HIFK:n taloudellinen tilanne ja tulevaisuus

  • 945 382
  • 3 874

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olihan se varsin silmiä avaava kokemus kun kävi isossa maailmassa katsomassa tarunhohtoista. Siellä katsojista noin 85% oli pukeutunut väriin ja heistä 90% kuluvan kauden pelaajapaitoihin.

Mut ei ole ydintekemistä (kuten ei ravintolatkaan).
Eikä aina näemmä se palaaminenkaan. ainakaan menestyksekkäästi. On ajoittain hyvin hyvin vaikeaa tietää, että mikä se IFK:n ydintoiminta itseasiassa on.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mun mielestä @BOL yritti ihan riittävällä perusteellisuudella avata noita ongelmia, joita fanituotteiden myynnissä Stadissa on, joten en ihan pääse kiinni, että miten se ongelma ratkeaa sillä, että apinoidaan Tampereen systeemit, kun kuitenkaan se toimintaympäristö on varsin erilainen kuin Tampere. Mun on vaikea uskoa, että toimistolla suhtauduttaisiin kuvaamallasi ylimielisellä tavalla, vaan kyllä sen joku tuon kokoisessa puulaakissa kuin HIFK on laskenut, että mikä kannattaa ja mikä ei.

Olisikin kiva joskus kuulla, että joku hieman esittäisi omia ehdotuksia, mitä pitää tehdä ja vaikka ihan alustavia laskelmia sen tueksi, että voisi olla toimivakin idea. Se, että huudetaan kaiken olevan paskaa ja että kaikille pitää antaa monoa, ei ole mielestäni millään tavalla hedelmällistä.

Olisiko Tapparaan fanimyynti samalla tasolla jos menestystä ei olisi?
 

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Feikkiheikit
Olisiko Tapparaan fanimyynti samalla tasolla jos menestystä ei olisi?
Olisi. 18 vuotta sitten HIFK myi fanituotteita 600 000 eurolla, nyt 700 000 eurolla. Eli kasvua ei ole laisinkaan.

Tappara vuonna 2005, 402 000 euroa. Jos nyt myydään parilla miljoonalla niin jotain tehdään Tampereella oikein ja jotain meillä väärin.

Myös Ilves on kasvattanut fanituotemyyntiä viimeisimmän tilinpäätöksen mukaan 70% edelliseen tilikauteen nähden.

 
Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
ja ei olisi huono juttu jos ainakin osaa kamppeista myytäisiin jonkun ketjunkin
toimesta, vaikka Budgetsport tai vastaavanlainen.
Tässä ketjussa on pari kertaa mainittu Budget, niin niillähän on pitkään ainakin nettikauppa mainostanut HIFK:n pipoja, lippiksiä, paitoja ja huppareita. Myymälöistä en osaa sanoa mitään.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan se nyt ihan päivänselvä asia, että myös se menestys vaikuttaa fanituotemyyntiin. Oma joukkueesi voittaa mestaruuksia niin ostat itsellesi ja mahdollisesti perheellesi paitaa, lippistä jne joita kannat ylpeänä. Ja tarkoitan etenkin näitä gloryhunter-faneja jotka liikkuvat seuran menestyksen mukana. Hardcore-fanit on sitten eri juttu.
Sattuneesta syystä HIFK:lta puuttuu toinen näistä.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Saipalla oli vielä viime vuonna fanimyymälä Lappeenrannan suurimmassa kauppakeskuksessa, mutta
jos muistan oikein niin joutuivat luopumaan siitä talouskriisinsä vuoksi.

IFK:lla pitäisi kyllä olla sellainen, mutta tekisikö karseat vuokrat mitä Stadissa peritään sen
mahdottomaksi, riittäisikö asiakkaita ? Kamppi, tai mahdollisesti Tripla voisi olla parhaat
vaihtoehdot, ja ei olisi huono juttu jos ainakin osaa kamppeista myytäisiin jonkun ketjunkin
toimesta, vaikka Budgetsport tai vastaavanlainen.
Tammiston budget sportissa noita ccm:n fanikamoja on ollut pitkään punalapulla myynnissä kun eivät ole menneet kaupaksi. Kalliita ovat reiluhkolla alennusprosentillakin varustettuna.

Jumbon Intersportissakin on yleensä pieni valikoima ollut tarjolla.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Tappara myy kaudessa fanituotteita yli kahdella miljoonalla eurolla ja HIFK alle 700 000 eurolla, seuralla on ratkaistavana ongelma.
Tosin IFK:ssa nopea ongelmien korjaaminen ei ole "muodissa". Aina löytyy tekosyitä, miksi voidaan laiskasti toimia niin kuin aina ennenkin. Ja se ei tietenkään sovi, että mallia otettaisiin toiselta suomalaisseuralta. Onhan ne nyt landelta, ja muutenkin nolon juntteja.

HJK ei naapurissa kauaa katsellut perseilyä ennen kuin urheilujohtaja ja valmentaja pistettiin pihalle.

En ole eri mieltä ainakaan siitä, että fanituotemyynnillä voisi saada lisää rahaa kassaan. Fanikulttuureja on myös erilaisia. Toisten joukkueiden fanit ostavat fanipaitoja, toisten suosivat game worneja. Toisissa ympäristöissä on suosittua tunnustaa väriä joka paikassa, toisissa ei niinkään. Mä en esim. itse voisi koskaan ostaa fanipaitaa, vaan sen pitää ehdottomasti olla pelattu paita. Mulla on useita HIFK:n huppareita, mutta mulle ei tulisi mieleenikään käyttää niitä edes viikottain kodin ulkopuolella. Kun lähden ulkomaille, en todellakaan pakkaa HIFK-hupparia mukaan, mutta en tuomitse niitä, jotka niin tekevät. Henkilökohtaisesti en vain halua "tunnustaa väriä" joka paikassa tai ylipäätään tuoda esiin näkyvästi sitä, että olen HIFK:n kannattaja. Enkä todellakaan häpeä seuravalintaani, ei vain kuulu mun tyyliini. Mutta pelipäiviä ja kotona oleilua varten on sitten paljonkin erilaista rompetta.

Mulla ei ole hirveän vahvaa mielipidettä siitä, onko KSB-kuvio hyvä vai huono, kun mulla ei ole mitään tietoa keksinäisestä tulonjaosta. Pitäisi nähdä sopimukset, jotta voisi ottaa tarkemmin kantaa. Tsekkasin huvikseni KSB:n liikevaihdon ja se on ollut 4/23 päättyneellä tilikaudella 641 000€. Tietämättä mitään HIFK:n ja KSB:n keskinäisestä sopimuksesta, sanoisin, että jos HIFK:n fanituotemyynnin arvo on n. 700 000€, todellisuudessa myyntiä on kuitenkin ollut heittämälä yli millin, kun siitä on kuitenkin KSB:llekin jäänyt tuo lähes 650k€. Tässä HIFK:n kuviossa seura saa osansa myydystä tavarasta, mutta riski lienee seuran kannalta hyvin pieni, koska sen ei tarvitse huolehtia siitä, että rahaa on sidottu kiinni varastoon, tavaraa jäisi myymättä tai palkata henkilökuntaa hoitamaan fanituotemyyntiä. Kun seura hoitaa itse myynnin alusta loppuun, niillä on kuitenkin omaa rahaa kiinni varastossa myymättömänä tavarana. Varastoarvo on kyllä seuralla itsellään tiedossa, mutta en ole koskaan nähnyt, että näissä liikevaihto yhteyksissä siitä olisi mitään mainittu. Ja kuten yleensä, asiat eivät ole täysin musta-valkoisia tässäkään asiassa.

Itse toivon, että tätä KSB-kuviota tarkastellaan aika ajoin kriittisesti ja mietitään, onko tämä nykyinen systeemi todella paras tapa toimia. Onko todellisia riskejä liioiteltu? Tehdäänkö tätä nyt näin siksi, että on tehty aiemminkin eikä kukaan jaksa oikeasti miettiä muuta vaihtoehtoa ja ihan oikeasti tehdä kannattavuuslaskelmia. Tämä systeemi on kuitenkin ollut kaikkien rakastaman talousmies-Valtasen aikana käytössä, joten oletettavasti hän on tämän kuvion jossain vaiheessa tarkkaan laskenut, olihan se hänen duuninsa.

Fanituotemyynnin osalta valikoimassa on paljon sellaista, mitä voisin ostaa ja olen ostanutkin, mutta sitten taas paljon sellaista, mitä en voisi kuvitella ostavani. Mutta niin vain olen nähnyt monella sellaisiakin fanituotteita, joita en ikinä ostaisi, joten ehkä valikoimaa ei tehdä vain mulle :). Totta kai valikoima saisi olla paljon laajempi, mutta ymmärrän myös, miksi niin ei välttämättä ole.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tietämättä mitään HIFK:n ja KSB:n keskinäisestä sopimuksesta, sanoisin, että jos HIFK:n fanituotemyynnin arvo on n. 700 000€, todellisuudessa myyntiä on kuitenkin ollut heittämälä yli millin, kun siitä on kuitenkin KSB:llekin jäänyt tuo lähes 650k€.

Ei kai HIFK itse myy mitään fanikrääsää, vaan kaikki menee KSB:n kautta?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kai HIFK itse myy mitään fanikrääsää, vaan kaikki menee KSB:n kautta?

Ei myykään. Mutta ei se HIFK nyt kaikkia tuloja anna pelkästään KSB:lle. HIFK saa jonkun osan KSB:n myymistä HIFK-tavaroista, mutta kukaan ulkopuolinen ei tunnu tietävän, paljonko tämä osuus on. Kaiken järjen mukaan se on aika iso osa katteesta, koska ilman HIFK:ta kovinkaan moni ei varmaan huppareita ja muuta krääsää KSB:stä ostaisi. Tai minä en ainakaan ostaisi ja luulen, etten ole ainoa. Ja se kate koostuu nimenomaan siitä, että on virallista HIFK-tavaraa. Ilman logoa saisi samat kamat muualta halvemmalla, mutta logoa ei saa kuka tahansa käyttää, vaan HIFK myöntää luvan sen käyttämiseen.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei myykään. Mutta ei se HIFK nyt kaikkia tuloja anna pelkästään KSB:lle. HIFK saa jonkun osan KSB:n myymistä HIFK-tavaroista, mutta kukaan ulkopuolinen ei tunnu tietävän, paljonko tämä osuus on. Kaiken järjen mukaan se on aika iso osa katteesta, koska ilman HIFK:ta kovinkaan moni ei varmaan huppareita ja muuta krääsää KSB:stä ostaisi. Tai minä en ainakaan ostaisi ja luulen, etten ole ainoa. Ja se kate koostuu nimenomaan siitä, että on virallista HIFK-tavaraa. Ilman logoa saisi samat kamat muualta halvemmalla, mutta logoa ei saa kuka tahansa käyttää, vaan HIFK myöntää luvan sen käyttämiseen.

Joo, mutta se KSB:n myymä tavara näkyy silti KSB:n liikevaihdossa, vaikka KSB HIFK-krääsän myyntioikeudestaan HIFK:lle jotain maksaakin.

KSB:n liikevoittoprosentti Finderin mukaan on muuten hyvä (13 prosenttia), eli hyvää bisnestä ainakin heille.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei myykään. Mutta ei se HIFK nyt kaikkia tuloja anna pelkästään KSB:lle. HIFK saa jonkun osan KSB:n myymistä HIFK-tavaroista, mutta kukaan ulkopuolinen ei tunnu tietävän, paljonko tämä osuus on. Kaiken järjen mukaan se on aika iso osa katteesta, koska ilman HIFK:ta kovinkaan moni ei varmaan huppareita ja muuta krääsää KSB:stä ostaisi. Tai minä en ainakaan ostaisi ja luulen, etten ole ainoa. Ja se kate koostuu nimenomaan siitä, että on virallista HIFK-tavaraa. Ilman logoa saisi samat kamat muualta halvemmalla, mutta logoa ei saa kuka tahansa käyttää, vaan HIFK myöntää luvan sen käyttämiseen.

Homman pointti on siinä, että kaikki KSB:n myymä tavara on siinä KSB:n kokonaisliikevaihdossa (641k€).
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, mutta se KSB:n myymä tavara näkyy silti KSB:n liikevaihdossa, vaikka KSB HIFK-krääsän myyntioikeudestaan HIFK:lle jotain maksaakin.

KSB:n liikevoittoprosentti Finderin mukaan on muuten hyvä (13 prosenttia), eli hyvää bisnestä ainakin heille.

Jos HIFK hoitaisi samoilla spekseillä tuon 641 k€ liikevaihdon fanituotemyynnistä, niin siinäkin olisi kiinni sellainen satatonnia käyttää pelaajiin kaudessa. Noilla voitoilla, tuollaisella myynnillä.

Laskenta tähän malliin: 641 k€ josta liiketoitto% 13, jäljelle jää reilu 83 tonnia. Siihen toki täytyy lisätä KSB:n HIFK:lle maksama royalti, mutta oletan HIFK:n vetäneen tämänkin aikanaan vihkoon, ja iso raha jää KSB:lle. Mutta noin sadantonnin nettoon tuolla pääsisi. Korkoja, verottajaa ja omistajia tässä ei tarvinne laskea mukaan, joten liikevoitto on sama kuin tulos. Suoraan käytettävissä joukkueeseen.

Jokainen voi miettiä ja laskea, mitäköhän se käytettävissä oleva rahamäärä olisi, kun myynti olisi itsellä ja sen saisi kasvatettua tuosta samoilla spekseillä.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Mulla on kaksi toivomusta tähän aiheeseen:
  • lisää hillittyjä ja yksinkertaisia vaatteita ja tuotteita, joissa ainoa grafiikka on IFK:n kilpi
  • hinnat sellaisiksi, että niitä voi hetken mielijohteesta ostaa
    • esim. huppareissa tämä tarkoittaisi alle 50€ hintoja

Profiilipelaajien GameWornit saa puolestani maksaa enemmänkin, koska ne ovat uniikkeja ja niissä on tarina taustalla. Hinnoitteluongelma on muissa tuotteissa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, mutta se KSB:n myymä tavara näkyy silti KSB:n liikevaihdossa, vaikka KSB HIFK-krääsän myyntioikeudestaan HIFK:lle jotain maksaakin.

KSB:n liikevoittoprosentti Finderin mukaan on muuten hyvä (13 prosenttia), eli hyvää bisnestä ainakin heille.

Olet oikeassa ja mulle tuli ajatusvirhe, joka sitten johdatti koko kuvion metsään. Ja nyt kun katsoin näitä lukuja, eihän tämä kuvio kovin fiksulta tunnu. Toki pitäisi tietää, paljonko rahaa on kiinni varastossa, jotta voisi kommentoida tarkemmin, mutta eihän fanituotemyynti omin voimin nyt seuran näkökulmasta oikeasti kovin riskibisnekseltä kuulosta, jos siihen palkataan joku numeroista ymmärtävä ihminen. Huonolla pyörittäjällä varastot ovat täynnä tavaraa, joita kukaan ei ainakaan täyteen hintaan osta.

Jos HIFK hoitaisi samoilla spekseillä tuon 641 k€ liikevaihdon fanituotemyynnistä, niin siinäkin olisi kiinni sellainen satatonnia käyttää pelaajiin kaudessa. Noilla voitoilla, tuollaisella myynnillä.

Laskenta tähän malliin: 641 k€ josta liiketoitto% 13, jäljelle jää reilu 83 tonnia. Siihen toki täytyy lisätä KSB:n HIFK:lle maksama royalti, mutta oletan HIFK:n vetäneen tämänkin aikanaan vihkoon, ja iso raha jää KSB:lle. Mutta noin sadantonnin nettoon tuolla pääsisi. Korkoja, verottajaa ja omistajia tässä ei tarvinne laskea mukaan, joten liikevoitto on sama kuin tulos. Suoraan käytettävissä joukkueeseen.

Jokainen voi miettiä ja laskea, mitäköhän se käytettävissä oleva rahamäärä olisi, kun myynti olisi itsellä ja sen saisi kasvatettua tuosta samoilla spekseillä.

Hyvin laskettu, kiitos.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Tammiston budget sportissa noita ccm:n fanikamoja on ollut pitkään punalapulla myynnissä kun eivät ole menneet kaupaksi. Kalliita ovat reiluhkolla alennusprosentillakin varustettuna.

Jumbon Intersportissakin on yleensä pieni valikoima ollut tarjolla.
Noi CCM:n IFK tuotteet oikeasti laadukkaita, monesti poistanut niitä sieltä, paljon parempii ku jotkut Ftuit the loomin t-paidat mitkä on ihan paskoja, kauluksista ja materiaaleista lähtien, suosittelen.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole eri mieltä ainakaan siitä, että fanituotemyynnillä voisi saada lisää rahaa kassaan. Fanikulttuureja on myös erilaisia. Toisten joukkueiden fanit ostavat fanipaitoja, toisten suosivat game worneja. Toisissa ympäristöissä on suosittua tunnustaa väriä joka paikassa, toisissa ei niinkään. Mä en esim. itse voisi koskaan ostaa fanipaitaa, vaan sen pitää ehdottomasti olla pelattu paita. Mulla on useita HIFK:n huppareita, mutta mulle ei tulisi mieleenikään käyttää niitä edes viikottain kodin ulkopuolella. Kun lähden ulkomaille, en todellakaan pakkaa HIFK-hupparia mukaan, mutta en tuomitse niitä, jotka niin tekevät. Henkilökohtaisesti en vain halua "tunnustaa väriä" joka paikassa tai ylipäätään tuoda esiin näkyvästi sitä, että olen HIFK:n kannattaja. Enkä todellakaan häpeä seuravalintaani, ei vain kuulu mun tyyliini. Mutta pelipäiviä ja kotona oleilua varten on sitten paljonkin erilaista rompetta.

Mulla ei ole hirveän vahvaa mielipidettä siitä, onko KSB-kuvio hyvä vai huono, kun mulla ei ole mitään tietoa keksinäisestä tulonjaosta. Pitäisi nähdä sopimukset, jotta voisi ottaa tarkemmin kantaa. Tsekkasin huvikseni KSB:n liikevaihdon ja se on ollut 4/23 päättyneellä tilikaudella 641 000€. Tietämättä mitään HIFK:n ja KSB:n keskinäisestä sopimuksesta, sanoisin, että jos HIFK:n fanituotemyynnin arvo on n. 700 000€, todellisuudessa myyntiä on kuitenkin ollut heittämälä yli millin, kun siitä on kuitenkin KSB:llekin jäänyt tuo lähes 650k€. Tässä HIFK:n kuviossa seura saa osansa myydystä tavarasta, mutta riski lienee seuran kannalta hyvin pieni, koska sen ei tarvitse huolehtia siitä, että rahaa on sidottu kiinni varastoon, tavaraa jäisi myymättä tai palkata henkilökuntaa hoitamaan fanituotemyyntiä. Kun seura hoitaa itse myynnin alusta loppuun, niillä on kuitenkin omaa rahaa kiinni varastossa myymättömänä tavarana. Varastoarvo on kyllä seuralla itsellään tiedossa, mutta en ole koskaan nähnyt, että näissä liikevaihto yhteyksissä siitä olisi mitään mainittu. Ja kuten yleensä, asiat eivät ole täysin musta-valkoisia tässäkään asiassa.

Itse toivon, että tätä KSB-kuviota tarkastellaan aika ajoin kriittisesti ja mietitään, onko tämä nykyinen systeemi todella paras tapa toimia. Onko todellisia riskejä liioiteltu? Tehdäänkö tätä nyt näin siksi, että on tehty aiemminkin eikä kukaan jaksa oikeasti miettiä muuta vaihtoehtoa ja ihan oikeasti tehdä kannattavuuslaskelmia. Tämä systeemi on kuitenkin ollut kaikkien rakastaman talousmies-Valtasen aikana käytössä, joten oletettavasti hän on tämän kuvion jossain vaiheessa tarkkaan laskenut, olihan se hänen duuninsa.

Fanituotemyynnin osalta valikoimassa on paljon sellaista, mitä voisin ostaa ja olen ostanutkin, mutta sitten taas paljon sellaista, mitä en voisi kuvitella ostavani. Mutta niin vain olen nähnyt monella sellaisiakin fanituotteita, joita en ikinä ostaisi, joten ehkä valikoimaa ei tehdä vain mulle :). Totta kai valikoima saisi olla paljon laajempi, mutta ymmärrän myös, miksi niin ei välttämättä ole.


Niin varmasti tämä fanituotteiden käyttö arkipäivinä jakaa meitä faneja hyvin moneen eri ryhmään sen suhteen, että miten kukakin niitä oikein käyttää ja missä tilanteissa. Itse käytin aikoinaan peleissä vain tällaista fanipaitaa, mutta nykyisin käytän vain näitä aitoja Game Worn-paitoja, joita oon innostunut ostamaan ja keräilemään. Ostin kerran yhden aidon Game Worn-paidan, niin jäin niihin sitten kerrasta koukkuun, vaikka meinasin alunperin ostaa vain yhden paidan pitkän harkinnan jälkeen. Nyt paitoja onkin kertynyt jo neljä kappaletta.

Talvisin käytän IFK-kaulaliinaa kaulassa käytännössä aina, sillä se on mielestäni tyylikäs ja tykkään ns. "Tunnustaa väriä". Tapana on ollut myös maakunnissa käydessäni käyttää joskus jotain IFK-aiheista T-paitaa, mutta se nyt ei ole välttämättömyys. Vähän fiiliksen mukaan ja mitä vaatteita sattuu sillä hetkellä puhtaana olemaan.

Mutta uskoisin kyllä se joukkueen fanituotemyynnin lisääntyvän kovasti, jos seura tekisi jonkun diilin vaikka Budget Sportin tai muun urheiluliikkeen kanssa, joka alkaisi näitä fanikamoja liikkeissään myydä ja mainostaa.
 

fakiiri

Jäsen
Olet oikeassa ja mulle tuli ajatusvirhe, joka sitten johdatti koko kuvion metsään. Ja nyt kun katsoin näitä lukuja, eihän tämä kuvio kovin fiksulta tunnu. Toki pitäisi tietää, paljonko rahaa on kiinni varastossa, jotta voisi kommentoida tarkemmin, mutta eihän fanituotemyynti omin voimin nyt seuran näkökulmasta oikeasti kovin riskibisnekseltä kuulosta, jos siihen palkataan joku numeroista ymmärtävä ihminen. Huonolla pyörittäjällä varastot ovat täynnä tavaraa, joita kukaan ei ainakaan täyteen hintaan osta.



Hyvin laskettu, kiitos.
Tapparalla on kolme kokopäiväistä ihmistä huolehtimassa fanituotemyynnistä. Heidän lisäkseen tuntityöntekijöitä myynnissä.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Viime kaudella oli pari kausaria ja kävin melkein kaikki kotipelit. Lähes joka pelissä mökki lähes täynnä ja ravintola ym palveluihin kauheat jonot. Ajattelin iloisena et nyt kyllä tekee Hifk kovaa tiliä ja kassa pullistelee. Tulikin aikamoisen yllätyksenä kun kerrottiin että oheispalvelujen luvut vaisuja ja ensi kauden joukkueen budjetti mallia välikausi!
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Noi CCM:n IFK tuotteet oikeasti laadukkaita, monesti poistanut niitä sieltä, paljon parempii ku jotkut Ftuit the loomin t-paidat mitkä on ihan paskoja, kauluksista ja materiaaleista lähtien, suosittelen.
Mulla on ccm:n seuratuotteista aika hyvä käsitys ja vain muutama on oikeasti hintansa arvoinen. Toki ne colleget yms ovat sieltä malliston laadukkaimmasta päästä. Ne rojut puolestaan joita itse joutuu eniten jäällä ja aitiossa käyttämään laadullisesti täyttä kuraa.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Viime kaudella oli pari kausaria ja kävin melkein kaikki kotipelit. Lähes joka pelissä mökki lähes täynnä ja ravintola ym palveluihin kauheat jonot. Ajattelin iloisena et nyt kyllä tekee Hifk kovaa tiliä ja kassa pullistelee. Tulikin aikamoisen yllätyksenä kun kerrottiin että oheispalvelujen luvut vaisuja ja ensi kauden joukkueen budjetti mallia välikausi!
Mietin tuota samaa, ja sen päälle vielä muiden tapahtumien oheismyyntitulot , mutta budjettikin on tietysti laadittu sillä ajatuksella että mennään finaaleihin asti, nyt saatiin vain 3 himamatsia pleijareihin, siinä jäi iso kasa rahaa saamatta.

Mahdollisesti jopa 6 täyttä tupaa jäi väliin, ja paradoksaalista kyllä, kun narritkin putosi omissa kuvioisaan niin se näkyy ainakin vähän meidänkin kassassa.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Mulla mennyt ohi uutiset talousasioista. Oliko tähän jotain lähdettä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös