Itse kyllä hivenen ihmettelin kauden 18-19 aikana kuulemaani, eli lähinnä sitä kuinka vähäinen oli Jokereiden kiinnostus kotiuttaa Turunen jo tuolloin.
Käsittääkseni Teme olisi ollut suht valmis siirtymään kasvattiseuraansa jo silloin, mutta eipä kelvannut vielä tuolloin kaveri Kurrin ja Vuorisen suunnitelmiin tai sitten sopimustarjous oli luokkaa Moberg&Selänne..
Entinen paikalliskilpailijamme oli sitä vastoin hereillä ja niinpä Turunen Stadin Kingejä kauden 19-20 otteillaan ilahduttikin.
Itse on tullut seurattua suht tarkasti Turusen uraa sattuneesta syystä ja ainakin miehen seuravalinnat ovat tukeneet rinnalla kulkenutta kehitystä pelaajana melkoisen hyvin.
Tämä kausi Davosissa on ollut syystä tai toisesta oikeastaan eka "takapakki-kausi" nousujohteisela uralla.
Jos olen asian oikein ymmärtänyt, niin seuran valmennuksen (mukana muuan Waltteri Immonen) suosima pelitapa ja Turusen ominaisuudet eivät ole ihan kohdanneet tällä kaudella.
No, nää on niitä kuuluisia selityksiä, joten ei niistä sen enempää.
Turunenhan veti koko junnuikänsä Jokereiden ysivitosissa ja ainakin b- sekä a-junnuissa joukkuekavereina viilettivät mm. Alex Lintuniemi, Aleksi Mustonen, Joel Kiviranta, Kevin Lankinen sekä Mäkisen veljekset Atte ja Miro.
Täysin siis puolueellisella näkemyksellä varustettuna ottaisin Turusen avosylin vastaan ens kauden Jokereihin.
Hienoa jos saadaan oma poika kotiin!
Sukunimikin snadisti velvoittaa ja nyt tarkoita suinkaan Dogi Turusta..
Ja vielä loppuun mainittakoon että Temen vertaaminen pelaajana Sakari Salmiseen täyttää kaikki kunnianloukkauksen määreet mielestäni..