Katkaisuhoitoa vaille?
Ja Rebelille ainakin tiedoksi: Minä lusin Nordiksella matseissa, vaikka pelattaisiin Mestiksessä Alpon valmentamana. Mun on vain pakko. Onkohan jo perustettu AI -ryhmää, Anonyymit Ifk-fanit?
Joko otat vastaan ilmottautumisia, JHag? Onko AI-kerholla tarjolla myös katkaisuhoitoa moniongelmaisille?
Niin kauan ja niin monenlaista sähellystä on Nordiksella tullut seurattua, ettei sarjatasolla, valmentajalla tai pelaajilla ole loppujen lopuksi vaikutusta siihen, ilmaannunko paikalle. Mulle kelpaisi vaikka punottava Hakki penkin päässä IFK:n Suomi-sarjapeleihin. Esimerkkiä vaan kaikille "Stadin kingeistä"; kyllä kesällä oli ilo seurata IFK Soccerin pelejä sekä Saharalla että vieraissa, kun katsomossa oli aitoa kannustusta koko matsin ajan...miten h**vetissä Nordiksen yleistä tunnelmaa saataisiin edes hiukan samanlaiseksi?
JYP-, KalPa- ja Kärpät-pelit ovat luonnollisesti olleet tuskallista seurattavaa, pakkohan se on myöntää; Kausi 1995-96 broiskuineen ja vaippoineen tuli maanantaina elävästi mieleen. Eroina tuon kauden alun 1-10-kotitappioon oli ainoastaan KalPan tehottomuus (vain kaksi maalia, hip hei!) ja Pepen puuttuminen maalintekijätilastosta, joten hyvällä syyllä voi sanoa, että peli jää muistiin TOP 5-pa**impana kotimatsina.
Ketjun otsikon "tähän on tultu" voisi vaihtaa "Quo vadis-minne menet, IFK":ksi. Itkumuurihan meillä uskovaisilla jo on, nyt tarvitaan enemmän ajatuksia siitä, mihin rakas IFK on menossa ja miten jokainen seuraa aidosti rakastava voi tehdä kurssin kääntymiseksi.
Naapurin kyntäessä syvällä pari kautta sitten Ultras jäi protestiksi pois katsomosta yhden erän ajaksi. Tempun tulos jäi tietysti laihaksi; Masa hankki pari kallista jätkää lisää rosteriin, mutta joka tapauksessa homma yksinkertaisesti osoitti, että fanit välittävät seurastaan. Minne tällainen tunteen palo on hävinnyt meiltä? Broiskut, banderollit ja muut kahjoudet ja turhautuneet tunteenpurkaukset rohkeasti esiin! Pari kautta katsomossa on näyttänyt ja kuulostanut muutamaa poikkeusta lukuunottamatta samalta kuin Töpseleiden kotipeleissä Turussa...! Meidän täytyy osoittaa IFK:n organisaatiolle se, mitä mainostajat ovat Nordiksen laitojen perusteella jo tehneet; Me välitämme, miten asiat IFK:ssa hoidetaan, ja ennen kaikkea: meitä on paljon, ei pari fanipaitaista heeboa yläkatsomossa rumpujen ja räikkien kanssa.
JHag ehti näköjään jo tunti sitten raportoida Taikurin todennäköisestä paluusta. Minään yllätyksenä tätä tuskin voidaan pitää, Luttistahan on jo keväästä ounasteltu maitojunaan. Muuttuuko mikään uuden hyökkääjän myötä?
Itse näen Artun (99% varman?) paluun tässä vaiheessa hieman negatiivisenakin. Nyt mennään samaan spedeilyyn kuin Ilmalassa n. 2 v. sitten; Peli ei kulje -> hankitaan/saadaan uusi pelaaja -> fanit pysyvät hetken tyytyväisinä, TJ saa pitää postinsa, eikä valmentajan pelitaktiikkaa kyseenalaisteta vähään aikaan. Oma veikkaukseni on, että (jos) Luttinen tulee, hän tekee mukavasti pisteitä, mutta peli ei kokonaisuutena parane yhtään. Vähän kuin Masan roudatessa Hanneksen Jokereihin.
Vi får se...