Hifk-tappara 7.2.2002

  • 29 154
  • 338

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Stobe

Kiitti asiallisesta vastauksesta, löytyihän sieltä yksi kriitikkokin!

PS. Kyllä näin on, että kahvaamisessa ei loukkaannu fyysisesti, niinkuin taklauksissa, oikeissa ja väärissä. Jos viittasit Kantorin taklaukseen, niin se oli kyllä puhdas töötti. Mutta on meillä näitä epäpuhtaitakin ollut ihan riittämiin....
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tappara.fi:n matsikommenteista:

"Pelin jälkeen HIFK-leiristä kuului kovasti kritiikkiä Tapparan pelityyliä kohtaan. Kauniimmillaanhan Tapparan peli ei tosiaan tällä hetkellä ole, kun luistin ei kulje tarvittavaan tahtiin, mutta aika naurettavaa ja epäilemättä myös täysin tarkoitushakuista parranpauketta tuo suurimmaksi osaksi oli. Varsinkin kun se omakaan pesä ei todellakaan ollut puhdas tässäkään pelissä. Sen, minkä IFK kenties hiukan "painissa" hävisi, se paikkasi kyllä korkeiden kyynärpäidensä kanssa. Eikä tuo mailankäyttö tai blokkipelikään ihan vieras ajatus näyttänyt Ape Suhosenkaan kiekkomaailmassa olevan."
Niinpä niin. "Ei se ollu me ku se oli se toinen!"
 

Fist of God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charleston Chiefs
Re: Brewer

Viestin lähetti theref

Ja sitäpaitis, minun mielestäni IFK-fanien (joidenkin, ei kuitenkaan kaikkien) olisi hyvä mennä itseensä. Tappeluita ja kovaa peliä ihannoiva joukkue arvostelee rankalla kädellä kahvaajia ja painijoita. Kyllä, painiminen ja kahvaaminen tylsistyttävät pelin, mutta ne eivät ole mitään ylilyöntejä joiden seurauksena vastustajan pelaaja saattaisi loukkaantua.

Onko mielestäsi siis taklauspeli ns. kova peli "ylilyöntiä" jonka seurauksena vastustajat loukkaantuvat? Mihin näillä asenteilla kiekko on menossa?? Taklaukset, jotka viimeksi kun sääntökirjasta katsoin kuuluivat jääkiekkoon, pois ja lisää roikkumista ja kahvaamista. Tila pois vastustajalta jne. Otetaan kaikki viivat pois kentältä kun muuten ei tule tilanteita, otetaan laidatkin pois ja pannaan maalikehikon tilalle kaksi pipoa jäähän maalin merkiksi ettei vaan nyt kukaan loukkaantuisi.

Jääkiekko on kontaktilaji ja siihen kuuluvat taklaukset ja pienet tönimiset. Älkää kuvitelko, että hyväksyisin älyttömät kyynärpäätaklaukset ja selkäänajot, siitä ei ole kysymys. Pelin sisällä olevat taklaukset kuuluvat peliin! Niillä voi horjuttaa vastustajaa ja riistää kiekon joukkueelleen. Kahvaaminen ja painiminen eivät kuulu kiekkoon! Mailahäirintä tappaa kiekon kohta kokonaan! Pelaajia ei loukkaannu mutta kuka sitä jaksaa käydä katsomassa kun kaikkein taitavimmatkaan pelaajat eivät pääse väläyttämään kykyjään kun 90 kiloinen säkki roikkuu mukana. Sitä jääkiekkoa minä en halua nähdä!

Jos tämän perusteella joku pitää minua väkivaltaa ihannoivana niin pieleen menee. Itse pidän itseäni jääkiekkofanina, 25 vuotta katsomossa ja aikoinaan 12 vuotta kaukalossa ei välttämättä tee minusta asiantuntijaa mutta antaa jonkin verran perspektiiviä.
 
Viimeksi muokattu:

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Faneista vielä , TheRef

Eikös se nimenomaan ole pelityyli , joka kannattamassasi joukkueessa viehättää ? Jos ei niin mikä sitten ? Peliasut ? Lippujen hinnat ? Vai se , että puolivälissä kautta myydään parhaat pelaajat pois ?
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Keskustelu ei todellakaan johda mihinkään niin kauan kuin Tapparan miehet ovat sitä mieltä, että Tappara ei kahvaa sen enempää kuin muutkaan ja HIFK:n miehet sitä mieltä, että HIFK ei pelaa sikaa sen enempää kuin muutkaan. Niinpä niin. Syyttely ei johda mihinkään ja siksi Suhosenkin kommentit menevät mappiin "psykologista peliä ennen pleijareita".

Minua ihan oikeasti oksettaa tässä keskustelussa se, että niin monet ylistävät Matikaista, kun hän käyttäytyi todella ala-arvoisesti. Tuotako ihmiset haluavat? Ei ihme, että Tony Halmekin on eräissä piireissä niin suosittu... Noilla "eräillä piireillä" tarkoitan tiettyjä HIFK:n faneja. Voi raukkoja!
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti Suomi-Salama
Keskustelu ei todellakaan johda mihinkään niin kauan kuin Tapparan miehet ovat sitä mieltä, että Tappara ei kahvaa sen enempää kuin muutkaan ja HIFK:n miehet sitä mieltä, että HIFK ei pelaa sikaa sen enempää kuin muutkaan. Niinpä niin. Syyttely ei johda mihinkään ja siksi Suhosenkin kommentit menevät mappiin "psykologista peliä ennen pleijareita".

Minua ihan oikeasti oksettaa tässä keskustelussa se, että niin monet ylistävät Matikaista, kun hän käyttäytyi todella ala-arvoisesti. Tuotako ihmiset haluavat? Ei ihme, että Tony Halmekin on eräissä piireissä niin suosittu... Noilla "eräillä piireillä" tarkoitan tiettyjä HIFK:n faneja. Voi raukkoja!

Älä sitten hyvä vakuutusyhtiön mies lue tätä paskaa , jos oikein oksettaa ! Eikös keskustelupalstan tarkoitus ole keskustella ?

ps. Kuka on tämä tonihalme mistä sinä kokoajan motkotat ?
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Suomi-Salama
Minua ihan oikeasti oksettaa tässä keskustelussa se, että niin monet ylistävät Matikaista, kun hän käyttäytyi todella ala-arvoisesti. Tuotako ihmiset haluavat? Ei ihme, että Tony Halmekin on eräissä piireissä niin suosittu... Noilla "eräillä piireillä" tarkoitan tiettyjä HIFK:n faneja. Voi raukkoja!
Mitenkäs ala-arvoisesti se Matikainen tarkalleen ottaen käyttäytyi? Aika kesysti itseasiassa ja minun puolestani olisi voinut käyttää kovempaakin kieltä. Ei piilokameeraaminen tuosta käytöksestä sen törkeämpää tee. Kunhan jotkut pääsevät nostamaan häntäänsä "hyi!" -kommenteilla. Voi raukkoja.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Re: Leevi & Rebel

Viestin lähetti JHag
Leevi: Olitko matsissa eilen? Ei siihen EILEN tarvittu kuin omat silmät, että näki, kumpi joukkue kahvasi enemmän. HIFK taklasi eilen ja se ottaa keskimäärin pattiin aika paljon täällä SM-liigassa. TPS:n pelin on aina saanut sekaisin taklaamalla, mutta että Tapparankin? En olisi uskonut. Toki HIFKikin kahvasi, koska pelkkä taklaaminen ei riittänyt jatkuvasti kahvaavaa vastustajaa pysäyttämään. Kahvaamiseen pitää vastata -yäk- kahvaamisella. Mutta missä olivat fyysisen Tapparan taklaukset? HIFK vei taklaustilaston noin 20 - 2.

Jyppi oli muuten asialinjan joukkue sunnuntaisessa Hokinait -matsissa. Vastasi taklauksiin taklauksilla, pinnat siitä. Ja eikä täällä kukaan itkenytkään Jypin kahvaamisesta. Samoin Jokerit lähtee aina taklaamiseen mukaan.

Tappara tuntuu olevan uskomattoman herkkä asia kaikille faneilleen. En ole löytänyt täältä vielä yhtään Tappara-fania, joka löytäisi edes jotain vikaa omistaan tai edes pientä aihetta kahvaamissyytöksiin. Siis ei mitään kritiikkiä omaa jengiä kohtaan? Sehän lähentelee (henkilö)palvontaa, jota toki harrastavat myös Raipe-lahkolaiset.

Katsokaapa HIFK-fanien kommentteja, silloin kun oman joukkueen esitys ei tyydytä. Meidän ketjuihin ei tarvitse tulla mollaamaan HIFKiä ja sen pelaajia silloin, me hoidetaan se itse. Jos joku vierasfani kirjoittaa, että Tampereella/Turussa/Lahdessa nähtiin sikaileva/laiska/huono HIFK, niin täältä vastataan yleensä, että niin nähtiinkin. Ja sen lisäksi vielä luokaton. Jos näen, että HIFK kahvaa, niin vittuunnun yhtä paljon kuin jonkuin muun jengin kahvauksesta, koska vihaan KAHVAKIEKKOA. En siis vihaa Tapparaa, Jyppiä tai uutta kahvakuningasta Pelicansia. Vihaan vain ja ainoastaan kahvakiekkoa.

HIFKin lisäksi myös Jokerit ja viime aikoina myös Jyp antavat reippaasti kyytiä omilleen kun aihetta on. Miksi Tappara-fanit ovat aina yksin oikeassa ja kaikki muut väärässä? Miksi Tappara on virheetön?

Niin, Jypin kahvamaine on jo vanhaa perua ja nyt heidän meininkinsä onkin näyttänyt jääkiekolta. Pelicans sen sijaan on uskomaton tilan riistäjä kiekottomilta pelaajilta. Tappara, hyökkäyspelissään siis, on taitava ja nopea ryhmä. Mutta silloin kun kiekko on vastustajalla.......

Funtsikaa vähän Tappara-fanit, että ehkä se ei olekaan salaliitto, että kaikki syyttävät Tapparaa kahvaamisesta. Jos on salaliitto, niin onpa kestänyt pitkään, myös ne ajat kun Tappara ei menestynyt. Ette te joka kausi ole kärjessä olleet.

Joo, vieraspelaaminen on varmasti erilaista kuin kotipeli. Olen ihan varma, että kotonaan Tappara pelaa aktiivisempaa ja hyökkäävämpää kiekkoa kuin vieraissa. Jos Tappara-fani näkee kaikki vajaat kolmekymmentä kotimatsia, joissa ei juurikaan kahvata, niin tokihan se vituttaa kun kritiikkiä tulee juuri niistä matseista, jotka jäävät näkemättä. Vieraissakin pelataan vajaat 30 matsia ja jos siellä on kaksi sellaista peliä, joissa EI kahvata, niin kahvamaine on Tampesterin ulkopuolella suuri ja Mansessa, Mikko Alatalon kotikaupungissa, nolla. Vaikea yhtälö...

Niin Rebel, erittäin hyvin sanottu painimisesta ja sen erosta taklaamiseen. Vieläkin naurattaa se yksi Tappara-fani, joka tosissaan luulee, että painiminen tarkoittaa miehekästä kulmavääntöä.

Parahin JHag!

Olet rikkonut raskaasti Jatkoajan viestietiikkaa vastaan ja kirjoittanut jälleen viestin, joka kaikessa asiallisuudessaan osuu liian lähelle totuutta, että se voitaisiin ottaa vakavasti.

Ainoa korjausta vaativa kohta on tuo Tappara-fanien täydellinen kritiikittömyys. Kyllä minä näen että Tappara kahvaa. Hävitessään ja myös voittaessaan. Kotona ja vieraissa. Joskus enemmän, joskus vähemmän - kuten sanoit - varsinkin kotipeleissä. Kriittistä kommenttia Tapparan tekemisistä kuulee ja tulee hallilla, kotona (vähentymään päin, kun kotiturkulainen alkaa virnistellen laulaa Tepsin maalilaulua), Kauppahallissa, töissä, Tammelan torilla, Stockmannilla, baareissa. Jopa parturissa. Tappara-faneilta. Jossain määrin myös Ilves-faneilta. Ei ne kaikki fanit täällä luuraa. Ei karhutkaan siellä metsässä koko ajan reuhaa, ne syö välillä mustikoita.

Ymmärrän toki että tarkoitit (ehkä?) Tappara-henkisiä jatkoaikalaisia, mutta suurin osa Tappara-faneista osaa ihan varmasti olla kriittisiä. Putkinäköisiä faneja on toki kaikilla joukkueilla, myös HIFK:lla ja Tapparalla. Uskallan väittää, että Penan ja Apen eiliset kommentit unohtuvat monelta HIFK-fanilta, jos (ja kun) esim. Jortikka avaa melko ärhäkän sanaisen arkkunsa. Tunnekuohuinen kritiikki on taas turkulaista itkemistä, vaikka Jortikka puhuisi kuinka asiaa. Tämä siis VAIN esimerkkinä, kaikista joukkueista varmasti löytyisi vastaavia esimerkkejä valikoivasta fanimuistista.

Tietty taklauksia on mukava nähdä, mutta Tapparan ongelmana ovat myös taklaukset. Tämän kauden kotipeleissä Tappara on saanut noin puoli tuntia jäähyjä puhtaista taklauksista (huom. myös vastustajan/fanien mielestä puhtaista). Syy vähentymiseen?

Odotan silti mielenkiinnolla, kun M. Kangasniemi Hate Club -aloittaa Urkurin säälimättömän ruoskimisen näillä sivuilla. Sen jälkeen siirrytään keskustelemaan siitä, milloin pelaaja on kiekoton. (Tähän tulis irviö, jos niitä käyttäisin).

muaddib
 

SÄLLI 85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers, HIFK, Suomi
Tämä on niitä harvoja kertoja, kun olen jostakin asiasta samaa mieltä Föönin kanssa. Ja sen verran vielä siitä Männistöstä, että mä tiedän vaan sen, että se jätkä on niin apis ku vaan voi olla. Oli puhaltelemassa täällä Vaasassa Sport-TuTo-välieräottelua ja oli siis niin pihalla, että huhhuh. Levonen kuuluu samaan sarjaan. Onneksi ensi kaudella on liigassa vaan yksi erotuomari, niin on yksi kunnollinen silmätikku. Se oli kyllä, niin paha, kun Fööni rähjäs sille otteluvalvojalle. Sai ainakin kunnon naurut. PS: Arvatkaapas mässytänkö mä just nytten Jenkki-purkkaa. :p
PPS: On se Urpo, niin uusavuton, niin UUSAVUTON. :mad:
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Suomi-Salama
Keskustelu ei todellakaan johda mihinkään niin kauan kuin Tapparan miehet ovat sitä mieltä, että Tappara ei kahvaa sen enempää kuin muutkaan ja HIFK:n miehet sitä mieltä, että HIFK ei pelaa sikaa sen enempää kuin muutkaan. Niinpä niin. Syyttely ei johda mihinkään ja siksi Suhosenkin kommentit menevät mappiin "psykologista peliä ennen pleijareita".

Minua ihan oikeasti oksettaa tässä keskustelussa se, että niin monet ylistävät Matikaista, kun hän käyttäytyi todella ala-arvoisesti. Tuotako ihmiset haluavat? Ei ihme, että Tony Halmekin on eräissä piireissä niin suosittu... Noilla "eräillä piireillä" tarkoitan tiettyjä HIFK:n faneja. Voi raukkoja!

-Kuka HIFKin miehistä on sitä mieltä, että HIFK ei pelaa joskus sikaa? En minä ainakaan, myönnän.

Matikaisen kommentointi ei poikkea matsien jälkeisestä käytäväpelistä muilta osin kuin Hokinaitin osalta; kukaan muu ei saa näitä telkkariin kuin HIFK (vrt. Lehkosen "Noutaja"). Mitä lähempänä pleijarit ovat -puhumattakaan pleijareiden ajasta- sitä kovemmaksi peli ja paineet menevät. Jokainen joka on käynyt matsien jälkeisissä lehdistötilaisuuksissa on kuullut vastaavaa jokaiselta joukkueelta. Tai on yksi poikkeus, Pelicansin Eloranta harvoin menettää malttiaan, mutta on sekin kerran nähty.

Jortikan mesoamiseen verrattuna Matikainen oli hyvin käyttäytyvä herrasmies. Jortikan parhaimmistoa ovat Kekäläisen homoksi haukkuminen ja kysymys tuomarille (olisiko ollut Järvelä) Jortsun mielestä kyseenalaisen TPS-jäähyn jälkeen: Ottaako nyt eteen??!
Tämä siis stadin hallissa ja monien korvien kuullen.

Myös Jypin Mika Saarinen tuuttaa välillä kunnolla. Eikös se tälläkin kaudella saanut jonkun huomautuksen...

PS. Jo toisen kerran muistutan, että Toni Halme on TPS-fani oman ilmoituksensa mukaan
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Leevi & Rebel

Viestin lähetti muaddib
Uskallan väittää, että Penan ja Apen eiliset kommentit unohtuvat monelta HIFK-fanilta, jos (ja kun) esim. Jortikka avaa melko ärhäkän sanaisen arkkunsa. Tunnekuohuinen kritiikki on taas turkulaista itkemistä, vaikka Jortikka puhuisi kuinka asiaa. Tämä siis VAIN esimerkkinä, kaikista joukkueista varmasti löytyisi vastaavia esimerkkejä valikoivasta fanimuistista.
Voipa olla näinkin, ainakin johonkin rajaan asti. Itse kyllä muistan, että jortsu.wav (se leipuri-juttu) sai aikaan kohtalaisenkin kehumisryöpyn aikanaan. Samoin kuin Mobergin taannoinen luonnehdinta Jortikasta. Jne.

Minusta tämä meuhkaaminen on aivan paikallaan. Tulee vähän säpinää (tänne ja etenkin muualle), mutta siinä on vissi ero siihen, että harkitusti haastattelussa, taikka vaikka kolumnissa pudotellaan silkkaa itseään. Harkitut lausunnot menevät sisältönsä puolesta tarkasteluun ja niitä arvioidaan sen mukaan. Höyryäminen hallin käytävillä taas arvioidaan fiilisasteikolla. Jaa, no kenties pitäisi passiivin sijasta korostaa, että näin ainakin minä.

Suhosen kommentit olivat paljolti asiaa. Kuten jo monta sivua aiemmin sanoin, olisi hänen kannattanut jättää joukkueet mainitsematta paristakin syystä. Mutta kyllä kiekottoman estäminen, "painiminen" minun mielestäni liigassa todella iso ongelma on. Se ei kuitenkaan ratkea syyllistämällä joukkueita, vaan muuttamalla tuomarilinja.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Re: Tappara.fi:n matsikommenteista:

Viestin lähetti BigRedBob

Niinpä niin. "Ei se ollu me ku se oli se toinen!"

Niinpä niin. "Ei se ollu me ku se oli se toinen!"

muaddib
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Psyykkaamisella ja suunsoitolla haetaan jo asemia playoffpeleihin, näyttää hyvinkin mahdolliselta että juuri HIFK-Tappara ottelupari toteutuu.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vastaanpa vaan muutamaan ketjusta nappaamaani kommenttiin, koska pitkän vastineen laatiminen moiseen ajojahtiin yhtä seuraa kohtaan on selvästi hyödytöntä, joidenkin tunteet kun eivät vieläkään ole laantuneet, vaikka Marko Mäkisen jatkoaikaosumasta on kulunut jo kohta 15 tuntia.

Puolitoista vuotta sitten syksyllä IFK-Tappara matsin jälkeen oli ISO vääntö kiekkopesässä Tapparan kahvauksesta.. ja ennen sitäkin tasaisin väliajoin ja tällä kaudella jatkuvasti on siitä keskusteltu ja sitä moitittu. Monta vuotta on liioittelua (tietenkin ), mutta jos et ole kahvaus keskustelua ennen tätä kautta kuullut, et ole kauheasti kiekkoa seurannut..

Mitäköhän vääntöä tarkoitat? Minä muistan yhden suuren kyselyn, jonka tulos oli prosenteissa n. 90-10 sille kannalle, että Tappara ei eroa kahvauspelissään mitenkään muista liigajoukkueista. Nuo 10 prossaakin olivat vain tappioista vittuuntuneita tiedättekylläminkäjoukkueen-kannattajia. Kyllä tämä ajojahti Tapparaa kohtaan on vain ja ainoastaan tämän kauden ilmiö.

Tapparan kahvaamisesta on valitettu lähes koko 90-luku.

Viittaanpa edelliseen. 90-luvulla Tapparaa ei syytetty mistään, lähinnä vittuiltiin ja ilkuttiin entisen huippuseuran menestymättömyydestä.

Kuinka moni esim. Tapparan fani voi sanoa, että nauttii siitä jääkiekosta, mitä kyseinen joukkue pelaa?

Ketjun typerin kysymys. Tottakai Tapparan kannattajat nauttivat joukkueensa peliesityksistä. Ryhmä on täynnä toisiaan taitavampia mailavirtuooseja ja syöttelijöitä, mitä muuta voisimme edes toivoa? Tapparan hyökkäyspelaaminen on ehkä liigan kauneinta katseltavaa, vain HPK ja Jokerit yltävät edes lähelle.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Muksu

Mitenkäs ala-arvoisesti se Matikainen tarkalleen ottaen käyttäytyi? Aika kesysti itseasiassa ja minun puolestani olisi voinut käyttää kovempaakin kieltä. Ei piilokameeraaminen tuosta käytöksestä sen törkeämpää tee. Kunhan jotkut pääsevät nostamaan häntäänsä "hyi!" -kommenteilla. Voi raukkoja.

Mielestäni naama punaisena huutaminen ja alatyylin kielenkäyttö ei kuulu toimitusjohtajalle, jolla julkisuuden henkilönä on vielä erityinen vastuu nuorisoa kohtaan. Matikainen teki itsestään todellisen juntin, tämähän ei ollut edes ensimmäinen kerta. Suhoselle nostan hattua siinä, että hän käyttäytyi sentään asiallisesti, vaikka ei nähnytkään omassa joukkueessa mitään väärää.

Mutta tämä on näemmä sitä, mitä HIFK:n fanit haluavat. The Show must go on! Älkää sitten ihmetelkö kuitenkaan, jos HIFK:n maine sikajoukkueena ja sikafaneina kasvaa...
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Syöpäläinen on nimeltään Kahvakiekko

Koittakaa nyt hieman miettiä mistä oikein on kyse.
Kyse ei ole siitä kuka tai mitkä joukkueet harrastavat tätä kahvakiekkoa vaan siitä, että tästä on päästävä eroon.

Minua ei kiinnosta pätkääkään pelaako Tappara tai Jukurit enemmän kahvakiekkoa kuin muut tai mikä joukkue johtaa jäähytilastoa sm-liigassa.

Minua (ja monia muita) kiinnostaa nyt vain se, että KAHVAKIEKKO häviää suomalaisesta jääkiekosta ikuiseksi ajaksi ja toivottavasti P. Matikaisen "läksytys" otetaan vakavasti. Olkoon se kaikkien
kahvakiekkoa vihaavien vakava viesti vastuullisille.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Re: Re: Joo

Viestin lähetti Suomi-Salama


Matikainen saattoi olla asiassaan oikeassa, sitä en kiistä, mutta hänen tapansa esittää asia oli ala-arvoinen ja täysin junttimainen, jolla hän näköjään kerää sympatiapisteitä HIFK:n samanmielisiltä faneilta...

Joo, no mehän ollaan vaan niitä rantaruotsalaisia, jotka tykätään sikakiekosta. Teidän JYPinne Saarinen ilmeisesti ilmaisi itseään todella upeasti, tyynen rauhallisesti. Eihän siitäkään tullut kuin sakot.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Iltalehti:

"Päätöserän puolivälissä HIFK:n Roman Vopat kolhi kevyesti Tapparan Pasi Puistolaa. Puistola jäi jäälle kieriskelemään kuin olisi tehnyt kuolemaa, mutta pelasi vielä Vopatin jäähyn aikana ylivoimaa kuin mitään ei olisi tapahtunut. Vastaavaa neitimäistä teatteria näkee yleensä vain jalkapallokentillä."
Kas, joku muukin huomannut saman asian, kuin minä.
 

Leevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vastaus kysymykseen:

Kyllä, olin pelissä.

Mielestäni keskustelu on kasvanu ja laajentunut ihan liikaa, joten en kommentoi enää, ettei kukaan ota "vettä myllyyn"
 

Lust4life

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itku, kitinä, vikinä, rutina.

Mielenkiintoinen ilmiö tämä, ja oikeastaan aika ilahduttavakin. Koko tämä kohu kertoo lähinnä siitä että HIFK-fanit ovat nousseet taas seisomaan joukkueensa takana ja lakanneet vellomasta itsesäälin kurassa. Niinkuin pitääkin! Itse valituksen aihehan on tätä samaa totaalista paskaa mitä on kuultu kaikkien muidenkin nujerrettujen vastustajien kurkuista. Tällaiselle puhdasveriselle Tapparammiähelle tämä on mannaa ja herkkua, lyötyjen vastustajien ulina on kuin muusain laulua. Aaah.

Hassua muuten että yrityksen toimitusjohtajan humalainen öykkäröinti on aika ison lauman mielestä hienoa. Myös minä olen suuri Men Behaving Badly-fani, mutta tosielämään en sentään oppeja sovella.

Joku täällä ihmetteli että miten Tapparan fanit jaksavat katsella joukkueen esityksiä. Anteeksi, nyt en ymmärtänyt kysymystä. Sehän on meidän Tappara, mitä me sitten katseltaisiin?

Eilisen pelin tulos oli oikeastaan juuri se mitä toivoin, Tappara voitti mutta HIFK vetäisi pisteen kaulan Ilvekseen. Hyvä meininki.
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Suomi-Salama
(SNIP), jolla julkisuuden henkilönä on vielä erityinen vastuu nuorisoa kohtaan.
Et. Voi. Olla. Vakavissasi.

Kerrataanpa faktoja: Matikainen taisi käyttää kaksi kertaa sanaa "vittu". Sen lisäksi hän huusi otteluvalvojalle.

Ihan oikeasti, SS, sinulta on tainnut nyt päästä pahan kerran karkaamaan mittasuhteet mielestä. Ihan oikeasti. Tuo on niin kesyä, että minua puolestani alkaa kohta oksettamaan tuo asiasta moralisointi. Olkaa toki sitä mieltä, että käytös ei ollut hyvää, tai viisasta ja spekuloikaa motiiveilla tai jotain, mutta jos tuollainen aiheuttaa tällaista moraalista närkästystä, niin Maailmassa On Virhe ja sen virheen nimikirjaimet eivät ole P ja M.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Re: Re: Re: Joo

Viestin lähetti Rebel


Joo, no mehän ollaan vaan niitä rantaruotsalaisia, jotka tykätään sikakiekosta. Teidän JYPinne Saarinen ilmeisesti ilmaisi itseään todella upeasti, tyynen rauhallisesti. Eihän siitäkään tullut kuin sakot.

Niin, Saarinen ei todellakaan opettanut kenellekään naama punaisena naisen anatomiaa toisin kuin eräs rantaruotsalaisten sekaan eksynyt juntti ja siksi toivonkin, että tasapuolisuuden nimissä samalla tavalla Saarisen kanssa asiallisesti käyttäytynyt Suhonen saisi myös varoituksen, koska arvosteli liigan toimintaa. Toivon varoituksia myös Hannes Kapaselle ja Raato Suhoselle, jotka ovat liigaa arvostelleet. Ihan vain tasapuolisuuden vuoksi. Liigahan haluaa olla tasapuolinen kaikille liigaseuroille, eikö niin? Kai nyt Urpoa pitää sen verran uskoa...

Toinen vaihteoehto on, että valmentajillakin olisi seurasta riippumatta sananvapaus ja oikeus esittää asiallista kritiikkiä. Mutta sen pitäisi sitten koskea kaikkia, eikä vain tiettyjä seuroja. Että en minä rebel tässä muuta vaadi. Olenko kohtuuton?
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Leevi & Rebel

Viestin lähetti JHag

Jos näen, että HIFK kahvaa, niin vittuunnun yhtä paljon kuin jonkuin muun jengin kahvauksesta, koska vihaan KAHVAKIEKKOA. En siis vihaa Tapparaa, Jyppiä tai uutta kahvakuningasta Pelicansia. Vihaan vain ja ainoastaan kahvakiekkoa.


Aivan näin. Ei ole mitenkään harvinaista, että minun suustani hallissa tulee lauseita: "Lopettakaa se kahvaaminen ja alkakaa pelaamaan!". Jos IFK kahvaa, niin se tarkoittaa sitä, että se on myöhässä. Se ei ole IFK:n perusideologia. Tapparalla se kuuluu vahvasti pelifilosofiaan. Minäkin vihaan kahvakiekkoa.

Jos joukkue on niin hidas, ettei se pysty pitämään vastustajaa muuten kiinni, kuin koukkimalla ja paritanssilla, niin sehän voi perustaa oman tanssikerhonsa ja mennä sinne sitä harrastamaan.

Leevi:
"HIFK:n peli onkin pelkkää paritanssia. koko ajan joku idiootti hakkaa poikittaisella niskaan. "

Toivottavasti minä en joudu koskaan katsomaan, kun sinä harrastat paritanssia...ainakin jos sinun käsityksesi paritanssista on tuollainen. Taitaa loppua argumentit.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä fööni

Paljon on Penaa mollattu, mutta eilen mies näytti, että kantaa punaista Ifk-sydäntä.Juuri näin!!!
Mitä Urpon-liiga olis ilman Hifkiä??
Vastaus:Hajuton,Mauton,Väritön
 

axe

Jäsen
Pasi Puistola muuten ei pelannut Vopatin jäähyn aikana ylivoimaa niin kuin mitään ei olisi tapahtunut eikä pelaa kenenkään muunkaan jäähyn aikana. Jos Puistola on jäähyn aikana kentällä käynyt, niin se on ollut ihan penaltin viimeisten sekuntien aikana, kun ykkös- ja kakkos-yv ovat jo 1:45 tahkonneet ilman maalia. Eiköhän tuollaisen noin 4-5 minuutin aikana ehdi kolhusta toipua? Vai pelkät ruumiitko pitäisi laskea? Kaksi minuuttia, jos rikottu ei pysty jatkamaan peliä, 2+2 jos tulee useamman ottelun vamma, 5+20 min. jos on poissa pelistä yli 5 matsia? Taisiisjoo, ehkä Puistola on ne 10-15 viimeistä jäähysekkaa jäällä ollut, joten mitäs minä yritän oikoa selkeitä faktoja?

Miksei Zidlickyn sukeltamasta jäähystä puhuta mitään? Hups, unohdin, sehän oli taas vain sitä pakkokaatumista, jotta tuomaritkin huomaisivat, koska muuten Tapparalle ei jäähyjä vihelletä. Samoin kuin on pakko kahvata takaisin, kun Tapparakin kahvaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös