Tänään sain tunnukset ja tämä on ensimmäinen viestini tälle foorumille. Tervehdän teitä arvon palstalaiset!
Itsekin olen vähän huuli pyöreänä tästä tilanteesta. Eikös hetki sitten vielä tilanne ollut se, että Jokerit etsii maalivahtia, puolustajaa, laituria ja sentteriä? Miksi tämä tilanne olisi nyt yhtäkkiä muuttunut?
Puolustushan Jokereilla on todella hyvällä mallilla, mutta kyllä sinne mun mielestä vielä yksi isokokoinen pakki tarvitaan, joka pystyy hoitamaan oman maalinedustan, sekä pelaamaan yli -ja alivoimaa. Ilmeisesti tätäkin hankintaa ollaan tekemässä, koska soppari Karalahden kanssa meni puihin.
Mitä maalivahtihankintaan tulee, niin mä itse näkisin mielummin tämän kakkosmolarin hankintana. Tiedän, että tästä tulee jotain sanomista, mutta jotenkin luotan siihen, että Kilpeläinen ei enää sula. Kyllähän me lähtökohtaisesti kuitenkin puhutaan hyvästä veskarista, joka viime kaudellakin esitti ilmiömäisiä otteita poffeja lukuun ottamatta. Mielipiteeni saattaa muuttua siinä vaiheessa, mikäli on mahdollista hankkia vaikkapa Tim Thomas tai joku muu selkeästi älyttömän kova veskari, mutta mitään "suattaapiollaettänatsaa" AHL-hankintaa en haluaisi nähdä ainakaan sillon jos haaviin pitäisi tarttua ykkösmolari.
Laituriosastohan vahvistuu nyt mitä ilmeisemmin Lahden tulon myötä (?), joten sinne ei enää mielestäni lisää ukkoja tarvita, mutta ykkössentteri olisi kyllä ehdottoman tärkeää hankkia mahdollisimman nopeasti. Ymmärrän kyllä, että valmennusjohdolla on omat kriteerinsä tälle hankinnalle ja mitään hätäistä ratkaisua ei haluta tehdä. Mielummin itsekin näen tarkoin harkitun hankinnan kuin sen, että jostain vaan vedetään joku villi kortti ja toivotaan, että se natsaa. Silti mä toivon, että tämä ykkössentteri hankittaisiin mahdollisimman pian, koska Eavesin pysyminen kasassa ja Teräväisen onnistuminen sentterinä on enemmän kuin epävarmaa.
Mikä tällä hetkellä ylipäätään on edes tilanne markkinoilla nyt kun Kapanenkin teki sopimuksen Lev Prahan kanssa?