HIFK:n valmennus kaudella 13/14

  • 61 790
  • 165

miikafrans

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Svedu porukka.
Valmentaisi kesällä futista ja talvella lätkää? Yllättävää.

Ei olis eka koutsi, jolla olisi seurajoukkue ja maajoukkue samaa aikaa valmennuksessa... Vai mitä tällä tarkoitat?
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei olis eka koutsi, jolla olisi seurajoukkue ja maajoukkue samaa aikaa valmennuksessa... Vai mitä tällä tarkoitat?

Tämän nokkelan sutkautuksen tausana taisi olla, että lätkässä ei ole kuin U20-maajoukkue kun taas jalkapallossa on U21.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ylös tämä ketju

...vastaus sopii paremmin tänne

Eli sinne (Espoon?) suuntaan on kulkeutunut sama huhu sitten kuitenkin...? Ei nyt, pointtini on se, että Rocky-uhka taidetaan sivuuttaa.

On se sivuutettu jo aikaa sitten, edelliset kontaktit Rockyn kanssa on otettu joskus marraskuussa. Olen koko ajan sanonut, että jos ja kun HIFK on jo yhden kerran hylännyt Rockyn, niin ei ne niin dorkia ole, että ottaisivat sen myöhemmin uudestaan. Menet kauppaan ja pitelet käsissäsi omenaa, jonka päätät kuitenkin jättää ottamatta, koska se vaikuttaa matoiselta. Kun menet kauppaan uudestaan kuukauden päästä, niin otatko sitten kuitenkin saman omenan? Tämä Rockysta. Joka on siis ylipyyhitty aikaa sitten. Oma huoleni oli / on lähinnä se, että ainakaan viimeviikolla ei Raminkaan nimeä ollut vielä jatkopaperissa.

Avasin tämän ketjun silloin, kun Rocky ensi kauden koutsina oli ensimmäistä kertaa absoluuttisen varmaa tietoa ainakin HIFK-radiotoimittajien mielestä. Avasin ketjun siksi, että mulla oli aivan toinen tieto: ensi kauden valmentajana ei hääri Rautakallio. Oma tietoni on se, että HIFK:n tarkoitus on lopettaa valmentajakokeilut ja haarukassa olivat a) Nenän paluu, b) Ramin jatko, c) joku muu kuin Rocky. Tänään, 2.3, mulla ei ole edelleenkään mitään uutta sanottavaa omalta osaltani. Ei tule Rocky.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Onko sulla mitään hajua kuka tämä mystinen valmentaja on, joka joukkuetta jo kokoaa? Ilmeisesti ei ainakaan Summanen..

Ja edelleenkin pysyn tiukasti tässä varsinaisessa valmennusketjussa. Lähinnä siksi, että Nybasta ei juuri nyt ole paljonkaan sanottavaa. Krhm. HIFK:n nykyinen valmentaja R.Summanen on ainakin jossain määrin ilmoitellut joillekin pelaajille, että ei ole käyttöä enää ensi kaudella. Korostan, että tämä on myös normaalia Ramin keskustelukulttuuria siitä riippumatta, onko hän itse mukana ensi kaudella.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Göran Stubb kertoo tämän päivän HBL kolumnissaan että HIFK ei ole vielä palkannut valmentajaa ensi vuodelle.

(ylläoleva lainattu Tomppa ketjusta)

Kaikki on mahdollista nyky IFKssa. Itse olisin odottanut että ensi kauden valmentaja julkistettaisiin piakkoin, ainakin se vaikuttaa ratkaisevasti siihen viitsinkö poffikausaria hankkia. Siitä kun sitten hyvitetään ensi kauden kausarista niin mukava olisi tietää jotain ensi kauden kuvioista eikä ostaa ns. sikaa säkissä.

Tällä hetkellä näyttää siltä että luovutamme kausaripaikkamme, mennään irtolipuilla jos pelataan jotain poffeja ja sitten katsellaan rauhassa ensi kauden kuvioita. Enkä usko että ollaan ainoita?

Kyllä se olisi IFKn etu nyt tiedottaa jo ensi kauden kuvioista, mutta tietenkin jos ei ole mitään valmentajaa edes palkattu niin paha tiedottaa. Huhuja liikkuu ihan kiitettävästi kylläkin.

Oltiinhan mekin siellä viime kauden risteilyllä missä sopimuksia julkaistiin ja kuis kävi? Joukkueesta suurin osa on ollut ihan jotain muita pelaajia, kaikenlaista surffailijaa käynyt kääntymässä ja valmennuskin vaihtunut pariin kertaan. Että sinänsä ne pelaajat jotka siellä risteilyllä marssitetaan lavalle, niistä ehkä jokunen voi mahdollisesti pelata ensi kauden joukkueessa, tai sitten ei.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
R.Summanen on ainakin jossain määrin ilmoitellut joillekin pelaajille, että ei ole käyttöä enää ensi kaudella

Marko From jäi pahasti Ramin jyrän alle edellisen Summas-periodin aikana. "Sä oot vittu turhin pelaaja ikinä missään" oli kuulemma ollut Raimon analyysi nuoresta puolustajan alusta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Marko From jäi pahasti Ramin jyrän alle edellisen Summas-periodin aikana.

Rami tulevalle NHL-pakille Jarno Kultaselle: "Tee palvelus koko lajille ja lopeta urasi"
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Marko From jäi pahasti Ramin jyrän alle edellisen Summas-periodin aikana. "Sä oot vittu turhin pelaaja ikinä missään" oli kuulemma ollut Raimon analyysi nuoresta puolustajan alusta.

Rami tulevalle NHL-pakille Jarno Kultaselle: "Tee palvelus koko lajille ja lopeta urasi"
Ei tällaista ole tapahtunut. Kysykää vaikka nimimerkiltä Renegade joka "tietää" tällaisetkin asiat.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Jokohan Karri Kivi kohta kelpaa Nybarille? Näyttöjä alkaa kerääntyä pisteputkessa ja jos Ässät menee jopa mitalipeleihin niin...

Ainakin iltapäivälehtien haastattelussa Karri itse valitteli, ettei "puhelin ole soinut" joten lienee edelleen saatavissa ensi kaudeksi.
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Kivi kelpaa sitten, kun Ässät menestyy myös pleijareissa. IFK:ssa on nähty ties kuinka monena keväänä, miten viimeiset 10-15 peliä vedetään 2.5 pinnan keskiarvolla ja lähdetään varmoina mestareina kutossijalta play-offeihin. Sitten, kun tosipelit alkaa, niin vihollisten kuntohuippu alkaa näkyä samaan aikaan, kun oman joukkueen laskee. 4-1 ulos ja kesikselle. Esimerkiksi Isä-Paulin aikana nähtiin tämmöinen episodi.

Ennen KJ:n aikaa täällä puhuttiin aina, että joukkueeseen tarvitaan voittamisen kulttuuria. Laskettiin pelaajia, jotka ovat voittaneet mestaruuden. He ovat niitä, jotka tosipeleissä astuvat esiin. IFK:n mestaruuskauden käynnisti Ville Peltosen hankinta. Ville on ihminen, johon voittamisen ydin kulminoituu. Sen takia on traagista, että joudumme todennäköisesti vetämään pleijarit ilman Villeä.

IFK:n mestarijoukkueessa oli muitakin voittajia; Kolvi Jalonen, J-P Haataja, Vallin, Wirtanen ja Järventie. Jokainen noista pelaajista näytteli absoluuttisen tärkeää roolia, kun joukkue marssi mestaruuteen. Haataja voitti pleijareiden pistepörssin, Wirtanen oli parasmissään kahden suunnan sentteri, Vallin oli omassa päässä itse varmuus. Ja kaikki muistaa Maran irtioton omalta siniviivalta?

IFK tarvitsee valmentajaksi voittajan. Karri Kivi ei ole vielä voittaja. Rocky (RIP) ei todellakaan ole voittaja. Raimo Summanen on voittaja, vieläpä aika saatanan kova voittaja. Ramin tyylisen valmentajan IFK tarvitsee, ja Rami on oma ykkössuosikkini ensi kauden koutsiksi. Hän pystyy ohjeistamaan (sulkemaan kellariin) myös Tom of Nybondasin, jolloin on mahdollista koota hyvä joukkue. Mestarijoukkue.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki on mahdollista nyky IFKssa. Itse olisin odottanut että ensi kauden valmentaja julkistettaisiin piakkoin, ainakin se vaikuttaa ratkaisevasti siihen viitsinkö poffikausaria hankkia. Siitä kun sitten hyvitetään ensi kauden kausarista niin mukava olisi tietää jotain ensi kauden kuvioista eikä ostaa ns. sikaa säkissä.

Kuten itsekin totesit, niin kaikki on mahdollista nyky-IFK:ssa - jopa sekin, että ostaessaan sian säkissä voi pian huomata, ettei säkissä ollut sikaa ensinkään, hyvä jos säkkiäkään sai mukaansa.

Kunhan nyt edes siihen kaljakelluntaan - vai mikä IFK-risteily se on - mennessä saisivat uuden valmentajan kiinnitettyä, mutta onhan niitä valmentajia ennenkin vasta heinäkuussa hankittu. Ja tällä kaudella se jätettiin aina tammikuulle asti.
 

Kreisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turbulenssissa
Tiedostan sairauteni, mutta jos Ramia ei saada seuraavalle kaudelle puikkoihin, olisi Lehkosen Ika mun suosikki kolmen vuoden sainauksella.
No niin, antakaahan sedälle pari avaria tai paremmat lääkkeet...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tiedostan sairauteni, mutta jos Ramia ei saada seuraavalle kaudelle puikkoihin, olisi Lehkosen Ika mun suosikki kolmen vuoden sainauksella.

Ei olisi paha juttu ollenkaan. "Kuitti tulee, se tulee aina. Joskus heti, joskus myöhemmin, mutta aina tulee" - hienoa lehdistötilaisuusmateriaalia Noutaja-episodin jälkeen.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiedostan sairauteni, mutta jos Ramia ei saada seuraavalle kaudelle puikkoihin, olisi Lehkosen Ika mun suosikki kolmen vuoden sainauksella.
No niin, antakaahan sedälle pari avaria tai paremmat lääkkeet...

Sit ollaan sairaita yhdessä. Ika on niitä harvoja koutseja, jotka kelpais ilman menestymisnäyttöä. Jotenkin siitä äijästä vaan diggaa, vaikka liigassa ei kovin hyvää tulosta olekaan tehnyt. Mielipiteet monissa asioissa mun makuuni, ja "elää kiekosta" vähän niinkuin Ramikin.
 
Ei nyt helvetissä Ikaa heilumaan penkin taakse enää. Kaikella kunnioituksella herra Lehkosta kohtaan, mutta eihän äijä ole antanut mitään näyttöjä sen jälkeen kun sai IFKsta kenkää. Intohimoinen lätkäjätkä ja huippu kommentaattori lätkämatseille, mutta ei kyllä liigatason valmentaja. Ei ainakaan ykkösvalmentaja.

Itse yrittäisin houkutella Jarno Pikkaraista Jukureista ensin kaudeksi tai kahdeksi kakkosvalmentajaksi, jostasitten voisi nousta ykköseksi. Aikaskovaa jälkeä on äijä tehnyt mestiksessä, ja haastattelujen perusteella ihan asiallinen kundi. Voi tietysti olla, ettei halua tulla kakkosviulua soittelemaan, muttailman muuta herran kiinnostusta pitäisi kysellä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Juu, ei mitään hattu päästä Ika Lehkosta HIFK:n peräsimeen. On se kumma juttu, että tänne kaivataan ammattilaisia valmentajaksi, mutta silti ollaan ehdottelemassa tällaisia keskinkertaisuuksia. Äijä kyllä yrittää olla lätkäjätkä studioissa, mutta käytännöntoteutus sitten aivan jotain muuta, kun pitäisi itse olla ruorissa. Yksi käskytys nuorena kokemattomana valmentajana, jepjep, no sillä pääsee 2000-luvulla aika korkealle HIFK:n valmentaja hierarkiassa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mä ajattelisin Ikaa nimenomaan 2-koutsiksi. Äijä on hyvä tekemään duunia pelaajien kanssa, mutta ei tosiaankaan mikään taktinen nero.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse yrittäisin houkutella Jarno Pikkaraista Jukureista ensin kaudeksi...

Tätä äijää olen itse yrittänyt nostaa esiin jo aikaisemmin. Sopimus Jukureihin kattaa vielä kauden 2013-2014 ja sitäkin seuraavasta vuodesta on vielä optio. Jotenkin vaikuttaa ettei olisi lähdössä kesken sopimuksen mihinkään. Mutta jos lähtee johonkin muuhun liigaseuraan niin olen hyvin pettynyt. Sanottasko niin, että myös minun mielestä HIFK:lla pitää olla sellainen valmentaja jolla on jo näyttöjä isoista sarjoista. Pikkaraisen tapauksessa hyväksyisin poikkeuksen. Mulla vaan on hyvä kutina ollut vuosia kyseisestä herrasta ja toivon häntä meille ennen kuin ulkomaat kutsuu.
 
Mä ajattelisin Ikaa nimenomaan 2-koutsiksi. Äijä on hyvä tekemään duunia pelaajien kanssa, mutta ei tosiaankaan mikään taktinen nero.

Juu olihan Ika ihan pätevä kakkonen aikoinaan HPKssa. Jotain hyväähän kaverissa on pitänyt olla, kun ilman näyttöjä valittiin IFKn päävalmentajaksi. Itse olen siinä käsityksessä, että kaveri oli aikoinaan melkoisen lupaava valmentaja. Sittemmin äijä on saanut monoa niin IFKsta, Lukosta kuin Jokereista. Jokereissa vieläpä toimi suuren roolin kakkosvalmentajan ehkä narrien munattomimmalla kaudella ikinä. Ila pysykööt kommentaattorina.

Ylipäätänsä haluisin nähdä IFKssa jatkuvuutta valmennuksen osalta. Juu Matikainen Soppa kuvio meni ihan reisille. Siltikin haluisin, että valmentajat tulisivat tänne tekemään 4-5 vuoden stinttejä, aluksi kakkosena pari vuotta ja sitten ykkösenä. Toisin sanoen kakkosvalmentajaa valittaessa valittaisiin samalla aina tuleva ykkönen.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse haluaisin nähdä seuraavia nimiä:

1. Kari Jalonen

- Analyyttinen, erittäin kova vaatimustaso, hyvä kasaamaan joukkuetta sekä hyvä taktisesti. Yhteistyö Nybarin kanssa toimii (?). Anaalinen kontrollifriikki.
Ei kovin hyvä reagoimaan pelin sisällä. Pitää kovaa kuria joukkueelle, myös kentän ulkopuolella. Viime aikoina on edarius nostanut taas päätään, joten Nokan metodeille olisi käyttöä. Rauhallinen, ainakin ulospäin. Kylmän viileä ammattitappaja. Maajoukkue kiinnostaa eniten?
Mestaruuksia löytyy.

2. Raimo Summanen.

- Elää pelistä ja pelille, erittäin kova vaatimustaso, osaa reagoida pelin sisällä.
Kuluttava valmentaja, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Räjähdysherkkä lätkäfilosofi, jolla selviä itsekontrolliongelmia. Johtaa pelon kautta.
Joukkueen kasaamiskyky arvoitus allekirjoittaneelle, ei toimi hyvin Nybarin tai CC:n kanssa, mutta Everi arvostaa. Mestaruuksia löytyy, tosin aika kauan niistä on. Aikapommi, jonka sytytysaikaa kukaan ei tiedä, ei mies itsekään. Kommarin näköinen, parturi tekisi hyvää.

3. Kari Heikkilä

- Kovan kurin kaveri, mulkun miehen maineessa. Mestaruuksia löytyy. Kai se jotain tekee oikein kun Venäjällekin pääsi?
Joukkueen kasaamisessa ilmeisestikin hyvä. Rähjäinen olemus.
Mestaruuksia löytyy.

Kaikki muut nimet olisivat megaluokan pettymyksiä. En aio uusia pleijarikortteja enkä kausareita, mikäli kukaan yllämainituista ei ole päävalmentaja. Tämän kauden kokovartalosekoilut riitti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ylipäätänsä haluisin nähdä IFKssa jatkuvuutta valmennuksen osalta. Juu Matikainen Soppa kuvio meni ihan reisille. Siltikin haluisin, että valmentajat tulisivat tänne tekemään 4-5 vuoden stinttejä, aluksi kakkosena pari vuotta ja sitten ykkösenä. Toisin sanoen kakkosvalmentajaa valittaessa valittaisiin samalla aina tuleva ykkönen.

Ihan kaunis ajatus, mutta ei toimi, jos ykköskoutsi haluaa itse valita avukseen omat luottomiehensä. Näitähän on nähty niin Ramin ja Erkan kuin Kojon ja Näkymättömän miehenkin tapauksessa. Lisäksi pitäisi olla kelvollinen kykyjenetsinäryhmä, joka aina parin vuoden välein kaivaa jostain kivenkolosta uuden tuntemattoman tyypin kakkosvalmentajaksi.
 
Ihan kaunis ajatus, mutta ei toimi, jos ykköskoutsi haluaa itse valita avukseen omat luottomiehensä. Näitähän on nähty niin Ramin ja Erkan kuin Kojon ja Näkymättömän miehenkin tapauksessa. Lisäksi pitäisi olla kelvollinen kykyjenetsinäryhmä, joka aina parin vuoden välein kaivaa jostain kivenkolosta uuden tuntemattoman tyypin kakkosvalmentajaksi.

Niin no, mun käsityksen mukaan sekä Erkka&Rami ja Nenä&Rautio pariskunnat syntyivät vasta IFKssa. Tuskin kuitenkaan voidaan puhua luottomiehistä kun kumpikaan pari ei ollut työskennellyt yhdessä ennen tänne tuloaan. Ramihan olisi voinut olla ihan pätevä ykkönen vuosituhannen vaihteessa mutta dinot eivät tykänneet. Näkymätön mies puolestaan lähti uskollisena lakeijana Nenän matkaan Venäjälle kun IFKssa oli jo päädytty uuteen ykköseen organisaation ulkopuolelta.

Ja miksi ihmeessä sen kakkosen pitäisi aina olla tuntematon? Itse ainakin ajattelen tuon niin, että IFKssa vihdoinkin syntyisi joku tietty tapa ajatella jääkiekosta ja joukkue rupeaisi toteuttamaan tuota tapaa pelillisesti kaudesta toiseen. Kakkosvalmentajan paikalla opeteltaisiin tuota IFKlaista tapaa ajatella pelistä. Tietenkään valinta kakkosvalmentajaksi ei saisi tarkoittaa suoraan paikkaa ykkösenä parin vuoden kuluttua. Mutta kyllä tämä organisaatio perkele helpottaisi omaa työtään aika paljon kun tästä vitun poukkoilusta siirryttäisiin jatkuvuuteen perustuvaan ajatteluun. Mikäli esitetty malli rupeaisi oikeasti kantamaan hedelmää, voisi IFKn kakkosvalmentajan paikka oikeasti olla ihan tavoittelemisen arvoinen siinä mielessä, ettei sinne tarttisi raijata kaiken maailman Pennasia tai Blomqvisteja.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ja miksi ihmeessä sen kakkosen pitäisi aina olla tuntematon?

Tämä on hyvä pointti, jota olen kelaillut itsekin. Summanen-Westerlund oli hyvä kokemus ja kyllä mun mielestäni HIFK on niin "vaikea" organisaatio, että sen valmennuksen voisi hoitaa vahva tiimi. Jos aitiossa on kaksi meritoitunutta äijää, on utj:n pakko kuunnella entistä tarkemmin, mitä sieltä pyydetään.

HIFK:n joukkueen keski-ikä rupeaa btw. olemaan jo pelaajien keskuudessakin hauska asia. Kysyin eräältä nuorehkolta Jypin pelaajalta (Max Wärn, tää on helppo arvata), että kiinnostaisiko paluu HIFK:hon? Vastaus: Mä taidan olla liian nuori! Silleen ihan hyväntahtoisesti, mutta kuitenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös