@douppi , mistä tiedät, mitä mieltä pelaajat ovat? Heillä on takanaan aivan ennätyspitkä ja raskas kausi ja kun runkosarjakin päättyy vasta silloin, kun normaalisti ollaan oltu jo välierävaiheessa, en pidä lainkaan itsestäänselvänä, että pelaajia vituttaa, jos sarjat ovat esim. paras viidestä. Jos käykin niin, että toinen pari menee 4-0 ja toinen vasta seiskapelissä, siinä saa kautta venyttää ja istua eristyksessä muusta elämästä noin viikon turhaan. Mä jopa uskon, että näin erityiskautena on myös pelaajien toiveita kuunneltu. Kaikkia ei tietenkään voida aina miellyttää, se nyt on selvä, mutta uskoisin, että jollain tasolla on kyselty.
Mitä tulee sitten siihen, pitääkö joku kulunutta kautta jotenkin vähempiarvoisena kuin jotain muuta kautta, niin sehän on ihmisten typeryyttä, jos näin ajattelee. Mun mielestä tämä kausi nousee arvoasteikossa jopa normaalia korkeammalle, sen verran koville pelaajatkin ovat kokonaisuudessaan joutuneet. Ei kai se arvostus nyt voi siitä olla kiinni, pelataanko viisi vai seitsemän ottelua, kun säännöt on kaikille samat ja etukäteen tiedossa? Eihän tämä mikään tynkäkausi ole ollut ja jos ei viidessä pleijaripelissä saa parasta irti, niin harvoin se oikeasti huonompi on jatkoon mennyt.
Henk.koht. en usko, että Liiga saa yhtään uutta katsojaa siksi, että pelataan ”seiskapeliä” ”vitospelin” sijasta. Ne katsoo, ketä kiinnostaa, muut ovat ulkona auringossa. Ja mitä pidemmälle pelataan, sitä todennäköisempää on, että sääkin suosii ja ihmiset eivät sisällä istu. Paitsi me hulluimmat. Mulle käy ne paras seitsemästä sarjatkin, mutta tässä on otettava muitakin tekijöitä huomioon kuin se kotisohvalla vihtova fani ja ymmärrän, jos tällä kaudella päätetään pelata
poikkeuksellisesti lyhyemmät sarjat. Mutta eiköhän tästäkin tiedoteta melko pian.