Bedrockille:
Selvennän hieman ajatuksiani ja vastaan kirjoitukseesi.
Mainitsemasi lihavoitu kohta on ei selvennä, mitä tulevaisuudella tarkoitetaan. Kuluvaa, vai kenties seuraavaa kautta? Pannaanko joukkue ensi kaudeksi täysin uuteen uskoon ja suuri osa nykyisistä pelaajista saa etsiä uutta työnantajaa? Pentin tekstiä voi tulkita kuten haluaa, koska esim. mitään aikajaksoa ei ole yksilöity.
Frankin haastattelu HBL:ssä 26.9.06, antoi kuitenkin sellaisen kuvan, että vahvistuksia etsitään, nimenomaan aktiivisesti. Ja tähän lystiin on runsaasti, jopa 200 000€ fyrkkaa taskun pohjalla. Täälläkin on elätelty vaikka minkälaisia toiveita suuren luokan vahvistuksista. Itse en tähän joukkoon ole kuulunut, vaan olen suhtautunut Frankin puheisiin varauksella. En toki voi olla varma, mutta uskon, että moni on pettynyt, kun ketään ei ole tullut eikä varmasti tulossa. Ja jos tammikuussa joku vielä tuleekin, ei se kuitenkaan ole sama asia kuin, jos joku liittyy joukkueeseen kauden alkupuoliskolla. Näihin loppukauden vahvistuksiin liittyy monia kysymysmerkkejä muutenkin.
Mitä tulee kirjoitukseeni Frankin motiiveista puhua, on minun henkilökohtainen mielipiteeni. Siitä on aikaisemminkin keskusteltu täällä, että asian olisi voinut ilmaista muullakin tavalla kuin tuoda julki summia jne. Tällaiset seikat nimittäin nostattavat ihmisissä toiveita ja jos mitään ei tapahdu, sitä seuraa usein pettymys. Ja valitettavasti syö uskoa seurajohtoa kohtaan monien kohdalla. Tämä taas näkyy katsomossa, kun ihmiset jäävät kotiin. Moni ottaa yllättävänkin "raskaasti" ja kirjaimellisesti kaikki julkisuudessa esitetyt puheet.
Olen arvostellut HIFK:n organisaatiota ja henkilöitä sen johdossa, sen myönnän. Mielestäni siihen on ollut aihetta. Ei kukaan seurajohdossa ole arvostelun yläpuolella. Omat odotukseni seurajohtoa ovat realistisia ja varsin yksinkertaisia toteuttaa. Henkilöt voivat olla siviilissä minkälaisia tahansa, se ei minua kiinnosta, kunhan hoitavat työnsä. Toiset kehuvat Frankin maasta taivaaseen, toiset eivät voi sietää. Karismaattinen kaveri, en vain ole varma, riittääkö se ja menneen ajan kokemus enää tänä päivänä. Se on minun mielipiteeni, sinulla on omasi. Ei varmasti ole olemassa vain oikeaa ja väärää. Mielipiteeni on perustunut osin kuulopuheisiin, osin esim. muutamien pelaajien kertomuksiin vuosien takaa viime aikoihin asti.
Sen sijaan joukkueen esityksiin olen suhtautunut odottaen ja positiivisesti. Kannatan nimenomaan HIFK:n jääkiekkojoukuetta, en tahoja seuran johdossa. Tästä syystä en näe syytä katkaista äidinmaidossa saatua suhdetta seuraan. Istun edelleenkin hallissa paikanpäällä, kuten tähänkin asti.