Homous ja jääkiekko!

  • 70 278
  • 457

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Haluaisin kyllä pari linkattua tapausta jossa konservatiivinen NHL GM jätti pelaajan varaamatta tämän seksuaalisuuden takia sekä tapauksia jossa uusnatsi-pelaaja on lopettanut homopelaaajan uran koska natsi vihasi homoja.

Tämä onkin juuri se mikä on nuoren ajatuksissa kun pohtii että saako hän vihaa päällensä ja loppuuko ura siihen. Lätkässä kun ei aktiiviurallaan moni huippu ole kaapista tullut. Siksi Puhakan ulostulo on erinomaisesti tervetullut esimerkki että kun uskaltaa tehdä asioita. Veikkaan että Janne nukkuu paremmin yöunensa tulevaisuudessa.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tuo homon huutaminen solvauksena on kyllä muuten jännä juttu, se on selkeästi vanhemman väen juttu. Nuorten katsojien joukossa en ole kovinkaan usein törmännyt tollaiseen, sitä pidetään sen verran junttina touhuna.

Ja onhan noita liigassa pelanneita homoja ollut ihan pistepörssin kärjessä keikkumassa. Ainakin viime vuosikymmenellä.

Juurikin totta, 70-luvulla syntyneet ovat pahimpia päänaukojia hallissa hiiltyessään. Mä kuitenkin itse pidättäydyn käyttämästä k.o sanaa tuomariin.

No ei julkisesti homo ole ollut. Kyllä pari aavistusta olis mutta aavistuksia vaan ilman totuusperää joten syytön.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mutta näin varovaisesti arvioiden homoja tai sinnepäin kallellaan on kuitenkin sanotaan 5-10. Oletuksena 15 joukkuetta, 30 pelaajaa per joukkue. Tämä vahvana mutuna ilman mitään faktaa.

Kun faktoja ei ole niin pitää tosiaan mutuilla. Uskoisin, että siinä missä heteron löytäminen miespuolisista sisustussuunnittelijoista on vaikeaa (noin niinkuin kärjistettynä) niin uskoisin samoin, että jääkiekossa on vastaavasti homoja huomattavasti vähemmän kuin tilastollisesti ottaen pitäisi. Tuo ylläoleva luku (1-2%) vastaa ilmeisesti aika hyvin homojen määrää yhteiskunnassa noin keskimäärin?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ainoat esimerkit jääkiekon homovastaisuudesta on kiekkotappelut (!) , lajin macho imago sekä kaksi pahasti vääristeltyä mediatapahtumaa joista toinen on kiistanalainen ja toinen todistettu valhe.

Ensinnäkään nämä eivät ole ainoita esimerkkejä. Löydät todisteita vaikka tältä palstalta hakemalla, ja lisää aihetta käsitelleistä jutuista. Viimeksi tänään eräs lätkävalmentaja kirjoitti Facebookiin "parsan imemisestä". Ei, ei tuollainen tyyppi varmasti voi aiheuttaa lajin parissa ongelmia, höhöhö...

Toisekseen, on hyvin todennäköistä, että juuri tämän ulostulon kautta myös vuosien varrella tapahtuneisiin asioihin päästään paremmin käsiksi - ja sitten asiasta paremmin yli. Pikkuhiljaa parempaan päin.

Kolmanneksi: on niin herttaisen itsekästä leuhottaa, että kun asiaa ei ole sinulle todistettu, ei sitä ole olemassa. Kyse kun ei ole siitä, miten kokonaisuus sinulle näyttäytyy, vaan heistä, jotka asian kanssa ovat joutuneet vuosien varrella painimaan. Toistan: kyse ei ole sinusta ja sinun tunteistasi. Sinä et ole se nuori lätkänpelaaja, joka pelkää.

Ja jos kaiken selvittyä heitä onkin ollut vähemmän kuin joku luulee, niin mitä sitten? Jos he kaikki ovat kuvitelleet kaiken, niin nytpähän sitten selviää, että ei tarvitse pelätä. Menikö jääkiekko pilalle kun se selviää, kun puhuttiin homoista ja osoitettiin mieltä syrjintää vastaan?
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Tämä onkin juuri se mikä on nuoren ajatuksissa kun pohtii että saako hän vihaa päällensä ja loppuuko ura siihen.
Tätä en kiistä.

Kysyn sitten että palveleeko esim. Wallinheimon sanomisten vääristely tämän nuoren itsetunnon kehitystä vai haittaako se sitä? Medialla on hinku maalata jääkiekkoskene jotenkin vastavoimana. Taisi olla Kaariina Hazard Pressiklubissa joka Korpela-kohun aikana totesi että jääkiekkoa saa lyödä kun se on niin ysäriä. Itse väitän että lätkä on maalitauluna koska se on maamme seuratuin urheilumuoto.

Se että noita lausuntoja pitää toimittajien itse keksiä kertoo että todellista syrjintää ei ole tarpeeksi tyydyttämään kovaa kysyntää. Median luonne pitää ymmärtää. Se ei ole siltojenrakentaja vaan riidankylväjä, polemisti, joka elää vastakkainasettelusta.

Kolmanneksi: on niin herttaisen itsekästä leuhottaa, että kun asiaa ei ole sinulle todistettu, ei sitä ole olemassa. Kyse kun ei ole siitä, miten kokonaisuus sinulle näyttäytyy, vaan heistä, jotka asian kanssa ovat joutuneet vuosien varrella painimaan. Toistan: kyse ei ole sinusta ja sinun tunteistasi. Sinä et ole se nuori lätkänpelaaja, joka pelkää.
En olekkaan.

Enkä ole myöskään se ystäväni joka pelkää tunnetasolla lammessa olevia haikaloja. Saan kai silti keskustella siitä että miten todennäköistä on että sisäjärvessä olisi valkohai? Jotenkin jopa olettaisin että minun tapani auttaa asiaa on kertoa että se pelätty mörkö ei ole todellinen. Sinä näet että median maalailu ja suoranainen valehtelu siitä miten lätkäskene erinlaisuuteen suhtautuu jotenkin auttaa sitä nuorta lätkänpelaajaa. "Kyllä, sinä vaikutat kulttuurissa joka ei hyväksy sinua"

Media on kuin Temptation Islandin Sami Kuronen joka näyttää videolta leikattua ja muunneltua totuutta ja vähän vihjailee ja kehystää
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kun faktoja ei ole niin pitää tosiaan mutuilla. Uskoisin, että siinä missä heteron löytäminen miespuolisista sisustussuunnittelijoista on vaikeaa (noin niinkuin kärjistettynä) niin uskoisin samoin, että jääkiekossa on vastaavasti homoja huomattavasti vähemmän kuin tilastollisesti ottaen pitäisi. Tuo ylläoleva luku (1-2%) vastaa ilmeisesti aika hyvin homojen määrää yhteiskunnassa noin keskimäärin?
No, en mä tiedä kuinka monta prossaa on tässä suhteessa vähemmistönä. Jotkut sanoo 1 jotkut väittää lähemmäs kymmenen. En mä tiedä, totuus lienee jossain tuossa välissä. Veikkaan (edelleen mutuna) jossain 2-4%. Lievensin tuota 5-10 kpl "jossain määrin kallellaan" heihin joilla mennään vähän molempiin suuntiin. Näitä kun kokemuksen mukaan (nyt en puhu liigakiekkolijoista, ei ole kokemusta) on yllättävän paljon.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Media on kuin Temptation Islandin Sami Kuronen joka näyttää videolta leikattua ja muunneltua totuutta ja vähän vihjailee ja kehystää

Viimeksi tänään asiasta ovat kertoneet Alpo Suhonen, Topi Nättinen Puhakan seurassa Ylellä. Eilisen ulostulon myötä urheilijat ja jääkiekkoilijat. Ja sieltä nurjemmalta puolelta nämä tänäänkin kaappiin takaisin huutelevat ja muut mölyapinat. Eivät he ole media.

Sinä poimit sieltä kaksi ei-niin-onnistunutta osaa ja määrittelit koko käsittelyn niiden mukaan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onhan näissä asioissa edelleen tekemistä. Tuoreita otteita TPS, media ja julkisuus -ketjusta:

"Ei hemmetti sentään. Seuralla on koko urheilupuoli aivan sekaisin. Joukkueen peli on mitä on. Maajoukkuepelaajia heitetään pihalle, tilalle -02 junnuja. Silti focus jossain helvetin hinttareiden hyysäämisessä."

"Mulle on aivan sama kuka mitäkin on, ei niinku mitään väliä, mutta en ymmärrä tätä helvetinmoista pride-pakotusta mitä jatkuu viikosta toiseen jokapuolella".

"Jos käyttäydyt lisäksi vielä kuin mt-potilas niinkuin suuri osa pride-kulkueessa, niin en tuomitse tuomitsijoitakaan."


Tietenkin tämä on anonyymi keskustelupalsta, jossa puhutaan ehkä hieman toisella tavalla kuin nokatusten puhuttaisiin, enkä väitä, että nuo edellämainitut edustavat kaikkien jääkiekkoa seuraavien mielipiteitä, mutta ehkä tuollaiset puheet voivat olla yksi syy, miksi sieltä kaapista tuloon on aika korkea kynnys.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Sinä poimit sieltä kaksi ei-niin-onnistunutta osaa ja määrittelit koko käsittelyn niiden mukaan.
Tuolla ei ollut muuta osaa kuin nuo kaksi esimerkkiä.

Hesarin juttu noudattaa normaalia feature-jutun rakennetta. Ensin kerrotaan Puhakasta ja siitä että hänen omat kokemuksensa eivät olleet kovin homofobisia. Kerrotaan miten hän kykeni kertomaan suuntautumisestaan muutamille pelikavereilleen. Sitten juttu siirretään konteksti Suomen keskusteluun.

Koska syytit minua rusinoiden poimisesta pullasta niin tässä on spoilereissa koko tuo kappale:

"Suomessa keskustelu homoista jääkiekkoilijoista on ollut tuskallisen vaikeaa. Välillä se on saanut suorastaan surkuhupaisia kierteitä. Kokoomuksen kansanedustaja ja entinen maalivahti Sinuhe Wallinheimo sanoi helmikuussa 2014, että homon pelaajan kannattaisi kätkeä homoutensa kopissa, ettei asia rikkoisi joukkueen kemiaa ja kääntyisi joukkuetta vastaan.

Wallinheimo oli tuolloin jääkiekon pelaajayhdistyksen puheenjohtaja. Hän sai lausunnostaan runsaasti kritiikkiä ja pyysi sanojaan anteeksi. Kummalliseksi asian tekee sekin, että vain vuotta aikaisemmin juuri Wallinheimo oli kehottanut urheilijoita tulemaan ulos kaapista.

Entinen leijonakapteeni Juhani Tamminen sanoi syksyllä 2014 ammattikorkeakoulu Metropolian järjestämässä paneelikeskustelussa, ettei ole monikymmenvuotisella kiekkourallaan koskaan nähnyt kopissa homoa. Hän lisäsi myös, etteivät ”pikku hiirulaiset” pärjää lajissa. Myöhemmin Tamminenkin lisäsi, että hänen mielestään homot ovat tervetulleita lajin pariin.

Nyt jääkiekon homokeskustelussa johtajan roolin ottaa 24-vuotias Janne Puhakka..."

Sitten puhutaan vähän Puhakasta ja siirryttään päivittelemään jääkiekkotappeluja ja sitä että Kevin Lankinen osaa lukea ja Patrik Laine ei dokaa.

Suomen kontektissa mainitaan siis vain Wallinheimo ja Tamminen. Molemmat esimerkit ovat ongelmallisia koska ensimmäinen on valhe ja toinen on toisen käden lausunto jonka sanoja itse kiistää sanoneensa.

Minusta Puhakan ulostulo on lajille hyväksi. Se mitä olen näissä ketjuissa aina kritisoinut on median rooli. Tässä aiheessa Homelius-factor tuntuu olevan ihan tapissa. Tosin tämänpäiväinen Liljan juttu on pahempi kuin Homelius-vitsit koska ne eivät edes perustu sanoihin jotka Wallinheimo olisi ääneen sanonut vaan sanoihin joita haastattelija sanoi.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tuolla ei ollut muuta osaa kuin nuo kaksi esimerkkiä.

Hesarin juttu noudattaa normaalia feature-jutun rakennetta. Ensin kerrotaan Puhakasta ja siitä että hänen omat kokemuksensa eivät olleet kovin homofobisia. Kerrotaan miten hän kykeni kertomaan suuntautumisestaan muutamille pelikavereilleen. Sitten juttu siirretään konteksti Suomen keskusteluun.

Koska syytit minua rusinoiden poimisesta pullasta niin tässä on spoilereissa koko tuo kappale:

Ok, se, että nuo ovat samassa jutussa, ei ole se vahvin duo esimerkiksi. Wallinheimo korjasi lausuntojaan ja toimittajan pitäisi olla kartalla näissä. Risto Korpelahan se silloin möläytteli muuten siitä kopin sekaisin menemisestä Kerho-aikoinaan. Vaikutusvaltaisten ihmisten lausunnot pitää tietysti ottaa vakavasti, mutta minä luulen, että arkeen vaikuttaa enemmän se, millä tyylillä kopissa asioidaan, miten kopissa arvostetaan muita ihmisiä.

Ihan kuulopuhetta tuo Tami-homma ei ollut, kun Ilta-Sanomille Tami ehti silloin vahvistaa, että ei ole nähnyt homoja jääkiekossa. Ja teki sen toistamiseen Iltalehdessä pari vuotta sitten, kun Tuure Boelius oli pinnalla lätkäpoikakappaleensa kanssa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nuo edellä mainitut mielipiteet on juuri se syy, miksi useat (useimmat?) pysyvät kaapissa. Ei siinä mitään, jos joku haluaa pysyä kaapissa, niin siitä vaan.

Mitään syytähän kaapissaoloon ei nykypäivänä pitäisi enää olla. Kun päästäisiin tosiaan siihen ettei sillä ole mitään väliä. Syy miksi näin käy, on tietämättömyys ja äijäkulttuuri niin seurojen, pelaajien niin kuin meidän fanien puolelta. Ei se että on homo, tee kenestäkään sen huonompaa – tai parempaa – pelaajaa tai ihmistä kuin kenestä tahansa muustakin. Ihminen pitäisi ottaa sellaisena kuin ihmnen on. Jos on mulkku, kusipää tai on ihan vitun hyvä tyyppi, mutta ei mahdu jengiin niin näin sitten on. Ei Tepon/Tuulan rassaaminen tai kumman kanssa elämäänsä viettää pitäisi vaikuttaa yhtään mihinkään.

Yhden henkilökohtaisen jutun tässä nyt kerron (tästä on yli 20v aikaa), joten eiköhän voi jo kertoa: aikoinaan oli B-junnuissa yksi jengikaveri, joka, jostain syystä tajusi että taidan olla enemmän poikiin kallellaan (ei ollut väärässä) ja yritti jossain määrin lähestyä myös sillä saralla. Mä olin silloin niin pihalla itseni kanssa etten itse edes tiennyt olenko lintu vai kala ja siihen lätkäkulttuuri vielä päälle niin en mitenkään osannut suhtautua ”oikein”. Muutaman hämmentävän tilanteen jälkeen homma jäi silleensä ja mä lopetin. Muut asiat veivät voiton ja ei se pelaaminenkaan ollut sillä tasolla että ylöspäin oltaisiin menty – tai olisi, mutta motivaatio loppui ja duunin määrä olisi pitänyt olla ihan eri tasolla.

Lyhyt stoori lyhyemmäksi: kävi sitten niin, että kyseinen nuori mies jatkoi ja tyttöystäväkin tuli kehiin mukaan (yksi monista). Lopputulos oli se, että veti itsensä ilman turvavyötä sillan tukirakenteisiin ja se oli sitten se siinä. Jälkeenpäin kuulin tältä tyttöystävältä ettei tämä nuori mies oikein tiennyt missä mennään ja kuka on – yksi syy oli nimenomaan mahdollinen homous. Kukaan ei tiedä mikä se lopullinen syy oli, mutta vahva epäilys oli ja on edelleen. Hän jos olisi ihan rauhassa saanut olla oma itsensä, kuka tietää missä nyt oltaisiin.

@nummenkallio - lainaus unohtui:
Onhan näissä asioissa edelleen tekemistä. Tuoreita otteita TPS, media ja julkisuus -ketjusta:

"Ei hemmetti sentään. Seuralla on koko urheilupuoli aivan sekaisin. Joukkueen peli on mitä on. Maajoukkuepelaajia heitetään pihalle, tilalle -02 junnuja. Silti focus jossain helvetin hinttareiden hyysäämisessä."

"Mulle on aivan sama kuka mitäkin on, ei niinku mitään väliä, mutta en ymmärrä tätä helvetinmoista pride-pakotusta mitä jatkuu viikosta toiseen jokapuolella".
"Jos käyttäydyt lisäksi vielä kuin mt-potilas niinkuin suuri osa pride-kulkueessa, niin en tuomitse tuomitsijoitakaan."


Tietenkin tämä on anonyymi keskustelupalsta, jossa puhutaan ehkä hieman toisella tavalla kuin nokatusten puhuttaisiin, enkä väitä, että nuo edellämainitut edustavat kaikkien jääkiekkoa seuraavien mielipiteitä, mutta ehkä tuollaiset puheet voivat olla yksi syy, miksi sieltä kaapista tuloon on aika korkea kynnys.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Median roolin ja vähän outojen väitteiden (mm. Wallinheimo, joka taisi sanoa hieman toisella tavalla asiansa) ihmettelyn lisäksi minä ihmettelin päävalmentaja Jukka Jalosen tuoreita näkemyksiä. Hän totesi (linkki alla),

"ettei usko jääkiekkoyhteisön olevan luonteeltaan sellainen, ettei pelaaja uskaltaisi tulla viestinsä kanssa ulos. Tämä on tietysti vain olettamus, koska en ole tiennyt, onko joukkueissani pelannut homoja. Korviini ei ole kantautunut sellaista tietoa."


Mitenkähän on noin todellisuudessa? Onko jääkiekko todella luonteeltaan laji, jossa homot eivät ole uskaltaneet tulla Jalosen joukkueissa kaapista ulos - vai eikö heitä Jalosen joukkueissa ole ollut?

Oma näkemys: jääkiekko on pitkään ollut laji, joka ei tue homoja. En silti usko, etteikö lajin parissa olisi homoja samalla tavalla kuin yhteiskunnassa yleensä.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko tuolla nyt loppujen lopuksi sitten yhtään mitään väliä? Meinaan pelaako homo jääkiekkoa vai ei. Mulle ainakin on aivan sama mitä seksuaalista suuntautumista joku edustaa. Jos hän siitä tykkää ja se tuntuu oikealta niin olkoon mitä on. Aivan sama asia uskontojen ja muitten maailmankatsomusten kanssa - eipä se ole multa pois jos joku johonkin uskoo ja se tätä henkilöä auttaa elämässään.

Asuin noin puoli vuotta samassa asunnossa ihan 100% homon kanssa (miehen omat sanat), eikä se nyt ollut mitenkään ihmeellistä tai vaarallista. Okei, ehkä häiritsi joku viikonloppu kun viereisestä huoneesta kuuluu aikamoinen ryske ja kahden äijän örähtelyt. Yleensä tässä vaiheessa suuntasin pubiin.

Varmasti ei ole ensimmäinen eikä viimeinen homo joka jääkiekkoa ammatikseen pelaa. Vähän ehkä surullistakin, että tästäkin jo ihan normaalista asiasta pitää nostaa meteli. Kai tästäkin joku tami nyt mielensä pahoittaa.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
En asiasta mielipidettä sano kun sitä ei saa enää täällä yhden totuuden palstalla sanoa. Bannit paukkuu välittömästi. Sitä vaan kysyn että jos tapauksia alkaa tuleen enemmän pitääkö vaikka pesutilat tehdä erikseen kaikille eri suuntauksille? Nythän armeijassa suunnitellaan yhteismajoituksia kuitenkin niin että pesutilat ovat erikseen naisille tai miehille. Miksi heterot erotetaan sukupuolen perusteella mutta homot saavat olla siellä heteroiden keskellä? Jos taas on ok että homomiehet käyvät muiden miesten kanssa samassa suihkussa niin miksi heteromiehet eivät saa käydä vaikka kylpylässä naisten suihkussa?
 
SM-liigassa Bluesia kaudella 2015-16 edustanut Puhakka sanoo, että ”henkiset blokit” estivät häntä kertomasta asiasta joukkuekavereilleen. Harvat valitut kuitenkin tiesivät, muun muassa Bluesin kapteeni Kim Hirschovits, jolle Puhakka uskoutui erään automatkan aikana.

– Hirso vastasi, että makeeta, onnea. Ei siihen tarvitsekaan vastata mitään muuta.

Lainattu ei ole alkuperäisestä artikkelista vaan Iltapulusta mutta sanoiko Hirso tosiaan makeeta, onnea, sille että Puhakka on homo. Eihän tuossa ole mitään järkeä?
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos taas on ok että homomiehet käyvät muiden miesten kanssa samassa suihkussa niin miksi heteromiehet eivät saa käydä vaikka kylpylässä naisten suihkussa?

Niinpä, ja miksi koulussa teini-ikäisille tytöille ja pojille on omat suihkutilat. Mitä tuhlausta!
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lainattu ei ole alkuperäisestä artikkelista vaan Iltapulusta mutta sanoiko Hirso tosiaan makeeta, onnea, sille että Puhakka on homo. Eihän tuossa ole mitään järkeä?
Hesarin alkuperäisessä maksumuurin takana olevassa artikkelissa ainakin luki seuraavalla tavalla:

HS kirjoitti:
Eräällä automatkalla Puhakka kertoi Hirschovitsille seurustelevansa miehen kanssa. ”Hirso vastasi, että makeeta, onnea. Ei siihen tarvitsekaan vastata mitään muuta.”
Eli Hirso siis onnitteli Puhakkaa parisuhteesta. Tuo Iltalehden juttu oli tosiaan vähän typerästi muotoiltu.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
En asiasta mielipidettä sano kun sitä ei saa enää täällä yhden totuuden palstalla sanoa. Bannit paukkuu välittömästi. Sitä vaan kysyn että jos tapauksia alkaa tuleen enemmän pitääkö vaikka pesutilat tehdä erikseen kaikille eri suuntauksille? Nythän armeijassa suunnitellaan yhteismajoituksia kuitenkin niin että pesutilat ovat erikseen naisille tai miehille. Miksi heterot erotetaan sukupuolen perusteella mutta homot saavat olla siellä heteroiden keskellä? Jos taas on ok että homomiehet käyvät muiden miesten kanssa samassa suihkussa niin miksi heteromiehet eivät saa käydä vaikka kylpylässä naisten suihkussa?

Voi vittu @mixu - siitä vaan sanot mitä haluat.

Sen vaan sanon, että olen 46 vuotta käynyt samaa sukupuolta olevien kanssa suihussa, samoissa tiloissa, ilman mitään ongelmaa. Vaikka jätetään tästä ensimmäiset 16 vuotta huomiotta, niin silti. Me emme ole mikään persettä huohottava ja kuolaava yhdyskunta.

Yhdelläkään tuntemallani heterolla, joka on tiennyt mun olevan homo, ei ole ollut mitään ongelmaa saunomiseen tms. Ja kuule, olen homojen sählyporukassakin ollut mukana. Tiedätkö mitä? Siellä urheillaan, käydään suihkussa ja mennään himaan. Käydään joskus kaljalla (joku siiderillä/muttei pinkillä rinksulla) ja himaan.

Mä en vaan ymmärrä tuota ajattelutapaa. Ehkä mulla on sitten lusikalla annettu. Kauhaa ei ole tullut vastaan.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mä en vaan ymmärrä tuota ajattelutapaa. Ehkä mulla on sitten lusikalla annettu. Kauhaa ei ole tullut vastaan.
No miksi en saa mennä uimahallissa naisten puolelle? Jos kerran kaikki suuntaukset ovat ok?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
No miksi en saa mennä uimahallissa naisten puolelle? Jos kerran kaikki suuntaukset ovat ok?
Ihan sama. Mä voin mennä kummalle puolelle vaan. Yhtä sukupuolettomia te siellä uimahallin suihkussa olette. Saatan katsoa että onhan tuossa karvanen perse ja isot tissit. Tai karvaset tissit ja iso perse.

Uimahallissa uidaan, ei naida.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
No miksi en saa mennä uimahallissa naisten puolelle? Jos kerran kaikki suuntaukset ovat ok?
Tervetuloa Saksan tai Itävallan kylpylöihin.

Siellä saat suihkutella ja saunoa yhdessä miesten, naisten, homojen ja heteroiden kanssa.

Pukeutumistilat ovat sielläkin erikseen naisille ja miehille.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
En asiasta mielipidettä sano kun sitä ei saa enää täällä yhden totuuden palstalla sanoa. Bannit paukkuu välittömästi. Sitä vaan kysyn että jos tapauksia alkaa tuleen enemmän pitääkö vaikka pesutilat tehdä erikseen kaikille eri suuntauksille? Nythän armeijassa suunnitellaan yhteismajoituksia kuitenkin niin että pesutilat ovat erikseen naisille tai miehille. Miksi heterot erotetaan sukupuolen perusteella mutta homot saavat olla siellä heteroiden keskellä? Jos taas on ok että homomiehet käyvät muiden miesten kanssa samassa suihkussa niin miksi heteromiehet eivät saa käydä vaikka kylpylässä naisten suihkussa?
Tässä on kyllä vinha perä.

Homoille pitäisi saada myös omat umpiokopit (pleksilasin läpi se jatkuva irstas homoilu näkyisi ikävästi herkimmille) esim. julkisissa kulkuneuvoissa, että se homous ei tartu esim. roiskuvan kuolan välityksellä - homothan nuolevat toisiaan koko ajan sormet toistensa pyllyissä, levittäen mm. AIDSia, kasvissyöntiä ja tyylikästä pukeutumista. Lisäksi ne tarvitsevat ainakin kuonokopan, etteivät ole koko ajan yrittämässä Komatsu-lippiksen alta pelokkaasti pälyilevien heteromiesten kullin imemistä - homothan väijyvät aina juuri niitä pelokkaimpia umpiheteroita, koska ovat tarkkavainuisia saalistajia. Tuommoinen kuvailemasi nuorten miesten urheilujoukkueen pesutilahan on homolle kuin Ruotsin laivan illallisbuffetti demarille!

Entäs katoliset kirkot? Itse olen käynyt lukemattomissa katolisissa kirkoissa ja aina laittanut viinipullonkorkin pyllyyn, kaiken varalta, vaikka en enää 12-vuotias olekaan! Käsittämätöntä, että siellä on aina ohjeet naisten pukeutumiselle ovella, mutta viinipullonkorkit pitää itse muistaa tuoda mukanaan!

Ja kyllä taas vitutti männä viikolla, kun JUURI se lätkämaila, jonka olisin halunnut alennusmyynnistä ostaa, oli VÄÄRÄNkätiselle! On se nyt saatana, että niitä rightin mailoja joku vielä käyttää, opettelisivat pervot pelaamaan leftille niin kuin normaalit!

Kyllä ei tarvinnut 1800-luvulla olla koko ajan yhtä peloissaan kuin nyt!

Klassiselle sananvapaus-uhriutumiselle varaukseton Tami-peukku.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös