punainenpeto kirjoitti:
On siinä merkittävä ero. Meillä on viimeksi 97-98 ollut "täydellinen joukkue". Sen jälkeen on ollut "kesken jääneitä" ja "hiukan vajavaisia" joukkueita. Esim. 98-99 oli hopeastaan huolimatta mielestäni "hiukan vajavainen" joukkue, kuten on nytkin. Muut 00-luvun jengit ovatkin olleet "keskenjääneitä" (lock out-jengi poikkeuksena).
Muista, että joukkueen tasoa mitattessa on huomioitava liigan nykytaso. Ei 90-luvun joukkueita voi verrata 2000-luvun joukkueisiin, koska liiga taso on roimasti laskenut.
Narrien hypettäminen on mielestäni merkillistä. Tasapaksu joukkue, jonka ongelmat alkavat pleijareissa, vähän niinkuin Sheddenin IFK:lla viime kaudella.
Hirso on kakkossentterin tasoa, kun tiukat pelit alkavat. Sano minun sanoneeni, että Guolla ja Murray ovat kovempia jätkiä niissä peleissä.
Vielä siitä kausarista. Kyllä se jotain osoittaa, on nimittäin perspektiiviä. :)
Tästähän syntyikin ihan mielenkiintoinen keskustelu. Kyllä mielestäni 1998 joukkue oli ihan täydellinen, kuten 1997 mestaruusjoukkuekin, toki Thomas oli kumpanakin vuonna vielä aika raakile. 1998 mestaruus hävittiin maalivahtipelissä, jossa TPS.llä oli vain parempi mies siellä, 1997 Ilves oli vastustajana luokkaa heikompi. Edelleenkin pidän noiden kahden sanavalinnan merkitystä hiuksien halkomisena, joten kummallakin on mielipiteensä siitä ja väittelyä on turha jatkaa.
Narrien hypettämisenä en pitäisi sitä, jos pidän Hirsoa vähintään Guollan tasoisena sentterinä. Itse olen useasti jo todennut, ettei Guolla ole päässyt sille tasolle, mihin uskoin hänen pääsevän nähtyäni ensimmäisen liigamatsin mieheltä. Murray, vaikka ei perinteinen sentteri olekaan, on mielestäni se meidän parempi näistä kahdesta keskushyökkääjästä ja on naapurien Pakaslahtea parempi. Silti näen Jokereiden materiaalin niin paljon tasaisempana, että pelkään heidän olevan pleijareissa meitä vahvempi, ellei pelata keskinäistä sarjaa, joka voi mielestäni kääntyä kummalle tahansa.
Ei se lisää perspektiiviä, että katsoo ottelut kausaripaikalta tai irtopaikalta, mutta tuskin sitä tarkoititkaan. Mutta se kyllä myös minun mielestäni hiukan lisää sitä, jos on katsonut kiekkoa livenä vaikka 40 vuotta tai kuten vanhempi tyttöni, joka on katsonut sitä muutaman vuoden. Pidän itseäni edelleen häntä parempana analysoijana, vaikka 7-v vanhalla oli viime matsissa hyvä kommentti kahden erän jälkeen, " valkoisilla on neljä ja meillä yksi, ei taideta enää voittaa, mutta kiva, että muutkin voittavat välillä". Taitaa olla opetus kesken vielä.