HIFK:n peliesitykset kaudella 2019–2020

  • 370 883
  • 2 470

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Motin pelasi hyvin,
Tosin, veti ottelun loppuhetkillä sitten kaksi Motinmaisen paskaa suoritusta peräkkäin. Ensin hätäinen pitkä tilanteessa, jossa Varakas (?) huutaa levitystä toiselle puolelle ja siitä seuranneen aloituksen jälkeen umpisurkea purkuyritys paineettomassa tilassa, eikä saanut rystynostoa pois omalta alueelta.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Motinilla oli tänään hyviä hetkiä ja huonoja, perus Motin päivä.

Mutta Varakas oli tänään johtaja. Eikö niitä natsoja saada pikkuhiljaa Viton rintaan.

TPS taisi ajaa miinaan kun pelisuunnitelma ilmeisesti oli ratkaista peli ensimmäisen 10 minuutin aikana. Energia varastot ehtyi painepeliin ja kolmannessa erässä jo näkyi niin räikeitä virheitä, että ne maalit oli pakko tulla.

IFK taas pelasi ehjän 60 minuuttisen ja oli selkeästi pelillisesti parempi. IFK:n oli pakko rytmittää peliä Tepsukan karvauksen alta eikä sekään ollut huono juttu. Jokainen näki, että paikat oli ainakin 5 maaliin, osassa tilanteissa oli jo ihan helvetin huonoa tuuria. Tirronen sai tehdä lumienkeleitä urakalla.

Tässä ne Ixg, ne kyllä tukee pelinkuvaa tässä ottelussa.

@Liigaplot: HIFK - TPS
Se olis täysi kierros




Nyt on myös maalin edestä huomattava määrä laukauksia.
 

RedNumber9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä ollut helppoa tänäänkään, mutta tärkeät kolme pinnaa sieltä tuli. Ja molemmat maalit oli kyllä hienoja!

Omaan silmään myös peli oli selkeästi parempaa kuin Pelsu ja KooKoo-peleissä. Useita ykkös-sektorin maalipaikkoja siellä oli ja Tirronen sai tosiaan esittää niitä kuuluisia kevätjuhlaliikkeitä. Tunnetta oli myös hyvin mukana ja peli oli viihdyttävä vaikka toki ensimmäisen ja toisen erän aikana se tuska alkoi taas tuntua kun mistään ei saatu sisään.

Tuohimaa on parantunut koko ajan ja otti tänään pari todella isoa torjuntaa. Ja tällä kertaa taisi olla prosentitkin kunnossa.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Onko sun agendana nyt siis vain mollata meitä muita ja haastaa riitaa? Saatko sä siitä jotain mielihyvää?

Sun ratkaisu tilanteeseen on siis että kengitään valmennus? Ootko miettinyt asiaa pidemmälle vai onko ratkaisu jo tuossa? Tai en tiedä haluatko edes kenkiä, ehkä sormella osoittelu riittää. Sittenkö on kaikki taas hyvin?
Vai voisiko valmennus ottaa pään pois perseestä ja tehdä niillä tyhillä viikoilla kun ole pelejä töitä, että kurssi kääntyisi, eikä hakata päätä seinään?
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Elintärkeät pisteet, huh huh. Rutkasti on pelissä vielä parannettavaa, se on selvä, mutta ainakin tänään oli tunnetta ja taistelua enemmän kuin koko alkukaudella tähän saakka. Ja vaikka (avo)paikkoja tuhlattiin taas melkoinen määrä niin ainakin tehtiin 2 todella hienoa byyriä tänään ja se riitti voittoon. Tuohimaan kauden paras myös tänään, hyvää tekemistä. Tallberg-Keränen kaksikko voisi tehdä tilaa vaikka Myllylä-Andille torstaina, vaisua on anti. Ja vaikka 0-1 maali oli kyllä Kapteenilta taas sellainen esitys että oksat pois niin onneksi tekeminen ei ollut ihan yhtä katastrofaalista koko iltaa. Ei tainnut edes hymyillä kuin vasta lopussa :)

Hallissa jopa Telian välityksellä hieno tunnelma tänään, oispa päässyt paikalle. Viihdeorkesteri soitteli ja hyvin tuntui olevan ääntä yleisössä.

Jospa tämä tästä. Hiukan ainakin helpottaa. Torstaina iso peli taas.

p.s. TPS on kyllä surullisen kehno porukka juuri nyt, aikamoista.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Vai voisiko valmennus ottaa pään pois perseestä ja tehdä niillä tyhillä viikoilla kun ole pelejä töitä, että kurssi kääntyisi, eikä hakata päätä seinään?

Kuulostaa villiltä. Hakkaako ne siis päätä sinne perseen sisäseinämään vai toimiiko pakarat ikään kuin pehmikkeenä siinä pään ja Nordiksen seinän välissä?
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ja sinne maalin eteen oli huomattavan paljon halukkaita menijöitä aiempiin matseihin verrattuna. Hyvä niin.

Ja siitä huolimatta peli ei kärsinyt (ainakaan mun mielestä) kuten Kouvalassa viimeksi, kun yritettiin mennä maalille. Tästä voisi päätellä, että tauoilla on tehnyt valmennuskin töitä (@Sp#16 ). Myös työnteko oli tänään hyvällä tasolla. Mm. Dyk nousi mun mielestä esille, teki kovasti duunia ja tappeli irtokiekoista, kuten muutkin.

Mä olen jotenkin yllättynyt siitä, miten hyvällä tasolla Jääskä ja Lundell pelaa, vauhtia ja tsemppiä on ja ratkaisut kiekon kanssa on rauhallisia ja hyviä. Toivottavasti nyt vaan Myllylä, Heljanko ja kumppanit pystyy ottamaan samanlaisia steppejä.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Kuulostaa villiltä. Hakkaako ne siis päätä sinne perseen sisäseinämään vai toimiiko pakarat ikään kuin pehmikkeenä siinä pään ja Nordiksen seinän välissä?
Söpöä takertumista! Humalalla oli vahva osuus viestiini eilen, joten sä voitit ja osasit tehdä hienon virtuaalisen demonstraation. Tosin tilannetta se ei muuta, että valmennuksella edelleen paketti helvetin hukassa, yksi voitto Jumbosta ei asiaa muuta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tosin tilannetta se ei muuta, että valmennuksella edelleen paketti helvetin hukassa, yksi voitto Jumbosta ei asiaa muuta.

Kaipaisin perusteluja tähän väitteeseen, on nimittäin sen verran kova väite. Ilmeisesti sinulla on faktaa asiasta? Mahdollisesti kopissa tietolähde? Lähipiirissäsi meedio?
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Kaipaisin perusteluja tähän väitteeseen, on nimittäin sen verran kova väite. Ilmeisesti sinulla on faktaa asiasta? Mahdollisesti kopissa tietolähde? Lähipiirissäsi meedio?
No jos suoraan katsot sarjataulukkoa, varmaan jo hyvin näet tilanteen. IFK löytyy sijalta 11. Mikä on muuttunut? Meedio en ole, mutta olettaen kun viestiäni lainasit, sinulta löytyy vahvaa uskoa/tietoa, että maalintekoon on löytynyt uusia ratkaisuja, eilen tehtiin kaksi maalia ja helvetin tuskallista oli edelleen.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Halusin antaa vielä erikseen kehut Åstenille. Jälleen kerran hienolla asenteella joukkueen eteen uhrautumista joka puolella kenttää. Mun mielestä hän on todella tärkeä jätkä meidän jengille siinä ns. näkymättömässä työssä ja väitän että ainakin pukukopin sisällä häntä arvostetaan isosti. Myös kiekollisena hän on paljon mainettaan parempi. Aika harvoin on kiekko menetetty vastustajalle hänen lavastaan.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Halusin antaa vielä erikseen kehut Åstenille. Jälleen kerran hienolla asenteella joukkueen eteen uhrautumista joka puolella kenttää. Mun mielestä hän on todella tärkeä jätkä meidän jengille siinä ns. näkymättömässä työssä ja väitän että ainakin pukukopin sisällä häntä arvostetaan isosti. Myös kiekollisena hän on paljon mainettaan parempi. Aika harvoin on kiekko menetetty vastustajalle hänen lavastaan.

Vahva sama! Eilen Åsten nostettiin ylempiin kenttiin hetkeksi ja ei vaikuttanut negatiivisesti muiden peliin vaan teki hyvin tilaa. Harmi että maali jäi puuttumaan mutta ei sekään kaukana ollut. Jos nelosessa korvaisi Lennun Tallbergillä, Kukalla tai Heljangolla niin mitähän kävisi Åstenin pelille..?

Pakko nostaa myös Varakas esille. Otti lopussa todella ison blokin.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Halusin antaa vielä erikseen kehut Åstenille. Jälleen kerran hienolla asenteella joukkueen eteen uhrautumista joka puolella kenttää. Mun mielestä hän on todella tärkeä jätkä meidän jengille siinä ns. näkymättömässä työssä ja väitän että ainakin pukukopin sisällä häntä arvostetaan isosti. Myös kiekollisena hän on paljon mainettaan parempi. Aika harvoin on kiekko menetetty vastustajalle hänen lavastaan.

Samaan kiinnittänyt huomiota ja sen verran nähnyt Åstenin pelaamista vuosien aikana, että kehtaisin väittää hänen luistelun ottaneen kesän aikana yhden stepin eteenpäin. Tuo jalan muuttuminen kevyemmäksi heijastuu kaikkeen Åstenin tekemiseen, mitä on hienoa katsoa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No jos suoraan katsot sarjataulukkoa, varmaan jo hyvin näet tilanteen. IFK löytyy sijalta 11. Mikä on muuttunut? Meedio en ole, mutta olettaen kun viestiäni lainasit, sinulta löytyy vahvaa uskoa/tietoa, että maalintekoon on löytynyt uusia ratkaisuja, eilen tehtiin kaksi maalia ja helvetin tuskallista oli edelleen.

Olen katsonut sarjataulukkoa ja voin myös omin silmin todeta, että HIFK:n pelattua 10 ottelua, by the way 1-2 ottelua muita jengejä vähemmän, joukkue on totta tosiaan sijalla 11. Ei tyydytä. Mutta en silti ole huolissani. Vielä. Sarjataulukkoa intensiivisesti tuijotettuani havaitsin, että mikäli joukkue pystyy napsimaan jatkossa nykyistä enemmän voittoja, sarjasijoitus vääjäämättä nousee. Kovin on tasaista, tosin kahden kärki on omassa kastissaan ja ihmeitä pitää tapahtua, jos muut meinaavat heidät saada kammettua sarjataulukossa alaspäin.

Totta kai ottaisin kiljuen vastaan HIFK:n ylivoimaisen runkosarjamenestyksen, mutta en mä pelihousujani revi, vaikka näin ei tapahtuisikaan. Enemmän mua kiinnostaa se, miten joukkueen peli kehittyy ja miten pelataan keväällä. Mutta on täysin selvää, että voittaa pitää nykyistä enemmän. Maalinteko on tökkinyt eniten. Miten se on valmennuksen syytä? Millä tavalla valmennus on pihalla?

Itse näin eilisen voiton tärkeämpänä kuin vain kolmena pisteenä. Joukkue sai onnistumisia henkisesti vaikeassa paikassa ja peli oli hallussa alkua lukuunottamatta. Sen pistän sekä jännityksen että pitkän pelitauon piikkiin. TPS sai ainoan maalinsa (jälleen kerran) yksittäisen pelaajan amatöörimäisestä mokasta. Uskon onnistumisten ruokkivan itseluottamusta ja sen kasvaessa maalinteko paranee. Muita suuria ongelmiahan pelissä ei ole paria poikkeusta lukuunottamatta ole ollutkaan. Kärpät on kova vastus seuraavaksi, mutta ei sitäkään peliä vielä ole hävitty.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Åsten ja Nykopp on omissa papereissa ne kaksi raatajaa, joille kuuluu tällä hetkellä paikka kokoonpanossa.

Tallberg, Lennu ja Keränen on kaikki palkkaansa ja rooliinsa suhteutettuna alisuorittajia, joiden tilalla pitäisi välillä peluuttaa junnuja ja/tai hankkia uutta verta tilalle.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaipaisin perusteluja tähän väitteeseen, on nimittäin sen verran kova väite. Ilmeisesti sinulla on faktaa asiasta? Mahdollisesti kopissa tietolähde? Lähipiirissäsi meedio?
And vice versa, koska vastauksesi voi tulkita "tiedoksi" siitä, että näin ei -kuten lainaamasi kirjoittaja esittää- asiat olisi.

Joten tällekin mielipiteelle lienee varaa, ja kyllä, erinomaisen mukavasta voitostakin huolimatta en itsekään antaisi valmennukselle vielä tässä kohtaa kovinkaan korkeaa arvosanaa. tosin varauksella täytyy antaa pieni bonus hemmetin hyvin organisoidusta alivoimapelistä.

Voitto sekaisin olevasta tepsukka joukosta ei tee...sanotaanko nyt sitten kevättä, mutta on ehdottomasti henkisesti tärkeä pelaajille. Näen kuitnekin että vähintäänkin merkittävä osa syystä tehottomuuteen menee valmennuksen piikkiin, mutta en toki sitä voi erityisemmin todistaa kuin silmin nähtävästi. eiliselläkään pelillä ei kuuhun mennä, mutta edellene korostan sen olleen pelaajille erityisen tärkeä henkinen voitto, ja sen arvoa voidaan saada ulosmitata jatkossa. Toki ellei valmennus ala saamaan enemmän tolkkua touhuun, syntynee tilanne että pelaajat voittavat valmennuksesta huolimatta, ja alkavat siten irtautumaan valmennuksen ajatuksista, joka taas harvemmin on pitkäsäs juoksussa kovinkaan kestävää toimintaa. Vaan emme ehkä sentää ole siellä asti kuitenkaan ja merkkejä paremmasta saattoi -ainakin positiivisesti tarkstellen- eilisen pelin pohjalta voisi löytää.

Se ei kuitenkaan poista sitä vaihtoehtoa, etteikö lainaamasi kirjoittaja voisi hyvinkin olla oikeassa joukkueen tilasta suhteessa valmennukseen.
 
Viimeksi muokattu:

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
@tommy36 ei se kevättä tee mutta mun mielestä tollanen jumbosijataistelu on aina kova juttu jos voittaa. Kuten Varakas totesi, "kunnon karvaperse lätkää" ja aika lähellä playoff vääntöä. TPS tuli kovalla intensiteetillä ja kaikilta vaadittiin keskittymistä ja taistelua. Sanoisin että tämän syksyn kovin vääntö ja oli tärkeää voittaa se jatkoa ajatellen. Työ tuotti tulosta.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaipaisin perusteluja tähän väitteeseen, on nimittäin sen verran kova väite. Ilmeisesti sinulla on faktaa asiasta? Mahdollisesti kopissa tietolähde? Lähipiirissäsi meedio?
Käykö lähteeksi omat silmät jota tukee vielä sarjasijoitus? Voisit ehkä itsekin nähdä saman, jos katsoisit niitä pelejä ilman punaisia pullonpohjalaseja. On kyllä käsittämätön tarve yrittää tukahduttaa kaikki kritiikki täällä, ihan kuin olisi jotain henkilökohtaista taustalla. Muistutat sitä entistä Irakin tiedotusministeriä.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
@BOL IFK ei ole muuttanut pelitapaansa millään muotoa, vaikka kaikki tilastot sanoo, että kohta hanat aukeaa. No kun vittu ei aukea. Jossain on syy? Eikö täällä huudeltu (minä myös) että hyökkäys on liigan kärkeä, miten kärpät ja tappara onnistuu maalinteossa, onko pelitavallisia eroja, miten esim hyökkäysalueella pelataan. Tuntuu että kritiikki on kovin raskasta joidenkin korville ja tuntuu että on helvetti soikoon seliteltävä sijaa 11 ja pyrittävä näkemään, että vittu me ollaan oikeasti parempia. Mua ei kiinnosta onko peli menossa oikeisiin suntiin vai ei ennen kun se näkyy sarjataulukossa. Ja kyllä mua vituttaa, että kahden kärki on jo karannut ja taas tämä Euroopan suurseura kyntää, mutta hei kiva kun joku näkee positiivista. EOM
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käykö lähteeksi omat silmät jota tukee vielä sarjasijoitus? Voisit ehkä itsekin nähdä saman, jos katsoisit niitä pelejä ilman punaisia pullonpohjalaseja. On kyllä käsittämätön tarve yrittää tukahduttaa kaikki kritiikki täällä, ihan kuin olisi jotain henkilökohtaista taustalla. Muistutat sitä entistä Irakin tiedotusministeriä.

Saahan kritiikkiä antaa, mutta kovin harva antaa sitä rakentavasti. Mitä rakentavaa siinä on, että haukutaan valmennus, pelisysteemi ja suurin osa pelaajista joko yksitellen tai yhdessä jo nyt? Muiden silmät ovat tasan yhtä luotettavia tai epäluotettavia kuin mun silmänikin. Jos mä näen kentällä pelkkää paskaa, voin sen sanoa tai kirjoittaa. Jos en näe, en sano tai kirjoita.

Eihän tässä vielä ole mitään hävitty, ei tosin voitettukaan. Ketä kiinnostaa lokakuun sijoitus esimerkiksi ensi huhtikuussa? Toki, jos joku sillä itseään lämmittää, niin ei se multa ole pois. Kausi on kesken ja lopulliset arviot tehdään kauden päätyttyä, kuten tähänkin asti.

Se, että vertaat mua Irakin tiedotusministeriin mielipiteideni vuoksi, kertoo susta enemmän kuin mun kirjoituksistani.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Jos en olisi vielä jossain määrin tolkuissani, saattaisin luulla, että kirjoitan myös BOLin tekstit, koska kaksi viimeistä kirjoitusta allekirjoitan joka lauseen osalta. :D

Mitä tulee tähän tilanteeseen, niin en kyllä mitenkään ymmärrä ihmisten lyhytjännitteisyyttä. Enkä sitä, miten sarjataulukkoa katsomalla saa arvioitua pelin joko hyväksi tai paskaksi. Se, mitä itse olen pelejä nähnyt, kertoo siitä, että tilanteita on luotu, ja niiden luotujen tilanteiden suhde vs. vastustajan luomien tilanteiden suhde johtaa vääjäämättä voittoihin. Nythän sitten Kouvolassa kävi niin, että kun ekaan varttiin ei saatu maalia, vaikka peli oli täysin näpeissä, joukkuekin menetti kärsivällisyytensä, ja pelistä tuli paskaa. Tämän pystyn helposti myöntämään. Mutta kuten BOL tuossa aiemmin totesi, eilinen voitto oli varmasti tärkeä. 3 pistettä, tultiin takaa ohi viimeisessä erässä, eikä millään paskamaaleilla, vaan hienoilla nyyteillä hoidettiin pisteet himaan. Ja edelleen, pelin on taas kehityttävä JA pisteitä on kerättävä nyt seuraavien 10 matsin aikana mielellään se 20, niin näyttää huomattavasti paremmalta.

Mun mielestä me tarvitaan Lyytisen korvaaja, koska hänestä ei nyt oikein ole kantamaan sitä vastuuta, mihin rooliin on istutettu. Muuten joukkue on ihan riittävä. Sentteri kelpaa minulle aina, mutta tässä vaiheessa se ei ole akuutti ongelma. Onneksi Tuohimaa on alkanut saamaan mustaa kiinni ihan hyvin, niin ei sekään tontti ole ongelma. Kyllä tämä tästä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös