HIFK - tähän on tultu

  • 244 226
  • 824

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voitaisiin laulaa itse uusilla sanoilla 'Laulu kahdestakymmenestä perheestä'?
'Lehkonen, Mälkiä, Blomqvist, Aravirta, Matikainen, King, Shedden...'
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tuskin missään yksityisellä työnantajalla saa ryssiä näin totaalisesti asioita kuin mitä Pena on tehnyt. Muistuttaa lähinnä poliittista virkaa, niistähän ei saa monoa vaikka tekisi mitä. Noh, muistuttaahan HIFK;n touhu usein meitä siitä millainen naapuri meillä aikoinaan oli, Neuvostoliittoa.

Täsmälleen näin. Neuvostoliitosta tuli mieleen aasinsiltaa pitkin sikarikas Putin. Vittu, äijähän voisi ostaa HIFK:n pois kuljeksimasta. Vaikkei mies lätkästä mitään ymmärräkään, niin veikkaan, että ainakin neitikiekko loppuisi siihen paikkaan.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Käytännössä,käytännössä,blaaa,blaaa,blaaa

Käytännössä tarkoitin tuolla viestillä, että valta vaihtuu, mutta Matikainen pysyisi nimellisesti HIFKin palkkalistoilla kevääseen -08 asti.

Ensi kausi, ensi kausi , blaaa,blaaa,blaaa,
Penalle kenkää, Penalle kenkää, blaaa,blaaa,blaaa
Maalivahti,maalivahti, blaaa,blaaa,blaaa
Uusi valmentaja, uusi valmentaja, blaaa,blaaa,blaaa
Sponsseille luvattu,luvattu sponsseille, blaaa,blaaa,blaaa
Aikuisten oikeesti IFKssa ei muutu mikään ainakaan positiiviseen suuntaan.
IFKta ei kukaan ole ottanut vakavasti 10 vuoteen.

Kiitos, anteeksi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
IFKta ei kukaan ole ottanut vakavasti 10 vuoteen.

Älä nyt, HIFK on hankkimassa apua henkiseen valmennukseen. Keskustelut on avattu Jarkko Niemisen ja Zico Hjelmin kanssa. Ihan vakavissaan.
 

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
Mielestäni ainoa hyväksyttävä tavoite on se, että IFK:sta rakennetaan kiistaton lätkän ykkösseura Suomessa.

Mietin tuossa illalla, että mitä muka Oulussa olisi sellaista mitä täällä ei olisi. Enkä löytänyt yhtään seikkaa. Täällä on paljon suurempi potentiaali rakentaa todellinen huippuorganisaatio, suurseura.

I second that motion..
Pari viikkoa sitten keskustelin eraan IFK fanin kanssa ja sanoin tuon saman hanelle (vaikka Karpat lukeekin tossa vieressa). Ei millaan pahalla Oulua ja oululaisia kohtaan mutta ei voi olla etta ne pelkat hyvat pilkkimahdollisuudet kaikkia kiinnostaa.

Jos miettii niin ehka IFK tj:n homma kaikista liigan toimareiden paikosta on se kaikista helpoin ja samalla tietylla tavalla haastavin.
Helpoin siksi etta IFK:lta teoriassa loytyy parhaat edellytykset: hyvat fanit, brandi, rahaa, sponssit, sijainti ja Suomen mittakaavassa ylivoimaisesti suurin markkina-alue. Talla hetkella noista taitaa olla jaljella sijainti ja ehka fanit.
Haastavin siksi etta paineet on varmaan kovemmat, vaikkakin nyt jo pelkka valierapaikka (joka esmes Karpille olis pettymys) olis menestysta.

Olen nahnyt fanina miten Barcaa, Madridia, Munichia jne joukkueita hoidetaan ja en tietystikkaan voi verrata Suomen kiekkoa noihin mutta noilla resursseilla ja ammattimaisella johdolla IFK:n pitaisi pitaisi paasta vastaavaan asemaan Suomen kiekossa varsin helposti.
Ot:na sama juttu muuten HJK:lla futiksessa.

Amatoorimaisyys Suomen urheilujohdossa on varsin vakava ongelma jota vaan ei tajuta. Vaikka Junno onkin tehnyt hienoa tyota Karpissa niin en usko etta han valttamatta onnistuisi muissa joukkueissa. Karpissa homma vaan natsas amatooriltakin.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Moberg on eräässä lukemassani haastattelussa (taisi olla Kauppalehti Presso)kertonut, että he hallituksessa olivat nimenomaan päättämässä tätä asiaa. Olivat katsoneet aitiostaan peluutusta ja pyöritelleet päätään, kun mm. nelosketju oli ollut yhden maalin takaa-ajoasemassa pelin loppupuolella jäällä ja että aloittajaa ei ollut vaihdettu vaikka oli hävinnyt peräkkäin useita oman pään aloituksia. Eli siis syyttivät Aravirtaa mm. reagoimattomuudesta pelitapahtumiin, josta häntä myös tosin täälläkin parjattiin. Ja jos oikein muistan, Moberg kertoi että Aravista peluutti miehistöä myös liian laimeasti, epäaggressiivisesti. Eli heidän oli pakko tarttua henkilökohtaisesti erotuskahvaan.

Mutta miettikääpä minkälainen henkinen rangaistus HIFK:N hallituksen herroille ja penalle on,jos Ara valmentaa pelikaanit esim. tällä kaudella vaikkapa mitalipeleihin saakka.Voi sitä vitutuksen määrää...

Täällä läntisessä naapuripitäjässäkin on vuosikausia mietitty,että mikä ihme tällasiin notkahduksiin niinkuin nyt teillä on syynä?
Itse olen tullut siihen tulokseen,että yksiselitteistä vastausta ei ole mutta jotain tekemistä asiaan on esim. valmentajan ja johtoportaan auktoriteetilla.
En sano, että esim Bluesissa on tehty hommat hyvin,mutta Raadon ja Heikkilän astuttua aikanaan remmiin jotain hyvääkin on tapahtunut.
Nyt kun tää meidän Matikainen on vielä alkanut ajaa enemmän Espoolaislähtöisiä jätkiä jengiin niin kokoajan näyttää paremmalta.

IFK:ssa ei todennäköisesti mikään muutu ennekuin sielläkin tehdään samansuuntaisia peliliikkeitä.

Toivottavasti homma selkiytyy että saadaan jatkossa taas katella noita viihdyttäviä paikallismatseja ja vähän jännittääkin kun vastaan tulee "iso paha IFK".
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nimimerkki ei kykene näkemään Matiakisen tai koukkupolvien toiminnassa mitään huonoa.

Aika erikoinen tulkinta. Matikainen on hankkinut meille valmentajan, joka tänne kirjoittavien mielestä on hyvä, voittava valmentaja. Valmentaja, joka karsi kaiken sen pois, mitä olette koko ajan haukkuneet - rönsyt. Matikainen on hankkinut tuolle valmentajalle käsittämättömän kovan hyökkäyskaluston. Murray, Guolla, Vesce, Luttinen, Pesonen, Kuhta, Petrell, Laakkonen, Pikkarainen. Kolmeen ketjuun huippujätkiä, kiistatta liigan parhaan kaluston, jonka rinnalla Kärpät ja naapurikin kalpenee. Puolustus huutaa yhtä kovaa äijää, joka tosin oli Matikaisen rosterissa, arvaatte ketä tarkoitan. Ja kun alakertaakaan eikä Lundelliakaan voi parhaalla tahdollakaan syyttää viime aikojen tappioista, niin missä on vikaa teidän mielestä, Penassa?

Tää on kummallista, jos minä olin yksi niistä harvoista, joka ei uskonut tuohon kokonaisuuteen, niin siitä seuraa se, että olen ainoa, joka puolustan Matikaista. Vittu mä en ymmärrä tätä logiikkaa ollenkaan. Se, että en ole joka käänteessä käymässä henkilökohtaisuuksiin ei kai tarkoita, että kaikki on minusta kunnossa. Semminkin, kun kuten sanottua olin niitä harvoja, jota tulossa oleva ja nyt realisoitunut pelityyli vitutti yli kaiken alusta saakka.

Sillon tuli lokaa niskaan Baxterin arvostelusta ja nyt kun ennakointini realisoitui olen taas se, joka on väärässä. Ongelma on siinä, että mulla pysyy takki päällä ja aina vuoripuoli sisäänpäin. Sinulla ja monilla muilla se kääntyy edestakaisin aina tilanteen mukaan. Luonnollisesti se ei muutu miksikään, että Matikainen on tyrinyt alusta loppuun kaiken täysin riippumatta siitä, mitä herra tekee.

Aika harvalla on kuitenkaan kovin tarkkaa tietoa herran koko saldosta. Huomautan nyt vaikka siitä, että samaan aikaan, kun Pena on tehnyt 300.000€ tappiot on naapuri tehnyt turskaa vajaa 10.000.000€. Ja siellä hoidetaan teidän mielestä asioita hienosti ja ammattitaidolla. Jos Pena olisi tehnyt tuon saman tappion, se olisi tapettu.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika harvalla on kuitenkaan kovin tarkkaa tietoa herran koko saldosta. Huomautan nyt vaikka siitä, että samaan aikaan, kun Pena on tehnyt 300.000€ tappiot on naapuri tehnyt turskaa vajaa 10.000.000€. Ja siellä hoidetaan teidän mielestä asioita hienosti ja ammattitaidolla. Jos Pena olisi tehnyt tuon saman tappion, se olisi tapettu.
Herra Marttyyri on tainnut saada nuo luvut suoraan Hifkin toimistolta?
Ja mikäs siinä on tappiota tehdessä, jos siihen on varaa. Jos Penalla olisi ollut käytössä yhtä paljon rahaa, olisi nekin hukattu.Toiset oppivat virheistään, Pena ei.
Montako kertaa Narrit ovat olleet tuona aikana finaaleissa? Entä Hifk?

Olin ja olen edelleenkin sitä mieltä, että Pena on täksi kaudeksi kasannut paremman joukkueen kuin aiemmin (kertonee myös jotain aiemmista joukkueista). Joukkueeseen kuuluu myös valmentaja joka on hänkin Penan (ei jatkoajan fanien) palkkaama. Osaatko kertoa jotain tästä valmentajan kartoitusprosessista? Mitkä olivat ne pelilliset seikat miksi Baxteriin päädyttiin? Näinhän on luonnollisesti tehty eikös vaan.

Sinulta puuttuu kyky katsoa isoa kuvaa ja sitä mitä Hifkille on tapahtunut Penan aikana. Joka kausi menee jotain pieleen. Löydät vaan niitä yksittäisiä syitä joilla vierität vastuun pois Penalta ja hallitukselta jotka kuitenkin ovat, tai pitäisivät olla vastuussa, kokonaisuudesta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kyllä minä löydän logiikan veli Isakssonin kirjoituksesta. Vaikken kaikesta samaa mieltä olekaan. Shittiähän sieltä tuli Baxterin pelityylille jo silloin, kun johdimme sarjaa. Kyllä tällaiselle jääräpäisyydelle pitää nostaa hattua. Itse olen luontainen optimisti ja jostain syystä oletan aina ensin, että homma toimii jollain tasolla. Siksi Baxterin neppailu pisteiden kera kelpasi ja myönnän että minusta oli hienoa nähdä kerrankin sarjatalukko, missä HIFK oli ykkösenä. Nyt kun Baxter on osoittanut kyvyttömyytensä pelityylin varioimisessa, pystyy tarkastelemaan asioita vähän objektiivisemmin. Olen vakavissani sitä mieltä, että vaikka Baxterin alkusyksyn tyyli olisi tuonut mestaruuden, krapula siitä olisi voittanut pikkuhiljaa lyhyen ilon. Tai sitten olen vain vitun huono häviäjä. Oli miten oli, hyvin moni olisi kuitenkin halunnut nähdä sen "brändimestaruuden" mieluummin. cobolin esimerkki Tampa Bay NHL:stä oli hyvä: joukkue voitti kerrankin mestaruuden ja so what? Se oli kertaosuma, rakennettu ilman kestävyyttä.

Olen silti eri mieltä siitä, että joukkue ei olisi kaatunut huonoon puolustukseen. Kyllä meillä viisikkopeli hyökkäyksien rakentelussa mättää urakalla, kun tuolla hyökkäyksellä saadaan Kalpaa vastaan 20 ja Kärppiä vastaan 14 laukausta maalia kohti 60 minuuttiin. Avaussyötöt alhaalta puuttuvat täysin, samoin pakkien siniviivavedot jopa yv:ssa.

Mitä Matikaiseen tulee, niin minä olen pistänyt peukalon alas nimenomaan kokonaisuuden vuoksi. Voisi sanoa näinkin päin, että kyllä Matikainen saakin hankkia tämän kauden tyyppisen hyökkäyksen ottaen huomioon seuran urheilullisen menestyksen koko hänen tj-kaudellaan. HIFKin kokoisilla resursseilla pelaavan seuran luulisi osuvan jo tilastollisestikin useammin mitalikantaaan kuin nyt. Ja koska Oy:ssa on se käytäntö, että tj on vastuussa, niin miksi lätkäseuran tj:ta pitäisi käsitellä silkkihansikkain verrattuna minkä tahansa muun yrityksen toimariin?

Aikansa kutakin, niin myös Matikaista. Matikaisen joukkueissa mättää aina joku osa. Jos on hyökkäys kunnossa, niin puolustus ei. Jos on puolustus kunnossa, Cipruss ja Vauhkonen pelaavat ykkösketjussa. Jos on hyökkäys ja puolustus kunnossa, maalivahti vuotaa. Jos on hyökkäys, puolustus ja maalivahti yhtä aikaa kunnossa, on 120% varmaa, että valmentaja on paska. Jos valmentaja ja joukkue ovat molemmat hyviä, on absoluuttisen varmaa, että joukkue ei sovi valmentajan pelityylille. Tämähän on jo suorastaan taidetta, että pystyy toimimaan näin loogisesti.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minun isoon kuvaan kuuluu myös se, että en julkisesti herjaa omaa seuraani joka päivä.
Ymmärrän.
Jos tosiasioiden sanominen Hifkin kehityksestä Penan TJ aikana on mielestäsi herjaamista, niin kyllä se tässä tapauksessa kertoo enemmän kohteesta kuin sanojasta.
 

#76

Jäsen
Olen silti eri mieltä siitä, että joukkue ei olisi kaatunut huonoon puolustukseen. Kyllä meillä viisikkopeli hyökkäyksien rakentelussa mättää urakalla, kun tuolla hyökkäyksellä saadaan Kalpaa vastaan 20 ja Kärppiä vastaan 14 laukausta maalia kohti 60 minuuttiin. Avaussyötöt alhaalta puuttuvat täysin, samoin pakkien siniviivavedot jopa yv:ssa.
Mutta onko avauspelien ongelma, että pakit eivät osaa avata peliä vai että hyökkääjät eivät osaa hakea paikkaa, mihin pakit voisivat heille syöttää? Löytyykö ongelman syy penkin takaa, jos valmentaja ei osaa opettaa edellämainittuja ryhmiä yhteistyöhön?

Ennen kautta puolustus+veska pelotti ja epäillys oli suuri numeroisista tappioista, mutta nyt suurin ongelma on ettei joukkue pääse edes hyökkäämään.

Menneinä vuosina meillä on ollut taitoa ja osaamista kaikilla neljälle osa-alueella hyökkäys, pakisto, maalivahti ja valmentaja, mutta syystä tai toisesta koko paketti ei kahta Kekäläisen kautta lukuunottamatta ole toiminut sitten 80-luvun alun kovin hääppöisesti. Miksi näin on, niin sen jos osaisin ratkoa olisin varmaan hyvissä väleissä HIFK johdon kanssa, koska tuskinpa hekään käsiään taputtavat joukkueen taapertaessa. HIFK on ison seuran reusrsseilla ja potentiaalilla toimiva "ikuinen lupaus", josta ei vain tulee pelimiestä tekemälläkään. Turhautuminen sitten purkautuu tyhjänpäiväisenä uhitteluna ja pelleilynä. Ne jotka osaa, tekee ja ne jotka ei osaa vetävät koko homman pelleilyksi. "Ei mua oikeasti mestaruus kiinnostakaan, kuhan sattuu ja tapahtuu sekä narrit pysyy takana."
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
...en julkisesti herjaa omaa seuraani joka päivä.
Toki on totta, että joillekin faneille mikään ei koskaan ole hyvä, mutta kyllä kaikki nuo negatiiviset asiat kannattajien näppikseltä (herjaaminen, purnaaminen, turhautuminen, itkeminen ja raivoaminen yms. yms.) johtuvat ihan puhtaasti siitä, että IFK ei ole menestynyt. Faneilla on sellainen kestovitutus päällä, ettei mitään rajaa. Kaivattu menestys hiljentäisi "itkun" hetkeksi aikaa, ja homman sävy muuttuisi kertaheitolla positiivisemmaksi.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Kyllä minä löydän logiikan veli Isakssonin kirjoituksesta. Vaikken kaikesta samaa mieltä olekaan. Shittiähän sieltä tuli Baxterin pelityylille jo silloin, kun johdimme sarjaa. Kyllä tällaiselle jääräpäisyydelle pitää nostaa hattua.
Johdonmukaisuus on toki kunnioitettavaa, mutta muiden syyllistäminen siitä, että "tätähän me olemme halunneet", on suorastaan raivostuttavaa hevosen paskaa.

Moni on ollut valmis sietämään Baxterin passiivista pelitapaa, jos se tuottaa tulosta pisteiden ja menestyksen muodossa, mutta tätä pelleilyä ei halua kukaan - ja vaikka haluaisikin, on vastuu joukkueen alennustilasta kaikista vähiten niiden harteilla, jotka maksavat tämän kärsimysnäytelmän näkemisestä. Jotain rajaa tuohon HIFK:n fanien väheksymiseenkin. Joukkue olisi jo kuopassa, jos fanit olisivat turkulaisia gloryhuntereita sen sijaan, että me uskolliset elinkautisluupäät jaksamme raahautua hallille kaudesta toiseen, oli uskoa parempaan huomiseen tai ei.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minun isoon kuvaan kuuluu myös se, että en julkisesti herjaa omaa seuraani joka päivä.

Hei ihan oikeesti. Oma seurasi ei voi hirveän hyvin ja sen oloa ei hyssyttely paranna. Loppujen lopuksi me toivotaan ihan samaa asiaa.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Saa nähdä milloin HIFK;n aneemisuus alkaa tosissaan näkymään katsojalukumäärissä. Veikkaan että aika pian. Kyllä kaikkein suurimmatkin fanit alkavat kaikkomaan ellei hommaa saada kuntoon. Ketä kiinnostaa katsella peruuttelevaa ja sumputtavaa jengiä? Aivan sama montako snaipperia hommataan tekemään maaleja jos ei pelisysteemiin kuulu edes maalintekopaikkojen luominen!

Hyökätkää jätkät saatana! Talvisodan meininki päälle. Taklatkaa, ylilyöntejä peliin, ihan mitä vaan jotta saadaan edes vähän virtaa jäälle ja katsomoon!
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Moni on ollut valmis sietämään Baxterin passiivista pelitapaa, jos se tuottaa tulosta pisteiden ja menestyksen muodossa, mutta tätä pelleilyä ei halua kukaan - ja vaikka haluaisikin, on vastuu joukkueen alennustilasta kaikista vähiten niiden harteilla, jotka maksavat tämän kärsimysnäytelmän näkemisestä. Jotain rajaa tuohon HIFK:n fanien väheksymiseenkin. Joukkue olisi jo kuopassa, jos fanit olisivat turkulaisia gloryhuntereita sen sijaan, että me uskolliset elinkautisluupäät jaksamme raahautua hallille kaudesta toiseen, oli uskoa parempaan huomiseen tai ei.
Tätä ei voi paremmin sanoa - juuri tästä on kyse.
Kukaan ei halua katsoa muniinpuhaltelua ilman pisteitä. Jotkut ihan tarkoituksella vääristelevät asioita, kun väittävät niin.
 

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Saa nähdä milloin HIFK;n aneemisuus alkaa tosissaan näkymään katsojalukumäärissä. Veikkaan että aika pian.

Eikös se näy jo? Käsittääkseni katsojien keskiarvo on huomattavasti matalampi nyt kuin viime kaudella. Tosin IFK ei ole kohdannutkaan vielä kaikkia jengejä. Uudet katsomojärjestelyt varmasti vaikuttavat myös ainakin aluksi latistaen tunnelmaa kun niihin ei olla totuttu.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Eikös se näy jo? Käsittääkseni katsojien keskiarvo on huomattavasti matalampi nyt kuin viime kaudella. Tosin IFK ei ole kohdannutkaan vielä kaikkia jengejä. Uudet katsomojärjestelyt varmasti vaikuttavat myös ainakin aluksi latistaen tunnelmaa kun niihin ei olla totuttu.

Varmasti näkee jonkun verran, mutta kausi on vielä nuori ja kotipelejä ei montaa ole vielä ollut. Jos tämä suossa rämpiminen jatkuu, pelityyli perseestä eikä voittoja tule, jää ne satunnaiset lipunostajat ensimmäisinä pois. Ns. tosifanithan kantavat hamaan loppuun asti killinkinsä hallille vaikka pelattaisiin Suomi-sarjaa, mikä tietenkin on hyvä asia. Eniten pelottaa tavallisen kaduntallaajan reaktio, hän joka tänäänkin miettii "mitä sitä tekis tänään"? "ulkona on paska keli, voisi mennä katsomaan peliä", "mitäs siellä nyt onkaan?" "ai kriisijoukkue HIFK;n peli Ilvestä vastaan. Ja lipun hinta karvan alta 30€!!" "ei saatana ku kallista, eikä ne edes osaa pelata".

Voin kuvitella että joku ajattelee ehkä noin. Pahoin palkään että hyvin moni kaikkien lehtikirjoitusten tms. jälkeen. Ei kukaan halua luusereita seurata! Voittajia rakastetaan ja muistetaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Johdonmukaisuus on toki kunnioitettavaa, mutta muiden syyllistäminen siitä, että "tätähän me olemme halunneet", on suorastaan raivostuttavaa hevosen paskaa.

Lue se kirjoitukseni kokonaan. Eka kappaleessa sanoin, että arvostan kaikkia mielipiteitä, joiden esittäjä pystyy ne perustelemaan. Se, että arvostan tätä, ei tarkoita automaattisesti sitä, että olisin samaa mieltä. Totesin vain Isakssonin säilyttäneen johdonmukaisen Baxteria dissaavan linjansa.

Tuo "tätähän me olemme halunneet" -osio on juuri sitä, mistä olen eri mieltä. Samoin se, onko suurempi syyllinen Baxter vai Pena. Tässä hieman avainlaineja viestistäni, joka löytyy tästä ihan vähän taaksepäin kokonaan:

Kyllä minä löydän logiikan veli Isakssonin kirjoituksesta. Vaikken kaikesta samaa mieltä olekaan....

Olen silti eri mieltä siitä, että joukkue ei olisi kaatunut huonoon puolustukseen. ..

Mitä Matikaiseen tulee, niin minä olen pistänyt peukalon alas nimenomaan kokonaisuuden vuoksi....

HIFKin kokoisilla resursseilla pelaavan seuran luulisi osuvan jo tilastollisestikin useammin mitalikantaaan kuin nyt...

Ja koska Oy:ssa on se käytäntö, että tj on vastuussa, niin miksi lätkäseuran tj:ta pitäisi käsitellä silkkihansikkain verrattuna minkä tahansa muun yrityksen toimariin?

Matikaisen joukkueissa mättää aina joku osa. Jos on hyökkäys kunnossa, niin puolustus ei. Jos on puolustus kunnossa, Cipruss ja Vauhkonen pelaavat ykkösketjussa...

Tämähän on jo suorastaan taidetta, että pystyy toimimaan näin loogisesti.

Eli simppelisti näin: Matikainen ulos. Fanit tekevät parhaansa, kun ylipäätään jaksavat käydä matseissa ja kukaan täällä ei varmasti toivo muuta kuin pelkkää hyvää HIFKille, vaikka mielipide-eroja löytyykin katastrofin syistä ja sen korjaustavoista.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Lue se kirjoitukseni kokonaan. Eka kappaleessa sanoin, että arvostan kaikkia mielipiteitä, joiden esittäjä pystyy ne perustelemaan.
Peace - kirjoitukseni ei ollut sinua kohtaan suunnattu, sen vain kirvoitti se lainaamani kohta, jossa kommentoit Isakssonin näkemystä. Viestisi avainkohdista olen pitkälti samaa mieltä.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Joo, on se vaikea asia tämä maalivahtihommeli meidän jengissä. Itseasiassa ollut jo helvetin pitkään. No ehkä sitten kun Penasta päästään eroon ja joku muu alkaa vastaamaan pelaajahankinnoista niin saadaan fokusointi kohdalleen, eli hankitaan ensin huipputason mokke jonka ympärille rakennetaan joukkue. Näinhän se pitäisi mennä. Janne, mikäli vielä pelaa, voi mielestäni toimia hyvänä kakkosena. Mutta Penan ajatuksenahan on säästää rahaa maalivahtikuluissa. Janne tuskin saa mitään huippuliksaa, Alhqvistista puhumattakaan. Jäätävä ajattelumalli!

Taisi Tim Thomas olla meidän viimeisin todellinen maalivahti jos ei Vokounia oteta lukuun. Ja eihän siitä ole kuin 9 vuotta!?
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Fanit ulos, Matikainen sisään? Penalla on vain niin iso ego, ettei meinaa mahtua DDR-halliin fanien kanssa samaan aikaan.

Mitä on oman sympatiseerausjoukkueeni otteita seurannut tällä kaudella, niin peli HPK:ta vastaanhan oli loistava. Kotiutitte tavallaan HPK:n aseilla pisteet, mutta JYP-pelissä ja Kärppiä vastaan HIFK joutui prässiin, jossa tavallaan HIFK:n aseilla pelattiin hpk-HIFK kykenemättömäksi hyökkäysten rakenteluun.

Ihan kelpomateriaalihan HIFKillä on tälläkin kaudella. Jopa Janne on ihan hyvä maalivahti. Ei toki mikään Tim Thomas, mutta en nyt sanoisi, että homma kaatuu maalivahtiin, jos joukkueelta ei onnistu maalinteko. Pakiston kapeus alkaa nyt näkyä - kiitos loukkaantumisten - mutta kyllä tuo HIFK:n pelitapa on se murheenkryyni tällähetkellä.

Oma käsitys asiasta on, että Baxter on tullut Eurooppaan opettelemaan eurooppalaista pelitapaa (pehmeää, kiekollista...) ja taas Matikainen on luullut tilaavansa HIFKille brandin mukaista pelitapaa. Kummankaan toteutus nyt ei oikein toimi ja täytyy kyllä ihmetellä mitä nappeja Baxter vetää vai onko se edes selvinpäin siellä aitiossa, kun katsoo sen käyttäytymistä. Hinurin elkeethän äijällä on. Heittäkää nyt mäkeen se äijä ja Penahan on teidän maskotti. Koittakaa nyt vaan jotenkin saada tuo homma pitkäjänteiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös