HIFK:n valmennus kaudella 13/14

  • 61 754
  • 165

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Niin no, mun käsityksen mukaan sekä Erkka&Rami ja Nenä&Rautio pariskunnat syntyivät vasta IFKssa. Tuskin kuitenkaan voidaan puhua luottomiehistä kun kumpikaan pari ei ollut työskennellyt yhdessä ennen tänne tuloaan.

Erkka & Ramihan olivat U18 valmentajat ennen IFK uraa, Kojo ja Näkymätön vanhoja näätiä pelivuosilta molemmat, eli ei voi sanoa HIFKin luoneen näitä parivaljakkoja.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Erkka & Ramihan olivat U18 valmentajat ennen IFK uraa, Kojo ja Näkymätön vanhoja näätiä pelivuosilta molemmat, eli ei voi sanoa HIFKin luoneen näitä parivaljakkoja.

Niin, Summanenhan tuli HIFK:n apuvalmentajaksi nimenomaan koska se oli Westerlundin ehto. Tuolloinhan Simo Saarinen oli jo aikaisemmin palkattu Eavesin apuriksi, eikä Eavesin lähdön jälkeen tarvittu kuin ykkösvalmentaja. Westerlund sitten kuitenkin toi Summasen mukanaan, ja Saariselle rakennettiin joku epämääräinen kolmosvalmentajan virka.

Westerlundin näytöt olivat muuten aika legendaariset hänen tullessaan HIFK:n päävalmentajaksi. Kaksi aikaisempaa yritystä liigavalmentajana JyP HT:ssä ja Lukossa, jotka molemmat johtivat potkuihin kesken kauden umpisurkeiden peliesitysten jälkeen. (Tosin joku voi tulkita ettei hän Lukosta saanut potkuja vaan siirrettiin toisiin tehtäviin, mutta itse en niin tulkitse.) Tämän jälkeen Erkka oli sitten tehnyt vuosia huuhaahommia Jääkiekkoliiton suojatyöpaikassa. Että ei sen uuden valmentajan välttämättä tarvi olla aikaisemmin mitään voittanut voittaakseen HIFK:ssa.
 

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä, Kekun tietämys ei pettänyt, kun palkkasi "opiskelleeen"-päävalmentaja Westerlundin ja tulisieluisen taistelijan Summasen vuonna -98. Hätäisempi saattaisi nähdä monia samoja aspekteja tällä hetkellä Ilmalan suunnalla.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kojo ja Näkymätön vanhoja näätiä pelivuosilta molemmat, eli ei voi sanoa HIFKin luoneen näitä parivaljakkoja.

Kyllä vaan. Kai "kairautio" Rautio on ollut olemassa vuosikausia ympäri liigaa ilman näköhavaintoja. Häntä pidetäänkin SM-liigan kokeneimpana näkymättömänä miehenä.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Westerlundin näytöt olivat muuten aika legendaariset hänen tullessaan HIFK:n päävalmentajaksi. Kaksi aikaisempaa yritystä liigavalmentajana JyP HT:ssä ja Lukossa, jotka molemmat johtivat potkuihin kesken kauden umpisurkeiden peliesitysten jälkeen. (Tosin joku voi tulkita ettei hän Lukosta saanut potkuja vaan siirrettiin toisiin tehtäviin, mutta itse en niin tulkitse.)

Ei nuo Jyväskylän näytöt kauhean huonoja ollut, nosti seuran Liigaan ja sai sentään puuhastella kaksi ja ½ kautta.
Toisaalta nimeä yksi valmentaja viimeisen kahdenkymmenen vuoden ajalta Lukosta, jota joku muukuin verottaja olisi jäänyt kaipaamaan.
Lukkohan tekee saman valmentajan uralle, kuin HIFK on tehnyt maalivahdin urallle.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Ei nuo Jyväskylän näytöt kauhean huonoja ollut, nosti seuran Liigaan ja sai sentään puuhastella kaksi ja ½ kautta.
Toisaalta nimeä yksi valmentaja viimeisen kahdenkymmenen vuoden ajalta Lukosta, jota joku muukuin verottaja olisi jäänyt kaipaamaan.
Lukkohan tekee saman valmentajan uralle, kuin HIFK on tehnyt maalivahdin urallle.

No, totta tietysti. Kirjoitin nyt lähinnä hieman suhteuttaakseni tilannetta. Esim. Rautakallion ja Rindellinkin näytöt ovat ihan kilpailukykyisiä siihen mitä Westerlundilla oli 1997. Jos nyt valmentajakaksikoksi valittaisiin vaikka Matti Alatalo ja Jere Lehtinen, niin se vastaisi CV:n perusteella aikalailla sitä mitä Westerlund-Summanen oli vuonna 1997.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Toisaalta nimeä yksi valmentaja viimeisen kahdenkymmenen vuoden ajalta Lukosta, jota joku muukuin verottaja olisi jäänyt kaipaamaan.
Lukkohan tekee saman valmentajan uralle, kuin HIFK on tehnyt maalivahdin urallle.

Jukka Rautakorpi.

Tämä kaiffari laittoi otsahiukset ojennukseen ja tipautti kovimman, ikinä, koskaan, missään ja ylimielisimmän HIFK:n playoffeista keväällä 2005.

Aikanaan kun EW ja Summanen tulivat HIFK:hon, heillä oli tuoreita näyttöjä voitetun juniori-kullan osalta. Eivät he ihan puskista tulleet, mutta tuskin kukaan osasti aavistaa, miten kausi lopulta tulisi päättymään. Tosin HIFK:ssa voi oikeastaan sattua mitä tahansa, oli penkin takana kuka tahansa.
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rautakalliosta. Ei ole itsenikään ykkösvaihtoehto ensi kauden valmentajaksi, mutta ihmettelen, miksi porukka dumaa Rockyn niin ehdottomasti. Teki kuitenkin Porissa todella hyvää duunia. Osaava valmentaja, vaativa sekä pelaajille että organisaatiolle eikä kumarra nimiä. Ihan sama mikä nimi on selässä, jos ei pelaa joukkueelle tai joukkueen systeemin mukaan, niin pääsee nopeasti poppariosastolle. Itse asiassa Rockyn jatko Porissa hyvin menneen kauden jälkeen tyssäsi siihen, että Ässien organisaatio ei pitänyt siitä, että Rocky oli vaativa myös organisaatioon päin ts. vaati hankkimaan puuttuvia palasia rosteriin, jotta oltaisiin menestytty vieläkin paremmin. HIFK:lla olisi ainakin resursseja panostaa pelaajiin. Eri asia sitten tietenkin on kuka ne osaa hankkia. Toivomuslista järjestyksessä: Shedden, K.Jalonen (kyllä olen kääntänyt takkini), Heikkinen, Summanen, Rautakallio ja sijalla 98. Ika Lehkonen, voi muuten kysellä tarkemmin Raumalta, mitä se treenaaminen oikeasti oli Ikan ollessa valmentajana.
 
Erkka & Ramihan olivat U18 valmentajat ennen IFK uraa, Kojo ja Näkymätön vanhoja näätiä pelivuosilta molemmat, eli ei voi sanoa HIFKin luoneen näitä parivaljakkoja.

Myönnän suoralta kädeltä muistaneeni Erkka Rami kuvion väärin. Toki 1998 olin vielä siinä määrin nuori, että tuskinpa olen edes tiedostanut kaikkea peliä mitä lätkäjengin kasaamiseen liittyy. Mutta edelleen pysyn kannassani Nenän ja Raution kohdalla. Herrat eivät kuitenkaan ilmeisesti olleet valmentaneet samassa porukassa ennen IFKta, jolloin kyllä pidän tuota tandemia IFKssa syntyneenä.
 

DiamondDoll

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Jesse Joensuu
Itse asiassa Rockyn jatko Porissa hyvin menneen kauden jälkeen tyssäsi siihen, että Ässien organisaatio ei pitänyt siitä, että Rocky oli vaativa myös organisaatioon päin ts. vaati hankkimaan puuttuvia palasia rosteriin, jotta oltaisiin menestytty vieläkin paremmin.

Taisi käydä kuitenkin niin että Rautakallio ei halunnut enää valmentaa, vaan olisi halunnut pestin Ässien urheiluntoimenjohtajana. Karri Kivi päätettiin nostaa ykköseksi kun Rocky oli ilmoituksensa antanut. Sitten kun utj:n paikan sai Mika Toivola, nähtiin Rockylta mainio itku-potku-raivari toimiston suuntaan josta syystä välit ymmärtääkseni Rockyn ja Ässien toimiston välillä tulehtuivat. Näin minä ainakin tuon tarinan olen kuullut, mutta toisenlaisen version tietävä toki korjatkoon.

Rocky on hieno valmentaja ja pidin miehestä paljon Ässien penkin takana, tosin kaikkien Alpo Suhos-vuosien jälkeen odotukset eivät olleet kovin korkeat.

Summasen jatko HIFK:in valmentajana olisi hienoa juttu. Intohimoa riittää ja tuo vähän väriä tähän nykyiseen liiga harmauteen.
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin minä ainakin tuon tarinan olen kuullut, mutta toisenlaisen version tietävä toki korjatkoon.

Olen kuullut, että Rautakallio osasi olla erittäin vaativa. Ässien toimistolla ei katsottu hyvällä, kun Rautakallio jaksoi juosta toimistolla muistuttelemassa ja vaatimassa vahvistuksia ja puuttuvia resursseja käyttöönsä. Häiritsi ikävästi toimiston kahvittelua, mutta voihan se olla, että tarina on hiukan väritetty, mutta yhtä kaikki kyllä Rautakallio hommansa osaa ja jos saa haluamansa resurssit käyttöönsä, niin tulosta on luvassa. Eri asia on sitten, riittääkö se kuitenkaan mestaruuteen asti, joka HIFK tavoite pitäisi joka kausi olla. Ihmettelen suuresti, miten porukka voi kategorioida Rautakallion samaan sarjaan Kiva Harrin ja Ika Lehkosen kanssa
 

Snaibeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen suuresti, miten porukka voi kategorioida Rautakallion samaan sarjaan Kiva Harrin ja Ika Lehkosen kanssa

Menestyksen perusteella? Rautakallion ongelma on se, ettei hänen työstään paista erityinen omistautuminen, menestyksen nälkä, analyyttisyys tai pragmaattisuus. Mitä jää jäljelle, kun vaikkapa Lehkoselta otetaan intohimo pois?
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näitä nimiä mitä täältä saa lukea(Rocky, Ika, KJ, Raato, Heikkilä jne) tulee väistämättä mieleen muistaako ihmiset HIFK:n muun organisaation? KJ:han jo julkisesti avautui siitä miten raskas prosessi on valmentaa HIFK:ta kun saa joukkueen lisäksi valmentaa toimistoa.

Ei tänne voi tuoda mitään keltanokkia tai vastaavia. With all due respect, Ikan ja Rockyn voi kategorisoida miten haluaa mutta ei niillä äijillä ikävä kyllä ole sitä puuttuvaa elementtiä millä asiat saadaan HIFK:ssa toimimaan. Raato ja KJ on sitten toinen juttu.

Tietysti jos ihmeiden ihme tapahtuisi ja Officella tulisi kunnon muutos niin sitten. Todennäkösyys tämän tapahtumiselle on jotain samaa luokkaa kuin Paavin eropäätöksen peruutus. Vittu mustahan on tullut ihan Kyynikko vol 2 :D
 

DiamondDoll

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Jesse Joensuu
Olen kuullut, että Rautakallio osasi olla erittäin vaativa. Ässien toimistolla ei katsottu hyvällä, kun Rautakallio jaksoi juosta toimistolla muistuttelemassa ja vaatimassa vahvistuksia ja puuttuvia resursseja käyttöönsä. Häiritsi ikävästi toimiston kahvittelua, mutta voihan se olla, että tarina on hiukan väritetty, mutta yhtä kaikki kyllä Rautakallio hommansa osaa ja jos saa haluamansa resurssit käyttöönsä, niin tulosta on luvassa.

Rockyn viimeisellä kaudella, joukkuetta kuitenkin vahvistettin kesken kautta muun muassa lähiaikojen lahjakkaimmalla ulkomaisella maalintekijällä koodinimenä "Zabo" ja tulipa pataan myös loistavan loppukauden pelannut Caldwell. Nimellisesti ja taidollisesti, paperilla Pata oli kaudella 2010-2011 paljon kovempi nippu kuin mitä se tällä hetkellä on. Rocky sai porilaisittain todella laadukkaan nipun valmennettavakseen ja kuitenkin pleijareissa tuli mahalasku Bluesia vastaan. Porissa ollaan viimeisten vuosien aikana päästy konkurssikypsästä seurasta jakamaan osinkoa omistajille mutta vieläkään ei pelata Stadin resursseilla. Ei Ässien toimistolla ole mahdollisuutta hankkia kaikkia kovia pelimiehiä joita valkku sattuu haluamaan tällä viikolla.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mä menen taas vaikka meren pohjaan asti sen tiedon kanssa, että ensi kauden valmentaja on joku ihan muu kuin Rocky. Eilen myös twiittailin ja someilin ja samoilin ja sanoisin, että Rocky voidaan unohtaa lopullisesti. Koska KJ haluaa ulkomaille, luotan siihen että järki voittaa ja HIFK & Raato jatkavat yhteistyötä.


Nonnih! Ei tullut pomminvarma Rocky sitten. Hyvä signaus, odotettu ja toivottu. Tämä oli joillekin pelaajille hieno uutinen ja joillekin ei. Joukkue rupesi elämään juuri nyt ihan eri tavalla. Hyvä meno, thanks HIFK-office tästä!
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tämä oli kyllä viikonlopun paras uutinen. Mitähän Jarkko Litmasen twitterissä nyt lukee, kun täyttä paskaa suolsi tammikuussa? No, ei viitsi mennä edes katsomaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös