Tämä on se iso kysymys, mahdollinen problematiikka, jota esim.
@BitterX aiemmin ansiokkaasti jossakin avasi. Jos ja kun HPK lähtökohtaisesti taistelee sijoista 10-15 niin riittääkö tämä sijoitus kannattajille ja saadaanko yleisöä houkuteltua hallille? Olen itse toiveikas sen suhteen, että jos HPK onnistuu luomaan toivoa ja innostusta ympärilleen niin joukkueen ei tarvitse voittaa joka ilta, ei edes joka toinen. Riittääkö, että seuralla olisi pitkästä aikaa kentällä se kiekollinen, positiivinen, proaktiivinen ja aloitteita ottava ilme? Sitten sen ympärille office rakentaa taustoja ja prosesseja.
Sitten tullaan siihen haluun olla hyvä. Myönnetään ja ollaan avoimia, että jos vaikkapa se Kerho-Shop on alustoineen ja myyntikanavineen aivan hirveää kuraa, niin olkoon niin. Se on nykytila. Ja muutos lähtee nyt! Palkataan tai valitaan ihmiset, jotka itseään säästelemättä, tutkivat, etsivät, ideoivat ja tekevät sen kaupan viimeisen päälle kuntoon. Niin hyväksi kuin käsiinsä saavilla resursseilla voivat. Ja pystyvät olemaan ylpeitä tekemisestään ja lopputuotteesta. Kyllähän tämän kaltainen toiminta lopulta näkyy ja välittyy kannattajille, faneille ja yhteistyökumppaneille.
Itse olen todella sitoutunut panostamaan Kerhoon aikaani ja eurojakin, mikäli toiminnassa on pitkästä aikaa intohimoa, halua olla jonakin päivänä taas se relevantti kilpailija. Seura palkkaa työtä pelkäämättömiä, kokeilunhaluisia ja avarakatseisia tekijöitä. Olisi saamarin hienoa, kun Kerhon ympärillä taas hymyiltäisiin niin kentällä kuin katsomossakin. Esimerkki tekijöille löytyy läheltä. Matias Lehtonen ja Louhi toimivat hyvänä benchmarkina minkä tyylisiä tekijöitä tulisi hakea.