HIFK:n taloudellinen tilanne ja tulevaisuus

  • 950 946
  • 3 888

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Korporaatiomaailmassa joka kuukausi painetaan olennaisilta osin kiinni alle viikossa, toki resurssit ovat isommat.

Toki ettei nyt mennä liian posipuolelle, Hifkillä varsinainen liiketoiminta väheni melkoisesti jo huhtikuun alkuun, toiminta ei juuri sisällä isoja jaksotuksia ja vielä vähemmän arvionvaraisia eriä.

Mitään varsinaista syytä ei ole sille, ettei tässä kohtaa olisi jo selvillä ~100k€ tarkkuudella kauden tulos ja velan tilanne Hallisäätiölle, vaikkei kirjanpitäjä olisi edes aloittanut kunnolla tilinpäätöksen laatimista.

Siis olettaen että kirjanpitoa tehdään kirjanpitostandardien mukaisesti kuukausittain suoriteperusteisesti, jonka pitäisi olla itsestäänselvyys tuon kokoisessa lafkassa.

Jossain muutaman satatonnia vaihtavassa ”Penan Putki ja Faksi Oy”:ssä voi vielä olla vähän tekemistä suoriteperusteisuuden kanssa, muttei yli kymppimillin vaihtavassa organisaatiossa (vaikka yrityksenä jääkin sinne pienyritysluokan ylärajoille).

Toki lakisääteistä aikaa on vielä hyvin jäljellä tilinpäätöksen laatimiseen, mutta tuollaisen uutisoinnin jälkeen ammattitaitoisessa organisaatiossa olisi johdolla ollut heti antaa avainkysymyksiin (hallin vuokrarästit ja ”miljoonatappiot”) vastaus (ts. onko rästiä ja jos on, miksi sekä onko tappiossa viisi vai kuusi nollaa).

Näinhän se menee. Tuskin Hifkin toimistolla on tässä erityistä kiirettä nähty. Toki heikko taloudellinen tulos on varmaan ollut tiedossa, mutta ilman näitä uutisointeja tuollakaan ei olisi juuri merkitystä. Toki tässä nyt vamaan halutaan ainakin uuden tj:n osalta odotella se tilinpäätös ennen kommentteja. Mutta luulisi, että kirjanpitäjän puhelin olisi jo pirahtanut ja jonkunlainen kiirehtiminen asian suhteen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta suurin huolenaihe on edelleen, että miten tuolla yleisöka:lla ja kolmella pudotuspelien kotiottelulla vedetään vene taloudellisesti noin lujaa kiville. Oli hallivuokrien maksamatta jättämiselle syyt ihan mitkä hyvänsä.

Tämä onkin hyvä kysymys ja siksi musta on järkevää odottaa tilinpäätöstietoja. Sekin on kiinnostavaa, että saako HIFK Red Events Restaurants Oy:ltä suoraa korvauksia ottelutapahtumien ravintolatuotoista vai meneekö kaikki tuotot ravintolatoiminnalle. Konsernitilinpäätöksessä nekin toki näkyvät, jos sellainen laaditaan. Mutta laaditanko sittenkään? Joku mua viisaampi korjatkoon, mutta olen siinä käsityksessä, että konsernitilinpäätöstä ei tarvitse laatia, jos osinkoja ei jaeta? Ja kun kyseessä on vasta Red Events Restaurants Oy:n ensimmäinen tilikausi, voi olla, että voittoa ei tehdä. Tai tehdään, mutta osinkoja ei vielä jaeta.

Toinen kysymys voi liittyä siihen KKV:ssa käsittelyssä olevaan Pelaajayhdistyksen kanteluun. Nimittäin seurat joutuvat maksamaan mahdollisia sakkoja liikevaihtonsa mukaan. Entäpä jos alunperin onkin ollut tarkoitus, että ravintolatoiminta maksaa HIFK:lle ottelukohtaisesti ravintolatuottoja, mikä kasvattaisi HIFK:n liikevaihtoa, mutta jossain vaiheessa on päätetty, että viime tilikauden osalta ei niin nyt toimitakaan, jotta liikevaihto olisi matalampi, koska se vaikuttaa mahdollisiin sakkoihin? Osuma otetaan mieluummin nyt HIFK:lle, koska mahdolliset sakot olisivat pienempiä, kun liikevaihtokin on matalampi?

En tiedä, voisiko tällainen olla edes mahdollista, kunhan nyt pyörittelen ajatusta. Hallituksessa on kuitenkin henkilöitä, joilta löytyy ihan oikeaa ymmärrystä numeroiden päälle. Ja kukapa sitä nyt haluaisi maksaa enemmän sakkoja, jos vähempäänkin on mahdollisuus?
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onneksi tilanne on se, että vaikka piikissä olisi kuusinumeroinen summa, niin seuran olemassaolo ei varmasti ole uhattuna. Omistajalla on pinkat kunnossa ja jos tilanne olisi osakeantia vaativa, niin elinkautiset ajaisivat pakettiautollisen rahaa Nordikselle.

Jios talouspuolella on todella mokattu, niin vastuulliset lienevät seurakset saaneet kärsittäväkseen. Nyt vaan virheistä oppia japarempaa tekemistä tulevaisuudessa.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ihmettelisi vaikka, joitain olemassa olevia pelaajasopimuksia purettais ”yhteisymmärryksessä”. Tämä toki EI koske Hartikaista, Mannista ja Einaria!

Toivottavasti puretaan. Ja sieltä kalleimmasta päästä, Lehterä, Komarov, Lindbohm. Ainakin Lehterällä ja Lindbohmilla luulisi olevan markkina-arvoa vielä. Ei tällä miehistöllä ja Peltosen prosenttikiekolla kuitenkaan mitään saavuteta. Eli ihan sama millä tusinaporukalla lähdetään kauteen, kunhan rahaa säästyy. Jos karsintoihin ollaan joutumassa niin jengiä voi sitten vahvistaa tammikuussa.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihailen kyllä tiettyjen kirjoittajien optimistisuutta.

Hallituksen PJ Eskola itse kommentoi, että ”eiväthän ne luvut nyt hyvältä näytä”. Samanaikaisesti uutisoidaan takapainotteisista sopimuksista ja hallivuokrien rästissä olemisesta. Rosteri on levällään kuin Suskin jalat ja viestintä ulos on että kärki alkaa siihen olla jo kiinnitetty. Silti tilannetta jaksetaan vähätellä täällä.

Tämä ei ole pelkästään sinulle @Synyster, mutta ajattelin kommentoida nyt asiaa, kun olen ollut tämän asian osalta aistivinani melkoista vittuilua itseäni kohtaan "puolustelijana".

Minä en puolustele HIFK:n toimintaa millään tavoin. Minä en vähättele yhtään, jos tulee ilmi, että HIFK:lla on ihan oikea taloudellinen kriisi menossa. Nimen omaan todistettu kriisi. Tämän toteamiseksi joudun odottaa, että HIFK julkistaa viime tilikauden tilinpäätöksen. Olen tänään kritisoinut HIFK:n tapaa viestiä. Ensi kauden joukkue näyttää luvalla sanoen aivan säälittävältä. Toimitusjohtaja ja urheilujohtaja menivät vaihtoon, enkä nyt ihan hetkessä keksi siitäkään oikeastaan mitään hyvää. Toki nykyiset henkilöt saavat näyttää oletukseni vääräksi. HIFK:ssa mättää tällä hetkellä vittu ihan kaikki asiat. Enkä ole edes vielä vahvistanut kausikorttiani ensi kaudeksi. Syystä, jonka juuri sanoin. HIFK:ssa mättää tällä hetkellä vittu ihan kaikki asiat!

On olemassa kaksi erilaista Vaakunaa. Toinen on se, joka käy kaikissa mahdollisissa HIFK:n kotipeleissä, mitkä itselle onnistuu, ja katsoo loput kotipelit sekä kaikki vieraspelit töllöstä. Ja koen, että siellä minulla on oikeus olla sellainen tunteellinen hetkessä eläjä. Kritisoin ja kiroilen vääriä valintoja, joita HIFK tekee pelissä. Toki vastapainoksi olen myös todella onnellinen onnistumisista. Tämä tunteella eläminen on maksanut minulle myös ison pinon maaleja, suuntaan ja toiseen. Olen lampsinut paikaltani olutjonoon hyvän aikaa ennen erätaukoa, kun peli on vituttanut niin paljon. Ja kas kummaa, erien lopussa on tullut aikojen saatossa aika monta maalia.

Mutta sitten se toinen Vaakuna, se työvaakuna, on se, joka joutuu suhtautua isoihinkin asioihin rauhallisesti ja lisätietoja odottaen. Ei voi vaan hetkessä eläen huutaa vittuperkelettä koko ajan, että kuinka kaikki on paskaa ja mikään ei toimi. Ja kaikille kenkää siinä ohessa. Toimin alalla joka on vielä turbulentinpi kuin lätkäbisnes ja firma pyörittää muutamassa päivässä HIFK:n koko vuoden liikevaihdon. Siksi olen yrittänyt tänäänkin analyyttisesti suhtautua tähän asiaan, ja perustella, miksi mielestäni tässä ei voi olla kyse mistään kassakriisistä. Se voi olla sitä, mutta en siihen usko. Ja, tämä kannattaa jokaisen huomioida: JOS HIFK:lla olisi kassakriisi menossa ja toiminta vaarassa, se tulisi ilmi jotakin muuta kautta myös kuin pelkästään maksamattomien vuokrien osalta jossain nimettömien ilmiantajien nettijulkaisussa.

Vituttaa tämä kaikkialle levinnyt vastakkainasettelu. HIFK:n ketjuissa sen huomaa helpoiten. Joko olet negapetteri tai positiivari. Ja miksi ihan kaikesta pitää aina vittuilla? Tätä mä en ymmärrä. Eikä pidä käsittää väärin. Tykkään itse tosi paljon mustasta huumorista ja tilannehuumorista. Siitä ei ole kyse. Mutta siitä en tykkää, että koko ajan vittuillaan ihan suoraan toisille nimimerkeille. Jokaisella on mielestäni oikeus kirjoittaa tällekin palstalle, ja jokaisen mielipide on oikeutettu. Toisen haastaminen on sitten nimen omaan sitä, mitä itse toivon ja katson erittäinkin hyvällä. Se, että asioihin saadaan monta erilaista näkökulmaa. Se auttaa hahmottamaan asioita paremmin, MYÖS MINUA ITSEÄNI!
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Minusta suurin huolenaihe on edelleen, että miten tuolla yleisöka:lla ja kolmella pudotuspelien kotiottelulla vedetään vene taloudellisesti noin lujaa kiville. Oli hallivuokrien maksamatta jättämiselle syyt ihan mitkä hyvänsä.
Juuri tätä olin kirjoittamassa.
Olisiko tulos ollut edes positiivinen jos oltaisiin menty päätyyn? Eli olisimme voittaneet Lahdessa game7. Välierissä Kärppiä vastaan 3kotiottelua lisää. Tähän päälle finaalit Tapparaa vastaan ja 3kotiottelua.
Eli olisimme saaneet 6kotiottelua lisää. Näistä olisi jäänyt käteen 20% lipputuloista. En tiedä miten noi palkintorahat yhtään jaetaan liigassa. Mutta tuntuu sille että tämän kauden tulos olisi ollut pakkasella vaikka olisi tullut jopa mestaruus. Onko jollain käsitys miten noi palkintorahat jaetaan liigassa?
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Samaa mieltä. Kuullessani tuon uutisen, ensimmäinen reaktioni oli:
- eihän HIFK voi olla niin vanhanaikainen, että hoitaisi itse oman kirjanpitonsa, ts. tuon maksamattomuuden olisi pitänyt tulla aikoja sitten esiin.
- vastaavasti, mahtaako HIFK itse edes hoitaa ko. laskuja? Tässäkin tapauksessa kellojen olisi pitänyt soida jo aikaa sitten. Kyllä nykypäivänä maksumuistutuksia lentelee aika nopeasti sähköpostissa.
En kuitenkaan sano, että koko uutinen on ankka, mutta tieto saattaa olla ainakin jonkinverran vääristynyt.

Sinänsä outoa, ettei HIFK edes yritä oikaista asiaa.
Eiköhän tähän ole looginen selitys. Omia poikia on palkattu laajemmalla rintamalla kuin julkisuudessa on kerrottu. Kirjanpito on ollut Tiki Tikkasen hallussa. Sisäisen laskennan ja rahoituksen spesialistina on touhunnut itse Tapulin Äijjä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Siksi olen yrittänyt tänäänkin analyyttisesti suhtautua tähän asiaan, ja perustella, miksi mielestäni tässä ei voi olla kyse mistään kassakriisistä. Se voi olla sitä, mutta en siihen usko. Ja, tämä kannattaa jokaisen huomioida: JOS HIFK:lla olisi kassakriisi menossa ja toiminta vaarassa, se tulisi ilmi jotakin muuta kautta myös kuin pelkästään maksamattomien vuokrien osalta jossain nimettömien ilmiantajien nettijulkaisussa.
Ilman minkäänlaista vittuilun särmää tai vastakkainasettelua, tähän yllä lainaamaani kohtaan kommenttina; jos ei suoranaisesti kassakriisistä, niin ainakin merkittävistä taloudellisista ongelmista kielii parikin merkittävää seikkaa, enkä nyt suinkaan puhu yksittäisistä nettijulkaisuista. Nostit ne itsekin kirjoituksessasi esiin:

Ensi kauden joukkue näyttää luvalla sanoen aivan säälittävältä. Toimitusjohtaja ja urheilujohtaja menivät vaihtoon, enkä nyt ihan hetkessä keksi siitäkään oikeastaan mitään hyvää.
Nämä viimeaikaiset huhut lähinnä tukevat aiemmin syntynyttä näkemystä siitä, että talouspuolella on vakavia ongelmia. Ei se nyt mikään normimeininki ole, että UJ ja TJ lähtevät samalla ovenavauksella samalla kun kasassa on lähes ennätyksellisen vajaa rosteri. En myöskään jaksa uskoa, että Janne Pesonen oli oikeasti pätevin UJ-kandidaatti, mutta taatusti hän oli yksi edullisimmista.
 
Viimeksi muokattu:

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Tämäkin on totta, mutta hänpä jäikin eläkkeelle hetki sitten ja hänet on korvannut toinen henkilö, jolla taas ei ole 20 v:n työkokemusta. Tosin oikeasti jokaisen, joka maksuliikennettä hoitaa, osaa nämäkin hommat. Mutta inhimillisiä erehdyksiäkin tapahtuu. Mutta mehän emme tiedä, mitä on oikeasti tapahtunut. Voihan se olla, että joku asiakas maksaa laskunsa myöhässä ja seura on priorisoinut pelaajien palkkoja? Vaihtoehtoja on aika monta.
Siinä taitaa olla tasantarkkaan yksi vaihtoehto. Se että haluaako sen myöntää on sitten eri asia.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Voidaan jopa spekuloida pitäisikö liigan evätä IFKn liigalisenssi taloudellisten epäselvyyksien takia?

Hyvää puuhastelua seuralta niin varsinaisessa toiminnassa kuin myös viestinnässä, turbulenssin aika on palannut, oikeasti toki ei koskaan edes poistunut.
 

hammerhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Eiköhän tähän ole looginen selitys. Omia poikia on palkattu laajemmalla rintamalla kuin julkisuudessa on kerrottu. Kirjanpito on ollut Tiki Tikkasen hallussa. Sisäisen laskennan ja rahoituksen spesialistina on touhunnut itse Tapulin Äijjä.

Sinne on scouttipuolelle palkattu SpaceCowboy, Mad Dog, Ninja ja Psyko-Janne löytämään uusi Iso mösjöö. Liksa luonnollisesti mottipäinen.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voidaan jopa spekuloida pitäisikö liigan evätä IFKn liigalisenssi taloudellisten epäselvyyksien takia?

Tuskin noin käy, mutta ehkä se olisi se viimeinen niitti, joka saisi organisaation heräämään todellisuuteen. Johtajia vaihdetaan taas, mutta Country Club on ja pysyy. Sitä ei kaada kukaan, ikinä. Ja niin kauan, kuin se saa puuhastella ei mikään tule muuttumaan.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilman minkäänlaista vittuilun särmää tai vastakkainasettelua, tähän yllä lainaamaani kohtaan kommenttina; jos ei suoranaisesti kassakriisistä, niin ainakin merkittävistä taloudellisista ongelmista kielii parikin merkittävää seikkaa, enkä nyt suinkaan puhu yksittäisistä nettijulkaisuista. Nostit ne itsekin kirjoituksessasi esiin:


Nämä viimeaikaiset huhut lähinnä tukevat aiemmin syntynyttä näkemystä siitä, että talouspuolella on vakavia ongelmia. Ei se nyt ihan sattumaakaan ole, että UJ ja TJ lähtevät samalla ovenavauksella samalla kun kasassa on lähes ennätyksellisen vajaa rosteri. En myöskään jaksa uskoa, että Janne Pesonen oli oikeasti pätevin UJ-kandidaatti, mutta taatusti hän oli yksi edullisimmista.

Hyvä, tällaisesta tykkään! Sparraillaan ja haastetaan. En ottanut yhtään vittuiluna tai vastakkainasetteluna tätä.

Tähän liittyy vain yksi mutta. Jos HIFK ei ole maksanut vuokriaan koko viime kaudelta, niin siihen ei liittyne ensi kauden joukkue tai parin hessun korvaaminen toukokuussa 2024 millään lailla. Ensi kauden joukkuehan maksetaan ensi kauden tuloista, ainakin näin lähtökohtaisesti. Ja muutokset johtohenkilöissä maksavat jotakin. Kyllä. Mutta ne eivät siltikään selitä sitä, miksi kaikki viime kauden vuokrat on maksamatta.

Ja tähän lisäksi voinee lisätä jo aiemmin postaamani viestin, että HIFK:lla oli käytännössä neljä miljoonaa rahoja tai saatavia vuonna 2023 tilikauden päättyessä ja lyhytaikaista velkaa 2,2 miljoonaa. Joten tuollakin erotuksella varmasti olisi maksellut sen Jääkenttäsäätiön laskun. Tai itse asiassa laskut.
 

S.T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Tampa Bay
Jatkoaika teki 11 kuukautta sitten talousselvityksen liigaseuroihin ja sen perusteella HIFK:lla ei ole mitään hätää. Kassassa oli miljoona riihikuivaa, tase oli 7,3M€ ja arvopapereita löytyi 1,4M€ salkusta.

 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Vaakuna emme me tässä lähestymisessämme IFK:n tekemiseen ole kovinkaan erilaisia ja mielestäni tuossa viestissäni ei ollut varsinaista vittuilua, vaan nimenomaan haastamista.

IFK:ssa tehdään paljon hienoja arvojen mukaisia ratkaisuja (esim. koronan aikana pelaajien liksojen pitäminen ennallaan niin pitkään kuin mahdollista), mutta kyllä eteen tulevien ongelmien edessä pitää vastavuoroisesti myös pystyä olemaan rehellinen ja edes joskus pysähtyä tarkastelemaan niitä kriittisesti. Olipa kyse sitten jäällä tai jään ulkopuolella tapahtuvista asioista. IFK on tuotteena ollut nyt vaan sellainen, että ilonaiheet ovat melko vähissä tässä viime vuosina. Ja jos sama sekoilu siirtyy toimistolle, niin kusessa ollaan.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Voidaan jopa spekuloida pitäisikö liigan evätä IFKn liigalisenssi taloudellisten epäselvyyksien takia?

Hyvää puuhastelua seuralta niin varsinaisessa toiminnassa kuin myös viestinnässä, turbulenssin aika on palannut, oikeasti toki ei koskaan edes poistunut.

Tästä spekuloitaisiin kaikissa muissa Eurooppalaisissa huippusarjoissa lajista riippumatta.

Mutta tää on vaan Liiga.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Hyvä, tällaisesta tykkään! Sparraillaan ja haastetaan. En ottanut yhtään vittuiluna tai vastakkainasetteluna tätä.

Tähän liittyy vain yksi mutta. Jos HIFK ei ole maksanut vuokriaan koko viime kaudelta, niin siihen ei liittyne ensi kauden joukkue tai parin hessun korvaaminen toukokuussa 2024 millään lailla. Ensi kauden joukkuehan maksetaan ensi kauden tuloista, ainakin näin lähtökohtaisesti. Ja muutokset johtohenkilöissä maksavat jotakin. Kyllä. Mutta ne eivät siltikään selitä sitä, miksi kaikki viime kauden vuokrat on maksamatta.

Ja tähän lisäksi voinee lisätä jo aiemmin postaamani viestin, että HIFK:lla oli käytännössä neljä miljoonaa rahoja tai saatavia vuonna 2023 tilikauden päättyessä ja lyhytaikaista velkaa 2,2 miljoonaa. Joten tuollakin erotuksella varmasti olisi maksellut sen Jääkenttäsäätiön laskun. Tai itse asiassa laskut.
Hyviä pointteja. Ehdottomasti olen samaa mieltä, että on syytä odottaa lisätietoja (tilinpäätös) ennen lopullista tuomiota. Kannattavuusongelmat ja akuutti kassakriisi ovat toki myös kaksi eri asiaa enkä minäkään usko siihen, että seura olisi jättänyt tärkeimmän yhteistyökumppaninsa laskuja maksamatta sen vuoksi, ettei kassassa ole rahaa. Jos näin olisi, niin tässähän kolkuteltaisiin jo selvitystilan portteja.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Vaakuna emme me tässä lähestymisessämme IFK:n tekemiseen ole kovinkaan erilaisia ja mielestäni tuossa viestissäni ei ollut varsinaista vittuilua, vaan nimenomaan haastamista.

IFK:ssa tehdään paljon hienoja arvojen mukaisia ratkaisuja (esim. koronan aikana pelaajien liksojen pitäminen ennallaan niin pitkään kuin mahdollista), mutta kyllä eteen tulevien ongelmien edessä pitää vastavuoroisesti myös pystyä olemaan rehellinen ja edes joskus pysähtyä tarkastelemaan niitä kriittisesti. Olipa kyse sitten jäällä tai jään ulkopuolella tapahtuvista asioista. IFK on tuotteena ollut nyt vaan sellainen, että ilonaiheet ovat melko vähissä tässä viime vuosina. Ja jos sama sekoilu siirtyy toimistolle, niin kusessa ollaan.

Otin viestisi mukaan siksi, että se sattui olemaan juuri sopivasti hollilla, ja tuo aihe oli alkanut vituttaa niin paljon. Ne avainsanat varmaan siihen olivat "optimistisuutta" ja "vähätellä". Toki täytyy myöntää, että paljon tylymmin jokunen nimimerkki täällä siihen sanoi painavan sanansa. Ei siis liittynyt nimimerkkiisi oikeastaan ollenkaan. Pahoittelut.

Ja olen viestistäsi tismalleen samaa mieltä. Ja juuri tässä tilanteessa, meidän on pakko odottaa siihen, että HIFK julkistaa tilinpäätöksensä viime kaudelta. Kriittisesti ja rehellisesti pitää katsoa, kun sen aika on. Mutta itse olen sellainen, että haluan ihan oikeaa dataa siihen tueksi. Olkoon se sitten vaikka HIFK:n tilinpäätös tai konkurssihakemus. Ne edustavat minulle kovaa dataa. Tästä syystä ajattelin hieman tuossa aiemmin avata sitä, millainen minä olen ihmisenä. Se, että yritän löytää loogisen selityksen asialle, ei lokeroi minua ihmisenä tai nimimerkkinä mihinkään siipeen.
 

Tuamas

Jäsen
Konsernitilinpäätöksessä nekin toki näkyvät, jos sellainen laaditaan. Mutta laaditanko sittenkään? Joku mua viisaampi korjatkoon, mutta olen siinä käsityksessä, että konsernitilinpäätöstä ei tarvitse laatia, jos osinkoja ei jaeta? Ja kun kyseessä on vasta Red Events Restaurants Oy:n ensimmäinen tilikausi, voi olla, että voittoa ei tehdä. Tai tehdään, mutta osinkoja ei vielä jaeta.

Konsernitilinpäätöksen laatimisvelvollisuus syntyy konsernin koosta, pienkonsernit on vapautettu konsernitilinpäätöksen laatimisvelvollisuudesta.

Rajahan pienkonsernille on, kun enintään yksi seuraavista rajoista ylittyy:
1) taseen loppusumma 6 000 000 euroa;
2) liikevaihto 12 000 000 euroa;
ja
3) tilikauden aikana palveluksessa keskimäärin 50 henkilöä.

Eli toisin sanoen, jos vain yksi raja ylittyy, ei konsernin emoyhtiön tarvitse laatia konsernitilinpäätöstä.
Jos taas enemmän kuin yksi raja ylittyy, on konsernitilinpäätös laadittava.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinä taitaa olla tasantarkkaan yksi vaihtoehto. Se että haluaako sen myöntää on sitten eri asia.

Siis, missä on yksi vaihtoehto? Siinä maksuliikenneohjelmassa? Mulla on kaksi vaihtoehtoa, riippuen siitä, kuka laskuttaa: "Asiatarkasta lasku" tai "Hyväksy lasku". Pääasiassa hyväksyn kaikki laskut, mutta on myös suuria laskuja, jotka vain asiatarkastan ja siirrän eteenpäin sille, jonka vastuulle ne erikseen sovitut laskut kuuluvat. Jos tämä henkilö ei niitä laskuja hyväksy, en mä välttämättä herää asiaan ennen kuin vasta sitten, kun laskujen eräpäivä on paukkunut. Ja silloinkin voi olla niin, etten tavoita ko. henkilöä, vaan viestini menevät sinne jonnekin satojen lukemattomien viestien joukkoon ja hän reagoi sitten niihin, kun hänellä on aikaa. Raskasta mulle, joka haluaa hoitaa aina kaikki ajoissa, mutta ei välttämättä sille laskun hyväksyvälle taholle, jolle on ei ole niin justiinsa, maksetaanko lasku eräpäivänä vai 5 pv sen jälkeen. Ihmiset ovat erilaisia ja se on totta tosiaan pitänyt elämässä hyväksyä.

Vai tarkoitatko sitä, että kun Maikkari sanoo, että HIFK:lla on koko vuoden vuokrat maksamatta ja on saanut tietonsa nimettömistä lähteistä, asiaan ei ole mitään muuta selitystä kuin se, että rahat on yksinkertaisesti loppu eikä laskuja edes aiota maksaa?

Mitä tässä pitäisi siis myöntää? Se, että on mahdollista, että koko vuoden vuokrat ovat rästissä? Voin helposti myöntää, että sellainen on mahdollista. Vai se, että rahat vain on loppu? Sitä en voi vielä myöntää, kun ei ole tarkempia tietoja ja lukuja nähtävillä. Sen voin sitten myöntää, kun siitä on mustaa valkoisella. Mutta aika paljon on pitänyt tapahtua, että tilanne olisi oikeasti sellainen. Mutta mahdollista sekin ainakin teoriassa on, että kaikki fyrkat on vain pistetty haisemaan sen kummempia miettimättä. Todennäköistä? Sanoisin kuitenkin, että ei.
 
Viimeksi muokattu:

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
Voidaan jopa spekuloida pitäisikö liigan evätä IFKn liigalisenssi taloudellisten epäselvyyksien takia?
No ne spekulaatiot voidaan jättää tyystin sikseen, todellisessa kriisissä seuran takaa löytyy kyllä lompakot, joilla nämä mainitsemasi epäselvyydet hoidetaan selvyyksiksi.
Ja muutenkin jos IFKn liigalisenssi evättäisiin, siinä häviäisivät myös maaseudun joukkueet, fanit ja koko liiga kokonaisuudessaan.
 

Ccrb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Voidaan jopa spekuloida pitäisikö liigan evätä IFKn liigalisenssi taloudellisten epäselvyyksien takia?

Hyvää puuhastelua seuralta niin varsinaisessa toiminnassa kuin myös viestinnässä, turbulenssin aika on palannut, oikeasti toki ei koskaan edes poistunut.
En kyllä ensimmäisenä Ifk:lta eväisi lisenssiä jos halutaan liigan parasta. Yksi muutamasta joukkueesta jonka peleissä käy porukkaa. On tuolla taloudellisesti hämärämpiäkin joukkueita ja kysymysmerkkejä.
 

Ballo

Jäsen
Voidaan jopa spekuloida pitäisikö liigan evätä IFKn liigalisenssi taloudellisten epäselvyyksien takia?

Hyvää puuhastelua seuralta niin varsinaisessa toiminnassa kuin myös viestinnässä, turbulenssin aika on palannut, oikeasti toki ei koskaan edes poistunut.
Vaikka HIFK:lla ei oikeasti olisi yhtään rahaa niin tilanne ei voisi mennä sellaiseksi, että jonkun tollaisen summan vuoksi HIFK:n lisenssi evättäisiin ja HIFK ei voisi muuta kuin antaa sen tapahtua. Kuitenkin tiedetään, mikä HIFK:n taloudellinen tilanne viime kesänä oli niin todennäköisyydet tilanteelle, että rahat olisi oikeasti finaalissa ovat todella pienet ja vaikka olisi niin tollaisen laskun maksu on ihan järjestelykysymys ei sellainen, jossa HIFK lähtisi Liigasta pihalle ikinä...

Ihan älytöntä edes heittää tälläistä rapalaa ilmoille. Vaikka osuukin hyvin nimimerkillesi mitä tätä palstaa olen luekellut.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä ei ole pelkästään sinulle @Synyster, mutta ajattelin kommentoida nyt asiaa, kun olen ollut tämän asian osalta aistivinani melkoista vittuilua itseäni kohtaan "puolustelijana".

Minä en puolustele HIFK:n toimintaa millään tavoin. Minä en vähättele yhtään, jos tulee ilmi, että HIFK:lla on ihan oikea taloudellinen kriisi menossa. Nimen omaan todistettu kriisi. Tämän toteamiseksi joudun odottaa, että HIFK julkistaa viime tilikauden tilinpäätöksen. Olen tänään kritisoinut HIFK:n tapaa viestiä. Ensi kauden joukkue näyttää luvalla sanoen aivan säälittävältä. Toimitusjohtaja ja urheilujohtaja menivät vaihtoon, enkä nyt ihan hetkessä keksi siitäkään oikeastaan mitään hyvää. Toki nykyiset henkilöt saavat näyttää oletukseni vääräksi. HIFK:ssa mättää tällä hetkellä vittu ihan kaikki asiat. Enkä ole edes vielä vahvistanut kausikorttiani ensi kaudeksi. Syystä, jonka juuri sanoin. HIFK:ssa mättää tällä hetkellä vittu ihan kaikki asiat!

On olemassa kaksi erilaista Vaakunaa. Toinen on se, joka käy kaikissa mahdollisissa HIFK:n kotipeleissä, mitkä itselle onnistuu, ja katsoo loput kotipelit sekä kaikki vieraspelit töllöstä. Ja koen, että siellä minulla on oikeus olla sellainen tunteellinen hetkessä eläjä. Kritisoin ja kiroilen vääriä valintoja, joita HIFK tekee pelissä. Toki vastapainoksi olen myös todella onnellinen onnistumisista. Tämä tunteella eläminen on maksanut minulle myös ison pinon maaleja, suuntaan ja toiseen. Olen lampsinut paikaltani olutjonoon hyvän aikaa ennen erätaukoa, kun peli on vituttanut niin paljon. Ja kas kummaa, erien lopussa on tullut aikojen saatossa aika monta maalia.

Mutta sitten se toinen Vaakuna, se työvaakuna, on se, joka joutuu suhtautua isoihinkin asioihin rauhallisesti ja lisätietoja odottaen. Ei voi vaan hetkessä eläen huutaa vittuperkelettä koko ajan, että kuinka kaikki on paskaa ja mikään ei toimi. Ja kaikille kenkää siinä ohessa. Toimin alalla joka on vielä turbulentinpi kuin lätkäbisnes ja firma pyörittää muutamassa päivässä HIFK:n koko vuoden liikevaihdon. Siksi olen yrittänyt tänäänkin analyyttisesti suhtautua tähän asiaan, ja perustella, miksi mielestäni tässä ei voi olla kyse mistään kassakriisistä. Se voi olla sitä, mutta en siihen usko. Ja, tämä kannattaa jokaisen huomioida: JOS HIFK:lla olisi kassakriisi menossa ja toiminta vaarassa, se tulisi ilmi jotakin muuta kautta myös kuin pelkästään maksamattomien vuokrien osalta jossain nimettömien ilmiantajien nettijulkaisussa.

Vituttaa tämä kaikkialle levinnyt vastakkainasettelu. HIFK:n ketjuissa sen huomaa helpoiten. Joko olet negapetteri tai positiivari. Ja miksi ihan kaikesta pitää aina vittuilla? Tätä mä en ymmärrä. Eikä pidä käsittää väärin. Tykkään itse tosi paljon mustasta huumorista ja tilannehuumorista. Siitä ei ole kyse. Mutta siitä en tykkää, että koko ajan vittuillaan ihan suoraan toisille nimimerkeille. Jokaisella on mielestäni oikeus kirjoittaa tällekin palstalle, ja jokaisen mielipide on oikeutettu. Toisen haastaminen on sitten nimen omaan sitä, mitä itse toivon ja katson erittäinkin hyvällä. Se, että asioihin saadaan monta erilaista näkökulmaa. Se auttaa hahmottamaan asioita paremmin, MYÖS MINUA ITSEÄNI!


Joo siis mielestäni jokaisella on täällä oikeus mielipiteeseensä, oli se sitten positiivinen tai negatiivinen, että ei pidä ketään alkaa sen vuoksi haukkumaan tai siitä vittuilemaan, jos joku on täällä omasta mielestä liian negatiivinen, kuten monet meidän jengimme faneista ihan ymmärrettävästi tällä hetkellä sitä ovat.

Kyllä jokaisella lippunsa ja kausikorttinsa maksaneella on täysi oikeus kritisoida joukkuetta ja sen otteita, jos henkilö kokee niin, ettei se kausikortti tai lippu ole hintansa väärti.

Oon sanonut aina itseäni ns. "Helpoksi faniksi", kun en ole ikinä vaatinutkaan mitään Tapparan kaltaista menestystarinaa, että IFK:n pitäisi pystyä voittamaan esim. 5 mestaruutta vuosikymmeneen tai edes sitä viittä finaalipaikkaa tohon aikaan. Mutta olisi se kiva nähdä edes muutama välieräpaikka tohon vuosikymmeneen, mutta nyt vaan sekin tuntuu olevan varsin utopistinen ajatus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös