyn kammotuksen, jossa lapsi esittelee "hinnaston" kotitöistä äidilleen ja äiti vastaa laulaen jotenkin siihen tyyliin, että "kannoin yhdeksän kuukautta sinua, ilman palkkaa..." jne. Lopussa lapsi repii hinnaston todeten "kaikki maksettu".
Aivan uskomattoman traumatisoiva ja pientä lasta syyllistävä sanoitus on syöpynyt ikiajoiksi mieleeni, mutta on yrityksistä huolimatta ole onnistunut löytämään kappaletta ja sen esittäjää.
Viehättäviä ehdokkaita, kaikenkaikkiaan. Oma suosikkini kotimaassa on tämä maisterismies Hämeenlinnasta, Jyrki 69, jonka englanninopelle haluaisin lähettää myös terveisiä...
"You've got a perfect skin,
With a Devil's grin.