Huhuketju

  • 4 897 250
  • 11 953

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
Ferrarikin on hyvä auto, ja paljon hyviä osia. Mutta jos siitä puuttuu kaasupoljin ja ratin tilalla on ruori, ei sillä kannata kisaamaan lähteä.
 

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Perustelkaa nyt ihmeessä ne jotka väittävät, että nykyinen sentteri tilanne riittää mestaruuteen, niin miten muka? Viimekaudella meillä oli kaikki samat pelaajat kuin nytkin ja Filppulaa sekä pyssyä eikä sekään riittänyt mestaruuteen. Viimekaudella oli vielä hyvin paljon loukkaantumisia, eikö Jokereilla tulevalla kaudella tule ollenkaan loukkaantumisia? Itse taas veikkaan, että heti eurohöntsissä putoaa se 2-3 pelaajaa. Lisäksi kausi on aika pitkä odottaa ettei loukkaantumisia tulisi ollenkaan.

Ei kait siitä jos tykkää pelata uhkarohkeaa, mutta vituttaa jos se tehdään kaikkien kannattajien kustannuksella. Ei mulla sitä kuuluisaa kristallipalloa ole, mutta ei sitä tarvitsekaan olla nähdäkseen meidän ongelmakohdat ja ensimmäinen ongelma mikä pitäisi ratkaista on se ykkösentterin hankinta. Mun puolesta tötöilkööt vaikka Kilppari siellä maalissa alku kaudesta jos kaikkeen ei ole rahaa, mutta sen ykkössentterin haluisin.
 
Tänään sain tunnukset ja tämä on ensimmäinen viestini tälle foorumille. Tervehdän teitä arvon palstalaiset!

Itsekin olen vähän huuli pyöreänä tästä tilanteesta. Eikös hetki sitten vielä tilanne ollut se, että Jokerit etsii maalivahtia, puolustajaa, laituria ja sentteriä? Miksi tämä tilanne olisi nyt yhtäkkiä muuttunut?

Puolustushan Jokereilla on todella hyvällä mallilla, mutta kyllä sinne mun mielestä vielä yksi isokokoinen pakki tarvitaan, joka pystyy hoitamaan oman maalinedustan, sekä pelaamaan yli -ja alivoimaa. Ilmeisesti tätäkin hankintaa ollaan tekemässä, koska soppari Karalahden kanssa meni puihin.

Mitä maalivahtihankintaan tulee, niin mä itse näkisin mielummin tämän kakkosmolarin hankintana. Tiedän, että tästä tulee jotain sanomista, mutta jotenkin luotan siihen, että Kilpeläinen ei enää sula. Kyllähän me lähtökohtaisesti kuitenkin puhutaan hyvästä veskarista, joka viime kaudellakin esitti ilmiömäisiä otteita poffeja lukuun ottamatta. Mielipiteeni saattaa muuttua siinä vaiheessa, mikäli on mahdollista hankkia vaikkapa Tim Thomas tai joku muu selkeästi älyttömän kova veskari, mutta mitään "suattaapiollaettänatsaa" AHL-hankintaa en haluaisi nähdä ainakaan sillon jos haaviin pitäisi tarttua ykkösmolari.

Laituriosastohan vahvistuu nyt mitä ilmeisemmin Lahden tulon myötä (?), joten sinne ei enää mielestäni lisää ukkoja tarvita, mutta ykkössentteri olisi kyllä ehdottoman tärkeää hankkia mahdollisimman nopeasti. Ymmärrän kyllä, että valmennusjohdolla on omat kriteerinsä tälle hankinnalle ja mitään hätäistä ratkaisua ei haluta tehdä. Mielummin itsekin näen tarkoin harkitun hankinnan kuin sen, että jostain vaan vedetään joku villi kortti ja toivotaan, että se natsaa. Silti mä toivon, että tämä ykkössentteri hankittaisiin mahdollisimman pian, koska Eavesin pysyminen kasassa ja Teräväisen onnistuminen sentterinä on enemmän kuin epävarmaa.

Mikä tällä hetkellä ylipäätään on edes tilanne markkinoilla nyt kun Kapanenkin teki sopimuksen Lev Prahan kanssa?
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä tällä hetkellä ylipäätään on edes tilanne markkinoilla nyt kun Kapanenkin teki sopimuksen Lev Prahan kanssa?

Ainakin sentterimarkkinat on huonot. Suomalaisia kärkipään pelaajia ei enää yhtään vapaana, tai sellaisia joiden taso riittäisi Jokereiden ykkössentteriksi. Sama oikeastaan on koko Euroopassa, joitain muutamia saattaa löytyä, mutta ei monia. AHL:ssä on vielä kourallisen verran pelaajia jotka täyttävät ykkössentterin kriteerit, kuten esimerkkinä nyt Krys Kolanos, Zach Boychuk ja Stephane Da Costa, mutta noikin on tietysti täysin arpoja.

Kummastelen kyllä suuresti, jos Jokerit jättää hommaamatta sen ykkössentterin ja kerrotaan että katsellaan NHL training campien jälkeen. En nyt jaksa mitään tilastoja etsiskellä, mutta tippuuko tuolta oikeasti jotain namupaloja yleensä pois? Aika harvakseltaan.
 

Vahamestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit sekä suomalaiset änärissä
Ymmärtäisin, jos tilanne olisi seuraava: "Jokerit tiedottaa tehneensä hyökkääjä stephen dixonin kanssa sopimuksen, joka astuu voimaan 1.10.2013. Sopimus kattaa loppukauden, sekä seuran optiolla seuraavan"

Tälläsen tiedotteen jälkeen olis vähän helpompi ymmärtää...

Mutta se, ettei ees etitä ja meiltä puuttuu lokakuussaki se ykkössentteri on pienen ihmismielen vaikea ymmärtää.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kummastelen kyllä suuresti, jos Jokerit jättää hommaamatta sen ykkössentterin ja kerrotaan että katsellaan NHL training campien jälkeen. En nyt jaksa mitään tilastoja etsiskellä, mutta tippuuko tuolta oikeasti jotain namupaloja yleensä pois? Aika harvakseltaan.

Ainoana tulee mieleen Eric Perrin, joten aika harvakseltaan tippuu namupaloja.
 

Helsing#65

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oilers, sympatiat myös Senators & Hurricanes
Nyt vaan sitä mottipäistä Dixonin eteen, ja suoraan vaikka kaksvuotinen soppari eli KHL-takuu mukaan. Olen erittäin ihmeissäni jos Jokerit ei edes yritä taistella Dixonista, joka olisi loistava palanen ykkösketjun keskelle. Tietysti miehellä saattaa olla katse vieläkin KHL:stä tulevassa sopparissa, mutta sen ei pitäisi estää sitä, että Jokereiden pitäisi olla mukana kilvassa miehestä.

Niinkuin moni muukin, niin itsekin täysin sitä mieltä, että jos nykyisellä sentteriporukalla kauteen lähdetään niin otetaan tieten tahtoen aivan järjetön riski, jota en halua nähdä. Saatais jo se uus UTJ joka voi taas kipparoida jokerilaivan vähän selvemmille vesille.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Eihän se nyt ihan noin mennyt.

Hieman jäi tuosta kommentista sellainen fiilis, että jotain on Janne Lahden suuntaan käynnissä. Jotenkin tuntuisi jopa ajattelemattomalta päästää tuollainen kommentti ulos johonkin satunnaiseen ketjusommitelmaan ilman, että taustalla olisi jotakin menossa. En yhtään ihmettelisi, vaikka Lahden soppari julkistettaisiin tuossa alkuviikosta...

Tälläsen tiedotteen jälkeen olis vähän helpompi ymmärtää...

Tuo tiedottaminen on vähän niin ja näin. Toisaalta tuollaisen tiedotteen jälkeen faneille olisi selvillä se, millaisilla vesillä seilataan ja missä mennään. Toisaalta taas jos homma menee puihin esimerkiksi KHL-pahvin osalta, pettymys olisi varmasti suuri.

Raannan kanssa naapurilla oli hieman samanlainen tilanne päällä, tosin suurimpana erona pelipaikka. Eaves-Teräväinen-Tyrväinen-Mäki-mikälie ei ole ehkä maailman paras (tai ainakaan varmin!) combo, mutta huomattavasti helpompi faneille niellä kuin Ore-Husso tyylinen veskarikaksikko. Jos mitään ei olisi ollut ilmassa tuossa muutama kuukausi takaperin, olisi muutamia suonia vedettyä Nordiksella auki tämän uuden veskarin soppariin asti: ainakin tuo Raannan sopparin julkaisu oli esimerkki siitä, että tosissaan tehdään hommia toimistolla.

Vaikea kysymys mitä pitäisi tehdä tilanteessa, jossa pelaajan kanssa on soppari voimassa tietyin reunaehdoin. Tavallaan pidän hiljaisesta linjasta, mutta toisaalta olisi mukava saada selkeä signaali toimistolta.
 

enigma

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuusKi, Nikerit
Niko Kapasen agentti Dmitri Jeremin kiistää, että sopimus Lev Prahan kanssa olisi allekirjoitettu, mutta myöntää, että nevotteluja on käyty.

Oliskohan tässä Jokereilla vielä jotain palaa?

Itse en usko Kapasen siirtymiseen Lev Prahaan, sentteritilanne on siellä enemmän kuin hyvällä mallilla. Neljä luontaista sentteriä ja muutama, joka pystyy stuntata keskellä tarvittaessa. En tosin usko Jokerikytköksiinkään, muuten mies treenaisi varmasti Jokereiden eikä HPK:n kanssa, jos pelkästä KHL-option odottelusta olisi kyse.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Itse en usko Kapasen siirtymiseen Lev Prahaan, sentteritilanne on siellä enemmän kuin hyvällä mallilla.

Tuo sentteritilanne hieman itseänikin ihmetyttää. Kun katsoo listaa, niin jotenkin Kapasen hankkiminen kuulostaisi jopa hullulta: Novotny, Azevedo, Christensen,
Vrana, Ramu ja Taticek ovat jo sellainen nippu, että luulisi riittävän. Varsinkin, kun ottaa huomioon hankintahistorian. Toki noista ainakin Vrana ja Christensen ovat pelanneet laidassa, mutta silti vaikuttaisi vähän liian tuimalta hankkia Azevedo, Ramu, Taticek ja Kapanen vielä päälle.

Ei siinä, eiköhän Kapanen pelaa jossain muualla kuin meillä. Kysyntää varmasti on ja ellei nyt aivan hilppeää summaa heitetä kehiin, luulisi jopa Levin olevan meitä todennäköisempi vaihtoehto. Niin hullulta kuin se Levin osalta kuulostaisikin.
 

Kiraffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tosin usko Jokerikytköksiinkään, muuten mies treenaisi varmasti Jokereiden eikä HPK:n kanssa, jos pelkästä KHL-option odottelusta olisi kyse.

Arvaa mikä huhumylly (tai "varmuus") täällä olisi menossa, jos Kapanen pyörisi meidän treeniporukan mukana?

Toisaalta Kerho ei ehkä kattelis hyvällä, jos treeniringissä on kilpailijajoukkueen pelaaja.
 
Toivottavasti uusi UTJ saataisiin nyt sisään mahdollisimman nopeasti.

Hjallis ei todennäköisesti ehdi keskittämään energiaansa joukkueen rakentamiseen - jos nyt uusia pelaajia on edes tarkoitus enää hankkia - vaan joutuu juoksemaan kaikenlaisissa tilaisuuksissa antamassa selvityksiä liiketoimistaan. Joukkueen rakentamisen suhteen fokus on tällä hetkellä täysin väärissä asioissa kun Hjallis saa paskaa niskaansa jokaisesta ilmansuunnasta.
 

Tuoppi

Jäsen
Joukkueen rakentamisen suhteen fokus on tällä hetkellä täysin väärissä asioissa kun Hjallis saa paskaa niskaansa jokaisesta ilmansuunnasta.

Tekosyy! Toki tuo on vaikuttanut mutta en lähtisi "muita" syyttämään. Kyllä mulle ainakin on tullut sellainen fiilis että Hjallis on itse laittanut asiat sellaiseen tärkeysjärjestykseen kuin mitä ne nyt on. KHL vie kaiken ajan ilman selvittelyitäkin! Ja varmasti KHL-tulevaisuudesta johtuen tämä UTJ:nkin hankkiminen on lykkääntynyt ja pelaaja-asiat on Kekäläisen lähdön jälkeen ollut sellaisten ihmisten hoidettavina joille niiden ei välttämättä tulisi kuulua.
 
Tekosyy! Toki tuo on vaikuttanut mutta en lähtisi "muita" syyttämään. Kyllä mulle ainakin on tullut sellainen fiilis että Hjallis on itse laittanut asiat sellaiseen tärkeysjärjestykseen kuin mitä ne nyt on. KHL vie kaiken ajan ilman selvittelyitäkin! Ja varmasti KHL-tulevaisuudesta johtuen tämä UTJ:nkin hankkiminen on lykkääntynyt ja pelaaja-asiat on Kekäläisen lähdön jälkeen ollut sellaisten ihmisten hoidettavina joille niiden ei välttämättä tulisi kuulua.

Pointti oli oikeastaan se, että tällä hetkellä Hjallis yrittää pitää liian monia naruja käsissään ja "hallita kaaosta". UTJ voisi keskittyä joukkueen rakentamiseen ja Hjallis ihan muihin asioihin.

Pahoittelen jos edellinen viestini antoi sellaisen kuvan, että syyttelisin muita tästä tilanteesta. Se ei todellakaan ollut tarkoitukseni. Kyllä Hjallis on ihan itse soppansa keittänyt.
 

seeseeäm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos en aivan väärin muista niin Hjalmari sanoi jossain videossa, että elokuun alussa julkistetaan uusi UTJ. Nimestä ei ole mitään tietoa, mutta luulisi, että sellainen on kyllä olemassa. Ja jos ei ole, niin hohhoijjaa taas kerran mitä puuhastelua.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Tasan kaksi tulee mieleen noilla kirjaimilla: Ron Hainsey ja Roman Hamrlik. Hainseyyn en usko sekuntiakaan, Hamrlikilla taas ura sellaisessa laskusuhdanteessa, että vanha mantere ei kuulostaisi mahdottomalta ajatukselta tämän jampan kohdalla. Samalla saataisiin se Tsekki ;)

Väänänen - Eronen
Kousa - Hamrlik
Dehner - Nordlund
Niemi - Lindbohm

Heittämällä liigan kovin pakisto.

Edit: molemmat näköjään yhä vapaana. Jos saataisiin naarattua Hamrlik, niin pakistossa olisi NHL-kokemusta, playoffit mukaanlukien, 2031 ottelun verran.

Edit2: Riku Helenius totta tosiaan. Saas nähä
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös