Kaikki asiat HIFK- osiossa ovat saippuasarjaa, jos käsityksen muodostaa fanien kirjoituksista. Näin varmaan monen muunkin joukkueen osalta. Useimmilla ei ole mitään käsitystä asioidden todellisesta tilasta.
Olet varmasti oikeassa. On vain suhteellisen koomista luettavaa, kuinka siellä täällä twiittaillaan tai tiedetään "varmana", että kuka on milloinkin palkattu tai kenen kanssa ollaan lähellä sopimusta mistäkin syystä
Ennen kaikkea tuo Peltosen korostetuna suuri rooli kummastuttaa minua aika lailla. Ymmärrän Villen merkityksen pelaajana ja keulakuvana IFK:lle, mutta mielestäni peliuran aikaiset esitykset eivät kerro vielä sitä, että on valmis siirtymään aition tai officen puolelle menestyksekkäästi. Wade Immosella oli halua, kunnioitusta, mutta ei taitoa. Antti Törmäsellä oli taitoa, mutta palikat natsasivat lopullisesti vasta Sportin peräsimessä jne.
En oikein jaksa uskoa, että Ville olisi henkilönä mikään messias IFK:lle peliuran jälkeen, ainakaan samoin tein. Aika harva on loppujen lopuksi ihan suoraan onnistunut muuntautumaan loistavaksi valmentajaksi samoin tein, Hyypiän Sami tuntuu olevan futiksen puolella yksi tälläinen.
Tuntuu vain kovasti, että Ville suurinpiirtein saa siellä päättää kuka koutsaa ja missä kentässä hän itse pelaa milloinkin. En usko tälläisen asetelman tekevän hyvää Peltoselle tai teidän organisaatiolle pidemmällä tähtäimellä. Kapasten klaani hallitsee yhtä seuraa tuolla vähän kalakukko-kaupungissa, eikä sielläkään olla ymmärtääkseni ihan tyytyväisiä joka tahon osalta tilanteeseen vaikka Kapaset (lähinnä Sami) ehkä seuran muutamia vuosia sitten pelastivat.
Sen mitä Peltosesta itse tiedän tuttujen kautta, niin on kovin analyyttinen ja kriittinen kaveri omia suorituksiaan kohtaan. Käsittelee kuulemma suoritukset todella tarkasti. Sopii tämän takia varmaan Summasen kanssa yhteen kuin nenä päähän. Kuitenkin ne, jotka omasta lähipiiristäni Peltosta jollakin tavalla elämän varrelta ovat tunteneet, niin kertovat kaverin ottavan tappiot myös turhan raskaasti henkisellä puolella, ennen kaikkea yrittää kantaa itse liikaa kuormaa. Tämä ei välttämättä ole paras mahdollinen skenaario. Asetelma johtaa monesti siihen, että joukkue elää ja kuolee yhdestä henkilöstä, niin kuin taidettiin teillekin esim. viime keväänä puhua. Tuska saattaa alkaa valua siis myös siitä yhdestä henkilöstä muihin, jos sitä osaa kuvailla oikein. Enkä tarkoita tätä sinänsä negatiivisessa mielessä, joskus ehkä pitää vaan antaa mennä ohi. Rami jutteli ihan viisaita tuossa, kun nimitettiin valmentajaksenne, joskus pelataan paskastti ja joskus paremmin, sellaista se vaan on.
No tulipas nyt kirjoitettua teidän puolella Peltosta pitkät liirumlaarumit, osa varmaan itsestään selvää ja tuttua juttua. Jos itse työskentelisin näiden asioiden pariassa, pitäisin tosiaan ikuitenkin Peltosta vähän taka-alalla näistä jutuista ja antaisin hänen keskittyä laatikon sisällä tapahtuviin asioihin, jolloin tulos varmasti IFK:n kannalta voi olla lähtökohtiin nähden erinomainen. Hän on erinomainen työssään, joten hänen kannattaisi antaa keskittyä vahvasti siihen tällä hetkellä.