Kyllä tällä strategialla viestintä pitäisi hoitua. Olisiko Toivasen ulostulot sitten tuota arvojen mukaista rohkeutta(?)
Kerhon strategia-analyysi:
VISIO toimii, tosin mestaruus ei voi olla tavoite (prosesseilla on tavoitteita, jotka prosessi saavuttaa) millään Liigajoukkueella, vaan visio ja päämäärä, jota kohti mennään vaikka sitä ei koskaan saavutettaisikaan. Mestaruus on siis visiona toimiva ja selkeä.
ARVOT vastaavat kysymykseen, miten visiota aiotaan tavoitella ja miten henkilökunta toimii tehdessään itsenäisiä ratkaisuja ja päätöksiä. Perinteet, rohkeus ja asiakaslähtöisyys. Jep, toimii. Tutustu hyväksi osoittautuneisiin perinteisiin, tunnista ja tue niitä. Ole rohkea. Ja bisnesnäkökulmana asiakaslähtöisyys (yleisö ja kumppanit). Tosin tänä päivänä puhutaan asiakasläheisyydestä.
TAVOITTEET (JA TOIMENPITEET) vision saavuttamiseksi vastaavat kysymykseen mitä. Nekin toimii. Visio saavutetaan, jos Kerho on talousalueen ykkösbrändi (syy vai seuraus?), ihmiset/yleisö ovat iloisia (huom. aasinsilta tähän ketjuun "Aktiivinen ja avoin viestintä"), joukkue on laadukas (omilla ehdoillaan) ja talous pidetään kunnossa.
Ei tuossa strg:ssa mikään ainakaan ole rikki ja tuon rungon pohjalta sitä on helppo tarkistella ja tarkentaa. Menestyksestä 30% on pelaajat, 30% valmennus, 30% pelitapa ja loput 10% hyvää tuuria - eli ei muuta kuin vision suunnassa kohti seuraavaa mestaruutta!