Missä kohtaa Korpela kyseenalaistaa, että homoseksuaaleilla ei olisi samoja ihmisoikeuksia kuin muilla? Ymmärrän kyllä pointin ja olen samaa mieltä, että asian olisi paremminkin voinut ilmaista, mutta painotan myös hieman luetun ymmärtämistä näissä asioissa.
Korpela toteaa haastattelussaan kysymykseen ''saako teidän joukkueessa pelata homoseksuaaleja'' näin:
''- Täytyisi keskustella, mitä koko yhteisö on asiasta mieltä. Meillä on urheilu keskiössä. Jos tällainen asia mahdollisesti häiritsisi urheilullista puolta, se täytyy ottaa huomioon. Mutta en sanoisi niinkään, että ei saisi olla, Korpela kertoo.''
Tuosta on ihan päivänselvästi vedettävissä linja, jonka mukaan
Korpela asettaa homoseksuaalit eriarvoiseen asemaan, kuin heteroseksuaalit (tasa-arvoisuus ja syrjimättömyys ovat ihmisoikeuksia), mikä tarkoittaa sitä, että esim.
työpaikan saaminen HPK:sta on vaikeampaa homoseksuaaleille, kuin heteroseksuaaleille, jos heidän ''yhteisönsä'' on sitä mieltä, että homoseksuaalit häiritsevät heidän joko päiväistä toimintaansa. Ei Hämeenlinnan yhteisöllä ole mitään erioikeuksia/vapauksia päättää milloin homoseksuaalisuutta vastaan saadaan syrjiä ja milloin ei.
E: Ja mistäs sinä sen tiedät minua paremmin mitä Korpela tarkoitti sanomallaan? Minä tulkitsin hänen sanojaan tuossa uutisen luomassa kontekstissa, ja sain selkeästi tuon kuvan mitä yllä kuvailin. Otetaan verrokiksi liigajoukkueiden kapteenien haastatteluita:
http://www.iltasanomat.fi/sm-liiga/art-1288747233916.html , josta tulee ihan selvästi ilmi erilainen suhtautuminen homoseksuaaleihin. En tiedä mitä kukakin haastateltu kapteeni on oikeasti asiasta mieltä, mutta minusta on turha lähteä arvuuttelemaan jonkun haastatelluista valhedelleen, koska ''ei kaikki voi olla noin suvaitsevia.'' Eli ''ei Korpela oikeasti ole tuota mieltä, sillä hän vain valitsi väärät sanat ilmaisemaan itseään'' on ihan täysin epävalidi argumentti, vailla minkäänlaista todistuspohjaa. Haastattelusta tulee selvästi ilmi, että Korpelan HPK aikoo asettaa homoseksuaalit eriarvoiseen asemaan ihan alusta alkaen, kun Korpela kokee keskustelun pelaajan seksuaalisuudesta ennen homoseksuaalien palkkaamisesta välttämättömäksi.