HPK mediassa

• 1 417 797
  • 7 076
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Helposti muuten sekoittuu termit urheilujohtaminen ja urheilujohtaja. Itse ymmärrän ensimmäisen yleisesti urheiluorganisaatioiden johtamisen kautta, kun taas jälkimmäinen on urheilubisneksen sisällä käytetty titteli henkilöstä, joka johtaa nimenomaan urheilu-, muttei talouspuolta tai sen tukitoimintoja. Ehkä tosiaan @Purkan Jauhaja tarkoitti jälkimmäistä kun itse taas ymmärsin hänen tarkoittaneen ensimmäistä?

Joo, Itani on ollut varmaan aika kaukana itse urheilusta tuossa SUL pestinsä aikana. Eli se on ihan normaalia johtamista vrt. vaikka jääkiekkojoukkueen UJ pestiin.

Se on taas sitten oma asians miten nämä SUL:it ja TUL:it hyodyttävät Suomen urheilijoita.

emiilioo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Flyers, Barca, Azzurri
Työnjako menee mahdollisesti näin:

Eki hankkii pelaajat, mutta ei valmentajia. Kommentoi pelaajapolitiikkaa medialle.

Louhi ja Haapea kartoittaa valmentajat, mutta ei pelaajia. Kommentoivat valmentajarulettia medialle.

Korjatkaa, jos olen väärässä.

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Työnjako menee mahdollisesti näin:

Eki hankkii pelaajat, mutta ei valmentajia. Kommentoi pelaajapolitiikkaa medialle.

Louhi ja Haapea kartoittaa valmentajat, mutta ei pelaajia. Kommentoivat valmentajarulettia medialle.

Korjatkaa, jos olen väärässä.
Näin olen myös ymmärtänyt asian menevän. Källarson antaa kommentit muista asioista. Nythän Haapea on näköjään ollut esillä ja kommentoinut valmentajahakua/neuvotteluita. Tämä tukisi juuri tätä asetelmaa.

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
"Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon."
Niin? Ihmettelin sitä "moderointi" heittoa ja ainoa asia, joka siihen olisi sopinut on se, mitä sanoin autismikommenttiin liittyen. Miten tuo oli sanojen laittamista suuhun?

Huomaa myös sana JOS. Toisin kuin mitä toinen osapuoli oli kirjoittanut, en väittänyt suoraan hänen tarkoittaneen jotain vaan JOS tuohon tiettyyn kirjoitukseen viitattiin...

Viimeksi muokattu:

suklaasydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Natus Vincere (CS2), Tottenham Hotspur
Niin? Ihmettelin sitä "moderointi" heittoa ja ainoa asia, joka siihen olisi sopinut on se, mitä sanoin autismikommenttiin liittyen. Miten tuo oli sanojen laittamista suuhun?
Itse näin sen viittaavan juurikin yleiseen tapaasi usein tuoda Kerho oikein asioita tekevänä osapuolena esiin - kritiikkiä esittäessä. Onko tämä sitten "moderointia", "hyssyttelyä", "puolustusta", "vaihtoehtoisia näkemyksiä", "totuuden kertomista" - menee semantiikaksi, eikä ole merkitystä tässä. Pointti on se, että en itse ainakaan vetänyt tuota samaa johtopäätöstä, jonka vuoksi vetämäsi yhteys tuntui sopimattomalta, parilla tavalla. Mutta, antaa olla, ei kuulu minulle, eikä tähän ketjuun.

TJ MACKEY

Jäsen
Jos on mennyt tunteisiin se autismiheittoon puuttuminen, niin sittenhän on.
En viitannut millään tavalla mihinkään autismiheittoon. Niin mauton heitto, että aavistuksen ottaa päähän, että tähän kommenttiin allekirjoittanut sekoitetaan.

Tämä Haapean, Rajamäen ja Sami Itanin kommentointi riittää itseltäni tässä vaiheessa kun sen hölmönä aamupäivällä käynnistin. Pidättäkäämme itsellämme oikeuden olla asioista eri mieltä.

Kerho!

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse näin sen viittaavan juurikin yleiseen tapaasi usein tuoda Kerho oikein asioita tekevänä osapuolena esiin - kritiikkiä esittäessä. Onko tämä sitten "moderointia", "hyssyttelyä", "puolustusta", "vaihtoehtoisia näkemyksiä", "totuuden kertomista" - menee semantiikaksi, eikä ole merkitystä tässä. Pointti on se, että en itse ainakaan vetänyt tuota samaa johtopäätöstä, jonka vuoksi vetämäsi yhteys tuntui sopimattomalta, parilla tavalla. Mutta, antaa olla, ei kuulu minulle, eikä tähän ketjuun.
En todellakaan väitä Kerhon olevan aina oikeessa, vaan "entä jos meneekin näin." Tuota aiempaa keskustelua koskien voin sanoa, että mielestäni Kerhon mediataktiikka on nyt oikea. En myöskään ole ainoa, joka on näin todennut.

Olen halunnut tuoda esille, kuinka työpaikoilla on aina erilaisia ihmisiä ja jokaisella on ne omat vahvuutensa.

Ja kyllä - urheilujohtajan työ on julkista ja kritiikkiä tulee. Tiedostan tuon erittäin hyvin koska oma ammattini on samanlaista kritiikin suhteen. Toisaalta taas tuo median kritiikki on ollut osittain jopa epäasiallista, etenkin jos ei edes oteta asianomaiselta lausuntoa, näin esimerkiksi. Kyllä tuollaista pitääkin ihmetellä. Se on mediakriittisyyttä.

Myös täällä on Kerhon suuntaan heitelty kaikenlaisia väitteitä ja osa niistä onkin osoittaunut täysin virheellisiksi esim. väite Patriaan liittyen. En sano kaikkien väitteiden olevan virheellisiä - en todellakaan. Mutta ehkä kuitenkin on ihan aiheellista antaa eriäviä näkemyksiä. Huom. ei hirveästi muuten näy "mustamaalaussyytteitä." Miksi jatkuvaan negailuun ei tartuta, vaan eriävä mielipide nähdään valkopesuna?

Jos on jatkuvaa/toistuvaa negailua, ehkä sille syntyy myös vastareaktio...

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En viitannut millään tavalla mihinkään autismiheittoon. Niin mauton heitto, että aavistuksen ottaa päähän, että tähän kommenttiin allekirjoittanut sekoitetaan.
Siksi tosiaan laitoin sen JOS sinne, koska en tosiaan nähnyt mitään muuta kohtaa, missä olisin pyrkinyt "moderoimaan" muiden sanomisia. Oli hämmentävä väite, koska en ole tainnut aiemmin puuttua siihen, miten kirjoitetaan vaan lähinnä sitä yrittää aina tarttua asiaan. Toki se voi välillä olla hankalaa, jos toiseen suuntaan satelee henkilökohtaisuuksia tai suorastaan vähätellään mielipidettä.

Bing @suklaasydän

Viimeksi muokattu:

Siivouskomero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kerhon nettisivujen pelaajalista on temppuillut Itselläni pidemmän aikaa, niin onko muilla tullut vastaan?

Välissä puuttuu pelaajia listalta ja äskettäin näytti Sinkkosen pelinumeroksi #50 (ennen ollut 28)

Ritarisydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers, Real Madrid
Kerhon nettisivujen pelaajalista on temppuillut Itselläni pidemmän aikaa, niin onko muilla tullut vastaan?

Välissä puuttuu pelaajia listalta ja äskettäin näytti Sinkkosen pelinumeroksi #50 (ennen ollut 28)

Eiköhän kyseessä ole vain Turhapuro-tyyppinen näppäilyvirhe. Aakkosissa ja listalla myöskin seuraavan Skinnarin numero lipsahtanut vahingossa Sinkkoselle?

Siivouskomero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Voi olla jargonia, mutta ilmeisesti Topping viihtynyt hyvin Hämeenlinnassa ja HPK:ssa

Itse en kyllä osaa Topperista kyllä vetää haastattelujen perusteella mitään johtopäätöksiä, jotenkin vaikuttaa siltä, että voisi ehkä oikeastikin viihtyä, mutta toisaalta tuonkin haastattelun vastaukset ovat suoraan lätkäjargoninABC-kirjasta, joten ei niitä uskalla oikein ottaan millään tavalla tosissaankaan.

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Tekee Manner paljon hommia pelin aikanakin. Jatkuvaa palautetta ja ohjeita. Olis kiva tietää minkälaista tekstiä eilen on tullu...
Oli sen verran kiukkusen näköinen koko pelin ja pressissä, että ei ainakaan mitään mukavaa ja positiivista.

Itse tykkään valmentajasta joka elää tunteella ja "selostaa" peliä. Nykyään tupataan vain olemaan hiljaa ja annetaan pelaajien pelata, mutta itselle "selostaminen" kertoo välittämisestä, vaikka pelaajat ei niitä asioita kentälle kuulisikaan.

Siivouskomero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Saipaa sekä Aho&Helminen tandemia kehuttiin Apun jutussa, nii oli siellä vähän mainintaa Kerhostakin.

Kolmantenatoista oleva HPK on palkannut kaksi kokematonta urheilujohtajaa, jotka ovat olleet agenttien sanelujen vietävissä ja todelliset muutokset seurassa ovat jääneet tekemättä, näpertelyä sen sijaan on ollut sitäkin enemmän.

Valmentajapäätösten marssijärjestyksen urheilujohdossaan HPK tuli kuitenkin paljastaneeksi, kun seuran puheenjohtaja Jyrki Louhi kertoi itse julkisuudessa soitelleensa päävalmentajille. Aition tietojen mukaan urheilujohtoa pidettiin ainakin osittain päätöksestä pimennossa. Herää kysymys onko Louhi itsekin havainnut, että tuli valinneeksi kaksi onnetonta urheilujohtaja Ilkka Haapeassa ja jääkiekkojohtaja Erkki Rajamäessä, jos ei heihin luota tällaisessa asiassa ja neuvonantajat löytyvät muualta?

TekAstin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK & Hawks, ManU
Jos tuo pitää paikkaansa niin voi nyt vi***, agentitkin sanovat että ukot ovat helposti vietävissä ja Louhi ei luottanut heihin Mannerin asiassa vaan hoiti homman itse, eihän tuossa mitään järkeä ole ketä ne on sinne johtajiksi valinneet. Syvällä kahlataan ja Haapea ei edes morjensta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy