Joku täällä ehtikin mainitsemaan lauantaisesta Turun Youtube- All Stars- ottelusta lähes loppuunmyydyssä Gatorade areenassa. Olin itse jälkikasvun kanssa paikan päällä ja olin puulla päähän lyöty, positiivisesti. Pelaajat ja sitä kautta koko tapahtuma oli tehty kannattajia, katsojia varten. Palvelemaan sitä maksajan tarvetta. Oli kyse sitten paikalle tuodusta DJ:stä, ottelun ennakkomarkkinoinnista, mediakuution hyödyntämisestä, ottelukuuluttajasta, haastatteluista pelin aikana, erätaukoviihteestä etc. Ja vaikka oheismateriaali oli mietitty viimeisen päälle niin itse peli ja sen ratkaisut herätti suurimmat tunteet, vaikkakin osa pelaajista ei osannut edes pelata. Ne oli silti niitä katsojien idoleita ja niitä oli ilmeisesti upea nähdä livenä ja pelaamassa.
Itselle jäi se fiilis, eikä koske vain Kerhoa, että se seura joka ei lähde sosiaaliseen mediaan ja sen tuomiin mahdollisuuksiin nyt (heti) täysillä, putoaa kyydistä. Lopullisesti. Ettei näin pääse käymään, niin Kerhoa ja koko Pohjantähti Areenan kokonaisuutta tulisi ajatella jatkossa vain ja ainoastaan asiakaslähtöisesti. Vain sitä kautta saadaan riittävästi euroja ja osaamista toiminnan pyörittämiseen. Miksi Kerho olisi ihmisille merkityksellinen, tärkeä, kuluttamisen arvoinen? Itselle ja meille palstaveljille Kerho tulee olemaan tärkeä, aina. Mutta entäpä ne 5000 muuta? Potentiaalisen asiakkaan syyllistäminen ja ymmärtämättömyydellä selittely on lyhyt tie.
Tekee pahaa sanoa se suoraan, mutta HPK on elähtäneen hallinsa ja heitteillä olevan urheilunsa myötä tämän päivän viihdetarjonnassa aika nuhjuinen, kallis ja vaikeasti tartuttavissa oleva tuote.
Itselle jäi se fiilis, eikä koske vain Kerhoa, että se seura joka ei lähde sosiaaliseen mediaan ja sen tuomiin mahdollisuuksiin nyt (heti) täysillä, putoaa kyydistä. Lopullisesti. Ettei näin pääse käymään, niin Kerhoa ja koko Pohjantähti Areenan kokonaisuutta tulisi ajatella jatkossa vain ja ainoastaan asiakaslähtöisesti. Vain sitä kautta saadaan riittävästi euroja ja osaamista toiminnan pyörittämiseen. Miksi Kerho olisi ihmisille merkityksellinen, tärkeä, kuluttamisen arvoinen? Itselle ja meille palstaveljille Kerho tulee olemaan tärkeä, aina. Mutta entäpä ne 5000 muuta? Potentiaalisen asiakkaan syyllistäminen ja ymmärtämättömyydellä selittely on lyhyt tie.
Tekee pahaa sanoa se suoraan, mutta HPK on elähtäneen hallinsa ja heitteillä olevan urheilunsa myötä tämän päivän viihdetarjonnassa aika nuhjuinen, kallis ja vaikeasti tartuttavissa oleva tuote.