Huonointa lyriikkaa – omat ehdotukset kehiin!

  • 160 740
  • 580

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
ABBA:n Money Money Money: Vicky Rosti: Rahaa rahaa rahaa. Kuinka tällainen nerous voi olla mahdollista?
 

Ana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielestäni System of a down on hyvä bändi joka on juuri tehnyt täydellisen levyn, mutta heidän ongelmansa on mielestäni aina olleet heikot lyriikka osiot..
Nyt on kuitenkin niin väsynyt olo, että lähden tutimaan ja kirjotan huomenna lisää jos muistan.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä on jo mainittu Kikka + Junnu Vainio yhdistelmä. En muista nyt kappaletta mutta K:han lauloi näin:

"Sormin hellin, mutta vaativin, tutkit pikku aarrettain."

Tuon kun kuuli ensimmäisen kerran joutui hetken pohtimaan jotta mitähän siinä äsken mahdettiin laulaa. Asian ymmärtämisen jälkeen olikin pakko ottaa lakki päästä.
 

Jeffrey

Jäsen
Samuli Edelman - Mun sydämmel on kypärä.

"Oon yksin ja se tuntuu hyvältä.
Mä oon viisas.
Mun sydämmel on kypärä.
Mä oon kaunis,vaikka itse sanonkin.
Ja voin paljon paremmin."
 

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
Muistanpa kuulleeni jossain aikanaan myös sanat:" "You better read your e-mail, you sexy female" lisäksi todella väkisin väännettyjä riimejä löytyy melkein kaikista suomalaisista "rapbiiseistä", koomisen kuulosta!
 

RB

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Muistaakohan muut HJK:n legendaarista kannatuslaulua Championsliiga-aikoihin? Meni muistaakseni jotenkin näin:

Score score HJK
when you'll get one you get more
Score score HJK
YOU'LL GET MORE!


Siinä oli frendien kanssa hauskaa, kun sanoja vielä hehkuteltiin tulostaululla stadikalla. Ja kun tuota pätkää toistettiin aika montaa kertaa peräkkäin.
 

Mitchner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niinkin maineikas laulaja/biisintekijä kuin Neil Young on kantanut oman kortensa tähän huonon lyriikan kehoon. Levy on Re-ac-tor, joka on niin huono, että se on oikeastaan hauska. Itsellä on naurussa pitelemistä, kun äijä vääntää yhden riffin biisiä "T-bone" yli 9 minuutin ajan, ja hokee vain että "Got smashed potatoes, ain´t got no t-bone". Lisää hupia saa biiseistä "Opera star" ja "Rapid transit". Kummallinen levy ottaen huomioon miten paljon hyvää musiikkia NY on tehnyt.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Clark Kent kirjoitti:
vaan melkein neroimmat sanat mitä oon pitkään aikaan kuullut...

http://www.kaytanhousuja.com/biisit/turkulaiset_on_mulkkuja.mp3

Kuunnelkaa vaikka itse... ;)

Tästähän saisi uuden Varsinaissuomalaisten Laulun. Johan tässä onkin jo kyllästytty hoilaamaan "Helky laulu Auran rantain, silmä kirkas salamoi..."

Jokohan kaupungin matkailunedistämistoimistosta on oltu esitäjään yhteydessä. Bändi pitää ehdottomasti kiinnittää DBTL:ään jos ei muuta niin jollekin sivulavalle. Mahtava suoritus!!
 

Luiro

Jäsen
Mikä tahansa suomenkielinen räppi on aivan perseestä. Keksitään ensimmäinen riimi ja siihen jatkoksi englantilainen sana suomalaisittain lausuttuna.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Luiro kirjoitti:
Mikä tahansa suomenkielinen räppi on aivan perseestä. Keksitään ensimmäinen riimi ja siihen jatkoksi englantilainen sana suomalaisittain lausuttuna.

Oijoi, taas vedetään selkeästi kokemuksen syvällä rintaäänellä.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Mikko Alatalo on muutaman kerran mainittu, mutta järkyttävin(?) tekele on toistaiseksi missattu. Biisin nimeä en tiedä, mutta jossain kohtaa laulettiin (ulkomuistista)

sinä yönä rakkaus keksittiin
kun ensi kerran me seksittiin


Toinen iljetys oli jonkun tuntemattomaksi jääneen naislaulajan luritus, jonka kuulin toistakymmentä vuotta sitten radiosta. Meni näin

levitä levitä levitä
hunajaa nännipihaani
nuole nuole nuole
suutele nuorta lihaani


Olikohan jälkimmäinen tarkoitettu eroottiseksi? Itselleni se toi halun ryhtyä homoksi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
morningstar kirjoitti:
Mikko Alatalo on muutaman kerran mainittu, mutta järkyttävin(?) tekele on toistaiseksi missattu. Biisin nimeä en tiedä, mutta jossain kohtaa laulettiin (ulkomuistista)

sinä yönä rakkaus keksittiin
kun ensi kerran me seksittiin

Aika messevää skeidaa, mutta Mikkiksen (Harri Rinteen) tämä fiilistely on ylittämätön: en ehkä tahdo että näet minua nyt, en tahdo että vuokseni sä järkytyt. Biisihän on "Ihmisen ikävä toisen luo" ja sitä kuunnellessa on lähinnä "Ihmisen ikävä haulikon luo". Jossain vanhassa Lea Lavenin (?) biisissä vedetään legendaarinen: kosketuksen puutetta mikään ei voi korvata. Se huvittaa aina. Tahaton komiikka on parasta komiikkaa. Ylittämätön mestari tässä lajissa on tietenkin Ilkka Alanko eikä Hectorkaan paljon jää jälkeen. Is there life on Mars - Kovin ahdas on maa. Lieköhän H. tässä sekoittanut tekstinsä? Samaan aikaan häneltä oli lähdössä kipakka valitus James-tehtaalle aiheesta "kovin ahdas on normaalikokoiselle valmistettujen housujen vyötärö". Siksi Heka pukeutuukin verkkareihin.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
JHag kirjoitti:
Jossain vanhassa Lea Lavenin (?) biisissä vedetään legendaarinen: kosketuksen puutetta mikään ei voi korvata. Se huvittaa aina. Tahaton komiikka on parasta komiikkaa.
Tämä oli muuten Marion Rung ja kappale Rakkaus On Hellyyttä.

Ei nyt varsinaisesti huonoa lyriikkaa, mutta muuten läheltä liippaavaa on monen suomalaisen artistin kykenemättömyys ymmärtää, että MUA tosiaan lausutaa MUA eikä MUO. Kojon kappaleessa Maria (?) Kojo vetää jatkuvalla syötöllä "Muoo se haluaa, muoo se ...."
 

#99#

Jäsen
morningstar kirjoitti:
Mikko Alatalo on muutaman kerran mainittu, mutta järkyttävin(?) tekele on toistaiseksi missattu. Biisin nimeä en tiedä, mutta jossain kohtaa laulettiin (ulkomuistista)

sinä yönä rakkaus keksittiin
kun ensi kerran me seksittiin

Olikohan biisin nimi Mr. Majonees??
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pilkun pimputusta

JHag kirjoitti:
Aika messevää skeidaa, mutta Mikkiksen (Harri Rinteen) tämä fiilistely on ylittämätön: en ehkä tahdo että näet minua nyt, en tahdo että vuokseni sä järkytyt. Biisihän on "Ihmisen ikävä toisen luo" ja sitä kuunnellessa on lähinnä "Ihmisen ikävä haulikon luo".
En nyt tiedä varmaksi onko tuossa biisissä tuollainenkin kohta mutta muistaisin sen menevän näin:
On silti hyvä ettet näe minua nyt, en tahdo, että vuokseni sä järkytyt...
Itse asiaa ei muuta paljoakaan.
Mikko Alatalon rallit on läpinäkyvän kosiskelevia, joihinkin jopa "piiloutuu" selkeä mainos, joten ihmekös se jos lyriikka vähän ontuu.


Terveisin koo
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Daft Punk - One more time

En lukenut koko ketjua läpi ja ihmettelen, jos tätä ei ole mainittu.

Oon itse epämusikaalinen, epärunollinen ja kaikin puolin epätaiteellinen, mutta pystyisin itse sata kertaa parempaan - sekä tekstin että soundin osalta. Ja tää biisi soi aikanaan kuppiloissa pahimmillaan neljä kertaa illassa - pitäisköhän sitä itsekin lyödä rahoiksi.


ONE MORE TIME

One more time
One more time
One more time we´re gonna celebrate
Oh yeah all right don´t stop dancing
One more time we´re gonna celebrate
Oh yeah all right don´t stop dancing
One more time we´re gonna celebrate
Oh yeah all right don´t stop dancing
One more time we´re gonna celebrate
Oh yeah
One more time
One more time we´re gonna celebrate
Oh yeah all right don´t stop dancing
One more time we´re gonna celebrate
Oh yeah all right don´t stop dancing
One more time
You know I´m just feeling
Celebration
Tonight
Celebrate
Don’t wait too late
You know
You don´t stop
You can´t stop
We´re gonna celebrate
One more time
One more time
One more time
Celebration
You know we´re gonna do it right
Tonight
Just feeling
Music´s got me feeling the need
Need
Yeah
Come on all right
We´re gonna celebrate
One more time
Celebrate and dance for free
Music´s got me feeling so free
Celebrate and dance so free
One more time
Music´s got me feeling so free
We´re gonna celebrate
Celebrate and dance for free
One more time
Music´s got me feeling so free
We´re gonna celebrate
Celebrate and dance so free
One more time
Music´s got me feeling so free
We´re gonna celebrate
Celebrate and dance for free
One more time
Music´s got me feeling so free
We´re gonna celebrate
Celebrate and dance for free
One more time
Music´s got me feeling so free
We´re gonna celebrate
Celebrate and dance for free
One more time
Music´s got me feeling so free
We´re gonna celebrate
Celebrate and feel so free
One more time
Music´s got me feeling so free
We´re gonna celebrate
One more time
Music´s got me feeling so free
We´re gonna celebrate
Celebrate and feel so free
One more time
Music´s got me feeling so free
We´re gonna celebrate
Celebrate and feel so free
One more time
Music´s got me feeling so free
We´re gonna celebrate
Celebrate and feel so free
One more time
Music´s got me feeling so free
We´re gonna celebrate
Celebrate and feel so free



Erityistunnustus myös Mamballe, Suurlähettiläille sekä Ultra Bralle.

Ja lisätään tähän vielä Zen Cafen lähes koko tuotanto, kruununaan: "Harri on tehnyt, itsestään pellen, Harri on tööttööttööttötö..." TÖÖÖÖÖT!!!
 
Viimeksi muokattu:

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
www.mikseri.net ja sitten keksikää mikä tahansa sivistyssanantapainen. (Struktuaali, Massiivinen, Ylivertainen, MAjesteetillinen.. Minä tiedä onko näitä siellä, mutta mahdollista on) täällä nämä teiniräppärit vetävät "loistavaa" lyriikkaa. Muistan siellä kuulleeni tämän: "Vittu jee! Mä en saleen oo mikään vitun pikkugee! Koska mä raiskaan sun perheen ja vedän sua vittu perseeseen!"

Mutta joo. Eiköhän tämä Kapasiteettiyksikön "Mull' on ystävät ympärillä, vaikk' mä jäisin yksin" vedä kyllä pohjat. Uskomattoman typerää, naiivia ja samalla niin liikuttavan sinisilmäistä.
Muitakin poikien sanoituksia kannattaa kuunnella ihan ajatuksella ("Sää, etsä tajuu, etsä tarvi metsähajuu" "Pojat pyörii lattialla ja levy lautasella")
What can i say? Muuta kuin että ANDU SÄ OOT PARAS!
 

M10

Jäsen
Jonna "nännit" Tervomaan Pelasta mut-biisistä:

"...pelasta mut, jos se käy sun ALMANAKKAAN"

mankauta että töksähtää ja pahasti. Se vielä laulaa sen sillain: josse-käysun-alma-nakkaan.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Morrow10 kirjoitti:
Jonna "nännit" Tervomaan Pelasta mut-biisistä:

"...pelasta mut, jos se käy sun ALMANAKKAAN"

mankauta että töksähtää ja pahasti. Se vielä laulaa sen sillain: josse-käysun-alma-nakkaan.

Menee ehkä vähän saivarteluksi, mutta kappaleen nimi on Rakkauden haudalla ja sanoittaja on Juice Leskinen.

Muuten olen kyllä samaa mieltä siitä, että tuo kappale ei sovi Jonnan esittämäksi niin hyvin kuin alkuperäisen esittäjän Kuosmasen Sakarin, Jonna ei osaa tulkita sitä kovinkaan hyvin ja kyllä, tuo kohta töksähtää tuossa Jonnan esityksessä kohtuullisen pahasti. Mutta kappale itsessään on aivan loistava.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
#99# kirjoitti:
Olikohan biisin nimi Mr. Majonees??

Tuon kyseisen "yö kun rakkaus keksittiin, kun ensi kerran me seksittiin"-kappaleen nimi on "Treffit (klo. 11 peiton alle)" eli taattua Mikkoa. "Mr. Majonees" on myös melko karseaa kuunnetavaa, kieltämättä.
 

altissima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kansansuosikit - Tsiribom

Tsiri-tsiri-tsin-bom-bom-bom-bom me mennään taaskin etelään.
Tsiri-tsiri-tsin-bom-bom-bom-bom sä lähdet, minä tänne jään.
Tsiri-tsiri-tsin-bom-bom-bom-bom on parempi nytten, että kun sä unohdat mun, mä unohdan sun ja taas mennään.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Laitetaan nyt eka viesti uusittuun Jatkikseen:

Varmaan täälläkin jo mainittu Martin Ilmonin (kuka tää jätkä siis on?) Beibi, mä korjaan sen.

"...kun on väsynyt vieteri sydämen, hei beibi mä korjaan sen; kello rakkauden ei käy tikitellen, hei beibi mä korjaan sen..."

Ja toinen helmi, joka taitaa olla Johanna Raunion esittämä Päiväkahvimies:

"...aina kun sä tuut, niin mun pannuni viheltää..."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös