Voi poijjaat. Kiva, että keskustelu rönsyilee, mutta olettekos itse koskaan tehneet "talkoilla" töitä urheiluseuralle niin kuin esim. junorivalmentajat tekevät juuri tälläkin hetkellä. Oleellista ei ole se saako tehdä "talkootyötä", vaan se kuka /tai mikä saa maksaa siitä "palkkaa" ts. kulukorvauksia. Oy ei voi maksaa kulukorvauksia ilman työsuhdetta siis esim kilometrikorvauksia. Sen sijaan Ry voi ja se saa maksaa tietyn määrän kulukorvauksia ilman työsuhdetta esim. järjestysmiehile kilometrikorvauksia 28 kotipeliä x vaikkapa 20 kilometriä jne. En toki väitä, että Kerhon järjestysmiehille näin maksettaisiin, mutta mahdollista se olisi. TRy saa siis maksaa kulukorvauksia ts päivärahoja ja kilometrikorvauksia ettyyn rajaa saakka. Raja on siinä 1000,- /1500, - eken hujakoilla.
Ry.nä toimiessaan Kerho sen sijaan saattaa saada "yleishyödyllisenä " kaupungilta huomattavaa rahallista etua, niinkuin joku ketjussa ylempänä epäilikin. Olen kuuullut sellaista huhua, että Kerho ei maksa hallivuokraa juuri nimeksikään ts. kaupungin tuki on merkittävää. Ero on tämän kuulemani huhun mukaan jopa vanha miljoona markkaa verrattuna esim Lahden Pelicansin maksamaan hallivuokraan vuodessa. Kyllä sillä 160 000 Eurolla jo jonkinlaisen vahvistuksen hankkisi seuraan jos toiseenkin.
Ry.nä toimiessaan Kerho sen sijaan saattaa saada "yleishyödyllisenä " kaupungilta huomattavaa rahallista etua, niinkuin joku ketjussa ylempänä epäilikin. Olen kuuullut sellaista huhua, että Kerho ei maksa hallivuokraa juuri nimeksikään ts. kaupungin tuki on merkittävää. Ero on tämän kuulemani huhun mukaan jopa vanha miljoona markkaa verrattuna esim Lahden Pelicansin maksamaan hallivuokraan vuodessa. Kyllä sillä 160 000 Eurolla jo jonkinlaisen vahvistuksen hankkisi seuraan jos toiseenkin.