HIFK:n playoffs-kevät 2024

  • 116 791
  • 1 030

IFK:n lopullinen sijoitus kaudella 2023-2024?


  • Äänestäjiä
    453

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos valmennus ei saa rosterista irti lähellekään osiensa summaa, niin kenen vastuulle se pitäisi laittaa?

Nimet selässä ovat vain nimiä selässä. Itse jakaisin vastuuta koko joukkueelle, ml. koutsit. Onko jokainen pelaaja ihan oikeasti tehnyt kaikkensa, jotta olisi viimeistään pelin alkaessa täydessä tikissä? Tarvitseeko noin rutinoitunut joukkue todellakin jotain erityisiä poppakonsteja syttyäkseen kairaamaan omalle jengille pisteitä? Vai voisiko se jopa olla pelaajille raskasta, jos on kaikenlaista ylimääräistä? Ja jos tarvitsee, mitä se voisi olla? Poikkeaako HIFK:n valmistauminen peleihin jotenkin radikaalisti muiden joukkueiden valmistautumisesta. Siellä on kokoonpanossa 18 pelaajaa + varaveskari, eli 19 erilaista ihmistä. Kenen tarpeiden ja toivomusten mukaan mennään vai vaihteleeko se? Tiedetäänkö me täällä, miten pelaajat itse kokevat asiat? Minkälainen käsitys heillä on, mistä on jäänyt kiinni?

Kovin montaa sellaista peliä ei kauden aikana ole nähty, missä HIFK olisi alusta asti ollut sukkasillaan liikenteessä. Muutaman muistan nähneeni, mutta en muista edes, että mitkä ne pelit olivat. Aika monta peliä olen nähnyt, missä joukkue on tullut peliin hyvin, hallinnut peliä, mutta se ei ole tuottanut mitään muuta kuin kaikille vitutusta ja turhautumista. Tai että, ollaan menty johtoon ja se johto on sulanut nopeassa ajassa. Ja nimenomaan yksilöiden virheiden takia. Pitääkö valmennuksen todella käydä ammattilaisille samoja perusasioita läpi uudelleen ja uudelleen? Ja entä, jos ollaan käytykin, mutta tulos on silti jäänyt vajaaksi? Mitä valmennuksen pitäisi tehdä? Vetää turpaan? Joitain tiettyjä pelaajia vai kaikkia? Pelaajilla ei ole mitään vastuuta mistään? Ovat vain linjastolla duunissa?
 

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitkä ajomatka pohjois-Pohjanmaalta takaisin kotiin. Välipalana tällä viikolla ehkä tulee hiukan seurattua säälejä. Muuten alkaa keskittyminen ens keskiviikkoon. Futista tulee katottua kyllä ja ehkäpä änäriä. Kaikille jännittävää pleijareiden odotusta. Kyllä IFK neljän joukkoon menee.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai voisiko se jopa olla pelaajille raskasta, jos on kaikenlaista ylimääräistä?
Oho. Kuvittelin esittäväni yksinkertaisen kysymyksen, sainkin kymmenen kysymystä. Esitän vain yhden vastaan. Mitä kaikenlaista ylimääräistä sellaista, jota ei olisi muilla liigapelaajilla?

Koitan yksinkertaistaa esimerkin avulla. OJ on, Peltosta paljon vähemmällä huippuvalmentajakokemuksella, saanut irti Jukureista paljon enemmän, kuin joukkueen osiensa osaamissumma. Peltonen on nyt harjoitellut tämänkin kauden todella kovalla rosterilla ja hyvä, jos Sinä olet tyytyväinen sekä peliin, osaamiseensa että seuran sijoitukseen runkosarjassa.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oho. Kuvittelin esittäväni yksinkertaisen kysymyksen, sainkin kymmenen kysymystä. Esitän vain yhden vastaan. Mitä kaikenlaista ylimääräistä sellaista, jota ei olisi muilla liigapelaajilla?
Todennäköisesti saat tähänkin kysymykseen vastaukseksi kymmenen spekulatiivistä kysymystä.
 

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Lisätään vielä ennustus: Villestä tulee vielä yksi Suomen arvostetuimpia valmentajia. Jo tämän kauden päätteeksi saatamme saada viitteitä aiheesta. Opinpolku on vaiheessa ja kaikkihan sen tietää Hifk on Suomessa se kovin haaste niin pelaajalle, kun valmennukselle. Täällä, kun onnistut on se muualla lastenleikkiä. Provosoitukaa vaan minä en.
Joo, hifkissä kun onnistuu, esim. Saipassa valmentaminen on sen jälkeen lastenleikkiä. En tiedä mihin tuo väite kovimmasta haasteesta edes perustuu, siihen että mestaruudet karttaa seuraa isoista satsauksista huolimatta?
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oho. Kuvittelin esittäväni yksinkertaisen kysymyksen, sainkin kymmenen kysymystä. Esitän vain yhden vastaan. Mitä kaikenlaista ylimääräistä sellaista, jota ei olisi muilla liigapelaajilla?

Koitan yksinkertaistaa esimerkin avulla. OJ on, Peltosta paljon vähemmällä huippuvalmentajakokemuksella, saanut irti Jukureista paljon enemmän, kuin joukkueen osiensa osaamissumma. Peltonen on nyt harjoitellut tämänkin kauden todella kovalla rosterilla ja hyvä, jos Sinä olet tyytyväinen sekä peliin, osaamiseensa että seuran sijoitukseen runkosarjassa.
Mä vähän kommentoin tähän väliin, että suurin ero Jukureiden tuloksessa näkyy paineettomassa ympäristössä. Loppukaudesta tuli jo vähän ulkopuolista painetta ja huonoa tuuriakin niin johan se näkyi. Muutama viikko tohon vielä niin olisivat olleet sääleissä. Nythän se sitten punnitaan niin Villen, kun Ollinkin opeissa , kuinka pitkälle kantaa tällä kaudella. Arvostan myös Ollia valmentajana!
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nimet selässä ovat vain nimiä selässä. Itse jakaisin vastuuta koko joukkueelle, ml. koutsit. Onko jokainen pelaaja ihan oikeasti tehnyt kaikkensa, jotta olisi viimeistään pelin alkaessa täydessä tikissä? Tarvitseeko noin rutinoitunut joukkue todellakin jotain erityisiä poppakonsteja syttyäkseen kairaamaan omalle jengille pisteitä? Vai voisiko se jopa olla pelaajille raskasta, jos on kaikenlaista ylimääräistä? Ja jos tarvitsee, mitä se voisi olla? Poikkeaako HIFK:n valmistauminen peleihin jotenkin radikaalisti muiden joukkueiden valmistautumisesta. Siellä on kokoonpanossa 18 pelaajaa + varaveskari, eli 19 erilaista ihmistä. Kenen tarpeiden ja toivomusten mukaan mennään vai vaihteleeko se? Tiedetäänkö me täällä, miten pelaajat itse kokevat asiat? Minkälainen käsitys heillä on, mistä on jäänyt kiinni?
Mulla on kaveri joka vuosia sitten kipuili avioliittonsa kanssa ja pahasti. Hänen silloinen vaimonsa petti, eikä yhden tai kahden miehen kanssa vaan useamman. Vähät välitti miehestään ja hänen tunteistaan. Ei selitellyt vaan ns. pani menee huoletta. Tuli ja meni miten huvitti, oli kotoa poissa kokonaisia viikonloppuja kertomatta syytä.
Kaveripiiri toki tiesi mitä siellä kulissien takana tapahtui. Osa oli ihan omin silmin nähnyt ja taisi olla joku sellainenkin "kaveri", joka oli itsekin osallisena tekemässä ruuhkaa suhteeseen. Kaverini tuskaili asian kanssa, mutta ei kyennyt näkemään tai myöntämään totuutta. Keksi mitä ihmeellisempiä puolustuksia vaimonsa käytökselle, työstressiä, lapsista johtuvaa masennusta jne. Paras oli kun epäili vaimon olevan jollain tavalla sairas ja käyttäytyi siksi oudosti, kun ei pysty kontrolloimaan itseään.
Hänelle kyllä yritettiin useamman kaverin toimesta kertoa, että voisiko se nyt vaan olla se todennäköisin vaihtoehto ja kuinka sitä oli todistanut useampikin silmäpari. Hän kiisti sen.

Ero tuli sitten aikanaan kuten arvata saattoi, kun nainen sai vihdoinkin itsensä kasattua ja lähdettyä toisen miehen matkaan. Noin vuosi siitä juttelin hänen kanssaan ja oli pahoillaan omasta sokeudestaan. Ei vaan ollut kyennyt ja halunnut myöntää totuutta, vaikka se siinä silmien edessä oli. Love is blind, kuten sanotaan. Oli vaan pitkittänyt omaa ja lasten kärsimystä. Sanottakoon vielä, että elää nyt hyvässä parisuhteessa onnellisena.

Tuli nyt vaan jostain mieleen tämä.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, hifkissä kun onnistuu, esim. Saipassa valmentaminen on sen jälkeen lastenleikkiä. En tiedä mihin tuo väite kovimmasta haasteesta edes perustuu, siihen että mestaruudet karttaa seuraa isoista satsauksista huolimatta?
Perustuu kaiketi siihen, että meillä ollaan kokoajan suurennuslasin alla ja odotetaan mestaruuksia jokaiselle vuodelle. Tottakai.
Siihen että pelaajisto valmentajineen niin nykyiset, kun entisetkin itse kertovat paineen olevan eritasolla, kuin muualla. Kuten Lehteräkin kertoi meille tullessaan, että Suomessa kovin haaste on ottaa mestaruus Hifk paidassa. Meillä on ollut tässä vuosien varrella erinäisiä valmentajia, pelaajia isolla pudjetila. Sellaisia, jotka onnistuvat ja ovat onnistuneet muualla, muttei meillä. Jotkut ovat sanoneet, että jos paineen kestää Helsingissä niin on valmis isompiin ympyröihin. Siksi itse uskon tämän kauden kokemuksen olevan se kauvan kadoksissa ollut palanen.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Perustuu kaiketi siihen, että meillä ollaan kokoajan suurennuslasin alla ja odotetaan mestaruuksia jokaiselle vuodelle.
Sanoisin että Tappara ja osin Kärpät ovat joukkueita joilta voi odottaa mestaruutta joka kausi ja etenkin Tappara tuntuu hyvin ne paineet kestävän.
HIFK on lähinnä kuriositeetti tässä keskustelussa, kun sen menestys on ollut niin satunnaista. Taloudellisia resursseja ei osata hyödyntää täysimittaisesti urheilullisen menestyksen ulosmittaamiseksi. En usko, että loppupelissä kovinkaan moni oikeasti uskoo mestaruuteen. Lähinnä se on sitä hukkaanheitettujen resurssien sadattelua ja ihmettelyä, kun menestys kiertää joukkuetta.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Nimet selässä ovat vain nimiä selässä. Itse jakaisin vastuuta koko joukkueelle, ml. koutsit. Onko jokainen pelaaja ihan oikeasti tehnyt kaikkensa, jotta olisi viimeistään pelin alkaessa täydessä tikissä? Tarvitseeko noin rutinoitunut joukkue todellakin jotain erityisiä poppakonsteja syttyäkseen kairaamaan omalle jengille pisteitä? Vai voisiko se jopa olla pelaajille raskasta, jos on kaikenlaista ylimääräistä? Ja jos tarvitsee, mitä se voisi olla? Poikkeaako HIFK:n valmistauminen peleihin jotenkin radikaalisti muiden joukkueiden valmistautumisesta. Siellä on kokoonpanossa 18 pelaajaa + varaveskari, eli 19 erilaista ihmistä. Kenen tarpeiden ja toivomusten mukaan mennään vai vaihteleeko se? Tiedetäänkö me täällä, miten pelaajat itse kokevat asiat? Minkälainen käsitys heillä on, mistä on jäänyt kiinni?

Kovin montaa sellaista peliä ei kauden aikana ole nähty, missä HIFK olisi alusta asti ollut sukkasillaan liikenteessä. Muutaman muistan nähneeni, mutta en muista edes, että mitkä ne pelit olivat. Aika monta peliä olen nähnyt, missä joukkue on tullut peliin hyvin, hallinnut peliä, mutta se ei ole tuottanut mitään muuta kuin kaikille vitutusta ja turhautumista. Tai että, ollaan menty johtoon ja se johto on sulanut nopeassa ajassa. Ja nimenomaan yksilöiden virheiden takia. Pitääkö valmennuksen todella käydä ammattilaisille samoja perusasioita läpi uudelleen ja uudelleen? Ja entä, jos ollaan käytykin, mutta tulos on silti jäänyt vajaaksi? Mitä valmennuksen pitäisi tehdä? Vetää turpaan? Joitain tiettyjä pelaajia vai kaikkia? Pelaajilla ei ole mitään vastuuta mistään? Ovat vain linjastolla duunissa?
Nämä lukuisat kysymyksesi olisivat ihan relevantteja, jos puhuttaisiin Peltosen kohdalla yhdestä kaudesta eli kuluvasta kaudesta, mutta nyt puhutaan kolmesta kaudesta. Kun samat ongelmat toistavat itseään kolme kautta putkeen ja urheilullinen menestys pysyy keskivertona niin eikö silloin katseiden pitäisi kääntyä vain ja ainoastaan valmennukseen?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oho. Kuvittelin esittäväni yksinkertaisen kysymyksen, sainkin kymmenen kysymystä. Esitän vain yhden vastaan. Mitä kaikenlaista ylimääräistä sellaista, jota ei olisi muilla liigapelaajilla?

Koitan yksinkertaistaa esimerkin avulla. OJ on, Peltosta paljon vähemmällä huippuvalmentajakokemuksella, saanut irti Jukureista paljon enemmän, kuin joukkueen osiensa osaamissumma. Peltonen on nyt harjoitellut tämänkin kauden todella kovalla rosterilla ja hyvä, jos Sinä olet tyytyväinen sekä peliin, osaamiseensa että seuran sijoitukseen runkosarjassa.

Olen itse asiassa käynyt tämän Jukurit vs. HIFK-esimerkin käynyt jossain toisessa ketjussa läpi tällä kaudella aika kattavasti. Ehkäpä löydät sen hakutoiminnolla?

Kuten olen kirjoittanut lukemattomia kertoja tämänkin kauden aikana, minä en ole ollut tyytyväinen kokonaisuuteen. Mutta kuten aiemmillakin kausilla, lopputulos mitataan vasta pleijareissa. Ja niiden osalta kaikki on vielä auki.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on kaveri joka vuosia sitten kipuili avioliittonsa kanssa ja pahasti. Hänen silloinen vaimonsa petti, eikä yhden tai kahden miehen kanssa vaan useamman. Vähät välitti miehestään ja hänen tunteistaan. Ei selitellyt vaan ns. pani menee huoletta. Tuli ja meni miten huvitti, oli kotoa poissa kokonaisia viikonloppuja kertomatta syytä.
Kaveripiiri toki tiesi mitä siellä kulissien takana tapahtui. Osa oli ihan omin silmin nähnyt ja taisi olla joku sellainenkin "kaveri", joka oli itsekin osallisena tekemässä ruuhkaa suhteeseen. Kaverini tuskaili asian kanssa, mutta ei kyennyt näkemään tai myöntämään totuutta. Keksi mitä ihmeellisempiä puolustuksia vaimonsa käytökselle, työstressiä, lapsista johtuvaa masennusta jne. Paras oli kun epäili vaimon olevan jollain tavalla sairas ja käyttäytyi siksi oudosti, kun ei pysty kontrolloimaan itseään.
Hänelle kyllä yritettiin useamman kaverin toimesta kertoa, että voisiko se nyt vaan olla se todennäköisin vaihtoehto ja kuinka sitä oli todistanut useampikin silmäpari. Hän kiisti sen.

Ero tuli sitten aikanaan kuten arvata saattoi, kun nainen sai vihdoinkin itsensä kasattua ja lähdettyä toisen miehen matkaan. Noin vuosi siitä juttelin hänen kanssaan ja oli pahoillaan omasta sokeudestaan. Ei vaan ollut kyennyt ja halunnut myöntää totuutta, vaikka se siinä silmien edessä oli. Love is blind, kuten sanotaan. Oli vaan pitkittänyt omaa ja lasten kärsimystä. Sanottakoon vielä, että elää nyt hyvässä parisuhteessa onnellisena.

Tuli nyt vaan jostain mieleen tämä.

Ihan todella mielenkiintoinen tarina, mutta tämä vittuilusi ei nyt silti oikein uppoa muhun. Vaikka asia ei vähimmässäkään määrin sulle kuulu, kerron silti: mun ja HIFK:n suhde voi ihan hyvin. Olen tässä suhteessa täysin vapaasta tahdostani sen tiedostan, että HIFK ei ole kovin luotettava kumppani.

Jospa vain laittaisit mut ignoreen, kun sulla näyttää kovin usein mun näkemykseni menevän tunteisiin.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanoisin että Tappara ja osin Kärpät ovat joukkueita joilta voi odottaa mestaruutta joka kausi ja etenkin Tappara tuntuu hyvin ne paineet kestävän.
HIFK on lähinnä kuriositeetti tässä keskustelussa, kun sen menestys on ollut niin satunnaista. Taloudellisia resursseja ei osata hyödyntää täysimittaisesti urheilullisen menestyksen ulosmittaamiseksi. En usko, että loppupelissä kovinkaan moni oikeasti uskoo mestaruuteen. Lähinnä se on sitä hukkaanheitettujen resurssien sadattelua ja ihmettelyä, kun menestys kiertää joukkuetta.
Kuitenkin köytännössä joka vuosi puhutaan juuri siitä miljoonamiehistön epäonnistumisesta. Toisinsanoen odotetaan tulosta ja vielä toisinsanoen asetetaan paineita eli odotuksia. Hifk kuitenkin se seura ja joukkue jolle koko Suomi mielellään nauraa tai kadehtii ihan kuinka vaan.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin
Kuitenkin köytännössä joka vuosi puhutaan juuri siitä miljoonamiehistön epäonnistumisesta. Toisinsanoen odotetaan tulosta ja vielä toisinsanoen asetetaan paineita eli odotuksia. Hifk kuitenkin se seura ja joukkue jolle koko Suomi mielellään nauraa tai kadehtii ihan kuinka vaan.
Niin puhutaan, koska näillä resursseilla pitäisi pystyä menestymään tasaisemmin. HIFK on sm-liigan Ferrari.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan todella mielenkiintoinen tarina, mutta tämä vittuilusi ei nyt silti oikein uppoa muhun. Vaikka asia ei vähimmässäkään määrin sulle kuulu, kerron silti: mun ja HIFK:n suhde voi ihan hyvin. Olen tässä suhteessa täysin vapaasta tahdostani sen tiedostan, että HIFK ei ole kovin luotettava kumppani.
Sulla meni se tarinan pointti totaalisen ohi tai välttelet asiaa. Kyse ei siis ollut kenenkään luotettavuudesta vaan päähenkilön kyvyttömyydestä nähdä ja myöntää tosiasiat, keksimällä kaikenlaisia mahdollisia ja mahdottomia irrelevantteja selityksiä
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Juuri näin.
Eikö tällöin voisi olettaa, että myös organisaation tärkeimmille urheilujohdon pesteille, kuten päävalmentaja, palkattaisi Ferrarit, eikä mitään keskiverto Alfa Romeoita?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nämä lukuisat kysymyksesi olisivat ihan relevantteja, jos puhuttaisiin Peltosen kohdalla yhdestä kaudesta eli kuluvasta kaudesta, mutta nyt puhutaan kolmesta kaudesta. Kun samat ongelmat toistavat itseään kolme kautta putkeen ja urheilullinen menestys pysyy keskivertona niin eikö silloin katseiden pitäisi kääntyä vain ja ainoastaan valmennukseen?

Mä olen nämä aiemmat kaudet käynyt myös aiemmin varsin kattavasti läpi, enkä nyt lähde siihen. Sulle ne mun aiemmin esittämät perustelut voi olla tekosyitä, mulle ne ovat asioita/tekijöitä/olosuhteita, joilla on ollut merkitystä kauden ratkaisuhetkillä. Siksi mä en niputa näitä kolmea kautta yhteen, vaan ne ovat aina omia tarinoitaan.

Valmennus ei ole tietenkään merkityksetöntä, mutta mä koen, että se valmennustyö tehdään ennen kaikkea ottelutapahtumien ulkopuolella. Meillä on asioita, joissa on todella paljon parannettavaa, mutta myös asioita, jotka ovat tosi hyvin. Hyvänä esimerkkinä vaikkapa alivoima ja puolustuspelaaminen ylipäätään. Maalin estäminen on helpompaa kuin maalin tekeminen, kuten olemme saaneet huomata. Huonoa on esim. ylivoima, mutta parilla muutoksella siitäkin saisi varmasti parempaa. Huonoa on myös terävyyden puute maalipaikoissa.

Onko Peltonen täydellinen? Ei tietenkään. Onko parannettavaa? Aivan varmasti. Pystyykö Peltonen parantamaan? Uskon niin. Pystyykö joukkue parantamaan? Aivan varmasti. Parantaako se? Toivottavasti, mutta mikään ei ole niin varmaa kuin epävarmuus siitä, mitä HIFK meille tarjoaa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kuten olen kirjoittanut lukemattomia kertoja tämänkin kauden aikana, minä en ole ollut tyytyväinen kokonaisuuteen. Mutta kuten aiemmillakin kausilla, lopputulos mitataan vasta pleijareissa. Ja niiden osalta kaikki on vielä auki.
Tämä on ihan totta. Mutta mitä jos lopputulos on tippuminen Pelicansille puolivälierissä? Onko Peltosella silloin minkäänlaisia edellytyksiä jatkaa IFKn päävalmentajana? Oletuksella tietysti, että IFKn tavoitteena on pelata mestaruudesta muutenkin kuin vaan korulauseissa. Joojoo, tiedän, että et halua mennä asioiden edelle ja haluat aina ajatella KOFFin tuopin puoliksi täynnä, mutta jos nyt teet poikkeuksen vaikka ihan harjoituksena vetoamme ajatellen?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sulla meni se tarinan pointti totaalisen ohi tai välttelet asiaa. Kyse ei siis ollut kenenkään luotettavuudesta vaan päähenkilön kyvyttömyydestä nähdä ja myöntää tosiasiat, keksimällä kaikenlaisia mahdollisia ja mahdottomia irrelevantteja selityksiä

Ei, mulla ei mennyt mikään ohi. Mä en vain ymmärrä, mikä ihmeen tarve sulla on jatkuvasti analysoida mua? Ylipäätään, millä lihaksilla sä katsot olevasi oikeutettu arvostelemaan mua tai mun motiiveja? Tai kenenkään muunkaan, jos niikseen tulee. Kuten itsekin mm. tänään kirjoitit: tämä on keskustelupalsta. Se, mikä on sulle irrelevanttia, voi olla jollekin toiselle relevanttia. Minä kun en yleisesti ottaen kirjoittele juuri sinulle.

Olen toistuvasti aikaisemminkin pyytänyt sinua keskittymään viesteihini ja jättämään nimimerkkini (tai lähinnä harhakuvitelmaasi siitä, millainen minä olen) kirjoitustesi ulkopuolelle. Tuloksetta. Ilmeisesti mä nyt sitten olen sulle jotenkin niin tärkeä hahmo, ettet mitenkään moiseen pysty. Jee! Not.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Mulla on kaveri joka vuosia sitten kipuili avioliittonsa kanssa ja pahasti. Hänen silloinen vaimonsa petti, eikä yhden tai kahden miehen kanssa vaan useamman. Vähät välitti miehestään ja hänen tunteistaan. Ei selitellyt vaan ns. pani menee huoletta. Tuli ja meni miten huvitti, oli kotoa poissa kokonaisia viikonloppuja kertomatta syytä.
Kaveripiiri toki tiesi mitä siellä kulissien takana tapahtui. Osa oli ihan omin silmin nähnyt ja taisi olla joku sellainenkin "kaveri", joka oli itsekin osallisena tekemässä ruuhkaa suhteeseen. Kaverini tuskaili asian kanssa, mutta ei kyennyt näkemään tai myöntämään totuutta. Keksi mitä ihmeellisempiä puolustuksia vaimonsa käytökselle, työstressiä, lapsista johtuvaa masennusta jne. Paras oli kun epäili vaimon olevan jollain tavalla sairas ja käyttäytyi siksi oudosti, kun ei pysty kontrolloimaan itseään.
Hänelle kyllä yritettiin useamman kaverin toimesta kertoa, että voisiko se nyt vaan olla se todennäköisin vaihtoehto ja kuinka sitä oli todistanut useampikin silmäpari. Hän kiisti sen.

Ero tuli sitten aikanaan kuten arvata saattoi, kun nainen sai vihdoinkin itsensä kasattua ja lähdettyä toisen miehen matkaan. Noin vuosi siitä juttelin hänen kanssaan ja oli pahoillaan omasta sokeudestaan. Ei vaan ollut kyennyt ja halunnut myöntää totuutta, vaikka se siinä silmien edessä oli. Love is blind, kuten sanotaan. Oli vaan pitkittänyt omaa ja lasten kärsimystä. Sanottakoon vielä, että elää nyt hyvässä parisuhteessa onnellisena.

Tuli nyt vaan jostain mieleen tämä.

Eli jätetään kaikki tämä IFK ja siirrytään kannattamaan Tapparaa? Ei näitä joukkueita niin vain vaihdeta. Kärsitään tässä ja toivotaan, että niitä hyviäkin kausia suodaan taas.

BOL-nimimerkistä sen verran, että vaikka joskus ehkä on vähän hyökkäävä niin antakaa hänen perustella ja olla asioista sitä mieltä mitä on. Outoa vänkäämistä.

Saa ja pitää olla muitakin näkemyksiä ja kun niitä vielä perustellaan, niin mikä se ongelma on? Sekö, että kaikki ei näe asioita prikulleen samalla tavalla? Ei tule koskaan toteutumaan ja parempi niin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös