Toinen lohkaisu tulevalta albumilta.
Oikeastaan siis jo viides albumilta julkaistu biisi...
Toinen lohkaisu tulevalta albumilta.
Uudessa Loudwiren haastattelussa VV kertoo mitä HIM biisejä soitetaan seuraavalla kiertueella:
“A lot of solo artists sort of burn their bridges — denounce your past,” Ville says about his upcoming tour. “We can not have a night without ‘The Funeral of Hearts,’ a night without ‘Join Me in Death,’ a night without ‘Buried Alive by Love,’ a night without ‘(Rip Out) the Wings of a Butterfly.’ We’re doing ‘When Love and Death Embrace,’ ‘The Kiss of Dawn,’ ‘Poison Girl,’ ‘Right Here in My Arms’ … the live favorites".
Enpä ole aiemmin tätä kuunnellut. Vaikken rumpuhommista mitään teoriassa oikeastaan tiedäkään, niin tässä levyssä kuulee heti ettei Kaasu ole vielä messissä...Etenkin Gone with the Sin potkii mielestäni paremmin kuin lopullinen albumiversio. Sitten taas Join Me:tä on petrattu levylle paljonkin. Esim. intro on paljon tehokkaampi, kun siinä on vain koskettimet.
Enpä ole aiemmin tätä kuunnellut. Vaikken rumpuhommista mitään teoriassa oikeastaan tiedäkään, niin tässä levyssä kuulee heti ettei Kaasu ole vielä messissä...
Tästäkin liikkuu vähän kahdenlaista tietoa sen suhteen että milloin noita nauhoituksia on tehty ja millä kokoonpanolla. Ainakin tuossa Too Happy To Be Alivessa on selvästi konerummut kun on haettu tuollaista kasarihenkeä, mutta suoraansanoen aika hirveähän biisihän tuo on enkä ihmettele yhtään miksi jäi pois levyltä. Sitten taas osa kuulostaa kyllä kovastikin oikealta rumpalilta ja kyllähän näitä Pätkänkin aikaan soiteltiin jo keikoilla, ainakin nuo Join Men ja Razorblade Kissin kaltaiset biisit olivat setissä kesällä 1998. Omilta vanhoilta kaseteilta löytyy muistaakseni Ilosaari-live tuolta kesältä joka tuli Mafian kautta, ja jo silloin tuli innostuttua noista biiseistä. Pätkähän taisi pakata kimpsut ja kampsut vasta vuoden 1999 alussa, ja ainakin osa noista äänityksistä on tehty Hiili Hiilesmaan kanssa ennen sitä.Oikeassa olet, nuo demot on rumpukoneella tehtyjä.
Oli kiva kuunnella haastattelu, samoin olen tykännyt lukea noita Ville Valon haastatteluja jota muistaakseni soundi.fi ainakin on julkaissut tässä uuden projektin myötä kiertueen alla.Ja jos on mennyt ohi, niin Valo oli tänään Arto Nybergin haastateltavana.
Kyllä kävin, olin siellä keikkojen keskimmäisellä eli lauantailla. Olihan se outoa nähdä muu kokoonpano kuin HIM soittamassa kaikkia niitä kuultuja hittibiisejä bändin uralta. Uudet kappaleet lomittuivat kyllä ihan hyvin niiden vanhojen sekaan. Mutta ei musiikillinen muutos sinänsä suuri entiseen nähden ole, nyt bändissä on jopa kaksi kitaristia, silti hieman kaipaisin Linden tyylistä raskaampaa kitarointia joissain kohti. Kaiken kaikkiaan hieno ilta, menen uudestaankin kun tilaisuus tulee.Etkös muuten @heavy käynyt tavastialla tarkistamassa VVn livekunnon? Miltä meno vaikutti?
Olen tämän varmaan joskus ennenkin täällä sanonut, mutta tässä on se minun HIM:
Voi taivas miten hyvä tämä on. HIM saavutti täydellisyyden aika myöhään, mutta saavutti kuitenkin. Tämä on loistava.
Olen tämän varmaan joskus ennenkin täällä sanonut, mutta tässä on se minun HIM:
Kyllä miun mielestä HIM oli täydellisimmillään 2 ensimmäisellä levyllään.Voi taivas miten hyvä tämä on. HIM saavutti täydellisyyden aika myöhään, mutta saavutti kuitenkin. Tämä on loistava.