tsei_tsei vastaa:
"Mielestäni teet vähän turhan kärjistettyjä johtopäätöksiä yhden ottelun perusteella. Tapparan peli ei ole kulkenut viime aikoina, eikä se ole todellakaan ollut mielenkiintoista katsottavaa. Hyviäkin otteluita mahtuu joukkoon useita. Olen nähnyt tällä kaudella Tapparalta sellaiset 20 peliä arviolta. Niistä ehkä 5 on ollut todella hyviä, 10 ihan ok ja ehkä ne 5 surkeaa. Surkeat pelit eivät ole olleet välttämättä niitä tappioita, vaan mukana on myös pari erittäin nihkeää voittoa. Toki sinne voisi laittaa muutaman murskavoitonkin, joissa vastustaja on omalla surkeudellaan pilannut nautintoa, mutta pistin ne tuohon ok kateforiaan.
Viimenen lause on nyt sen verran kärjistetty sulla, että jääköön puuttumatta."
Koko homma oli tarkoituskin olla kärjistetty, jotta vastaukset eivät olisi niin sitä "mutkun te hävisitte" tai "kunhan voitetaan"-linjaa, vaan tarkoitus oli kysyä, että mitä mieltä Tapparan fanit itse ovat joukkueensa pelistä. Sitä mä haluaisin tietää. Ja mielellään juuri pidemmän kaavan mukaan, jolloin ei tarvitse vain katsoa sitä suosikkijoukkue kohtaa ja sen mukaan kommentoida tietyllä tavalla. Koska varmasti löytyy useita kirjoittajia, joilla asiasta on muutakin sanottavaa, kuin muutaman rivin tsättiviestejä. (Pikku kärjistyksellä saa yleensä hyvää aikaan, jollei puhuta muutamista ylilyönneistä.)
tsei_tsei vastasi: (Helminen vs Ojanen)
"Tämä oli ilmeisesti tarkoitettu jonkin sortin provoksi, mutta puututaan siihenkin. Ojasta et tänään nähnyt varmaan kauhean kauaa kentällä, kun Janne sattui loukkaantumaan. Kuitenkin voisin sanoa, että Jannen tyylinen pelaaja elää aika paljon hyökkäyspäästä, eikä kyllä kahvaamisesta. Sitä en sano, etteikö Janne osaisi kaikkia pieniä koiruuksia erityisesti hyökkäyspäässä. Huomaamattomia blokkeja, oikea-aikaisia pikkukoukkuja, mailasta kiinnipitämistä. Nämä kuitenkin kuuluvat hyvän hyökkääjän taitoihin."
Itseasiassa puhun tästä ja edellisesti IFK-Tappara ottelusta saamistani mielikuvista. Ja juuri Ojanen vs. vastustajan kärkikarvaaja puolustuksessa, koska se jäi huvittavan kahvaustyylinsä takia minun päähäni. Samoin tänään IFK:n tullessa 2-1 hyökkäykseen juuri Ojanen otti toisen IFK:n hyökkääjän pitkällä mailalla. Muutenhan tuo ei juuri Ojasen toimintana näkyisi, mutta kun mies pelaa niin valtavia minuutteja. että varsinkin väsynyt Ojanen tohon sortuu. Mutta miksi tehdä sitä, jos kerran taidot riittävät muuhunkin? Okei, yksi syy on pelitaktiikka.
tsei_tsei kirjoittaa:
"Vastaavasti Rautakorven tullessa Tapparaan, Jukka puhui intensiteetin kasvattamisesta, tahdosta. Vastustajaan piti päästä iholle ja piti ottaa kontakteja. Ei saanut antaa tilaa. Olin silloin ja edelleen samaa mieltä."
Olen kanssa sama mieltä, mutta kontaktin ottaminen tarkoittaa taklaamista, ei paritanssia. Toi iholle tuleminen toki tarkoittaa juuri sitä paritanssia. Minä en yksinkertaisesti pidä siitä. Sillä tapetaan jääkiekko. Siitä tulee helvetin tylsää, kun nopeus muuttuu tarkaksi puolustuspeliksi. Vielä kun taklauksista saa nykyään jäähyn, varsinkin jos kaveri jää lepäilemään kentälle, niin voidaan sanoa, että jääkiekko on kuollut. Nämä ovat epäkohtia, jotka ovat vielä tulossa, osin kuitenkin jo vaikuttavassa osassa. Ja ne pitää saada pois.
tsei_tsei kirjoittaa:
"Sitten tuon kärkikarvaajan blokkaamisesta, että se on kyllä ikävää. Ainakin silloin, kun oma joukkue kolahtaa siihen. Jokerit ovat mielestäni tässä mestareita. Ainakaan edellisessä Tappara-Jokerit-ottelussa ei Tapparan karvaajilla ollut minkäänlaista pääsyä Jokereiden kiekolliseen pakkiin. Näistä sentään vihellettiin räikeimmistä ennen jäähyt. Tällä kaudella en ole nähnyt yhtään vihellystä näistä."
Totta, myös Jokerit sitä tekee, kuten myös monet muut joukkueet. Nykyään vielä siihen on tulleet mukaan maalivahdit, tulevat pysäyttämään kiekkoa ja syötön eteenpäin laitettuaan jää blokkaamaan vastaan tulevaa hyökkääjää, koska tietää etteivät hyökkääjät maalivahtiin koske.