Omasta mielestäni ehkä huonointa lyriikkaa pitää sisällään omassa konsernissa jonkun riemuidiootin saama kuningasajatus tehdä kokonainen mainosbiisi firmaan liittyen. Ainakin viime kesänä Radio Cityä kuunnelleet saivat nauttia tästä loistavasta hengentuotoksesta. Ja biisihän menee näin:
Rami Rami Rami Rami Ramirent
on raksojen ammattilainen.
rehti ja suomalainen mies on
tuo raksojen ammattilainen
pumppaa, piikkaa, naulaa, lyö,
näinhän se hoituu se miehen työ.
Oli viime kesänä lähellä, etten ajanut Lauttasaaren sillalta alas, kun ko. helvetillinen renkutus alkoi soimaan pitkästä aikaa radiossa. Meni kaunis kevätpäivä pilalle todella nopeasti.
Toisaalta biisiin on saatu ympättyä mukaan valtavasti kaksimielisyyksiä tyyliin:
-teenpä uutta tai hinkkaan entistä..
-komiat on ja nehän ei laukee,
tästä se uraputki aukee..
-saksilavan päällä helppo on sutia,
naulapyssystä lentää kutia...
-Älä nyt vanhoilla vehkeillä sähellä...
Jonain kauniina päivänä mä saan selville sen saatanan ääliön, joka keksi tehdä tän biisin ja silloin se saatanan peelo saa syödä yhden kappaleen Haalarihitit CD-levyjä. Perkele, että hävetti jakaa noita asiakkaille. Luojan kiitos omaa työnantajaa ei voi suoraan yhdistää emoyhtiöön. Ja jos joku sairas masokisti haluaa CD:llä kyseistä hengentuotosta, voi lähestyä YV:llä. Kymmenkunta levyä on vieläkin tallella, valitettavasti.
Kaupallisemmalla puolella huonoimman lyriikan palkinnon saa edelleen Sadetanssi. Mä en tiedä, mitä sieniä se sanoittaja vetää, mutta noita mä en halua maistaa.
"Tulen alasti naamiaisiinne, jos asu on vapaa...", ei helvetti.