Tunnetko muuten suurtakin ylpeyttä siitä, että saat haukkua täällä muita idiooteiksi, koska jotkut silloin tällöin lukevat Silvennoisen juttuja ja jopa analysoivat niitä? Kuitenkin taidat itse myös noita lukea, koska mistä muuten tietäisit mistä täällä puhutaan. Aika säälittävää mielestäni.
Idiootiksi en muistaakseni ole tässä ketjussa haukkunut ketään. Minä luen Silvennoisen juttuja äärimmäisen harvoin. Ne ovat paskoja mutta gonzo/kitsch-arvoa hänen teksteillään ei kuitenkaan ole mielestäni riittävästi, jotta niiden parissa voisi sanoa viihtyvänsä.
Tietysti kyllä minäkin voisin mennä töihin, jossa voisi tehdä tahallaan paskaa. Omissa töissäni vain voisi muutama henki lähteä helposti tuolla toiminnalla. Klikkiotsikot ymmärrän jollain tavalla, mutta että tahallaan tehdään paskoja juttuja. Huh huh.
No ajatellaan ihmistä, jolla on auttava lajiymmärrys jääkiekosta ja hän pystyy keskustelemaan siitä jokseenkin järkevästi, mutta jonka ymmärrys pelistä ja lajista on kaukana mistään asiantuntijatasosta. Itse koen olevani tällainen kiekon kuluttaja. Sanotaan vaikka näin että kun katsoin MM-finaalia, tunnistin kentältä jokaisen kanadalaisen ja useimmat ruotsalaiset ja pystyn jonkin verran nimeämään heidän henkilökohtaisia heikkouksiaan ja vahvuuksiaan, mutta mistään pelitaktiikoista en ymmärrä hevon humppaa. Voitaneen sanoa, että pesen lätkätietämyksessä ne kaksi viikkoa vuodessa lätkää seuraavat fanit, jotka eivät ymmärrä taktiikoita eivätkä myöskään tunnista pelaajia ilman selostajan apua, ja tuntevat lisäksi lajin säännöt paljon huonommin kuin minä.
Jos kaltaiseni lätkän peruskuluttaja kirjoittaisi tosissaan jotain analyysejä MM-kisoista, miksi kukaan niitä haluaisi lehdestä lukea? Mutta jos kirjoittaisin juttuja, joissa esitän olevani vielä paljon pahemmin pihalla kuin oikeasti olen, ne saattaisivat kerätä klikkauksia provokaatioarvonsa vuoksi.
Jotain tällaista on käsittääkseni Silvennoisen ansaintalogiikan takana. Aika turha on tässä yhteydessä tehdä vertailuja ammatteihin, joissa pelataan ihmishengillä. Jos aikuiset miehet hakkaa kepillä kuminpalasta kaukalossa ja joku kirjoittaa siitä juttuja nettilehteen, siinä ei ole kyse kovin vakavasta asiasta.