Huonointa lyriikkaa – omat ehdotukset kehiin!

  • 160 743
  • 580

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
YleX:n Riimiraudassa oli tänään kaveri nimeltä Chyde (tai jotain sinne päin) kertomassa rap-biisistään jossa kritisoidaan megamarketteja ja kaupallisuutta yms. Auto meinasi mennä ojaan kun nauroin biisin kertosäkeelle:

Shoppaa, shoppaa,
shoppaa nii et droppaat
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mikäs tää paska biisi nyt on kaan mikä soi nykyään vähän liikaa radioissa. Lyriikat menee jotenkin.

"Lauantai iltana mä kaipaan sua.. mä kaipaan sua.. koko viikon edestä"

Ja niin edelleen. Eipä siinä sitten paljoa muuta lauletakkaan. Biisin nimeä en tähän hätään muista.
 

altissima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
mazapp kirjoitti:
Mikäs tää paska biisi nyt on kaan mikä soi nykyään vähän liikaa radioissa. Lyriikat menee jotenkin.

"Lauantai iltana mä kaipaan sua.. mä kaipaan sua.. koko viikon edestä"

Ja niin edelleen. Eipä siinä sitten paljoa muuta lauletakkaan. Biisin nimeä en tähän hätään muista.

Päivi Lepistö - En kaipaa sua

Sanat menee näin:
Lauantai-iltana mä en kaipaa sua,
Mä en kaipaa sua ei ei,
Lauantai-iltana mä en kaipaa sua,
Sunnuntaiaamuna mä kaipaan sua,
Silloin mä kaipaan sua joo joo,
Sunnuntaiaamuna mä kaipaan sua koko viikon edestä
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
altissima kirjoitti:
Päivi Lepistö - En kaipaa sua

Sanat menee näin:
Lauantai-iltana mä en kaipaa sua,
Mä en kaipaa sua ei ei,
Lauantai-iltana mä en kaipaa sua,
Sunnuntaiaamuna mä kaipaan sua,
Silloin mä kaipaan sua joo joo,
Sunnuntaiaamuna mä kaipaan sua koko viikon edestä

Just se. Käsittämättömän paska biisi lyriikoista puhumattakaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ketjua ylös, minua on vituttanut eräs biisi viimeisen viikon ajan niin paljon, että on oikeasti pakko avautua. Satuin tässä joku aika sitten kuuntelemaan vahingossa radiota, jolloin korvinii kantautui vuosisadan lyriikan riemuvoitto. Kappale, joka meinasi saada aikaan helvetillisen oksennusreaktion meikäläisessä. Onneksi tuolloin taustalla oli niin kova meteli, että sain vain kertosäkeen sanoista selvää. Jos olisin kuullut koko biisin, olisin välittömästi hirttänyt itseni vyöllä tai hypännyt työpaikkani katolta tai ottanut yliannostuksen kahvia tai jotain vastaavaa...

Katsokaa tätä lyriikkaa, ei jumalauta! Tämän biisin tekijät pitäisi teljetä johonkin hoitolaitokseen tai heitä pitäisi käyttää koekaniineina historian ensimmäisissä aivojensiirtokokeissa. Tai lähettää Ruotsiin kehitysapuna.

http://www.lyricsdownload.com/soul-captain-band-vauvantekohomma-lyrics.html

Kyseessä on siis Soul Captain Bandin kappale "Vauvantekohomma". Tässä muutama katkelma:

Vauvantekohomma se on simppeli
Siihen tarvitaan vain pimppi ja pippeli
Hei hei

Mä sanon "uuh" sä sanot "aah"
Ja siitä tulee vauva
Joo, mä sanon "uuh" sä sanot "aah"
Ja siitä tulee vauva
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Jumalauta Sistis! Haukut Jukka-poikaa! Jukka-poika on huikean arvostettu minun piireissäni ja kyllähän totuus on että minun piirin ovat niitä ns. parempia piirejä!

Aikamoinen postitus. Sinussahan on Trollauksiaan Ohjelmoivan Jannun vikaa!

*****

Huonoimpien lyriikoiden joukkoon pistäisin oikeastaan kaikki Sammy Hagarin kappaleet, joista yksi tuoreimmista on upea malliesimerkki siitä miten lyriikoita EI tulisi kirjoittaa: http://www.onlylyrics.com/song.php?id=31597

Tässä osa siitä...

"I Tried to be your oil man
Tried to be your big boss
Tried to be your broker but you took a loss
It's just a hopeless case
And I ain't no lawyer
I only got a few tricks I can show ya

And I hope you understand it
I'll do the best I can
I ain't no Superman but Sam I am..and I'm"
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Suurlähettiläät

Otetaan vaikka esimerkiksi Maailman laidalla:

Maailman laidalla, muistin viimeisellä raidalla, sun nimesi muistan vaivalla... jne

Siis voi helevata mitä skeidaa. Koko bändi ja sen tuotanto ovat kyllä täyttä tuubaa.

EDIT: Sistiksen yllämainitsema vauvantekobiisi on järkkybiisien kunkku. Voiko tuollaista todella olla? Kammottavaa...
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Sliipparien "loistava" ja legendaarinen levy Suomen Poliisit. Levyn kaikki biisit ovat lievästi sanoen huonoa lyriikkaa. Göbbelsillä seisoo jne. hakevat vertaistaan huonoudessa...
Göbbelsillä seisoo jeejee....
Göbbelsillä seisoo jeejee...
 

Immortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen ja Robbien jengit
Ehkä otin, ehkä en, mitä väliä sen?
Kunhan vain siivet nää kantaa.
Kohti päivää parempaa ne mua kuljettaa
Ja rauhan taas mieleeni antaa

Ehkä otin, ehkä en, mitä väliä sen?
Kunhan vain siivet nää kantaa.
Älä minua soimaa vaan antaisit voimaa
Matkalla huomiseen.

Arvatkaa kuka on asialla. Kuultuna vielä kamalampi setti kuin tekstinä.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Immortal kirjoitti:
Arvatkaa kuka on asialla. Kuultuna vielä kamalampi setti kuin tekstinä.
Olisiko peräti Vexi Salmen sanat?
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Sistis kirjoitti:
Kyseessä on siis Soul Captain Bandin kappale "Vauvantekohomma". Tässä muutama katkelma:

Vauvantekohomma se on simppeli
Siihen tarvitaan vain pimppi ja pippeli
Hei hei

Mä sanon "uuh" sä sanot "aah"
Ja siitä tulee vauva
Joo, mä sanon "uuh" sä sanot "aah"
Ja siitä tulee vauva

Tämä on kyllä aivan käsittämättömän ärsyttävä kappale. Alkoi oikeastaan vituttaa jo pelkästään biisin nimen kuuleminen.

Muutenkin tuo SCB:n toinen levy on kyllä aika uskomatonta paskaa. Varsinkin verrattuna yhtyeen ensimmäiseen levyyn, joka oli vallan mainio.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
BitterX kirjoitti:
Oon itse epämusikaalinen, epärunollinen ja kaikin puolin epätaiteellinen, mutta pystyisin itse sata kertaa parempaan - sekä tekstin että soundin osalta.

ONE MORE TIME
Konemusiikissa eivät ole nuo lyriikat koskaan näytelleet mitään kauhean suurta osaa, jolloin niitä on ehkä hieman turha verrata ainakaan pelkkien lyyrikoitten osalta joihinkin pop-kappaleisiin. Isossa osassa konemusiikkia ei parin lauseen lisäksi ole juuri lainkaan lyriikoita tai sitten ne ovat vain lyhyitä hypnoottisen kuuloisia hokemia. (Ehkäpä housessa ja etenkin vocal trancessa näitä lyriikoita on kirjoiteltu enemmänkin, mutta myös allekirjoittaneen mielestä ne ovat suurimmilta osin aika tuubaa.) Konemusiikkiin liittyy aina vahvasti se konteksti missä sitä musiikkia kuunnellaan. Musiikki yleensä pääsee oikeuksiinsa sitten kun sitä toistetaan isolla äänentoistolla ja sen tahtiin tanssitaan jossain hämyisessä hallissa tai klubissa, jolloin koko tapahtumasta tulee eräänlainen riitti tai kokonaisvaltainen kokemus, jossa musiikki ja sitä soittava dj näyttelee, toki merkittävää, mutta vain yhtä osaa. Wanhat parrat ovatkin kritisoineet tätä tämän hetken dj-palvontakulttia, jossa suosituimmat tiskijukat ovat rocktähtiin verrattavissa olevia Jeesuksia. Itselleni tuli mieleen oma suosikkini näistä lyriikoista, eli Brother Brownin Under the Water. :)

]I can't breathe here anymore.
It's been like that for a while.
Ev'rything seems strange to me.
I feel like a newborn child.

And I know I don't belong down here,
I guess it's always been the same.
I wish I would't have to fear.

Under the water, under the water,
ou,you left me drowning.
Under the water, under the water,oh, you left me drowning.

I tried to grow a mermaids tale,
'caus here's a lot of danger.
The grey big sharks with long sharp teeth,
would love to catch a stranger.

Under the water, under the water,
uo, you left me drowning.
Under the water, under the water,
ou, you left me drowning.

Can't you see, cant't you see,
that I was left to drown.
That I was left to drown,
can't you see, can't you see,
that I went deep down under,
can't you see, can't you see,
that I am deep down under.
That I was left to drown, left to drown, left to drown.
Can't you see, can't you see,
that I am deep down under,
I am deep down under,
Can't you see.


Muutenhan tuo Daft Punkin soundi, eli ranskalainen filtteridisko, tai millä nimelllä sitä haluaakaan kuvata, on varsin omaperäistä ja saanut myös paljon jäljittelijöitä. Ainakin ko. yhtyeellä on oma, tunnistettava soundinsa ja se on mielestäni hyve oli kyseessä sitten mikä musiikinlaji tahansa. Enemmänkin kaivattaisiin sellaisia tuottajia, jotka rohkeasti uskaltavat toteuttaa itseään ja kokeilla uusia juttuja, koska varsinkin trancen saralla on suurin osa julkaisuista aika kökköjä ja kuin samasta puusta veistettyä, eikä niitä meinaa erottaa toisistaan. Kaikki vain tuntuvat kopioivan samoja hyväksihavaittuja soundeja ja biisit rakenteeltaankin ja melodioiltaan muistuttavat hyvin paljon toisiaan.

BitterX kirjoitti:
Ja tää biisi soi aikanaan kuppiloissa pahimmillaan neljä kertaa illassa - pitäisköhän sitä itsekin lyödä rahoiksi.
Siitä vain. Saatat huomata, ettei se konemusiikin tuottaminen välttämättä olekaan niin helppoa kuin sitä ensikuulemalta voisi kuvitellla. Modernin audiotekniikan ja tietokonepohjaisen musiikin työstämisen tunteminen ei ainakaan ole pahitteeksi ja kumma kyllä ne melodiatkaan eivät tunnu syntyvän tuosta vaan nappia painamalla, vaan vaativat sitä musiikillista lahjakkuutta ja ymmärrystä kappaleiden päälle. Toki voihan sitä nappeja painella ja tuottaa teknoa vailla järjen hiventä tai sitten tyytyä matkimaan sadannen kerran jotain hittijulkaisua, voi myös tarttua kitaraan, bassoon tai rumpuihin ja säveltää sen sorbushoocee-biisin vailla järjen hiventä, mutta ottaako sinut kukaan vakavasti, saatko sinä materiaaliasi julkaistua, eteenkään jos tarkoituksena on pelkästään lyödä rahoiksi, on asia erikseen.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En jaksanut lukea koko ketjua läpi mutta huonosta lyriikasta minulle tulee mieleen heti yksi kappale: Dannyn Amarillo

"Tie mulle näytä Amarilloon, sinne kuulun kuin puolukat hilloon..."
 

Aina Pata

Jäsen
Alamummo kirjoitti:
Otetaan vaikka esimerkiksi Maailman laidalla:

Maailman laidalla, muistin viimeisellä raidalla, sun nimesi muistan vaivalla... jne

Siis voi helevata mitä skeidaa. Koko bändi ja sen tuotanto ovat kyllä täyttä tuubaa.
Aamen, veit jalat suustani. Ko. joukkion (en pysty mainitsemaan nimeltä, vittu ei pysty) kaikki jätökset ja muut yritelmät on karmaisevaa paskaa. YÖK
 

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kookoo
Se jäätelökesä biisi, ihan helvetin paskat sanat. Mikä vitun jäätelökesä? Muutenkin vituttaa toi kesäsanan yhdistely kaikkeen paskaan, esim. 'intiaanikesä' jne. Kesä on kesä vaikka voissa paistais.

Sitten on tää jonkun varmaan Anna Hanskin joku aamupalarakkausbiisi,

"On on on aamupalarakkautta, on on teetä ja kahvia" jne. Se pistää kyllä vituttamaan niin kovasti, että riippumatta kenen autossa/talossa olen niin kanava vaihtuu välittömästi jos radiosta tulee.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Dhearted kirjoitti:
Se jäätelökesä biisi, ihan helvetin paskat sanat. Mikä vitun jäätelökesä? Muutenkin vituttaa toi kesäsanan yhdistely kaikkeen paskaan, esim. 'intiaanikesä' jne. Kesä on kesä vaikka voissa paistais.

Sitten on tää jonkun varmaan Anna Hanskin joku aamupalarakkausbiisi,

"On on on aamupalarakkautta, on on teetä ja kahvia" jne. Se pistää kyllä vituttamaan niin kovasti, että riippumatta kenen autossa/talossa olen niin kanava vaihtuu välittömästi jos radiosta tulee.
Taitaapa olla Mari Rantasilan esittämä gibale.

Intiaanikesän käsite on useimmilla täysin hukassa ja monet ymmärtävät sillä tarkoitettavan kuumaa kesää. Ei tarkoiteta. Intiaanikesällä tarkoitetaan myöhään syksyllä koittavaa lämpöaaltoa, eräänlaista jälkikesää, takatalven vastakohtaa.
 

Anton

Jäsen
Enpä muista artistin nimeä, mutta oli joku naikkonen.

...mustikassa, sulla oli suu ja kieli mustikassa,
mua suutelit uudella tavalla, kaukana parrasvaloista,
mustikkasuu...

Olisiko ollut jotain 80 -luvun teiniangstipaskaa? Olisiko heebo käynyt tekemässä kielitemput menkka-aikana?

No, on sitä huonompiakin laulunaiheita kuin suihinotto. Onhan Kärpilläkin kannatuslaulunsa.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Anton kirjoitti:
Enpä muista artistin nimeä, mutta oli joku naikkonen.

...mustikassa, sulla oli suu ja kieli mustikassa,
mua suutelit uudella tavalla, kaukana parrasvaloista,
mustikkasuu...

Olisiko ollut jotain 80 -luvun teiniangstipaskaa? Olisiko heebo käynyt tekemässä kielitemput menkka-aikana?

Etäisen muistikuvan mukaan laulaja oli Anna Hanski ja biisi oli osa Iskelmäprinssi-elokuvaa.

"Aamupalarakkautta" taas on Essi Wuorelan kappale ja nimi on Märkää rakkautta.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Dhearted kirjoitti:
Sitten on tää jonkun varmaan Anna Hanskin joku aamupalarakkausbiisi,

"On on on aamupalarakkautta, on on teetä ja kahvia"

Essi Wuorela: Märkää rakkautta

Neljä Ruusua (muun muassa) kappaleellaan Hunnigolla saa meikäläisen voimaan pahoin. Koko kappaleen sanat on aivan kamalat, mutta seuraava riimittely kruunaa kappaleen:

Jokainen pelkää, jokainen suree,
jokainen luottaa, jokainen tulee.


ja riimi-iloittelu sen kuin jatkuu:

Jokainen elää, jokainen kuolee,
jokainen pettää, jokainen nuolee.


En vaan voi käsittää. Kaikkea sitä on äänitteillä julkaistukin.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Bast kirjoitti:
Taitaapa olla Mari Rantasilan esittämä gibale.

Eikös Jäätelökesä ollut Maaritin kappale. Voihan olla, että Raidin tyttöystävä on saman/samannimisen biisin vetäissyt.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Aikakoneeen "Odota" kappaleesta löytyy kyllä yksi nerokkuus, jota olen useammankin ihmisen kanssa pohtinyt, että mitä se tarkoittaa.

"Odota, miksi karkuun juoksit niin varoen..."

Miten juostaan varoen karkuun? Oma käsitykseni on se, että tämä henkilö, jolle huudetaan on esimerkiksi laholla riippusillalla juoksemassa karkuun, jolloin tuo juokseminen kannattaa toden totta suorittaa varovasti, ettei silta hajoa alta tai muuten itse lipeä.

Aika tajunnanvirtaa on muutenkin kyllä koko teksti täynnä.

"Odota, miksi karkuun juoksit niin varoen
heräsin tähän kylmään aamuun nyt palelen
Odota, miksi karkuun juoksit niin varoen
heräsin tähän kylmään aamuun nyt palelen

Käy kelloni jo puoltayötä
kadut hiljenevät aamun myötä
valvoo kuu ja tahdon sinut unohtaa
ei uni tule vaikka käsken
huomasin sen vasta äsken
soittaa tuuli yöllä biisin hiljaisen

Pois lähdit mukanasi liikaa,
vain seinät ikävääni huutaa

Odota, miksi karkuun juoksit niin varoen
heräsin tähän kylmään aamuun nyt palelen
Odota, miksi karkuun juoksit niin varoen
heräsin tähän kylmään aamuun nyt palelen

Sinä vielä junalaiturilla
piiritit mut pikku suudelmilla
toivon sun vielä joskus luoksein palaavan
jäi välillemme liian monta
kilometriä tunteetonta
ei saa ne meitä ikuisesti erottaa

Pois lähdit mukanasi liikaa,
nyt turhaan ikäväni huutaa

Odota, miksi karkuun juoksit niin varoen
heräsin tähän kylmään aamuun nyt palelen
Odota, miksi karkuun juoksit niin varoen
heräsin tähän kylmään aamuun nyt palelen"
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mites tämä salkkareiden Kentsun eli Mc Illin viimekesäinen "hitti". Muuta en oikein muista kuin kertosäkeen(?): "mä rakastan rakastaa, ja vihaan vihata".

Ei tsiisus, musiikki oli kauheaa paskaa ja jos kaverin hengentuotokset ovat tuon aivo-oksennuksen tasoa, niin ei perse.
 

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
mikko6000 kirjoitti:
Mites tämä salkkareiden Kentsun eli Mc Illin viimekesäinen "hitti". Muuta en oikein muista kuin kertosäkeen(?): "mä rakastan rakastaa, ja vihaan vihata".

Ei tsiisus, musiikki oli kauheaa paskaa ja jos kaverin hengentuotokset ovat tuon aivo-oksennuksen tasoa, niin ei perse.

Ei juma, olin jo unohtanut koko biisin. Kyllä, yksi huonommista ikinä. Individualin esittämä kysymys mielenkiintoinen. Käsittääkseni kaikki mikä on "makin" kynästä lähtenyt on kuitenkin poikkeuksetta paskaa sekä sanoitukset että musiikki. En tiedä onko tuo "makin" biisi, mutta kuulostaa ihan samalta paskalta kun ne muut.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anadigi kirjoitti:
Jokainen pelkää, jokainen suree,
jokainen luottaa, jokainen tulee.


ja riimi-iloittelu sen kuin jatkuu:

Jokainen elää, jokainen kuolee,
jokainen pettää, jokainen nuolee.

Hyi vittu. Alkoi oikeasti vääntää vatsasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös