Huonointa lyriikkaa – omat ehdotukset kehiin!

  • 161 229
  • 580
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
CMX noin yleisesti...

Väittääkö muka joku oikeesti pääsevänsä perille mitä ne "taiteilijasielut" koittaa sanoo...?

Mua ei oo kukaan koskaan pitäny mitenkään tyhmänä (tietääkseni), mutta niistä CMX biiseistä mitä oon kuullu (noin 5-6 kappaletta), ainoo asia mikä jälkeenpäin jää käteen on: "Siis... Mitä helvettiä...?"
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
CMX:n "Isohaara"-levyllä on mielestäni bändin ymmärrettävimmät tekstit. Etenkin biisi "Päänsärkijä" joka on aika hauskaa satiiria bändistä itsestäänkin.

Oli bändistä mitä mieltä tahansa, on persoonallinen tyyli, olkoonkin että se olisi "tekotaiteellista", aina parempi kuin tuhanteen kertaan toistettu persoonaton teksti, Kalle Ahola etunenässä. Toni Wirtasta vihaan henk. koht. syistä.

Suomen parhaina rock-lyyrikkoina pitäisin etenkin Röyhkän Kakea, Tommi Liimattaa, Juicea silloin ennen, Davea, Ismoa ja Nurmiota. Martikaisellekin osui aikanaan muutama loistava biisi kuten "Jos helvetti on täynnä".

Hauskinta lyriikkaa löytyy iskelmämusiikin puolelta! Tauski Peltosen joku biisi on aivan helmi, menee jokseenkin näin:

"Ja minä sinulle kuulun
niinkuin metsä ja taivas
jotka maisemaan maalattu on
...
ja läpi tulen ja jään, minä tulen ja luoksesi jään"


Matille ja Tepolle voisi avata vaikka oman ketjun.
Repeän joka kerta kun kuulen tuon.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Viestin lähetti Johnny B. Goode
CMX noin yleisesti...

Väittääkö muka joku oikeesti pääsevänsä perille mitä ne "taiteilijasielut" koittaa sanoo...?

Mua ei oo kukaan koskaan pitäny mitenkään tyhmänä (tietääkseni), mutta niistä CMX biiseistä mitä oon kuullu (noin 5-6 kappaletta), ainoo asia mikä jälkeenpäin jää käteen on: "Siis... Mitä helvettiä...?"

En väitä ymmärtäväni CMX:n sanoituksia. Joku tässä ketjussa jo aikaisemmin sanoi, että CMX:n sanoitukset(laulu) toimivat ikäänkuin yhtenä soittimena. Pääasia, että kuulostaa hyvältä ja CMX kuulostaa.
Tuskin kukaan ymmärtää esim. jonkun ketchup songin sanoja, mutta ärsyttävän moni sitä silti aikoinaan hyräili. Ja näitä vihonviimeisiä renkutuksia on muitakin joissa ei sanat merkitse yhtään mitään.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Viestin lähetti goldenawe

Suomen parhaina rock-lyyrikkoina pitäisin etenkin Röyhkän Kakea, Tommi Liimattaa, Juicea silloin ennen, Davea, Ismoa ja Nurmiota. Martikaisellekin osui aikanaan muutama loistava biisi kuten "Jos helvetti on täynnä".

Pakko vastata heti uudelleen.
Vastasit minun suullani, kiitos siitä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mulle kyllä lyriikat merkitsee musiikissa todella helvetin paljon.

Kotimaisista bändeistä kumarran ja pokkaan Kotiteollisuudelle. Useita loistavia sanoituksia. Toki on bändejä joista vaan tykkäää vaikka lyriiikat ei varsinaisesti järisytä... Popeda, Klamydia ja Freukkarit noin etunenässä. Tosin, hyviä ja etenkin naurattavia (positiivisessa mielessä) tekstejä heiltäkin löytyy.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Viestin lähetti Mäkkäri67
Pakko vastata heti uudelleen.
Vastasit minun suullani, kiitos siitä.

Ole hyvä.

Muistin vielä loistava Wigwamin progeklassikon vuodelta 1970...nämä Jukka Gustavsonin "kantaa ottavat" ja pohdiskelevat sanat ovat omanlaista taidetta ja jotenkin tuo vallankumouksellinen, muutoksen ajan nuori ajattelija tulee hyvin esiin, voi kuvitella itsensä kuuntelemaan tätä noille Wigwamin uran alun keikoille joilla väkeä oli kahtakymmentä kerrallaan...

"Kaikki ihmiset
antakaa tietojen
tulla korviin
jotta tekin tajuaisitte
jotakin
Kaikki ihmiset
yrittäkää ymmärtää
ettei näin voi jatkua
kuin huomiseen

Kaikki ihmiset
huomatkaa mitä teette
ja minkä jätätte tekemättä
niin voitte aloittaa kaivamisen
ja laiskuusmasentumisenne lopun

Kaikki ihmiset
ajatelkaa tänään huomista
niin tiedätte
ettei ole toivoa säilyä
ellette tee jotakin
muillekin hyödyllistä
Kaikki ihmiset
menkää kotiin ja
kuskaa housuun
niin ymmärrätte lapsia
paremmin

Kaikki ihmiset
olkaa kaksi viikkoa
syömättä
niin ymmärrätte
biafralaisia paremmin

Kaikki ihmiset
teillä on hyvin vähän elinaikaa"


Mah-tawaa.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Oli sellainen mielikuva, että olisin tästä biisistä jo tässä ketjussa avautunut, mutta ainakaan hakusana "Laura" omalla käyttäjätunnuksellani, ei puoltanut muistelmaani.

Kyse on siis Laura Voutilaisesta. Kappaleen nimeä en muista, mutta kuolematon lyriikanpätkä kuuluu "Jälkeen vuosien ja täysien päiväkirjojen, sä astut eteeni kuin joku Brad Pitt siihen."

Kaksi asiaa, joista en lauluissa pidä: siihen-sanan käyttö täytesanana, kun ei ole muuta keksitty ja epäonnistuminen kielikuvassa. Millaista se nyt sitten on kun Brad Pitt astuu eteen?
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Eino_Mies
Petri Munckin Levoton prinssi -kappale on kyllä ääriään myöten täyttä paskaa:

ruutupaperi ja teksti "mä unohda sua en"
mut miten mä silti epäilen
niin luulit se riittää
kyllä jaksan ymmärtää
mut nyt kun mennyt on jo pidempään
en tiedä kestääkö tää pää


kai sä tiedät et tahdon enemmän
kuin paperin päälle pöydän
kai sä kerrot sen et sulla on
sydän levoton


Hitto mitä paatosta.. Aaargh!!


Munck on normaaliudessaan kenties perverssein artisti Suomessa. Kivitalon kokoinen äijä, joka muistuttaa enemmän keihäänheittäjää kuin popparia ja joka 30 vuoden iästään huolimatta pohdiskelee yksitoistavuotiaiden asioita. Scary, innit?
 

straiter

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Lahti, Werder Bremen
Omasta mielestäni ehkä huonointa lyriikkaa pitää sisällään omassa konsernissa jonkun riemuidiootin saama kuningasajatus tehdä kokonainen mainosbiisi firmaan liittyen. Ainakin viime kesänä Radio Cityä kuunnelleet saivat nauttia tästä loistavasta hengentuotoksesta. Ja biisihän menee näin:

Rami Rami Rami Rami Ramirent
on raksojen ammattilainen.
Rami Rami Rami Rami Ramirent
rehti ja suomalainen mies on
Rami Rami Rami Rami Ramirent
tuo raksojen ammattilainen
Rami Rami Rami Rami Ramirent
pumppaa, piikkaa, naulaa, lyö,
näinhän se hoituu se miehen työ.

Oli viime kesänä lähellä, etten ajanut Lauttasaaren sillalta alas, kun ko. helvetillinen renkutus alkoi soimaan pitkästä aikaa radiossa. Meni kaunis kevätpäivä pilalle todella nopeasti.

Toisaalta biisiin on saatu ympättyä mukaan valtavasti kaksimielisyyksiä tyyliin:

-teenpä uutta tai hinkkaan entistä..
-komiat on ja nehän ei laukee,
tästä se uraputki aukee..
-saksilavan päällä helppo on sutia,
naulapyssystä lentää kutia...
-Älä nyt vanhoilla vehkeillä sähellä...

Jonain kauniina päivänä mä saan selville sen saatanan ääliön, joka keksi tehdä tän biisin ja silloin se saatanan peelo saa syödä yhden kappaleen Haalarihitit CD-levyjä. Perkele, että hävetti jakaa noita asiakkaille. Luojan kiitos omaa työnantajaa ei voi suoraan yhdistää emoyhtiöön. Ja jos joku sairas masokisti haluaa CD:llä kyseistä hengentuotosta, voi lähestyä YV:llä. Kymmenkunta levyä on vieläkin tallella, valitettavasti.

Kaupallisemmalla puolella huonoimman lyriikan palkinnon saa edelleen Sadetanssi. Mä en tiedä, mitä sieniä se sanoittaja vetää, mutta noita mä en halua maistaa.

"Tulen alasti naamiaisiinne, jos asu on vapaa...", ei helvetti.
 

Tita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viiden tähden joukkue
Viestin lähetti Tommy
Salatut Elämät tunnari:

"Tunteisiin (tunteisiin), sisimpääni matkustan. Joo ja niin (joo ja niin)."
Juuri näin on asian laita
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aikasemmin oli puhetta Matti Servosta. Servon lyriikka on vedätetty huonoimmilleen ja siksi se kääntyykin jo yllättävän hyväksi. Välispiikit ovat loistavia:

Maailman sinisin taivas-kappaleen jälkeen:

"Taivasasiat ne ovat lähennä sydäntäni ja varmaankin myös teidän sydäntänne lähellä...ja myös aivoja, koska aivot ovat lähempänä taivasta kuin sydän. Siksipä uskonkin, että uskon asiat ovat pääasioita ja pääasiat kuuluvat taas kypärän alle. Ja jos kypärä on komea, niin se näyttää hyvältä. Hyvältä näyttää!"

Ei hyvää päivää!
 

Steele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
Viestin lähetti Wiltord
Aikasemmin oli puhetta Matti Servosta. Servon lyriikka on vedätetty huonoimmilleen ja siksi se kääntyykin jo yllättävän hyväksi. Välispiikit ovat loistavia:

Maailman sinisin taivas-kappaleen jälkeen:

"Taivasasiat ne ovat lähennä sydäntäni ja varmaankin myös teidän sydäntänne lähellä...ja myös aivoja, koska aivot ovat lähempänä taivasta kuin sydän. Siksipä uskonkin, että uskon asiat ovat pääasioita ja pääasiat kuuluvat taas kypärän alle. Ja jos kypärä on komea, niin se näyttää hyvältä. Hyvältä näyttää!"

Ei hyvää päivää!

Tässä yksi Servon alkuspiikki:

Katsaus yläkertaan, tässäkin huoneessa sellainen nimittäin on. Kyllä pitää rajat asettaa ihmiselolle, pitää panna limitit, niissä on rajoja, rajat ja limitit, antaa paukkua, kunnon rajat ja täällä se on katto ja se on samanvärinen kuiin... Maailman sinisin taivas...


Kyllä se on hauska mies, aina hilpeällä tuulella.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Viestin lähetti tuuski
Kuvitelkaapas tilanne, jossa Toni Nieminen istuu paikallisessa ja jonkun kultakurkun karaokesuorituksen jälkeen em. biisistä kehuu hyvää tekemistä.

Ja vieressä Mara Kuusela ja Jara Kurri.

Toni: "Hyvää tekemistä."
Mara: "Kertakaikkiaan."
Jara: "Nimenomaan."
Mara: "Kertakaikkiaan."
Jara: "Nimenomaan."

Viestin lähetti tuuski
Taitaa muuten lukea säännöissä että kolme kirjaimiset/numeroiset bändit pitää olla täyttä kuraa:

- YUP
- CMX
- SIG
- D12
- CCR
- POD
- (U2)

Unohdit REMin!

Mutta täytyy sanoa, että valveutunutta porukkaa täällä koska todella paljon paskaa on aivan oikein tullut mainituksi. Zen Café, , Fränti & Vahanen, Mikko A, Suurlähettiläät.... the devil comes to us in many forms.

Mutta Martti S. ja Napanderia en suvaitse loukattavan. Vain nerouden kosketus voi tuottaa tämänkaltaisia sanoituksia:

"On ikuinen tää leikki - jokaiselle huki varataan.
Onnenpyörä pyörii vinhaan - milloin megabonus napsahtaa?"
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Koko Suomen oma suosikki, Nykäsen Masa, on murjonut kornia lyriikkaa koko "laulu-uransa". Paras kohta on kuitenkin "Vain Mäkimies Voi Tietää Sen"-kipaleen alussa:

Liekö kukaan kaikki maailman mäet laskenut
edes taskulaskimellakaan
Ehkei laskin mäkimiehen käteen sovikaan
mutta mäkisukset kun hän alle saa...
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti VH87
Smakin koko tuotanto, saatana mitä paskaa! Jos ei runosuoni oikein kuki, löytyy jostain aina parempia tyyppejä hoitamaan nuo hommat. "Oleeeeennnn vaaaaiiiiiiinnnnn iiiiihhhhhmmmiiiiiinnnneeeennnnn" "Taaaahhhhhhtttooooiiiiissssiiiiinnnnn keeeerrrrrtttooooaaaaaa siiiiiiinuuuuuuuuulllllllleeeeeeeee"
Kuulinpa tämän biisin pitkästä aikaa äsken radiosta, ja välittömästi iski mieleen tämä VH87:n viesti.

"Minä olen pieni ihminen, minä tahtoisin kertoa sinulllleeeeeeeeeeeeeeee
Tahtoisiiiiiiiiiiiiin keeeeeeeertoooooooaaaaaaaaa."

Kieltämättä rasittavaa. Ja nyt kun sanoituksen venytykseen kiinnittää erityishuomiota, biisin sanat kuulostavat vielä tuplasti pidemmiltä kuin ovat, jos mahdollista.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti smasa
Koko Suomen oma suosikki, Nykäsen Masa, on murjonut kornia lyriikkaa koko "laulu-uransa". Paras kohta on kuitenkin "Vain Mäkimies Voi Tietää Sen"-kipaleen alussa:

Liekö kukaan kaikki maailman mäet laskenut
edes taskulaskimellakaan
Ehkei laskin mäkimiehen käteen sovikaan
mutta mäkisukset kun hän alle saa...

Ei ole Nykäs-Masan itse tekemää tekstiä. Villit huhut kertovat, että Kari Tyni olisi tämän, elämää suuremman tekeleen takana. Varmaa totuutta en tiedä.

Pidä varas, hän on varas.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Eino_Mies
Petri Munckin Levoton prinssi -kappale on kyllä ääriään myöten täyttä paskaa:


Ettei kuiteski ole kyseessä Petri Prinssin Levoton Munkki?

No joo, paskaa, paskaa.

Mites sitten tämä Eurovision laulukilpailun suosituin kertosäe, vaikka kyseessä olisi ihan minkämaalainen esittäjä tahansa - paitsi Irlanti.

- laa laa, lalla laa, lala. lala, lala, lala, lala, lala, lala.... jne, lalalaa.

Jotkut ovat vieneet tämän huimiin sfääreihin näin:

- nana naanaa, nanan naanaa, naa naa naa, nananaa... jne. nananaa....
 

Kaivanto

Jäsen
Arcadian-nimisen kikkelihevikombon demon Curse of Tutankhamon nimikkobiisi yhdistää onnistuneesti genren kliseisyyden yleiseen hapuiluun:


They came to Egypt to dig in Theba
They examined temples and graves
One day they removed a stone
At the grave of young-died pharaoh

After that hard problems entered their lives
Climate was hot and they had big fights
Mosquito bit deadly lord Carnarvon
animal howled endlessly when he died

One by one they drew their last breath
Angel of death hit them by sword
Curse of Tutankhamon shadowed their spirits
Leaving few of them alive

Mystic things surrounded king Tutankhamon
His treasures were highly precious
Cobras attacked the camp of Carter
The he started to dig int he valley of the kings

After that hard problems entered their lives
Climate was hot and they had big fights
Mosquito bit deadly lord Carnarvon
animal howled endlessly when he died

One by one they drew their last breath
Angel of death hit them by sword
Curse of Tutankhamon shadowed their spirits
Leaving few of them alive
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Eilen kun tuli käytyä hieman viihtymässä, niin tarttui korvaan Heidi Kyrön laulun sanat jossa neito haikaillen totesi jotain siihen suuntaan että "Kuopioon saapuessaan saisi kukkoa hehkuvaa..."

En muista sanatarkkaan sanoja, mutta likainen ajatusmaailmani rupesi kelaamaan jos jonkinmoisia mielikuvia Heidin kuopion reissusta...

Yrittäkääpä kääntää noita sanoja jollekin englantia äidinkielenään puhuvalle kaverillenne...
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Viestin lähetti Sistis
Ei ole Nykäs-Masan itse tekemää tekstiä. Villit huhut kertovat, että Kari Tyni olisi tämän, elämää suuremman tekeleen takana. Varmaa totuutta en tiedä.

Pidä varas, hän on varas.

Ei varmasti ole Masan omaa tuotantoa tosiaan, hyvä että mies osaa edes nimensä kirjoittaa. Kari Tynin tekemäksi tekstiksi olisi aika hyvä, sillä mies on tehnyt paljon soopaa malliin
"Ice hockey, totta toki, siinä on se jokin..."
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tänään kuulin radiosta pitkästä aikaa sen Kari Tapion biisin jossa laulettiin kutakuinkin näin: "Olit ekstrapallo, mun elämäni flipussa.."

Voi kiesus, mikä vertauskuva. Kuka perhanan älykkö nuo sanat on keksinyt?
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Tj
Pokemon! Omakseni saaaaaan
Me yhdessä voitetaaaaan

Et cetera. Yleensäkään en tajua miksi sarjoja pitää dubata. Kaikkihan tietävät että tekstin lukeminen ja vieraskielisen puheen kuunteleminen kehittää kielitaitoa.
No niin no.
Pokemon on 3-7v kohderyhmälle. Osasitko sinä 3-vuotiaana lukea tekstit telkkarin piirretyistä?
 

JanJ

Jäsen
Ai niin, ja Kuukkarin Kreivi sanoitti muutaman helmen.
Näistä aikaisemmin mainitsin, ehkä jopa tässä ketjussakin mutta menköön.
Eräs luggovanikin on ottanut kaksiosaisesta helmestä nimimerkkinsä.

Elikkäs Psychodad / The return of the psychodad.

Osa I:
Psychodad, psychodad
Shot his wife 'cos she got so mad
Psychodad


Osa II
Psychodad, psychodad
He died
in a fight
against knight
last night
that's it
eat shit

Sitten oma lukunsa ovat nämä kamanvetobiisit.

"Kun happoa nappaa näkee paljon värejä
On siellä paljon myös monia tuttuja
sieni joka on punainen on
kärpässieni kai
sieni joka on keltainen on
en tiedä mikä
mutta sekaisin sai

Siellä pienen pienet tytöt tanssii
monivammaiset
sieltä mikään ihme puuttumaan ei koskaan jää
tättärää"
 

E V

Jäsen
Tuota

tuotam mites olisi Janos Valmusen "Bussipysäkillä#, paskuudessaan (hieno sana) jo lähes nerokasta. Tosin todennäköisesti tahattomasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös