Mainos

Homoseksuaalien adoptio-oikeutta vastaan

• 20 458
  • 313

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Viestin lähetti eagle
. Vieläkään ei myöskään ole tullut vastausta siihen että jos homojen adoption vastustaminen perustuu luontoon, niin miksi hedelmätön heteropari saisi sitten adoptoida.

Koska homot eivät voi alunperinkään tehdä lapsia, heterot voivat. Jos ongelma on jokin sairaus, johon nainen ei ole voinut vaikuttaa, niin on loogisempaa, että hän saa lapsen huollettavakseen.

Mitä häh? Faktoja. Onneksi puhut kokoajan faktoja. Sanoiko kiusaaja sinulle, että "kiusaan sinua, koska vanhempasi ovat parempia ja olet minua parempi henkilö. Olen siis kateellinen sinulle!?" Faktoja kehiin kiitos, ei olettelemuksia. Ehkä hän kiusasi sinua siksi, koska olit pienempi fyysisesti ja sinua oli helpompi kiusata, koska et voinut puolustautua fyysisesti.

Onpa mukavaa huomata joidenkin hiiltyminen tyyliin "puhun enemmän faktoja kuin sinä yhteensä!".

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Voi kuule, ei sitä jaksa hiiltyä asioiden takia. Ainoa joka taitaa hiiltyä on sinä, kun et pysty esittämään yhtään faktaa mistään asiasta, vaan heittelet olettamuksia ympäriinsä. Väitit jo elämästäni aivan toista, aivan kun tietäisit minusta jotain. Nyt oletat että hiillyin, kun yritän vääntää rautalangasta asioita sinulle.

Olen lukenut riittävästi psykologiaa, tietääkseni asiat, ehkäpä olen myös keskustellut henkilön kanssa myöhemmin ja ehkä tiedän tarpeeksi tästä(kin) tapauksesta, jotta se on täysin faktaa. Toisin kuin sinun heittämäsi oletukset, mille et pysty esittämään mitään perää. Tuskinpa poika minun kimppuun koon takia kävi, koska sai kyytiä heti kun kävi kimppuun, jos se olisi ollut motiivina että olin pienempi eiköhän se olisi siihen loppunut. Ei kyllä taustalla oli juuri se että hän tahtoi sen mitä minulla oli. Jos et ole koskaan ihmisen psykologiaan perustunut, minkä voisi päätellä tekstisi tasosta, niin voin kertoa että kateus on yksi voimakkaimmista motiiveista niin valehteluun, petokseen, kuin kiusaamiseen.

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Viestin lähetti CMX

Kyse on siitä, että sellaisia joilla on silmälasit kiusataan varmasti herkemmin kuin muita.

Missasit pointin, mutta eipä tuo mitään.

On muuten mielenkiintoista huomata, että aluksi esitettiin faktana, että silmälasipäisiä tai homoperheen lapsia kiusataan satavarmasti. Nyt se on muuttunut jo muotoon saatetaan kiusata tai heitä kiusataan herkemmin.

Se, että sinun koulussasi kiusattiin lestadiolaisia ja minun ei, kertoo juuri tuosta eaglen mainitsemasta ympäristön vaikutuksesta.

Viestin lähetti CMX

Aivan varmasti!

Kiitos asian selventämisestä.

Viestin lähetti CMX

Ei varmsti ole yhtä normaali tilanne! Kyllähän hänellä on odotuksia siitä, että miten luokkakaverinsa reagoivat kuulemaansa.

Arvaa mitä? Jep, missasit taas pointin.

Tarkoitit varmaan, että tilanne ei olisi sinulle, heteroperheessä kasvaneelle, normaali? Ei minullekaan olisi normaalia olla kasvatettu perheessä, jossa isä lyö äitiä.

Kyse oli siitä, että se olisi tuolle homovanhempien kasvattamalle lapselle täysin normaali tilanne. yhtä normaali kuin sinulle, että sinut on kasvattanut äiti ja isä.

Viestin lähetti CMX

En.

Ei yllätä. Näetkö ristiriitaa lausekkeessa 1+1=3?

Olet puhunut itsesi jo useasti pussiin ja siksi tämä onkin omalla tavalaan hauska ketju. odotan vain lisää tilanteita, joissa puhut itsesi yhä syvemmälle. Mitään uutta asiaahan tai näkökulmaa tai niitä faktoja ei ole esitetty pitkään aikaan oikeastaan.

Viestin lähetti CMX

Jehovan todistajat voivat kuitenkin tehdä biologisesti itsekin lapsia, joten heidän ei tarvitse adoptoida saadakseen lapsia. Jos homopareilta kiellettäisiin adoptio-oikeudet, niin he eivät voisi saada lapsia, joten kiusattavia olisi vähemmän.

Mutta, jos jehovalaisella heteropariskunnalla ei ole mahdollisuutta lapsensaantiin muutoin kuin adoption kautta, niin sinä kieltäisit heiltä sen oikeuden, koska heidän lastaan/lapsiaan saatettaisiin kiusata.

Mitä vähemmän kiusattuja, sen parempi.

Eikä pikemminkin olisi parempi, mitä vähemmän kiusaajia?

Viestin lähetti CMX

En edes viitsinyt sanoa, että jehovantodistajiltakin pitäisi kieltää adoptio-oikeudet, koska olisin varmaan saanut kuulla syytöksiä tyyliin "natsi!", "rasisti!", joten jätin sanomatta. Heillä kuitenkin ovat oikeudet, joten niitä en käy sen enempää kritisoimaan.

Eli "ennakkoluuloinen!" on mielestäsi parempi kutsumanimi?

Onko niin, että et käy niitä kritisoimaan tai vastustamaan, koska se vie täysin pohjan tältä sinun kiusauskortilta?

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
homofobiaa, ala-asteella....Aivan varmasti! ???

Nojoo sanoisin että harvassa ovat ne ala-asteelaiset jotka edes tietävät mikä homo on, ainakaan itse en muistaakseni sitä tiedostanut vaikka sanaa "homo" joskus käytinkin.

Ja ehkä se homofobia aiheutuu juuri vanhemmista...eli taaskaan syy ei ole homojen adoption vaan vanhempien jotka kasvattavat lapsistaan homofobisia.

Kuten todettua:

1.Ennen mustia lapsia oli kouluissa vähän->heitä kiusattiin
2. Nykyään heitä on paljon ->kiusaamista on selkeästi vähemmän ja sitä harrastavat, anteeksi yleistykseni, huonostokoulutettujen ja huonotuloisten lapset.

Joten jos siis "homolapsia" alkaisi tulla esiin niin kenties heitä aluksi kiusattaisiin mutta loppujen lopuksi, kun asia ei mitenkään vaikuta lapseen reaalisesti niin kiusaus todennäköisesti loppuisi.

Reaalisesti tarkoittaa siis sitä että siinä missä lihavuus vaikuttaa lapsen toimintaan niin se että vanhemmat ovat homoja ei sinänsä heikennä mitään ominaisuuksia.

On vaikea kiusata rillipäätä joka juoksee kovempaa ja pelaa paremmin jalkapalloa/jääkiekkoa jne.
Tai sitten haukkuu takaisin rankemmin...nm. ala-asteella toista itkettänyt (on se nyt prkl kumma kun ei saa edes vähän vittuilla takaisin ja heti ollaan itkemässä...se siitä kiusaajasta, nykyään ts. sen jälkeen olemmekin olleet kavereita)

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
En yksinkertaisesti koeviikkoni takia jouda alkaa käyttämään hirveästi enää aikaani tähän ketjuun, mutta tiivistän mielipiteeni:

En näe välttämättömäksi yhteiskunnan toimivuuden kannalta myöntää adoptointioikeutta homoille. Uskoisin adoptio-oikeuksien mahd. myöntämisestä olevan enemmän harmia kuin siitä, että niitä ei vain yksinkertaisesti myönnetä. Itse ovat homot tiensä valinneet, pärjäilkööt. Olen sitä mieltä, että muitakin ihmisten vapauksia nyky-Suomessa tulisi rajoittaa, koska niitä on liikaa.
Te ette voi kumota tätä mielipidettä millään maailmaa parantavalla tekstillänne.

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eagle, et ole ainoa joka on lukenut psykologiaa. Valitettavasti kateus ei ole ainoa syy miksi kiusata. Myös ns. ylemmyydentunne, joka aiheuttaa ylimielisyyttä, saattaa aiheuttaa kiusaamista. Eli sikäli on huono väite (jonka varjo esitti), että huonotuloisten lapset kiusaavat. Myös se, että on toista kookkaampi voi aiheuttaa kiusaamista, joten siksi oletukseni ei ollut lainkaan tyrmättävä.

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Habby

Mutta, jos jehovalaisella heteropariskunnalla ei ole mahdollisuutta lapsensaantiin muutoin kuin adoption kautta, niin sinä kieltäisit heiltä sen oikeuden, koska heidän lastaan/lapsiaan saatettaisiin kiusata.

Kyllä. En näe siinä mitään ongelmaa, että muut adoptoivat lapsen. Sellaiset ihmiset, jotka ovat uskomukseltaan, seksuaaliselta taipumukseltaan jne.. maamme yleisen linjan mukaisia. Saattaa kuulostaa suvaitsemattomalta, mutta ei voi mitään.

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Malttini petti

Olin jo vakaasti päättänyt olla enää sotkeutumatta, mutta näin siinä sitten kävi.

Seuraava ei ole puheenvuoro puolesta eikä vastaan. Sanon vielä kerran, että mahdollisen adoptio-oikeuden vaikutus heteron lapsen terveen psyykkeen kehittymiselle on oltava se tekijä, johon päätös perustuu, olkoonpa se sitten kumpi tahansa. Siis nimenomaan ulkopuolisista tekijöistä riippumattoman, terveen psyykkeen kehittymisen. Kieltämättä omakin perstuntumani on, ettei näin ajateltuna hyvältä kuulosta. En kuitenkaan aio esittää kärkkäitä mielipiteitä pelkästään oman saatikka muiden perstuntuman perusteella, vaan haluan asiasta tieteellistä näyttöä. Toistaiseksi sellaista ei ole tullut, ei suuntaan eikä toiseen. En voi olla ihmettelemättä, että noinkin rankkoja linjauksia vedellään ilman minkäänlaista asialliseen tutkimukseen perustuvaa todistusaineistoa.

Sitten tästä kiusaamisasiasta. En ole sinisilmäinen. On päivänselvää, että homojen adoptoidut lapset saattavat joutua kokemaan rankkaakin kiusaamista asemansa takia. Miettikää nyt kuitenkin, emmehän me hyvänen aika voi rakentaa yhteiskuntaa sillä perusteella, miten jotkut kusipäät eri tilanteissa kenties toimivat. On pyrittävä vaikuttamaan heidän toimintaansa, eikä päinvastoin. Loppujen lopuksi, kiusaajatkin ovat lähes tapauksessa kuin tapauksessa avun tarpeessa enemmänkin itse.

Ei se silti toisaalta niinkään mene, että kiusaaminen on joka paikassa selviö ja sen määrä vakio. Jos kiusaamista esiintyy, sitä esiintyisi joka tapauksessa, ellei siihen erikseen puututa. Siis aivan joka tapauksessa, vaikka meistä kuinka yritettäisiin tehdä toistemme kaltaisia. Ainoa keino on juuri tämä asiaan puuttuminen. Ei kertakaikkiaan voida lähteä siitä, että kiusaajat sanelevat sääntömme.

Eräiden asenne on mielestäni suorastaan pöyristyttävä. Sen sijaan, että yrittäisimme kitkeä kiusaamisen itsensä, meidän tulisi pyrkiä minimoimaan kiusaamisen syyt eli erilaisuus.

Ei perkele.

"Itse ovat homot tiensä valinneet, pärjäilkööt."

1, 2, 3, 4, 5, 6... No niin, jo helpotti.

Ranger

Viimeksi muokattu:

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole mielestäni epäkorrektia sanoa, että homot etoo minua ja saa minut voimaan pahoin. Minkäs kukin tunteilleen mahtaa. Kyllähän hämähäkkikammo, eli araknofobiakin on asia johon ihminen ei voi vaikuttaa itse. Samoin voidaan määritellä homofobia. Minkäs minä mieltymyksilleni mahdan.

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
CMX

"Minkäs kukin tunteilleen mahtaa. Kyllähän hämähäkkikammo, eli araknofobiakin on asia johon ihminen ei voi vaikuttaa itse. Samoin voidaan määritellä homofobia. Minkäs minä mieltymyksilleni mahdan."

OK, mutta jos tämä on syy linjauksiisi, olisit voinut sanoa sen jo avausviestissäsi.

Se olisi ainankin ollut rehellistä. Samoin olisi vältytty tältä vääntämiseltä.

Ranger

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: CMX

Viestin lähetti ranger
"Minkäs kukin tunteilleen mahtaa. Kyllähän hämähäkkikammo, eli araknofobiakin on asia johon ihminen ei voi vaikuttaa itse. Samoin voidaan määritellä homofobia. Minkäs minä mieltymyksilleni mahdan."

OK, mutta jos tämä on syy linjauksiisi, olisit voinut sanoa sen jo avausviestissäsi.

Se olisi ainankin ollut rehellistä. Samoin olisi vältytty tältä vääntämiseltä.

Ranger

Ei ole syy, mutta toki vaikuttaa asenteeseen.

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chat

OK.

Olisit silti voinut sanoa sen jo alunperin. Esittämistäni syistä.

Ranger

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Viestin lähetti CMX
Lisäksi kun ottaa huomioon, että kuinka moni ala-asteelainen kärsii niin sanotusta homofobiasta, niin kyllä tervettä järkeä käyttämällä voi päätellä, että ainakin suurta osaa homojen adopiolapsista kiusattaisiin. Ja on se jeesustelevaa sanoa, että jos kahta tuntemaansa homoseksuaalisten lasta ei kiusattaisi, niin silloin ei kiusattaisi ketään. Okei, ei ehkä DAF suoraan niin tarkoittanutkaan, mutta kyllä tuossa viestissä on luettavissa rivien välissä sellainen "jos ei näitäkään kiusata niin miksi sitten muita kiusattaisiin"-asenne.
Mieti nyt vähän kuinka vaikeaa lapsella on sanoa huoltajiensa nimet ensimmäisenä koulupäivänä ja kuinka helppo muiden on siitä nauraa!

Kuinka moni ala-asteen oppilas sitten kärsii homofobiasta - voitko esittää edes tästä faktoja? Itse uskoisin, ettei keskimääräinen ensiluokkalainen edes tiedä, mistä on kysymys. Puolella väestä isä tai äiti ei asu kotona, vaan ovat eronneet, muutamalla luokasta ei isää ole ollenkaan jne. Ydinperhe on historiaa suurelta osin.

Tunnen valitettavasti henkilökohtaisesti vain kaksi tällaista perhettä - näiden lapsia ei ole kiusattu, vaikka on avoimesti tiedossa, että lapsilla on kaksi äitiä, jotka ovat parisuhteessa keskenään. Lisäksi julkisuudessa ainakin yhden kirjailijan lapsi on sanonut, ettei hänellä ole moisesta koitunut ongelmia. Vasta-argumentteja perusteluineen saa toki esittää, mutta edelleen menee irrelevantiksi, jos ei "faktojaan" voi perustella millään.

Kattila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuka ketäkin soimaa.
Viestin lähetti CMX

En näe välttämättömäksi yhteiskunnan toimivuuden kannalta myöntää adoptointioikeutta homoille. Uskoisin adoptio-oikeuksien mahd. myöntämisestä olevan enemmän harmia kuin siitä, että niitä ei vain yksinkertaisesti myönnetä. Itse ovat homot tiensä valinneet, pärjäilkööt. Olen sitä mieltä, että muitakin ihmisten vapauksia nyky-Suomessa tulisi rajoittaa, koska niitä on liikaa.
Te ette voi kumota tätä mielipidettä millään maailmaa parantavalla tekstillänne.

En aio tällä viestilläni parantaa maailmaa, mutta toivon voivani tarkastaa näkemystäsi siitä. Myöskään yksityisautoilu nykyisellään ei ole yhteiskunnan toimivuuden kannalta välttämätöntä, mutta sitä ei siitä huolimatta olla tietääkseni rajoittamassa. Olenko väärässä ajatellessani, että järjestäytynyt yhteiskunta on olemassa siinä eläviä ihmisiä varten, eikä päinvastoin. Uutinen: meidän yhteiskunnassamme elää homopariskuntia, joille lapsen kasvattaminen on ja olisi mieluisa tehtävä. Tietenkin yhteiskunta edellyttää jäseniltään sopeutumista, jotta kenekään oikeuksia ei loukattaisi, mutta minun on vaikea kuvitella, kenen yhteiskunnallisia oikeuksia homoparien adoptio-oikeus polkisi. Tosin lapsen oikeuksia vanhempaansa saatetaan polkea, kun toinen vanhemmista menehtyy, eikä jäljelle jääneellä olekaan lain suomaa oikeutta jatkaa hänen huoltajanaan. Vaatimus hoivavietin sopeuttamisesta seksuaalivietin mukaiseksi, tai päinvastoin, on järjenvastainen, ellei näiden voida osoittaa olevan toisensa poissulkevia. Kiusaamisessa taas tulisi tosiaan huomio ennemmin syihin kuin vaikutuksiin, kuten useammatkin jo ovat huomauttaneet.

Tämän mielipiteen voi kuka tahansa homofobiaa poteva, tai muuten kyyninen ja maailmantuskassaan kieriskelevä yrittää kumota.

Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Huh... kylläpä keskustelu on käynyt vilkkaana tämän päivän aikana. Tässä vaiheessa päivää, iltaa, yötä - tai mikä lie nyt onkaan, tuskin on kovinkaan järkevää ryhtyä ruotimaan tätä ketjua kovin seikkaperäisesti, joten tyydyn muutamiin hajanaisiin huomioihin.

Viestin lähetti heki
Miksi aina oletetaan, että homot olisivat vain rakastavia, huolehtivia ja ymmärtäviä vanhempia. Yhtähyvin nämä puppelipoikkarnat voivat sairastua alkoholismiin ja lähteä muutamien päivien putkelle. Tai yhtähyvin homot voivat olla uraohjuksia, joiden adoptiolapset viettäisivät suuren ajan yksin ostarinnurkalla vetäen liimaa sieraimiin. Kaikki vertaa, että on parempi,e ttä lapsen vanhemmat ovat ennemmin homoja kuin alkoholisteja/välinpitämättömiä. Tämä on aivan yhtä naurettava oletus, kuin toinen klassikko. Nimittäin vertaus siitä, että olen ennemmin köyhä, jolla ystäviä kuin että rikas ja yksinäinen.

Tuskin kovinkaan moni nyt niin naiivi on, että kuvittelee kaikkien homojen/lesbojen olevan rakastavia, huolehtivia ja ymmärtäväisiä - mikäli näin on, on lienee parasta palata maanpinnalle ja tunnustaa itselleen, se että homot/lesbot ovat yhtälailla ihmisiä kuin heterotkin hyvine ja huonoine puolineen. Itse tunnen muutamia seksuaaliseen vähemmistöön kuuluvia, vaikka heidän arvot tuntuvat olevan kohdallaan - toisin kuin minun - en siltikään kuvittele tai luulottele, että kaikki vähemmistöryhmiin kuuluvat olisivat heidän kaltaisiaan. Joukosta löytyy myös kaltaisiani "inhorealistisia tunteettomia paskiaisia".

On kuitenkin huomioitava, että adoptionlasta ei hankita noin vaan astelemalla kauppaan ja ostamalla yksi lapsi, prosessi on (ainakin toistaiseksi) pitkä ja aikaavievä jolloin se karsii joukosta lähes kaikki sellaiset parit joiden ei katsota kykenevän kasvattamaan lasta - toisin kuin tilanteessa jossa heteropari voi tehdä lapset olivatpa he millaisia tahansa, eli yleensä perheet joihin on adoptoitu lapsi ovat selviytyneet niin tiukasta seulasta, että heidän katsotaan olevan kykeneväisiä "vanhemmuuteen". Joten, miksei tätä mahdollisuutta myönnetä myös ei-heteroille? Tai, nythän se on mahdollista lesbopareille mutta ei homopareille, joten miksei tässä astuta myös tasa-arvon tielle?

Pidän hyvin epätodennäköisenä sitä, että nykyään Suomessa adoptio-oikeus myönnetään heteroparille jonka elämäntilanne on hivenenkin arvelluttava, jopa kiihkeä uraputki on usein este tälle, joten mikseivät samat säännöt myös pätisi homopareille?

vlad#16.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti sampio

Ja Luirolle huostaanotosta, notta kyllä alkoholisteilta viedään lapset, perusteista ja ongelman syvyydestä en tiedä, siis tarkoitan, etten tiedä, kuinka suuret ongelmat tulee olla, ennen kuin huoltajuus lähtee. Anoppilassani on neljä lasta, joista vanhin oli tullessaan jo 12-vuotias.

Varmaan oletkin selvillä asiasta, mutta selvennyksen vuoksi sellaisille joille asia on hivenen epäselvää.

Aina on pidettävä mielessä se, ettei huostaanottoa ja adoptiota saa sotkea keskenään. Huostaanotosta päättää kunnan sosiaalitoimi tms. yksikkö, ja se on aina väliaikainen. Se voi kestää vain muutamia päiviä tai viikkoja, mutta se voi venyä jopa vuosien mittaiseksi. Lapsi otetaan huostaan tilanteessa jossa vanhemmat (biologiset siis) eivät kykene hoitamaan velvotteitaan. He voivat olla alkoholisteja, väkivaltaisia tms. Tuolloinkin heillä kuitenkin säilyy biologinenvanhemmuus lapseen, ja lapsi palautetaan heille mikäli heidän katsotaan muuttaneen elämäntapojaan niin, että he ovat jälleen soveliaat vanhemmiksi. Tässä sitten onkin huomattavasti eroja kuntien välillä, toiset tiukkoja ja toisaalla taasen katsellaan paljon läpi sormien jolloin kärsimään joutuvat lapset, (kuten viestini Chip'ille jossa mainitsin "Miran" tapauksesta ja 29 huostaanotosta).

Huostaanotettu lapsi voidaan adoptoida vain ja ainoastaan siinä tapauksessa sijaisperheeseen kun elossa olevat biologiset vanhemmat antavat siihen luvan. (Esimerkkitapauksen "Mira" haluttiin adoptoida sijaisperheeseen mutta biologisten vanhempien vastustuksen myötä yritys kariutui).

Adoptiolapsen kohdalla biologiset vanhemmat, antaessaan lapsensa adoptoitavaksi, menettävät samalla myös huoltajuutensa sekä kaikki muut oikeutensa lapseensa. Lapselle jää ymmärtääkseni joitain oikeuksia biologisiin vanhempiinsa, mutta kaikki perustuu tuolloin käsitääkseni täysin vapaaehtoisuuteen, mikäli lapsi ei halua tuntea biol. vanhempiaan ei häntä voi yksikään instanssi pakottaa pitämään yhteyttä heihin.

vlad#16.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti sampio

Ja Luirolle huostaanotosta, notta kyllä alkoholisteilta viedään lapset, perusteista ja ongelman syvyydestä en tiedä, siis tarkoitan, etten tiedä, kuinka suuret ongelmat tulee olla, ennen kuin huoltajuus lähtee.

Tarkennukseksi vielä se, että huostaanotossakaan huoltajuus ei lähde. Vaikka lapset olisivat huostassa ovat elossa olevat vanhemmat pääsääntöisesti lapsensa huoltajia, joilta tulee kysyä suostumus kaikkiin lasta koskeviin asioihin koulukuvauksesta alkaen.

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Viestin lähetti CMX
Ei ole mielestäni epäkorrektia sanoa, että homot etoo minua ja saa minut voimaan pahoin. Minkäs kukin tunteilleen mahtaa. Kyllähän hämähäkkikammo, eli araknofobiakin on asia johon ihminen ei voi vaikuttaa itse. Samoin voidaan määritellä homofobia. Minkäs minä mieltymyksilleni mahdan.

Tässä tietoja fobiasta:

http://www.kiiminki.fi/psyko15/fobia.htm

Kiinnittäisin huomiota erityisesti fobian määritelmään:

"Tämä tutkielma käsittelee foobisia neurooseja eli ihmisten elämää rajoittavia, järjenvastaisia pelkoja."

Ja sivuston loppusanoihin:

"Vastakohta pelolle on vapaus. Toivottavasti olemme tutkielmallamme pystyneet näyttämään fobioista kärsivälle oikean tien kohti vapauden polkua. Tiedon avulla on helpompi ymmärtää asioita, jotka askarruttavat mieltämme. Tutkielma avasi meille uusia ovia ihmismieleen, elämään ja tätä kautta kanssaihmisiimme. Tieto on valtaa, valta on vapautta."

Araknofobiasta on moni ihminen päässyt eroon. Sinullakin on vielä toivoa. Tietysti tulkitset tämän vain pelkäksi vittuiluksi, mutta kun mainitsit olevasi foobikko, niin...

Minä en ainakaan ole täällä sinua käännyttämässä mihinkään. Minua kiinnostaa lähinnä se, millä perusteella haluat kieltää tietyltä ihmisryhmältä erään perusoikeuden. Ei sinun mielipidettäsi tarvitse sen vuoksi muuttaa, sillä tämähän on vapaa yhteiskunta. Pelkkien mielipiteiden varaan yhteiskuntaa ei kuitenkaan rakenneta.

Mielenkiintoista on myös havaita se, että periaatteesi muuttui lähtökohdasta "yksikään lapsi ei saa kärsiä" muotoon "mitä vähemmän lapsia kärsii, sitä parempi". Olisit heti sanonut. Nythän tässä päästään siihen tilanteeseen, että pelkistä heteropareista tai yksineläjistä ei löydy tarpeeksi adoptoijia kaikille perheettömille lapsille. Maailmasta löytyy miljoonia lapsia, joille ei riitä adoptoijia. Väitätkö siis, että jokaiselle orpolapselle olisi parempi olla perheetön tyystin, kuin asua samaa sukupuolta edustavien vanhempien kanssa? Nämä ovat usein vaihtoehtoina.

Väitteesi lasten kiusaamisesta koulussa näyttää myös perustuvan siihen, että mitä enemmän erilaisia lapsia kolussa on, sitä enemmän koulussa on kiusattavia. Mielenkiintoista, että heteroseksuaalinen ihminen pyrkii varsin homogeenisellä näkemyksellä perustelmaan kantansa.

En ole sinulta siis vaatimassa mitään perusteita sille, etteikö monia lapsia kiusattaisi heidän vanhempiensa vuoksi. Näinhän tapahtuu. Tämä pitää kuitenkin suhteuttaa sitä taustaa vasten, että monen lapsen kohdalla vaihtoehto on olla ilman vanhempia ja rakastavaa kasvuympäristöä kokonaan. Minä siis kannatan sosiaalista kokeilua, jossa lapset laitetaan perheeseen kasvatettavaksi, sinä sellaista, jossa ei. Oletko edes miettinyt sitä, että tilanne voi olla se, että tehtiinpä mitä tahansa, lapsi kärsii?

vlad:

On kuitenkin huomioitava, että adoptionlasta ei hankita noin vaan astelemalla kauppaan ja ostamalla yksi lapsi, prosessi on (ainakin toistaiseksi) pitkä ja aikaavievä jolloin se karsii joukosta lähes kaikki sellaiset parit joiden ei katsota kykenevän kasvattamaan lasta - toisin kuin tilanteessa jossa heteropari voi tehdä lapset olivatpa he millaisia tahansa, eli yleensä perheet joihin on adoptoitu lapsi ovat selviytyneet niin tiukasta seulasta, että heidän katsotaan olevan kykeneväisiä "vanhemmuuteen". Joten, miksei tätä mahdollisuutta myönnetä myös ei-heteroille? Tai, nythän se on mahdollista lesbopareille mutta ei homopareille, joten miksei tässä astuta myös tasa-arvon tielle?

Juuri näin, tähän samaan periaatteeseen olen perustan omankin näkemykseni. Karsintajärjestelmä on jo olemassa, joten kyse ei ole siitä, että lapsia alettaisiin tyrkyttää jokaiselle homoparille tuosta vaan.

Vielä lopuksi tuosta luonnollisuudesta.

Kuvitelkaa, että Pekka ottaa kirveen käteen ja humauttaa sillä Jukan pään pois. Mikä tässä on luonnon kannalta luonnotonta ja millä perustella?

Kuvitelkaa, että Pekka ottaakin Jukan syleilyynsä, ja seuraa kiihkeää meininkiä. Mikä tässä on luonnon kannalta luonnotonta ja millä perusteella?

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Snakster
Tarkennukseksi vielä se, että huostaanotossakaan huoltajuus ei lähde. Vaikka lapset olisivat huostassa ovat elossa olevat vanhemmat pääsääntöisesti lapsensa huoltajia, joilta tulee kysyä suostumus kaikkiin lasta koskeviin asioihin koulukuvauksesta alkaen.
Juups, en tarkoittanut sitä varsinaisesti, vaan ilmaisin itseni taas kerran hivenen huolimattomasti. Periaatteessa ainakin tuntemassani tapauksessa huoltajuus on näillä sijaisvanhemmilla eli siis appivanhemmillani. En tarkoita huoltajuutta juridisesti, vaan käytännössä, vastuu, kasvatus jne... Ehkä asiaan vaikuttaa biologisten vanhempien ongelmien syvyys, eli miten paljon he ovat kiinnostuneet lapsistaan tai kykeneväisiä vaikuttamaan niihin.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Taito-Ojanen

Vielä lopuksi tuosta luonnollisuudesta.

Minä kun olen niin toivottoman typerä, suorastaan idiootti, niin haluaisin kovin tietää, että mitä luonnotonta on siinä, että ihminen haluaa tyydyttää luonnolliset tarpeensa?

Miksi tämä leimataan luonnottomaksi? Vai perustuuko tämä "luonnottomuus" vain teidän kuvitelmaanne luonnottomuudeesta?

Tyhmä kun olen niin utelen...

vlad#16.

Luiro

Jäsen
Pakko oli kaivaa tämä ketju naftaliinista ja kysyä, että yhäkö kaikki ovat parin vuoden takaisen mielipiteensä takana?

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Luiro
Pakko oli kaivaa tämä ketju naftaliinista ja kysyä, että yhäkö kaikki ovat parin vuoden takaisen mielipiteensä takana?

En ole varmaan vastannut, mutta loppupeleissä olen sitä mieltä, että adoptoikoon vaan. Kolmannessa maailmassa on valtavasti lapsia, joilla menee heikosti, joten hyvien elinolosuhteiden luominen on ihan hyvä asia.

Sen sijaan naimisiin menoa en hyväksy. Miettikää jos omassa kirkossanne vaikka ennen omaa vihkitoimitustanne olisi tom of finland häät, jossa miehet suutelevat keskenään. Toivottavasti ette lukeneet tätä kirjoitustani ruokailun yhteydessä.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti Luiro

Aivan hauska ketju takavuosilta. Nämä emansipaation ja konservatismin väliset väittelyt ovat siitä mukavia, että saa aika rankalla kädellä mätkiä vastapuolta, jolla ei juuri ole järjellistä sanottavaa puolestaan vaikka tietysti onkin enemmistön vankka tuki takana. Seksuaalisissa vähemmistöissä ja niiden asemassa oikeastaan kiteytyvät monet keskeiset nykyiset jakolinjat, kun teollistumisen aikakauden luokkayhteiskunta on liudentunut yhdeksi suureksi keskiluokaksi. Ja onnittelut schollille että olet oikein homon tavannut - siinä meni se teoria, että liikkuisit degeneroituneissa suomenruotsalaisissa piireissä, joissa ei muita olekaan, minkä takia 20 perheestä ei muuten ole jäljellä kuin muutama...

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Viestin lähetti mjr
siinä meni se teoria, että liikkuisit degeneroituneissa suomenruotsalaisissa piireissä, joissa ei muita olekaan, minkä takia 20 perheestä ei muuten ole jäljellä kuin muutama...

Varsinkin kun niissäkin piireissä on ihan oikeita homoja. Uskokaa tai älkää.

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Fakta on se että kaikkeen totutaan. Avioerolapsia syrjittiin aikoinaan, samoin lapsia joilla oli silmälasit, ylipainoa jne.

Uskon että homovanhempiin totutaan myös. Pienille lapsille tällaisilla asioilla ei oikeasti ole niin suurta merkitystä. Minulla oli 4-vuotiaana tarhassa kaveri joka oli pikimusta iholtaan. Puhuin hänestä aina kotona ja sitten kun äitini näki hänet, äiti ei voinut uskoa etten ollut kertonut kaverini olevan tummaihoinen. En kertonut koska sillä ei ollut mulle mitään merkitystä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy