En ihan ymmärrä tätä ajattelua; jos IFK tarjoilee yleisölleen paskaa ja epäviihdyttävää peliä, niin ei sinne hallille kenenkään kannata mennä. Mitä enemmän IFK-fanit äänestävät jaloillaan ja lompakoillaan, jos tuote ei ole kunnossa, sen parempi.
Kyllä se on seuran tehtävä palvella maksavia asiakkaita eikä päinvastoin.
Tarkoitinkin lähinnä juuri sitä, että koska en itse enää suostu lukeutumaan faneihin, joille kaikki käy kunhan IFK, niin IFK:n itsensä vuoksi täytynee toivoa, että sellaisia kuitenkin jatkossakin piisaa, sillä melko noloksihan IFK:n tilanne menee, jossa pääkaupunkiseudun katsmomot täyttyvät enemmän siellä mestispeleissä kuin liigassa tällä alkavalla kaudella. Se ei myöskään uskoa tulevaisuuteen kasvat missään viiteryhmässä. Vaike todellakin tässä kohtaa kuitenkaan uskoa siihen, että samoihin yleisömääriin ollaan hetkeen pääsemässä, mutta IFK:ssa varmaankin sellaista kovin rukoillaan joka aamuisessa tapaamisessa (ainakin mielikuvissani).
Kertonee siis puupäisimmällekin fanille, mutta ennenkaikkea hallituksen tahi seuran muullekin jäsenelle, että melko perselleen on hommat vedetty, jos lompakolla äänestäminen ottaa kierroksia ja yleisömäärät rahaa narrien perässä, joka kuitnekin selkesäti tavoittelee jotakin toisin kuin vaikkapa meidän seuramme, joka ei enää tavoittele oikeastaan yhtään mitään jos oli uskomista seuran tahoilta tulleisiin puheisiin.
Ja vaikka en itse aiokaan enää kasvaneita kustannuksia paskasta tuotteesta maksella, niin ei se tarkoita että haluaisi IFK:n mihinkään sieltä liigakartalta katoavan, mutta mukavia ensisteppejä siihen suuntaan voi hyvinkin olla tulossa, jos nyt nähdyn kaltainen toiminta seuran ytimessä jatkuu.
Itse olen nyt kuitenkin vastuun tulevaisuudestaan siirätnyt täysin joukkueen omille harteille, ja odotan tekoja puheiden sijaan, joilla usko tekemiseen palaa sille tasolle, että siitä yhtään mitään maksan. Pelipaidan saatan joutua rahoittamaan, sillä eräs henkilö lähipiirissä sellaista mahdollisesti toivoo, joten siihen näin ollen taivun, mutta siinä se osaltani aina siihen asti, että kausi näyttää minulle, että kannattaako vaikkapa se katsomo kuukaudeksi pariksi ottaa.