Kyse on konserniliiketoiminnasta, jota on laajennettu jääkiekon ulkopuolelle hyvästä syystä. Ei minulla ole kiinnostusta selvittää eri yksiköiden osuuksia tuosta potista. Mikäli IFK:ssa olisi osaamista ja halua laajentaa tuota omaa liiketoimintaa jääkiekon ulkopuolelle, voitaisiin joskus päästä samanlaisiin lukemiin. Muussa tapauksessa jäädään pyörimään tälle samalle tasolle ainakin niin pitkäksi aikaa, että NHL-siirtokorvauksia aletaan saada vuosittain useammasta pelaajasta.
Olet sitä mieltä, että Garden on täysin aikataulussa. Mikä se aikataulu on? Itse olen kuullut vain sen aikataulun, jossa tötterö on pystyssä Mäntymäen kentällä loppuvuodesta 2016. Muita aikatauluja en ole nähnyt.
Siinä vaiheessa, kun minulle aletaan maksaa palkkaa siitä, että kehitän tämän seuran liiketoimintaa, tuon niitä ehdotuksia esille. Nyt siellä seuran hallituksessa istuu kuulemma raudanlujia ammattilaisia, jotka eittämättä nauttivat myös kovaa liksaa. Kyllähän ammattilaiset pärjäävät ilman yksittäisten jatkisnimimerkkien apua? Ja jos apua kokevat tarvitsevansa, niin myös hankkivat sitä ja ovat valmiit siitä maksamaan. Hallituksen pampuille siis tiedoksi, että paiskaavat yksityisviestiä, mikäli apu kiinnostaa. Mikäli ei kiinnosta, jatkan jatkossakin tehtyjen ja tekemättömien asioiden ja päätösten kritisointia, mikäli koen sille tarvetta. Tällä seuralla on niin pitkä perinne asioiden ryssimisestä, että menee ihan pieni tovi vielä täyden luottamuksen palauttamiseksi. Ja sitä odotellessa aion edelleen käydä hallilla katsomassa pelejä ja tukemassa Restelin toimintaa.
Jep. Meikäläinenkään ei oikein nyt ymmärrä tätä ihme kitinää, jossa tänne kirjoittavan fanin -ja erityisesti jos kirjoittaa mitään kriittistä - pitäisi ratkaista kaikki ongelmat tai olla hiljaa. Vaan kai se johtuu lähinnä siitä, että siellä toiminnassa on niin mukavuudenhalusia ihmisiä, että olisi mukavempaa heille, jos joku muu ratkaisisi asiat, ja ehkä jopa tekisikin ne heidän puolestaan.
Kyllä mun mielestä pitää voida kritisoida seuran toimintaa, tai tässä tapauksessa nimenomaan sitä toimimattomuutta. Muut tekee ja IFK kitisee.
Ja tavoitehan näissä ehdotuksissakin lienee vain se, että niitä saisi ampua alas, kuten tähänkin asti on hyvin nähty. Maialmassa ei liene mitään toimintaa, jota IFK:n kannttaisi oheensa ottaa, sillä IFK:n tapauksessa ilmeisesti ei mikään kannata. Ja jos tulostakin ny toikein katsellaan, niin ei ehkä kannata se kiekkokaan, sillä ei se nyt sellaista rahasadetta saati mestaruuksia ole ollut, että kannattaisi nyt ihan haljeta siellä officellakaan. Useammin IFK on osoittautunut vitsiksi kuin todelliseksi mestaruuskandidaatiksi.
Sekin tuli taannoin selväksi kyllä, että siellä officellakin on samanlaisia herkkähipiäisiä henkilöitä, joille kaikki kritiikki on hyvin vastenmielistä, sillä se tuhoaa ilmeisestikin sen kuvan, joka heillä itse kullakin seurasta ja sen suurudesta on.
Jos jollekin siihen kiimaan riittää se, että IFK on sellainen "kestovälieräjoukkue", niin fine, mutta mulle se ei riitä, ellei sieltä tulla voittajina ulos kahdeksan kertaa kymmenestä.
Musta olisi siis kiva, että ei ihan aina aleta vaatimaan täältä sitä ratkaisua, vaan ihan oikeasti katseltaisiin vähän sitä mitä siellä oikeastaan tapahtuu, ja että onko se tosiaankin nyt ihan sitä parasta mitä voidaan tuottaa. Jos on, niin fine, ja sitten tyydytään siihen. Mun mielestä se ei kuitenkaan ole lähelläkään sitä, ja siksi otan oikeudekseni natista liitoksissani aina siihen asti että asiain tila korjaantuu. On siis turha vaan istua se sormi siellä minne aurinko ei paista ja selitellä kuivista markkinoista, vaikeista talousalueista, ydintoiminnasta j amuusta paskasta, ja samaanaikaan kun muute kehittävät toimintaansa kaikella sillä mikä ei IFK:lle toimi koskaan ikinä ja misään.
Tämä kitinäni ei kuitenkaan tarkoita sitä ettenkö itse joukkuetta kannustaisi jokikisessä pelissä, ja pelaajathan ovat useinkin syyttömiä siihen, miten toimintaa kehitetään ja viedään eteenpäin.
Jos tosiaankin on niin, että IFK:n kohdalla ei mikään maailman liiketoiminta kannata, vaan kaikki pitää ulkoistaa, niin en ihan näe mitään mahdollisuutta toiminnan kehittämiseksi. Garden voi sellainen toki olla, kuten täällä yksi insinööri spekuloi ja arvailee, mutta niin kauan kun siitä ei näy yhtään mitään selvennystä tänne faneihin päin, että onko asia näin, olen vain sen ihmeellisen kuvan varassa joka asiasta on minulle kehittynyt, ja se viestii sitä, että IFK:sta (siis joukkueesta) on tulossa seuraava Blues. Eli saatanallisella vuokralla tapaetaan joukkueen toiminta.
Mikään ei myöskään absoluuttisesti puhu sen puolesta, että uusi halli lisäisi juurikaan katsojamääriä, kuin ehkä juurikin niiden aitioiden osalta, mutta niidenkin myymiseksi pitäisi tuotteen olla kunnossa muutoinknin kuin puheen asteella, sillä yhdessä venäläishallissa näkee hitusen eri luokan pelaajia, ja tässä kohtaa jopa edullisemmin.
Itse en ole sinne ikuna menossa, mutta erilaiset sidosryhmät yrityksille lienevät sellaisia, että heille haluaa tarjota lähinnä parasta, eikä mitään keskinkertaista hötkyilyä, joten pelkkä fanitus ei ehkä enää riitä kriteeriksi aitioon, ja varsinkaan ei jos se vielä on kalliimpikin.