HIFK:n playoffs-kevät 2024

  • 113 776
  • 1 030

IFK:n lopullinen sijoitus kaudella 2023-2024?


  • Äänestäjiä
    453

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on ihan totta. Mutta mitä jos lopputulos on tippuminen Pelicansille puolivälierissä? Onko Peltosella silloin minkäänlaisia edellytyksiä jatkaa IFKn päävalmentajana? Oletuksella tietysti, että IFKn tavoitteena on pelata mestaruudesta muutenkin kuin vaan korulauseissa. Joojoo, tiedän, että et halua mennä asioiden edelle ja haluat aina ajatella KOFFin tuopin puoliksi täynnä, mutta jos nyt teet poikkeuksen vaikka ihan harjoituksena vetoamme ajatellen?

Mä en usko, että kukaan meistä täällä voi sanoa, millaiset edellytykset Villellä on jatkaa. Mä en ainakaan voisi tehdä sellaista päätöstä ilman kaikkea mahdollista saatavilla olevaa tietoa. Siksi luotan siihen, että siellä on ne Villen palkanneet tyypit tehneet päätöksensä oikein perustein. Ja vaikka mestaruus on tavoite numero 1, taustalla on paljon muitakin asioita, joiden pohjalta valmentajat valitaan. Tiedän, ettet nyt halunnut tällaista vastausta, mutta nämä asiat eivät ole fanien päätettävissä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mä en usko, että kukaan meistä täällä voi sanoa, millaiset edellytykset Villellä on jatkaa. Mä en ainakaan voisi tehdä sellaista päätöstä ilman kaikkea mahdollista saatavilla olevaa tietoa. Siksi luotan siihen, että siellä on ne Villen palkanneet tyypit tehneet päätöksensä oikein perustein. Ja vaikka mestaruus on tavoite numero 1, taustalla on paljon muitakin asioita, joiden pohjalta valmentajat valitaan. Tiedän, ettet nyt halunnut tällaista vastausta, mutta nämä asiat eivät ole fanien päätettävissä.
Sinun ei missään tapauksessa pidä vastata muulla kuin omalla tavallasi! Ja tiedän sinun niin tekevän. Vähän pelkään, että IFKn päätöksentekoelimissä ajatellaan ihan samalla tavalla kuin sinä ja tämä urheilullinen keskinkertaisuus tulee jatkumaan vaikka lopputuloksena olisikin kautta aikojen floppi eli putoaminen jo puolivälierissä. Toivottavasti siellä olisi edes jollain päättäjistä jonkinlaista vaatimustasoa. Tuskinpa vaan vedetään vielä yksi kausi kaupanpäälle vessanpöntöstä alas.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvää puhetta Ikalta urhiksessa. Itsekin ajattelen samoin. Henkinen kantti ratkaisee Hifk-Pelsu sarjan ja tuomarit tulevat olemaan isossa roolissa. Sanoi myös, että molemilla joukkueilla on kaikkipelissä ja putoaminen olisi katastrofi, että päitä tullaan vaatimaan vadille toimistosta alkaen.
Itse ajattelin ennakkoon koko kärkikuusikosta kovimpina vastuksina olevan joko Kärppien tai Pelicansin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinun ei missään tapauksessa pidä vastata muulla kuin omalla tavallasi! Ja tiedän sinun niin tekevän. Vähän pelkään, että IFKn päätöksentekoelimissä ajatellaan ihan samalla tavalla kuin sinä ja tämä urheilullinen keskinkertaisuus tulee jatkumaan vaikka lopputuloksena olisikin kautta aikojen floppi eli putoaminen jo puolivälierissä. Toivottavasti siellä olisi edes jollain päättäjistä jonkinlaista vaatimustasoa. Tuskinpa vaan vedetään vielä yksi kausi kaupanpäälle vessanpöntöstä alas.

Entäpä, jos tämä mun ajatusmaailmani onkin pitkällä tähtäimellä se oikea? Mä luulen, että vaatimustaso valmennuksen osalta ei voi olla mestaruus, koska muuten täällä (ja myös muualla) kävisi ovet joka kauden jälkeen ja meno olisi aika villiä. Sinänsähän HIFK olisi epäilemättä joka koutsin unelma, kun saisi aina kahden vuoden lapun, voittaisi joko mestaruuden tai saisi keväällä kenkää :D. Rahaa palaisi, mutta paskanko väliä, onhan meillä nykyään omat nakkikiskatkin. Jossain vaiheessa havahdutaan siihen, että ei meille tule kuin paskoja koutseja ja rahatkin on loppu, kun joka vuosi maksetaan sille kengitylle koutsille.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toiseen käyttäjään keskittynyt kokonaisuus on johtanut pelikieltoon.
Ei, mulla ei mennyt mikään ohi. Mä en vain ymmärrä, mikä ihmeen tarve sulla on jatkuvasti analysoida mua? Ylipäätään, millä lihaksilla sä katsot olevasi oikeutettu arvostelemaan mua tai mun motiiveja? Tai kenenkään muunkaan, jos niikseen tulee. Kuten itsekin mm. tänään kirjoitit: tämä on keskustelupalsta. Se, mikä on sulle irrelevanttia, voi olla jollekin toiselle relevanttia. Minä kun en yleisesti ottaen kirjoittele juuri sinulle.
En mä sinua arvostele ihmisenä, eihän me edes tunneta, vaan kirjoituksiasi ja tottakai tämä on keskustelupalsta johon mahtuu ja kuuluukin mahtua erilaisia mielipiteitä. Sinun tapauksessa pyrin vain osoittamaan miten yrität viedä sen huomion pois olennaisesta ja keksit välillä suoraan sanoen jopa absurdeja selityksiä tai vastaat kysymyksiin kymmenillä kysymyksillä joihin ei kukaan pysty vastaamaan. Sinun tapasi reagoida on suuttua ja uhriutua, kun siitä mainitsee. Et kestä sitä, jos sinua kyseenalaistaa.
Voisitko ajatella sen niin, että ne ovatkin vain asiat jotka riitelevät?
Ping @Greffin
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En mä sinua arvostele ihmisenä, eihän me edes tunneta, vaan kirjoituksiasi ja tottakai tämä on keskustelupalsta johon mahtuu ja kuuluukin mahtua erilaisia mielipiteitä. Sinun tapauksessa pyrin vain osoittamaan miten yrität viedä sen huomion pois olennaisesta ja keksit välillä suoraan sanoen jopa absurdeja selityksiä tai vastaat kysymyksiin kymmenillä kysymyksillä joihin ei kukaan pysty vastaamaan. Sinun tapasi reagoida on suuttua ja uhriutua, kun siitä mainitsee. Et kestä sitä, jos sinua kyseenalaistaa.
Voisitko ajatella sen niin, että ne ovatkin vain asiat jotka riitelevät?
Ping @Greffin

Sä olet kokenut kettu. Sä tiedät, miten tämä homma toimii, etkä halua pelikieltoa. Ja nyt sä taas teet tätä, että kirjoitat, ettet arvostele mua, vaan mun kirjoituksiani ja että mä uhriudun ja mä hermostun ja blaablaa. Tämä toistaa samaa kaavaa joka kerta. Mutta, kun kelataan näitä viestejä taaksepäin, sulla oli ihan eri laulu kellossa.

Mua saa ehdottomasti haastaa ja kyseenalaistaa, mutta aika moni teistä, jotka näin teette, alkaa niin, että mulle vittuillaan tai provosoidaan tietyillä sanoilla tarkoituksella. Ja ne on aina ne samat nimimerkit. Se on vähän huono alku keskustelulle, jos siis haluaa asiallisesti keskustella. Aika usein, kun argumentit loppuu, keskustelu vedetään sivuraiteille. Ei tämä palsta poikkea muusta maailmasta siinä ollenkaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Entäpä, jos tämä mun ajatusmaailmani onkin pitkällä tähtäimellä se oikea?
Eli tyydytään keskinkertaisuuteen? Mitä muuta Peltosen kolmivuotinen on tähän mennessä ollut kuin keskinkertaisuutta? Mitä hyvää se tuo pitkällä tähtäimellä, että lyödään loputtomasti päätä seinään, eikä hyväksytä tosiasioita? Jatkuvuudella pitäisi olla joku tarkoitus ja hyöty. Itse en näe kumpaakaan Peltosen kanssa. Mielenkiinnolla kuulen, että mitä hyvää tällainen keskinkertaisuuteen hirttäytyminen tuo pitkällä tähtäimellä?

Toki, tämä kausi on edelleen kesken, mutta itsellä odotukset aika nollissa.
Mä luulen, että vaatimustaso valmennuksen osalta ei voi olla mestaruus, koska muuten täällä (ja myös muualla) kävisi ovet joka kauden jälkeen ja meno olisi aika villiä. Sinänsähän HIFK olisi epäilemättä joka koutsin unelma, kun saisi aina kahden vuoden lapun, voittaisi joko mestaruuden tai saisi keväällä kenkää :D. Rahaa palaisi, mutta paskanko väliä, onhan meillä nykyään omat nakkikiskatkin. Jossain vaiheessa havahdutaan siihen, että ei meille tule kuin paskoja koutseja ja rahatkin on loppu, kun joka vuosi maksetaan sille kengitylle koutsille.
No, IFKssa tuo vaatimustaso ei valmennuksen osalta ainakaan ole mestaruus tällä hetkellä, joten olet tässä oikeassa. Mä kuitenkin luulen, että jossain Tapparassa se urheilullinen vaatimustaso on valmennuksen osalta huomattavasti IFKta korkeammalle ja se myös näkyy urheilullisessa tuloksessa. Kannattaisiko kokeilla myös täällä?
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Itselläni on eniten kokemusta joukkueenjohdosta, mihin liittyy valmentajien ja pelaajien hankinta. Olen myös joutunut usein erottamaan valmentajia, kertoo varmasti myös siitä, että olen ja olemme tehneet myös vääriä valintoja.

Itse olen pyrkinyt ymmärtämään Peltosen tekemistä jo senkin vuoksi, että hänen uransa alkuvaiheissa hän vieraili luonani muutamaan otteeseen. Erittäin kohtelias, hiljainen ja jopa vetäytyvä nuori mies siihen aikaan. Kansallisankari kiitos maalien Globenissa ja sitä ei voi liikaa arvostaa.

Nyt alkaa jo oikeasti huolestuttamaan. Kyllä joukkueen suoritustaso on vain luvattoman heikkoa ja on hyvin epävarmaa, että tuosta vielä noustaisiin. Pelistä puuttuu liian paljon aivan pelillisiä perusasioita, jotka toistuisivat ottelusta toiseen. Ei siihen tarvita vuosia tai silloin on jo valmennuksessa vikaa. Ylivoima on kuraa noilla pelaajilla, ei sitäkään voi hyväksyä. En todellakaan toivo Villelle mahalaskua, mutta sehän on ollut suuntana ja usko on kyllä aika vähissä juuri nyt.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Itselläni on eniten kokemusta joukkueenjohdosta, mihin liittyy valmentajien ja pelaajien hankinta. Olen myös joutunut usein erottamaan valmentajia, kertoo varmasti myös siitä, että olen ja olemme tehneet myös vääriä valintoja.
Perkeleen Jatkoaika ja sen keskustelupalstan kymppipykälä. Tämä on niin houkutteleva paikka. Nyt ei voi olla kauden tärkeimmällä hetkellä kuukautta vankilassa niin tyydyn kysymään, että annoitko ikinä Sir. Penan tavoin ”viimeisiä varoituksia”?
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Perkeleen Jatkoaika ja sen keskustelupalstan kymppipykälä. Tämä on niin houkutteleva paikka. Nyt ei voi olla kauden tärkeimmällä hetkellä kuukautta vankilassa niin tyydyn kysymään, että annoitko ikinä Sir. Penan tavoin ”viimeisiä varoituksia”?
Kyllä ja ne eivät koskaan tehonneet. Koira ei pääse karvoistaan eikä valmentaja kesken kauden myöskään. Samoin jos ja kun pelaajat eivät enää luota valmentajaansa, niin sitä ei saa kokemukseni mukaan korjattua enää kauden aikana.
 

Defender

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei, mulla ei mennyt mikään ohi. Mä en vain ymmärrä, mikä ihmeen tarve sulla on jatkuvasti analysoida mua? Ylipäätään, millä lihaksilla sä katsot olevasi oikeutettu arvostelemaan mua tai mun motiiveja? Tai kenenkään muunkaan, jos niikseen tulee. Kuten itsekin mm. tänään kirjoitit: tämä on keskustelupalsta. Se, mikä on sulle irrelevanttia, voi olla jollekin toiselle relevanttia. Minä kun en yleisesti ottaen kirjoittele juuri sinulle.

Olen toistuvasti aikaisemminkin pyytänyt sinua keskittymään viesteihini ja jättämään nimimerkkini (tai lähinnä harhakuvitelmaasi siitä, millainen minä olen) kirjoitustesi ulkopuolelle. Tuloksetta. Ilmeisesti mä nyt sitten olen sulle jotenkin niin tärkeä hahmo, ettet mitenkään moiseen pysty. Jee! Not.
Tälläinen henkilökohtainen ajojahti kielletään ihan Jatkoajan säännöissä
§ 5Henkilökohtaiset hyökkäykset ovat kiellettyjä. Keskity aiheeseen, vaikka et pitäisikään toisesta keskustelijasta.

Toivotaan, että HIFK:n konkarijoukkue syttyy pleijareihin. Parhaimillaan HIFK:n peli on ollut tällä kaudella mallia pysättämättömiä. Kysymysmerkkejä toki leijuu ilmassa, niistä se tärkein ylivoimapeli.

En ole päättämässä valmennuksen jatkoista, tai erottamisista. Mikäli tuolla kokoonpanolla ei tule vähintäänkin finaalipaikkaa, se on mielestäni selkeä pettymys.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli tyydytään keskinkertaisuuteen? Mitä muuta Peltosen kolmivuotinen on tähän mennessä ollut kuin keskinkertaisuutta? Mitä hyvää se tuo pitkällä tähtäimellä, että lyödään loputtomasti päätä seinään, eikä hyväksytä tosiasioita? Jatkuvuudella pitäisi olla joku tarkoitus ja hyöty. Itse en näe kumpaakaan Peltosen kanssa. Mielenkiinnolla kuulen, että mitä hyvää tällainen keskinkertaisuuteen hirttäytyminen tuo pitkällä tähtäimellä?

Toki, tämä kausi on edelleen kesken, mutta itsellä odotukset aika nollissa.

No, IFKssa tuo vaatimustaso ei valmennuksen osalta ainakaan ole mestaruus tällä hetkellä, joten olet tässä oikeassa. Mä kuitenkin luulen, että jossain Tapparassa se urheilullinen vaatimustaso on valmennuksen osalta huomattavasti IFKta korkeammalle ja se myös näkyy urheilullisessa tuloksessa. Kannattaisiko kokeilla myös täällä?

Kaikki muut seurat ovat tällä hetkellä keskinkertaisia (jos sitäkään), paitsi Tappara, jos keskinkertaisuuden mittarina käytetään mestaruuksia. Tapparan menestys on perustunut pitkäjänteiseen työhön, jonka siemenet kylvettiin silloin, kun Tappara ainakin nykymittapuullaan suorastaan dyykkasi. Palasivat vanhaan hyväksi havaittuun valmentajaan ja homma alkoi toimia. Noustiin huipulle ja siellä on pysytty nyt reilusti yli vuosikymmenen. Tosin kyllä sielläkin ensin käytiin häviämässä kolme kertaa putkeen finaaleissa ennen kuin natsasi. Käytännössä kaksi äijää veti putkeen 10 v. seuraa ja nyt on uusien miesten vuoro, tosin UJ pysyi samana. Mutta tämän menestyksen pohjat valettiin sillä, että uskottiin omaan tekemiseen. Kaikki muut ovat tässä suhteessa takamatkalla verrattuna Tapparaan. Tappara toki porskuttaa edelleenkin, mutta mä ainakin odotin, että tämä kausi mennään jossain määrin vielä vanhojen pohjilla. Ensi kausi näyttää sitten taas enemmän.

Ehkä lieka olisi meidän faneillakin pidempi, ainakin tällä palstalla, jos olisimme pääseet edes finaaleihin Salmelaisen aikana. Mutta ei sovi unohtaa, että korona pilasi meiltä kahdet pleijarit. Ekat peruttiin kaikilta, jälkimmäisen kerran HIFK joutui jopa runkosarjan lopussa luovuttamaan Kärppiä vastaan vieraspelin, kun ei saatu jengiä kasaan. Nämä molemmat siis Piken kausia. Ketä näistä oikeasti voi syyttää? Kuka teki duuninsa huonosti? Peltosen ekat kaksi kautta käytiinkin jo aiemmin läpi. Mun on näistä neljästä viimeisimmästä kaudesta yksinkertaisesti vain mahdotonta löytää syyllisiä. Olen aiemminkin kirjoittanut, että viime kaudella olisi tarvittu terve jengi siihen sarjaan, että oltaisiin onnistuttu Tappara pudottamaan. Ja sekin sarja lopulta hävittiin erikoistilannepelaamiseen, tasakentällisinhän tehtiin muistaakseni yhtä monta maalia. Mutta olihan siinä monta sellaista muuttujaa, jotka eivät olleet HIFK:n eduksi ja Tapparaa vastaan olisi tarvittu myös kaikkien hockey goodien suojelusta ja Rouva Fortunaakin.

Mä vaan en näe näitä viime kausia surkeina enkä varsinkaan niissä olosuhteissa minään alisuorittamisina. En myöskään pidä mielekkäänä vetää kaikkia menestymättömyyden vuosikymmeniä näihin arvioihin, koska silloin oli ihan eri ukot puikoissa eikä niistä tule kuin paha mieli. Mä itse uskon pitkäjänteiseen työhön, vaikka tietysti ymmärrän, että Liigan luonne on nykyisin sellainen, että parhaat luikkii täältä äkkiä kovempiin sarjoihin, joten enää ei ole sellaisia jengejä, missä puolet ukoista pelaa vuosikausia samassa seurassa.

Mä en menisi niin pitkälle, että väittäisin, ettei HIFK:ssa vaatimustaso valmennusta kohtaan ole korkealla. Mä uskon, että jos seuraava mestaruus saavutetaan nyt tehdyn työn pohjalta, se kantaa vielä pitkälle.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melko helppoa nähdä IFK:n kaatavan Pelicans 4 kertaa, koska tuossa joukkueessa on se osaaminen siihen, mutta melko vaikeaa nähdä 4 voittoa Tapparasta tai Ilveksestä. Ok, sarja kerrallaan.

Pakko myöntää että IFK:sta haisee pieni floppiriski tähän sarjaan lähdettäessä. Tää voi olla se kausi joka ei vaan missään kohtaa lähtenyt. Toisaalta tää voi myös rakentua tuhlaajapojan paluuksi.

Mun mielestä hyvä että heti kärkeen kova joukkue vastassa. Joukkue ei varmasti lähde takki auki tähän sarjaan. Joka ukko tietää että viime kauden finalisti ei 85% latauksella kaadu. Ekat 2 peliä antaa hyvin suuntaa sarjasta.

Veikkaan että IFK pelaa siellä harmaalla alueella kuten se teki n. kuukausi takaperin. Jälkitilanteita, torikokouksia, tähtipelaajiin taklauksia. Tunnetta ja tulikiveä. Ilman sitä Pelicans saattaa viedä olemalla nopeampi joukkue ja pelitavaltaan edellä. Haluan uskoa että IFK vie viimeistään game kutosessa tämän. Mutta paljon kovempi vastus kuin viime kevään puolivälierissä. Rohkea ja ketterä Pelicans. Mitään ei saada ilmaiseksi.
 

Defender

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melko helppoa nähdä IFK:n kaatavan Pelicans 4 kertaa, koska tuossa joukkueessa on se osaaminen siihen, mutta melko vaikeaa nähdä 4 voittoa Tapparasta tai Ilveksestä. Ok, sarja kerrallaan.
Itse näen asian vähän päinvastaisena. Pidän Pelicansia hankalampana vastustajan HIFK:lle,kuin tamperelaisia. Ainakaan mitään helppoa sarjaa en todellakaan odota. Voimasuhteet hivenen Pelsuille mielestäni, johtuen kotiedusta.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse näen asian vähän päinvastaisena. Pidän Pelicansia hankalampana vastustajan HIFK:lle,kuin tamperelaisia.

Saako tähän jotain perusteluja?

Mun mielestä voimasuhteet tähän sarjaan tasaiset. Ihan tyypillinen 50/50 sarja. Kotietu merkitsee oikeastaan vain jos sarja menee seiskapeliin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Defender

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saako tähän jotain perusteluja?
Ihan pelilliset. Voi käydä katsomassa vaikka maaliodottamia tuolta Liiga

Tappara on elänyt koko kauden lähinnä Heljangon ja ylitehokkuuden varassa suhteessa maalipaikkoihin. Ylivoima on sillä ollut suunnilleen HIFK:n tasoista ollut.

Ilveksellä taas ylivoima on toiminut.

Molemmat joukkueet ovat olleet pelillisesti HIFK:ta jäljessä viimeisissä otteluissa. HIFK taas oli viime Pelsut pelissä sekä onnekas, että ylitehokas. Pelillisesti se ei ollut 6-1 peli.

Ilves peli maaliodottamat
Ilves-HIFK 2,82-3,03
HIFK-Ilves 3,43-1,01
Ilves-HIFK 2,88-3,18
HIFK-Ilves 3,37-1,89

Yhteensä: Ilves 8,6-HIFK 13,01

Voin tässä jonain päivänä laittaa vastaavat Pelicans peleistä, mutta voi sen tehdä joku muukin.

Mitkä ovat omat perustelusi tamperelaisille?
 
Viimeksi muokattu:

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan pelilliset. Voi käydä katsomassa vaikka maaliodottamia tuolta Liiga
Maaliodottama vaan ei täysin vastaa pelillisiä asioita. En siis anna sille niin vahvaa painoarvoa, että se ylittäisi todelliset esitykset saati sitten 60 ottelun tulosta. Mutta suuntaa se antaa, ehdottomasti.

Tappara on elänyt koko kauden lähinnä Heljangon ja ylitehokkuuden varassa suhteessa maalipaikkoihin. Ylivoima on sillä ollut suunnilleen HIFK:n tasoista ollut.
Joo Tapparaa on koko kauden syytetty "ylitehokkaaksi huijariksi", mutta oikeasti kun otanta on 60 ottelua, ei siinä ole kyse enää parista seikasta, vaan vaatii kollektiivista hyvää suorittamista. Otanta on sen verran iso. Se on selvää että Heljanko on iso syy runkosarjan voittoon. Samoin se että tehokkuus on ollut kunnossa ja odottamaa parempi. Mikä estää Tapparaa jatkamasta samoilla eväillä playoffeissa?

Molemmat joukkueet ovat olleet pelillisesti HIFK:ta jäljessä viimeisissä otteluissa.
Vaikea vertailla kun eri vastuksia ollut viimeisissä peleissä. Se ettei IFK voittanut TPS:ää eikä KalPaa, ei varsinaisesti mairittele IFK:n nykyvirettä.

Mitkä ovat omat perustelusi tamperelaisille?

Perusteluni ovat ne, että siihen on syynsä miksi tamperelaiset olivat 60 ottelun otannalla selvästi IFK:ta edellä. Tähän päälle keskinäiset jotka meni selvästi heille. Oli sitten maaliodottaman vastaista tai ei. Molemmilla Tampereen joukkueilla rutiini on yksinkertaisesti meitä korkeammalla. Hyvä juttu on se, ettei playoffeissa tarvi jauhaa pitkää otantaa, vaan siinä mätsätään suoraan vastakkain, ja sillä hetkellä parempi voittaa joka kerta. Ei nuo sarjat tamperelaisia vastaan läpihuutojuttuja olisi, mutta takamatkalta me lähdettäisiin. Uskoisin että tämä on ns. yleinen mielipide.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: F#21

Defender

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äkkiähän ne Pelsupelit saa tänne:

HIFK-Pelicans 1,87-1,88
Pelicans-HIFK 1,86-1,7
Pelicans-HIFK 3,13-3,08
HIFK-Pelicans 2,6-3,59

Yhteensä:
HIFK 9,25 - Pelicans 10,46
Eli tiukkaa on ollut ja Pelsut hieman niskan päällä.
 

Defender

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maaliodottama vaan ei täysin vastaa pelillisiä asioita. En siis anna sille niin vahvaa painoarvoa, että se ylittäisi todelliset esitykset saati sitten 60 ottelun tulosta. Mutta suuntaa se antaa, ehdottomasti.
Ei se täydellinen ole, mutta paras mahdollinen mittari kertomaan pelillisistä mittasuhteista. Mutta usko mitä haluat, en minä yritä sinua käännyttää. En osta sinun näkemystäsi, vaan pidättäydyn omassani ja hyvä näin.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllähän tästä Pelsusarjasta tulee mielenkiintoinen ja voi kääntyä ihan kummalle vaan mielestäni. Ensimmäinen toive olisi että pelaajat säilyisivät ehjinä. Jos osuu useampi loukkaantuminen kärkiäijiin tai puolustajia putoaa, niin kusessa ollaan. Ja varsinkin jos tästä jatkoon mennään niin rampana ei hyvä heilu.
Mutta jospa nyt ne meidän iänikuiset loukkaantumiset olisi kärsitty jo tässä kauden alussa, ja saataisiin paras mahdollinen rosteri joka matsiin, niin kyllähän tuolla kokemuksella pitäisi finaaliin mennä. Ja samaa mieltä siitä että jos tämä sarja hävitään, päitä on pudottava.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Molemmat joukkueet ovat olleet pelillisesti HIFK:ta jäljessä viimeisissä otteluissa. HIFK taas oli viime Pelsut pelissä sekä onnekas, että ylitehokas. Pelillisesti se ei ollut 6-1 peli.
Samaa mieltä, että Pelsuja vastaan on ollut yleisesti haastavampaa mitä tulee itse peliin, mutta tuo viimeinen kohtaaminen Pelsuja vastaan oli kyllä melkein yhtä maalia IFK:n toimesta. IFK riisui Pelsut täysin aseistaan ja maaliodottama tuosta pelistä ei todellakaan kerro kenttätapahtumista mitään.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Ei se täydellinen ole, mutta paras mahdollinen mittari kertomaan pelillisistä mittasuhteista. Mutta usko mitä haluat, en minä yritä sinua käännyttää. En osta sinun näkemystäsi, vaan pidättäydyn omassani ja hyvä näin.

Kuitenkin pitää muistaa, että johtoasemassa enempi pelaava joukkue helposti häviää maaliodottamaa suhteessa enempi tappiolla pelaavaan.

Nämä ei-manuaaliset maaliodottamat eivät ota huomioon rebound-kiekkoja, poikittaissyötöstä tulevia vetoja taikka maskipelaamista. On vain iso otanta tietystä paikasta lähteviä kuteja ja niistä vedetty keskiarvo. Maaliodottamaa on helpoin kerätä kun hakkaat maalin edessä 5cm päästä kiekkoa patjaan. Ei mitään mahdollisuutta maaliin, mutta se on huippukorkean maaliodottaman laukaus.

Kyllä maaliodottama kertoo asioita, mutta varsinkin tuo puhtaasti koneellinen maaliodottama on vain kohtuullinen renki. Surkea isäntä.

Puolustuspelissä tilan vähyys ja häirintä laskee osumistarkkuutta. Vaikka vastustaja pääsee laukomaan samasta paikasta, niin häirittynä se osuu siitä paljon harvemmin kuin se maaliodottama.

Koripallossakaan ei ole hyvin puolustavan joukkueen tuuria, jos vastustajan heittoprosentti on koko kauden selvästi huonompi kuin keskiarvo. Silloin puolustus toimii ja heitot ovat vaikeampia, vaikka niitä annettaisiin yhtä paljon ja samoilta paikoilta kuin muut.
 
Viimeksi muokattu:

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sä olet kokenut kettu. Sä tiedät, miten tämä homma toimii, etkä halua pelikieltoa. Ja nyt sä taas teet tätä, että kirjoitat, ettet arvostele mua, vaan mun kirjoituksiani ja että mä uhriudun ja mä hermostun ja blaablaa. Tämä toistaa samaa kaavaa joka kerta. Mutta, kun kelataan näitä viestejä taaksepäin, sulla oli ihan eri laulu kellossa.
Sulle ei muuten pysty lähettää YV:tä, oletko estänyt ne? Ihan asiallisen viestin olisin sieltä laittanut.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuitenkin pitää muistaa, että johtoasemassa enempi pelaava joukkue helposti häviää maaliodottamaa suhteessa enempi tappiolla pelaavaan.

Nämä ei-manuaaliset maaliodottamat eivät ota huomioon rebound-kiekkoja, poikittaissyötöstä tulevia vetoja taikka maskipelaamista. On vain iso otanta tietystä paikasta lähteviä kuteja ja niistä vedetty keskiarvo. Maaliodottamaa on helpoin kerätä kun hakkaat maalin edessä 5cm päästä kiekkoa patjaan. Ei mitään mahdollisuutta maaliin, mutta se on huippukorkean maaliodottaman laukaus.

Kyllä maaliodottama kertoo asioita, mutta varsinkin tuo puhtaasti koneellinen maaliodottama on vain kohtuullinen renki. Surkea isäntä.
Kirjoitin siitä jo tuohon edistyneet tilastot -ketjuun, mutta juuri isolla erolla päättyvissä peleissä maaliodottamat on suhteettoman usein "väärin" päin suhteessa tulokseen. Ja esim. viimeisin Pelicans-peli oli siitä hyvä esimerkki. Maaliodottama ilmeisesti 2,6-3,59, maalit 6-1. Ja pelin nähneet voinevat vahvistaa, että todelliset maalit kuvastivat paremmin peliä, vaikka niissä nyt vähän saattoi olla ilmaa. Edelleen suhtaudun aikamoisella varauksella kaikkiin maaliodottamiin, ainakin nykyisellä toteutuksella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös