Everi taisi puhua, että sijoittajat olisivat lähinnä eläkeyhtiöitä. Olen itse asunut pitkään Helsingin keskusta-alueella ja noin ylipäänsä olen näitä kaupan keskittymiä vastaan. Toki keskustassa on hyvä olla muutama isompi ostoskeskus, mutta paljon tärkempää kaupunki-ilmeelle ja -kulttuurille on vireät kivijalkamyymälät ja ne on jo nykyään näivettymään päin. Krunikasta ja Töölöstä näitä on vielä aika hyvin löytynyt, mutta joku uusi kompleksi on omiaan vain lisää näivettämään näitä. Riippuu toki myös siitä minkä tyyppistä kauppaa keskukseen olisi tulossa, mutta itse en pidä ajatuksesta. Ja Töölöstä ei nyt kummonen matka ole keskustaan ostoksille, jos jotain tarvitsee. Hieman isommalle ruokakaupalle voisi olla kysyntää, mutta pienilläkin pärjää. Itse tykkään joidenkin suurkaupunkien kuten Pariisin politiikasta, jossa keskusta-alueen kauppojen koko on säännöksillä rajoitettu ja näin helpotetaan pienten kauppojen pysymistä elinvoimaisina.
Se on juuri näin. Itse töölöläisenä kuvottaa ajatus jostain helvetin markettikeskittymästä, vaikka sinänsä HIFKin hallia kannatankin. Viriilin kaupunkikulttuurin elinehto on pienet erikoismyymälät asuintalojen kivijaloissa, eli anti-espoolaisuus. Naapurikaupungista voi käydä katsomassa mallia mitä tapahtuu kun markettimeininki pääsee valloilleen.