Mun mielestäni on parempi että joukkue tekee 3 maalia/ottelu eikä kukaan ole pistepörssissä top 10:ssä kuin se että jengi tekee 3 maalia/ottelu ja joku voittaa kyseisen pörssin ja joku toinen siitä samasta kolmikosta maalipörssin. Liian yksipuolinen jengi.
Tästä en voisi olla enempää samaa mieltä. Enkä ole pahemmin peitellytkään. HIFK on ollut ihailtavan arvaamaton pomminvarma 3 maalin joukkue ennen superketju MG - Hirso - Haatajaa. Katsokaa noiden sällien pisteet yhdessä pelaamistaan otteluista ja vielä fiilistelkää parilla pöyristyttävän hienolla yv-maalilla. Esimerkiksi Clarken maali parin matsin takaa. Kyseessä on liioittelematta SM-liigan mittapuulla superketju. Mutta lähtisinkö itse kevääseen superketjulla, jota komppaa kolme potentiaalia 0,5 maalin ketjua? En lähtisi. Haluaisin myöskin laajemmalta ampuvan haulikon.
Granlund on se pelaaja joka tuo omaan ketjuunsa tehot...Ramstedt-Ahtola vajosi jonnekin syvälle, Hirsch...-Haataja sai kuitenkin jotain aikaiseksi ilman Granlundiakin, siksi antaisin itse Hirso-Haataja kaksikon jäädä ilman Granlundia.
Kiva, että joku muukin sanoo tämän ääneen. Jos MG - Hirso - Haataja olisi ollut kasassa koko kauden, Ahtola ja Ramu eivät missään tapauksessa olisi kyenneet sellaisiin pisteisiin kuin "flopit" Hirso ja Haataja. H-kaksikko oli siis ihan omin avuinkin HIFK:n sisäisessä pörssissä top kutosessa ja maalintekopörssissä myös kärjessä. Mutta olisiko meillä huudeltu Ahtolaa ja Ramua flopeiksi, jos he olisivat vetäneet 3+6 -kauden ilman MG:tä? Ei missään tapauksessa. Hirson ja Haatajan saama totaalinen kritiikki on kummunnut jostain ihan muualta kuin kliinisestä kiekkoanalysoinnista. Kun ARG oli selkeä ykkösemme, muistutin että emme olisi näin korkealla ellei Hirso-Haataja olisi erittäin kelvollinen kakkonen tuolle ykköselle. Näin joukkuelajissa koko nipun edun pitää mennä ehdottomasti edelle yksittäisten pörssipaikkojen ja HIFK pärjäsi Hirso-Haataja-Lennulla & ARG:lla pirun hyvin. Vaikka jollekin ehkä tuli paha fiilis, ettei olekaan ykkösketjussa, vaan kakkosessa. Hyvin pystyttiin kuitenkin mahdollinen pettymys peittämään.
Mua kiinnostaa kovasti tietää, mitä KJ hakee hajottaessaan nämä kaksi vitjaa. Jos hän onnistuu siinä, että ykkönen pysyy superina ja kakkonen saadaan trimmattua vastaavaan backup-rooliin kuin Hirsot olivat koko syksyn, tulee HIFK olemaan lähes pitelemätön nippu keväällä. Tähän mukaan vielä se oletus, että Noronen pitää tasonsa. HIFK tappelisi kullasta sellaisella joukkueella, missä Noronen ja pakisto pitävät maksimipäästetyt kahdessa maalissa, ykkönen olisi MG - Hirso - Haataja ja kakkonen olisi luotettavan vakaa oikea kakkonen. Jos KJ on niin pelimies, että hän hakee nyt finaalipaikkaa, on hänen kokeilunsa perusteltu.
Pidän kuitenkin varsin epätodennäköisenä sitä, että Ramu, Ahtola ja Mr. X kykenisivät vakaaseen kakkosketjun peliin ja tässä tapauksessa palauttaisin itsekin kuulat edelliseen asentoon: ARG ja Haataja - Hirso - Lennu. Kuhta täyttää oman Viitakoski-kiintiöni hyvin, mutta Mäkkäri olisi ollut mieluisampi. Hän on ollut useimmiten Kuhtaa tehokkaampi playoffeissa, eikä tähän liity nyrkkeily mitenkään. Toivotaan Kuhdalta väläyksiä alemmista ketjuista, mutta hänen aikansa 1-2 -ketjuissa on lopullisesti ohi. Luulen btw, että Melart - MG - Kanki olisi myöskin ennenpitkää HIFK:n 1-ketju. Kova sälli tämä 17-vuotias märkäkorva.