HPK mediassa

  • 1 280 555
  • 6 343

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Hieman epäilen, että uusi vastavalittu hallitus ja toimitusjohtaja jäisivät lepäilemään "laakereilla" ja työskentelee vain ensi kautta varten. Ainakin pidän tuollaista täysin vastuuttomana. Kyllä sitä euroa taotaan tälläkin kaudella vielä.
Toki ja niinhän tuossa sanoinkin, että kauden aikana voi kehittää toimintaa. Suuremmat linjaukset kuitenkin koskevat seuraavia kausia. Toimarin tehtävä on juuri sitä pitkäjänteistä työtä ja katse on koko ajan tulevassa.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Eikös tämä sama vaara päde kaikkiin muihinkin liigaseuroihin?

.. Käsittääkseni yhtään pistettä ei ole vielä jaettu kaudelle 23-24..

Voihan sen niinkun halutessaan kääntää, mutta todellisuudessa putoamisuhan alla olisivat tulevalla kaudella kähtökohtaisesti vain Kerho ja SaiPa. Tietenkin joku yllättäjä saattaisi tulla mukaan tähän kamppailuun, mutta kun katsoo rosteria, valmennusta ja taustatoimintaa niin vain nämä kaksi erottuvat joukosta epäedukseen.

Säälittävään seuraan on kyllä Kerho ajautunut.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Löytääkö yleisö hallille vaikka joukkue pelaisi tasoonsa nähden hyvin mutta keikkuu kuitenkin siellä sijoilla 10-15 eli jopa säälien ulkopuolella?
Tämä on se iso kysymys, mahdollinen problematiikka, jota esim. @BitterX aiemmin ansiokkaasti jossakin avasi. Jos ja kun HPK lähtökohtaisesti taistelee sijoista 10-15 niin riittääkö tämä sijoitus kannattajille ja saadaanko yleisöä houkuteltua hallille? Olen itse toiveikas sen suhteen, että jos HPK onnistuu luomaan toivoa ja innostusta ympärilleen niin joukkueen ei tarvitse voittaa joka ilta, ei edes joka toinen. Riittääkö, että seuralla olisi pitkästä aikaa kentällä se kiekollinen, positiivinen, proaktiivinen ja aloitteita ottava ilme? Sitten sen ympärille office rakentaa taustoja ja prosesseja.

Sitten tullaan siihen haluun olla hyvä. Myönnetään ja ollaan avoimia, että jos vaikkapa se Kerho-Shop on alustoineen ja myyntikanavineen aivan hirveää kuraa, niin olkoon niin. Se on nykytila. Ja muutos lähtee nyt! Palkataan tai valitaan ihmiset, jotka itseään säästelemättä, tutkivat, etsivät, ideoivat ja tekevät sen kaupan viimeisen päälle kuntoon. Niin hyväksi kuin käsiinsä saavilla resursseilla voivat. Ja pystyvät olemaan ylpeitä tekemisestään ja lopputuotteesta. Kyllähän tämän kaltainen toiminta lopulta näkyy ja välittyy kannattajille, faneille ja yhteistyökumppaneille.

Itse olen todella sitoutunut panostamaan Kerhoon aikaani ja eurojakin, mikäli toiminnassa on pitkästä aikaa intohimoa, halua olla jonakin päivänä taas se relevantti kilpailija. Seura palkkaa työtä pelkäämättömiä, kokeilunhaluisia ja avarakatseisia tekijöitä. Olisi saamarin hienoa, kun Kerhon ympärillä taas hymyiltäisiin niin kentällä kuin katsomossakin. Esimerkki tekijöille löytyy läheltä. Matias Lehtonen ja Louhi toimivat hyvänä benchmarkina minkä tyylisiä tekijöitä tulisi hakea.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
@TJ MACKEY helppo olla samaa mieltä.
suuri kysymys on, löytääkö kansa hallille, kun kassassa on rahaa, on niin paljon helpompaa ideoida ja kehittää toimintaa kun jatkuvassa likviditeettikriisissä jolloin kaikilla on mieli maassa ja kaikki on epävarmaa.

Kuitenkin tämäkin hemmetin iso kuoppa missä Kerho nyt on, pitää nähdä mahdollisuutena ja pakottavana voimana muutoksille.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Tämä on se iso kysymys, mahdollinen problematiikka, jota esim. @BitterX aiemmin ansiokkaasti jossakin avasi. Jos ja kun HPK lähtökohtaisesti taistelee sijoista 10-15 niin riittääkö tämä sijoitus kannattajille ja saadaanko yleisöä houkuteltua hallille? Olen itse toiveikas sen suhteen, että jos HPK onnistuu luomaan toivoa ja innostusta ympärilleen niin joukkueen ei tarvitse voittaa joka ilta, ei edes joka toinen. Riittääkö, että seuralla olisi pitkästä aikaa kentällä se kiekollinen, positiivinen, proaktiivinen ja aloitteita ottava ilme? Sitten sen ympärille office rakentaa taustoja ja prosesseja.

Sitten tullaan siihen haluun olla hyvä. Myönnetään ja ollaan avoimia, että jos vaikkapa se Kerho-Shop on alustoineen ja myyntikanavineen aivan hirveää kuraa, niin olkoon niin. Se on nykytila. Ja muutos lähtee nyt! Palkataan tai valitaan ihmiset, jotka itseään säästelemättä, tutkivat, etsivät, ideoivat ja tekevät sen kaupan viimeisen päälle kuntoon. Niin hyväksi kuin käsiinsä saavilla resursseilla voivat. Ja pystyvät olemaan ylpeitä tekemisestään ja lopputuotteesta. Kyllähän tämän kaltainen toiminta lopulta näkyy ja välittyy kannattajille, faneille ja yhteistyökumppaneille.

Itse olen todella sitoutunut panostamaan Kerhoon aikaani ja eurojakin, mikäli toiminnassa on pitkästä aikaa intohimoa, halua olla jonakin päivänä taas se relevantti kilpailija. Seura palkkaa työtä pelkäämättömiä, kokeilunhaluisia ja avarakatseisia tekijöitä. Olisi saamarin hienoa, kun Kerhon ympärillä taas hymyiltäisiin niin kentällä kuin katsomossakin. Esimerkki tekijöille löytyy läheltä. Matias Lehtonen ja Louhi toimivat hyvänä benchmarkina minkä tyylisiä tekijöitä tulisi hakea.

Hieno teksti ja täysin samaa mieltä.

Vaikka tulisi kentällä vähän turpaan, niin olen myös toiveikas, että fiilis yhteisössä voidaan pitää siitä huolimatta positiivisena. Tässä organisaatiolla vaan on itsellään valtavan iso vastuu: koko ajan pitää pystyä lähettämään yhteisölle viestiä, että tässä on nyt alkanut ja käynnissä uusi matka pohjalta huipulle. Pitää näyttää, että organisaatiossa tehdään töitä ja tapahtuu asioita. Sekään ei tässä intohimobusineksessa riitä, että toimiston sälekaihtimien takana painetaan hommia pää märkänä, vaan asioiden edistyminen pitää saada näkyväksi kannattajille.

Yhteisön pitää tietää, mihin seura pyrkii ja yhteisön pitää voida aistia, että seura myös etenee tätä tavoitetta kohti. Silloin jokuset perättäiset tappiot ja hyvinkin mahdollisesti paskan sarjasijoituksen pystyy käsittelemään paljon paremmin. Mikäli taas yhteisö ei havaitse mitään muutosta tai selvää ja johdonmukaista pyrkimystä tulevaan menestykseen seuran taholta, päälimmäiseksi nousee tappioiden hetkellä vain vitutus sekä painostava huoli seuran tulevaisuudesta. Kaupungilla puhutaan paskaa ja hallilla mökötetään ja kiroillaan.

Olen itse asennoitunut siihen, että edessä on urheilullisesti tappiollinen kausi. Mutta se on minulle lopulta melko yhdentekevää, jos nähtävissä on vahva pyrkimys eteenpäin urheilullisesti ja organisaationa, intohimoa sekä positiivisia merkkejä siitä, että tulevaisuus on paljon nykytilaa parempi. Silloin olen myös valmis antamaan oman panokseni seuran eteen ja vieläpä oikein hyvällä mielellä. Juu, varmaan käyn mahdollisuuksieni mukaan peleissä tämän akuutin kriisin jatkuessakin, mutta mieluummin sitä panostaa enenevissä määrin, jos vastapainona on taas positiivisia fiiliksiä sekä positiivisia ajatuksia tulevaisuudesta eikä pilalle menneitä vitutuksentäyteisiä iltoja ja huolta rakkaasta seurasta.
 
Viimeksi muokattu:

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Muuten hyvä, mutta vIdeon teko kesti liian kauan, kun uutinen jo julkaistiin pelaajan toimesta perjantaina, niin aika valjuksi jäi fiilis noin hyästäkin pelaajasta.
No eipä ole Kerhon vika se. Yleensä pelaajat eivät etukäteen näitä itse ilmoittele.

Martelin oma ilmoitus olisi myös ollut lähinnä palstalaisten tiedossa, mutta HäSa myös uutisoi sopimuksesta.

Lisäys:
Graafikko näköjään työstää astetta hienompaa julkaisukuvaa...
 
Viimeksi muokattu:

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Kerhon piste on toki ollut kalliimpi kuin KooKoon, mutta viime kaudella jo lähes samoissa (Kerholla laski hinta edelliseen kauteen verrattuna
Tässä selatessa pisti silmään. Onko tämä edes mahdollista? Eikös Kepa kuitenkin pistellyt menemään suunnilleen kaikkien aikojen kalleimmalla joukkueellaan ja silti pistemäärä laski edelliskaudesta.
 

Jeskamareee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maso Lehtonen (erillismainintana Mason ego)
L

luigitar

Mode-edit: Viesti poistettu.

Säännöissä on kohta "Ulkopuolisia artikkeleita ei tule kopioida kokonaisuudessaan palstalle, vaan niihin viittaaminen tulee tehdä linkityksen kautta.". Koskee erityisesti maksumuurin takaisia juttuja
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mode-edit: Viesti poistettu.

Säännöissä on kohta "Ulkopuolisia artikkeleita ei tule kopioida kokonaisuudessaan palstalle, vaan niihin viittaaminen tulee tehdä linkityksen kautta.". Koskee erityisesti maksumuurin takaisia juttuja
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Kerran pitää vielä palata asiaan. Ainakin jutun perusteella Kerholla on kohtalaisesti pullat tällä hetkellä ainakin nostatuskaapissa. Hyvältä kuulostaa ja aika moneen ihmisiä askarruttaneisiin asioihin tuli vastausta.

Ne tuomiopäivän pahanilmanlinnut loistavat ainakin tällä hetkellä ja potevat nolouttaan missä ikinä lienevätkään ja samalla yrittävät kehittää negatiivista kulmaa seuran ulostuloon. No jokainen tyylillään ja jollakin kierolla tavalla odotan olevani huomisaamuna oikeassa lukiessani uuttaa negaa.
 

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
Ensimmäinen homma Liljedahlilla on laittaa Kerhoravintolan iso näyttö kuntoon (pimenee välillä kesken pelien), kun ovat tuollaisen hommanneet ja sen yläpuolen mainoksessa taitaa lukea että praecom vastaa siitä. Sitten se Kerhoravintolan myyntitiskin / baaritiskin myynti pitkälle sivulle. Seuraavaksi äänentoisto halliin kuntoon ja paljon muutakin fiksattavaa löytyy. Kysyisivät pelissä kävijöiltä, mitä parannettavaa hallissa / hallin palveluissa olisi? Varmaan tulisi hyviä ehdotuksia.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Louhen, eli hallituksen puheenjohtajan, suusta:

– Olisin itse ihan hölmöläinen, jos vaatisin jotain menestystä tälle kaudelle.


Turha toimistolla odottaa porukkaa hallille, koska miksi porukkaa kiinnostaisi panostaa vähäisiä rahoja joukkueeseen, joka ei itsekkään odota menestystä.
Eipä tuossa jutussa mitään uutta ja konkreettista kerrottu, samaa toistettiin, että myöhemmin jotain tapahtuu, faktat puuttuivat täysin..
 

Nas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Louhen, eli hallituksen puheenjohtajan, suusta:

– Olisin itse ihan hölmöläinen, jos vaatisin jotain menestystä tälle kaudelle.


Turha toimistolla odottaa porukkaa hallille, koska miksi porukkaa kiinnostaisi panostaa vähäisiä rahoja joukkueeseen, joka ei itsekkään odota menestystä.
Eipä tuossa jutussa mitään uutta ja konkreettista kerrottu, samaa toistettiin, että myöhemmin jotain tapahtuu, faktat puuttuivat täysin..

Tuo kieltämättä särähti täälläkin korvaan, olisi ehkä voinut ainakin muotoilla toisin ellei peräti jättää kokonaan sanomatta.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Louhen, eli hallituksen puheenjohtajan, suusta:

– Olisin itse ihan hölmöläinen, jos vaatisin jotain menestystä tälle kaudelle.
Vaikken Louhesta tykkääkään yhtään, tässä ymmärrän hänen tarkoittavan, että ei tahdo asettaa mitään menestymispaineita Masolle tai joukkueelle, kun projektissa alkaa ensimmäinen kausi. Mikä on ihan oikein.

Toki olisi voinut sanoa vaikka että "olisin itse ihan hölmöläinen, jos vaatisin esimerkiksi paikkaa mitalipeleissä jo tälle kaudelle."
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Omasta mielestäni Jykä on ihan samoilla linjoilla, mitä olen itsekin täällä aiemmin esittänyt - ei tarvitse heti menestyä, mutta suunnan oli oltava selkeästi kehitysjohtoinen. Altavastaajajoukkuiden saumahan on usein hakea menestustä pärjäämällä heti alkukaudesta. Karu arki koittaa usein myöhemmin, kun systemaattisesti kohta kevättä peliään rakentavat joukkueet tulevat takaa ohi.

Jykän puheissa kuulostaa hyvältä myös halu rakentaa - selvästi hyviä perinteitä vaalien - uudenlaista seurakulttuuria ja tahto hakea kilpailuetua tekemällä asioita toisin kuin muut. Toivotaan, että tämä onnistuu ja tuo tulosta, kun maltetaan olla kärsivällisiä ja tämän prosessin tukena.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös