Nyt olen melkovahvasti eri mieltä tuosta märästä rätistä. Se kun oli enemmän sellaista "näytti siltä kuin vietäisiin kuin märkää rättiä"...
En lainaa koko tekstiä, mutta itse näin, että heitettiin Tappara märkänä rättinä mankeliin sellaiset 70% pelistä. Voidaan varmasti nähdä eri tavalla. Perustan vain omaan näkemykseen ja Karjalaiseen haastikseen, jossa itsekkin sanoo Tapparan olleen mankelissa. On paljon näennäistä pyöritystä, mutta näennäinen pyoritys tuottaa usein myös enemmän paikkoja kuin se, ettet ole kiekossa. Tänään mun silmään se tuotti myös laatupaikkoja: Turusen syöttö Iikalle lopussa, Lundellin rystyheitto maalille, josta Iikka sutaisi ohi ( ja olen nähnyt sen noista heittävän sisään ja Lunkka tasan tarkkaan tiesi Iikan pystyvän heittämään sen sisään), Laakson kaksi paikkaa ihan parhaalta sektorilta, joista toisessa kiekko oli jo menossa yläpeltiin kunnes joku hätäinen pakin mailan varsi sattui osumaan siihen vahingossa. Keräsen ripari ja tyhjä maali edessä paikasta josta laittoi viime kaudellakin muistaakseni Lahdessa. Iikalla ja Turusella oli pari itsehankittua mestaa josta hakivat jotain kummallista ratkaisua. Oli siellä todella monta laatupaikkaakin. Haastava toki nähdä sun silmillä, että minkä asetat laatupaikaksi, mutta itse laskin, että tossakin pelissä olisi pitänyt tehdä 4 ja vielä helposti.
Ja täysin samaa mieltä, että jos jaksetaan vain voittaa kamppailuja, niin pitkässä juoksussa se tuottaa hedelmää. Sehän oli viime keväänä myös HPKn erityisvahvuus.
On tää raskasta nyt. Toivon ja uskon, että keväällä seisoo kiitos.
Edit/lisäksi. Hyvin puhuit tuolla aiemmin tosta suoraviivaisuuden puutteesta hyökkäyspelissä. Puuttuu vähän sellainen ”vaarallisesti maalille” meneminen sekä hyökkäyksiin lähdössä että vastahyökkäyksissä. Monessa vastahyökkäyksessäkin haettiin vielä toista aaltoa. Se taas aiheuttaa sen, että Tapparalla oli kiekon alla vain taas enemmän miehiä, koska ne tulivat alas aika organisoidusti.
Siis enhän halua antaa kuvaa, että Tappara olisi ollut huono. Ei missään nimessä. Pelasivat fiksusti. Silti tänään voittivat hieman onnellakin, meidän surkuhupaisalla viimeistelyllä ja paremmalla maalivahtipelillä. Mun mielestä hyvin revitty vierasvoitto, mutten näe pelitavallisesti vielä mitään hätää. Jos oltaisiin tehty avausmaali, niin pelin luonne olisi voinut olla täysin erilainen.
Edit2/vielä lisäksi.
Tuolla ylhäällä, kun vertailet kummalla oli oikeasti vaarallisemmat paikat ja mikä on oikeasti vaarallisempi paikka ja kuinka löydät perustelut, että Tappara oli parempi maalipaikoissa, niin siinä on kyllä nyt snadisti minusta HIFK-fanimaista negalinssiä mukana.
Omaan silmään HIFKlla oli runsaasti enemmän vaarallisempia tilanteita. Ei kaikki paikat tarvitse olla sellaisia kohahduksia aiheuttavia tai juuri oikeanaikaista maskia. Ja vahingossa jonkun kautta kimmonneet maalit lasketaan myös. Ja jos torjunnat on 14-41 niin kyllä tällä kertaa Tapparalla oli hieman tuuria mukana. Ja kuten sanoin Garteig oli niin hyvä, että tuolla pelillä nostetaan mahdollisesti Kanada-maljaa.