HIFK:n peliesitykset kaudella 2019–2020

  • 368 165
  • 2 470

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä näin kaksi onnistunutta seinäsyöttöä tuoreemman Keräsen kanssa, täysin pelin ulkopuolisen pyörimisen ja pari nojailua vastustajan kanssa, joissa totesi itsensä hyvin köykäiseksi. Noilla näytöillä laittaisin suoraan kasvamaan vuodeksi ennen seuraavaa kokeilua.

Peli oli aidosti haastava KooKoon 60min ja 60m paineen takia, mutta Heljanko pelasi rohkeasti ja ihan järkevästi (esim. pystyi vaihtamaan siten, että paine pysyi hyök. alueella).
Kakkosylivoiman toimimattomuus nyt johtui ihan eri miesten koomailuista kuin Heljangon.

Mielestäni ansaitsee uuden mahiksen etenkin jos loukkaantumissuma jatkuu.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko Heljanko kuitenkaan se ihan oikea pala vielä tuohon palapelin? 5vs5-pelissä ei oikein istu nelosen laituriksi, ja ylivoimalle vielä vähän köykäinen kaveri.

Terry Andin tyyppistä pörrääjää neloseen paikkaamaan.
 

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä voitto IFK:lta vajavaisella miehistöllä. Lyytinen oli jotenkin umpisurkea tänään(kin) ja Heljanko antoi ainakin minulle näyttönsä... Ei jatkoon. En tiedä, mutta aika heppoiselta näyttää IFK:n Junioritehtaan tuotanto tällä hetkellä Lundelin takana. Kaikennäköistä pörrääjää löytyy kyllä tuleville vuosille.
Michael Knight väläytteli pari kertaa ja tod.näk rupeaa verkko heilumaan jo koeajalla.
Kookoo on kyllä yllättävän laadukas jengi tuolla budjetilla ja jos ei meillä olisi Turusen pyssyä niin voitto olisi lipsahtanut ”yllättäen” vieraille.
Tärkeitä pisteitä, tärkeitä pisteitä!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä, mutta aika heppoiselta näyttää IFK:n Junioritehtaan tuotanto tällä hetkellä Lundelin takana. Kaikennäköistä pörrääjää löytyy kyllä tuleville vuosille.
Brad Lambert, Wiljami Myllylä, Niklas Nordgren jne.
Kyllä mä väitän, että näillä kavereilla on ainakin potentiaalia olla muutakin kuin "kaikennäköistä pörrääjää".
Ja en lähtisi Heljankoa kauheasti polkemaan uran ensimmäisen liigapelin jälkeen, vaikka toki välillä aika kevyttä olikin meno.
Eipä se uran eka pinnakaan kaukana ollut.

Nythän IFK:n junnuouoli näyttää jopa hyvältä suhteessa mitä se pitkään oli. Silloin niitä pörrääjiä juuri tulikin.
Toki monessa seurassa homma edelleen paremmalla tolalla sitä ei voi kiistää.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Eilen tuli ns. "hyvät" pisteet hyvältä joukkeelta. Kookoo pelaa erittäin laadukasta jääkiekkoa. Saa nähdä mihin se lopulta riittää, mutta yleensä tässä vaiheessa kautta ollaa hävitty nämä ottelut "flow" tilassa olevia jengejä vastaan.

IFK on nyt voittanut 7 ottelusta 6, kaventanut pisteroa kärkeen 15 pisteeseen ja IFK:lla on yksi ottelua vähemmän pelattuna. 3 paikalle matkaa 2 pistettä.

Itse ottelusta muutama nosto:
  • M.Keränen pelasi yllättävän hyvän pelin. Oli valmis kamppailemaan ja hienoja oivalluksia. Tämä M.Keränen kyllä vahvistaa joukketta
  • Tallberg pelasi hyvän ottelun. Tästä Telia tekikin hyvät nostot videoiden muodossa lähetyksessä.
  • Teemu Turunen ja Otto Paajanen.
  • Tulisi isot lampaanperseet Åstenille ja J.Keräselle ilman avausmaalia ja Åstenin lopun jäähyn kalastusta. Typerät jäähyt molemmilta ottelun loppupuolella.

@Frankie En kysynyt mitä on IFK propaganda vaan kysyin mitä on se prpopaganda mitä minä täällä jaan? Ei ole tullut vastaan, että kovin montaa fanien ylistysanalyysia olisi täällä jaettu? Meinaatko, että tuossa tilanteessa tämä henkilö X alkaisi antamaan runtua kapteenilla 7000 katsojan edessä? Monille IFK merkitsee tiettyjä arvoja. Jos hinta vastaa peliesityksiä, niin kyllä minun IFK:hon Petrell mahtuu. Ilman kapteenin vastuita.

Muutama nosto Pikkaraisen kommenteista eilisestä lehdistötilaisuudesta:

- Kun kysyttiin paljon poissaolot vaikuttaa, niin vastasi, nuorempien pelaajien helppo tulla sisään voittavaan joukkueeseen. Tästä voi tehdä johtopäätöksiä ettei Pikkarainen välttämättä seiso nuorien tiellä vaan enemmänkin haluaa antaa pehmeän laskun joukkueeseen. Tämä nyt vain oma mutu.
- Myös kysyttiin nykyisestä trendistä ja ihmetteli miten tulos tulee nyt mukana vaikka pelataan "heikommin" kuin alkukaudesta. Samaa ihmetteli Turunen ottelujälkeisessä haastattelussa.

Vielä eräs taulukko tähän:





Tässä minun propagandainen anti palstalle..
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihanko oikeasti jengi täällä dumaa Heljankoa sen ENSIMMÄISEN liigapelin perusteella?

Valoja päälle nyt.

Samaa mietin, mutta eikö ne olleet yksittäistapauksia. Enemmänhän tuo kiekollisena yhdessä pelissä sai aikaa kuin kapteenimme. Muutamia hyviä syöttöjä, eikä se rebound-maalikaan nyt niin kaukana ollut.

Eilisen pelin perusteella jos alkaisin hyökkääjiä ulostamaan kokoonpanosta, niin ensimmäisenä ulos Hämäläinen, sitten Petrell ja kolmantena Åsten lopun typerän jäähyn takia ja sitten vasta Heljanko.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Peli oli aidosti haastava KooKoon 60min ja 60m paineen takia, mutta Heljanko pelasi rohkeasti ja ihan järkevästi (esim. pystyi vaihtamaan siten, että paine pysyi hyök. alueella).
Kakkosylivoiman toimimattomuus nyt johtui ihan eri miesten koomailuista kuin Heljangon.

Mielestäni ansaitsee uuden mahiksen etenkin jos loukkaantumissuma jatkuu.

Pelasi ekan vaihtonsa ylipitkäksi ja sekotti sillä seuraavan vaihdon.
Pelasi ykkösylivoimaa nelosen ja sekakentässä hyvien pelaajien kanssa.

Mutta Pikkaraiselle nostan hattua. Nyt ei voi kukaan sanoa, ettei saanut riittävästi peliaikaa, eikä mahdollisuutta näyttää osaamistaan. En muista toista junnua Pöystin jälkeen, jota olisi peluutettu noin paljon ja monipuolisesti ekassa pelissään.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Samaa mietin, mutta eikö ne olleet yksittäistapauksia. Enemmänhän tuo kiekollisena yhdessä pelissä sai aikaa kuin kapteenimme. Muutamia hyviä syöttöjä, eikä se rebound-maalikaan nyt niin kaukana ollut.

Eilisen pelin perusteella jos alkaisin hyökkääjiä ulostamaan kokoonpanosta, niin ensimmäisenä ulos Hämäläinen, sitten Petrell ja kolmantena Åsten lopun typerän jäähyn takia ja sitten vasta Heljanko.

Ja eka peli. On täällä aika moni stara pelannut paskemman ekan pelin.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Samaa mietin, mutta eikö ne olleet yksittäistapauksia. Enemmänhän tuo kiekollisena yhdessä pelissä sai aikaa kuin kapteenimme. Muutamia hyviä syöttöjä, eikä se rebound-maalikaan nyt niin kaukana ollut.
Kolmannessa erässä Heljanko olisi saanut syöttöpisteen, jos Michael Keränen olisi pitänyt lavan jäässä ja lapioinut kiekon tyhjiin.
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Omaan silmään Heljanko pelasi ihan hyvin. Joo ei se mikään supersisääntulo ollut josta näkee heti, että varma tulevaisuuden huippupelaaja kyseessä, mutta silti siellä oli mielestäni hyviä juttuja havaittavissa ja hienoa, että peliaikaa tuli ihan ylivoimassakin vaikka puolestaan tasakentällisin joutui painimaan Åstenin ja Hämäläisen kanssa. Hämäläinen ja Petrell tuolta paljon enemmän negatiivisesti silmään pistivät.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On myös hyvä muistaa, että Heljanko pelasi eilen itselleen vähemmän tutulla pelipaikalla, eli laitahyökkääjänä. Se yhdistettynä siihen, että oli tosiaankin pojan ensimmäinen Liiga-peli, niin sanoisin että tuo hänen esitys oli varsin ok tasoa. Ja hienoa nähdä, että uskallettiin antaa luottoa myös ylivoimallakin.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heljanko painoi eilen sata lasissa. Se riittää ensimmäisen liigapelin osalta minulle, pitäisi riittää muillekin.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mulle riitti hyvään ensivaikutelmaan se, että näytti pelirohkeutta ja omia vahvuuksiaan eikä ollut piittaamaton viisikkopelin vaatimuksista siellä ei-vahvuus-alueillakaan. Virheitä saa tehdä, tekee niitä muutkin. Kohtuullisella annostelulla nyt lisää liigapelejä, niin on ensi kaudella taas valmiimpi kohti liigauraa. Mä en odota jokaisesta junnusta ratkaisuroolin pelaajaa, mutta iloitsen jokaisesta, joka osoittautuu jonkun vuoden sisällä asialliseksi liigapelaajaksi nimenomaan punapaidassa. Muistetaan myös, että joka kaudella joku pelaaja puhkeaa vasta prime time -iässä kukkaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@Frankie En kysynyt mitä on IFK propaganda vaan kysyin mitä on se prpopaganda mitä minä täällä jaan? Ei ole tullut vastaan, että kovin montaa fanien ylistysanalyysia olisi täällä jaettu? Meinaatko, että tuossa tilanteessa tämä henkilö X alkaisi antamaan runtua kapteenilla 7000 katsojan edessä? Monille IFK merkitsee tiettyjä arvoja. Jos hinta vastaa peliesityksiä, niin kyllä minun IFK:hon Petrell mahtuu. Ilman kapteenin vastuita.
Vaikkapa nyt viimeisenä esimerkkinä nuo IFKn kotisivujen uutiset, joita referoit virallisena totuutena vaikka niissä lähdekritiikki ja uutisarvo samalla tasolla tämän eilisen Petrellin-fanipojan kanssa. Ollaan sinun kanssasi tätä samaa argumentointia käyty aiemmin monta kertaa, ja edelleen jos haluat uskoa todeksi ja ymmärtää oman agendasi mukaan kaiken mitä IFKn sivuilla, Iltapuluissa ja näissä edistyneissä tilastoissa lukee niin se on täysin oikeutettua vaikka totuus saattaa olla joskus aivan toisenlainen. Siinä on vissi ero, että kirjoitat jotain sanottavan jossain verrattuna siihen, että julistat niitä totuuksina. Mitä tulee tuohon kommenttiisi, että tämä henkilö X olisi antanut ansaittua runtua Petrellille niin ei varmasti, ja noihinkin valitaan "IFK iso punainen perhe henkisiä henkilöitä", jotka ovat otteista ja näyttöistä huolimatta valmiita ylistämään kaikkea. Muistan elävästi viime kaudelta tämän Telian "fanisohva" kokeilun, jossa fanit istuivat katsomassa peliä jossain leffateatterissa (?), ja antoivat sitten Liiga-Liveen kommenttia pelistä. IFK taisi pelata Tapparaa (?) vastaan, ja turpaan oli tulossa kunnolla jälleen kerran niin silti tämä kaveri väitti IFKn hallinneen peliä ja Tapparan johtaneen vääryydellä 3-0. Samassa haastattelussa olleen Tappara-fanin ilme oli osastoa priceless. Nämä molemmat fanit ovat mielestäni erittäin hyviä esimerkkejä siitä matalasta vaatimustasosta, josta Sihvonen (itselleen poikkeuksellisen hyvässä artikkelissa) mainitsi tuossa taannoin. Sitä en epäile hetkeäkään, että minä, sinä ja muut IFK fanit ja itse seurakin haluaisi todellista menestystä joka kausi (eli mestaruuksia), mutta siitä en ole ollenkaan varmaa, että ymmärtävätkö fanit ja IFKn koko urheilupuolenjohto, että se vaatii tämän adoptiokulttuurin loppumista, eli IFK taustan preferoimista ennen osaamista.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ja Heljangosta vielä, että voimaahan tuo tulee tarvitsemaan, mutta jos saisi vaikka sen 10 peliä tällä kaudella alle ja niistä mukaan sen ”’mä pärjään täällä näiden ukkojen kanssa” -fiiliksen, niin jo ensi kesän jälkeen meillä voisi olla kiinnostava syvyyspelaaja keskikaistalle. Sitten nähtäisiin kunnolla mihin asti taidot riittää? Parin kauden päästä olisi ehkä uusi ”Jääskä”.

Tämän kaiken Pikkarainen/Kalto ehkä tiedostaa ja siksi kundille annettiinkin vähän YV-vastuutakin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heljangosta näki kilometrin päähän, että häntä jännitti. Mutta entäs sitten? Muakin olisi jännittänyt, niin kuin jännitti joka toinen mutasarjan peli, kun itse aikoinaan harjoitin ruumiinkulttuuria. Että ihan hyvä startti oli ja eilisestä on hyvä jatkaa.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Heljangosta näki kilometrin päähän, että häntä jännitti. Mutta entäs sitten? Muakin olisi jännittänyt, niin kuin jännitti joka toinen mutasarjan peli, kun itse aikoinaan harjoitin ruumiinkulttuuria. Että ihan hyvä startti oli ja eilisestä on hyvä jatkaa.
Sama pistii silmään että jännitti kaveria. Ihan ok avaus kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@Frankie Ihan vaan mielenkiinnosta, mitä kotisivujen uutisia olen referoinut? Kyllä pääsääntöisesti omat tietolähteet on ihan muualla kuin IFK:n kotisivulla.

Sinulla ja monella muulla on negatiivinen kärki asioiden katselemiseen, joka on ihan fine. Itse taas yritän nähdä objektiivisemmin kuin pelkkä vitutus keihäänkärkenä koska se sumentaa ajattelua, ainakin omalla kohdalla.

No Sihvonen suurena mestarina onkin sen kaiken totuuden äänitorvi? Kannattaa muistaa, että kaveri on journalisti, ei aktiivinen tekijä jääkiekko maailmassa. Nekin jutut kannattaa ottaa vahvalla suodattimella vaikka joskus saattaa hyviä nostoja tulla yksittäisen jutun sisällä.
 

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brad Lambert, Wiljami Myllylä, Niklas Nordgren jne.
Kyllä mä väitän, että näillä kavereilla on ainakin potentiaalia olla muutakin kuin "kaikennäköistä pörrääjää".
Ja en lähtisi Heljankoa kauheasti polkemaan uran ensimmäisen liigapelin jälkeen, vaikka toki välillä aika kevyttä olikin meno.
Eipä se uran eka pinnakaan kaukana ollut.

Nythän IFK:n junnuouoli näyttää jopa hyvältä suhteessa mitä se pitkään oli. Silloin niitä pörrääjiä juuri tulikin.
Toki monessa seurassa homma edelleen paremmalla tolalla sitä ei voi kiistää.
No täytyy myöntää että parempaan suuntaan ollaan menossa junnujen suhteen jos katsoo kauemmas taaksepäin. Itse katson tilannetta vähän toisesta näkökulmasta.

IFK on ainoa pääkaupunkiseudun joukkueista joka pelaa Liigassa.

Jokereiden KHL edustusjoukkueeseen tuskin kukaan junnuista pääsee ”kokeilemaan” helpolla.

Blues ei ole olemassa ja Kiekkoespoo tm. pelaa jossain alasarjoissa...

Vantaasta en tiedä.

Meidän päävastustajat ovat resurssimielessä Tappara, Kärpät ja teoriassa TPS.

Pääkaupunkiseudulla on pakko olla eniten kiekonharrastajia muuhun Suomeen verrattuna.

No, jos nyt sitten ajatellaan että haluttaisiin optimoida pääkaupunkiseudun parhaiden pelaajien pääsy huipulle ja isoihin otsikoihin, niin voisiko olla, että IFK lla on aikamoinen käyttämätön potentiaali käsissään. Oikeilla yhteistyöratkaisuilla ja investoinnilla olosuhteisiin ja valmennukseen voitaisiin karsia parhaat mahdolliset pelaajat B/A junioreihin ainakin Helsingistä, Espoosta ja Vantaalta, miksei kauempaakin.
Mestiksen käyttö voisi olla myös aktiivisempaa sekä junnu-että liigapuolella, kun halutaan tehdä kasvatustyötä ja karsia ne jyvät akanoista.

Anysways,
Kaikki kunnia IFK:n nykyisille junnuille ja uskon että Heljanko & Co breikkaavat tulevina vuosina jossain joukkueessa. Kaikki kunnia myös pitkän tähtäimen suunnitelmille ja kokemuksien tarjoamisesta nuorille... Kyse on mielestäni kuitenkin myös siitä, että miten liigalle käy ylipäätänsä kilpailussa ja miten IFK kilpailee katsojista, tai miten kunnianhimoisia halli-ja CHL-hankkeita tuetaan parhaalla tavalla. Kyse on siitä, miten optimoidaan parhaan mahdollisen joukkuuen/pelaajan saaminen IFK:n liigajoukkueeseen jokaisessa liigapelissä.

Ymmärrän hyvin toisenlaiset näkemykset mutta näitä nyt on moneen lähtöön ja tietäjät tietää.
Itseäni kiinnostaa eniten IFK:n pärjääminen liigassa tänä vuonna, oikeastaan jääkiekon suhteen ei juuri muu niinkään. Siksi minusta on tärkeintä tehdä kaikki mahdollinen sen eteen, että IFK:lla on parhaimmat mahdolliset pelaajat kentällä jokaisessa liigapelissä jotta se voitto voidaan kairata ja lipun hinnalle paras mahdollinen vastine.

Viikonloppuna Kärpät vastassa ja kyllä heilläkin on junnuja pelissä. Jokainen voi käydä laskemassa kuinka on tehotilastojen laita tulokkailla versus IFK:n vastaavat ja pohtia mistä ero johtuu.

.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@Frankie Ihan vaan mielenkiinnosta, mitä kotisivujen uutisia olen referoinut? Kyllä pääsääntöisesti omat tietolähteet on ihan muualla kuin IFK:n kotisivulla.
No vaikka viimeisimpänä Ari Halttusen haastattelu IFKn sivuilta, josta sait tulkittua, että hänen roolinsa on merkittävämpi kuin arvostelemani Joonas Tanskan?

Mitä tulee tuohon negaativinen kärki edellä lähestymistapaan niin itse kutsuisin sitä realismiksi. Mestaruudet ovat kiertäneet tätä seuraa kuin ruttoa vaikka kaikki resurssit löytyvät olla samalla tasolla Kärppien ja Tapparan kanssa. Jälleen kerran olemme näitä kahta em. Liigan kärkiorganisaatiota helvetisti jäljessä sarjataulukossa, ja se on mielestäni pahaa alisuorittamista seuralta, jonka UTJ julistaa halua nousta Eurooppalaiseksi huippuseuraksi. Salmelaista arvostelin kovasti viime kaudella, mutta joukkueenrakentamisen suhteen hän näyttää ottaneen opikseen täksi kaudeksi vaikka sentteriosaston jatkuva aliarvioiminen minua hiukan häiritsee, hyvä niin. Sen sijaan muu organisaatio on edelleen täynnä Petrellin ja Joonas Tanskan kaltaisia seuran miehiä, joiden nykyiset ja entiset näytöt eivät tue tätä Salmelaisen julistamaa tavoitetta.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@Frankie Miten se on propagandaa jos kysyn miten Halttunen menee sinun tutkan alapuolella vaikka ihan samanlailla on vakiokalustoa. Ja jutussa selvennettiin ettei Halttusen rooli ole pelkästään pelaajien perseen pyyhkiminen vain ottaa osaa aktiivisesti roolia pelin aikana kuten myös Tanska? Se oli ihan omasta mielestä ihan asiallinen juttu ei itsellä ollut tietoa mitä Halttunen joukkueessa oikeasti touhuaa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@Frankie Miten se on propagandaa jos kysyn miten Halttunen menee sinun tutkan alapuolella vaikka ihan samanlailla on vakiokalustoa. Ja jutussa selvennettiin ettei Halttusen rooli ole pelkästään pelaajien perseen pyyhkiminen vain ottaa osaa aktiivisesti roolia pelin aikana kuten myös Tanska? Se oli ihan omasta mielestä ihan asiallinen juttu ei itsellä ollut tietoa mitä Halttunen joukkueessa oikeasti touhuaa.
Luin myös pyynnöstäsi jutun aikoinaan, ja itse tulkitsin sen aivan eri tavalla kuin sinä. Siinä missä Joonas Tanska on kakkosvalmentaja, jolla ideaalitilanteessa pitäisi olla paljonkin annettavaa IFKn pelitapaan (vrt. Manner aikoinaan Kärpissä) niin Halttusella on varmasti tärkeä rooli, mutta hän ei varmasti ole laatimassa IFKn pelitapaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös