Ahtola-Ramstedt-Granlund
Kuhta-Hirso-Petrell
Luttinen-Wirtanen-Haataja
Wärn-Töykkälä-Järvinen
Sun ketjuissasi on ajatusta ja ideaa, mutta mielestäni näin isot muutokset tässä vaiheessa kautta eivät ole hyväksi. Se juna meni jo, jolloin oli saumaa kokeilla enemmän. ARG-ketju on hyvä, mutta Kuhta-Hirso-Petrell ? Ja Haataja aika duunaripitoisessa seurassa?
Mä vetäisin nyt jalan maahan taas jossain kohtaa. Johonkin pitää nyt "jämähtää", jos tätä termiä voidaan uskottavasti käyttää pitkällä helmikuussa. Katsokaa narrien virettä sen jälkeen, kun ketjut lyötiin isosti ja isoilla nimillä uusiksi. Meilläkö kannattaisi tehdä sama ja paljon homogeenisemmalla materiaalilla? Meillähän ei ole muita tulleita kuin Kuhta.
Tässä kaksi kohtaa, joista nyt pitäisin kiinni:
1) Noronen on aivan selkeä 1-veska
2) 1-ketju olkoon nykyinen MG - Hirso - Haataja. Ei tarvinne kauheasti perusteita ja lisäksihän tämä menee Nenältä pirullisena oveluutena. Vasta kauden lopussa ennen pleijareita Nenä kenties
aivan tarkoituksella latasi Hirson ja MG:n yhteen. Olen siis ihan tosissani. Hirso ja MG samassa ylivoimassa on painajaismaisen taitava muodostelma tähän liigaan ja olen kuullut samaa useimmilta muiden joukkueiden faneilta / sidosryhmiltä. Bluesissa on esimerkiksi suorastaan ihmetelty, miksei HIFK kokeile näitä kimpassa.
Kohdat 1) ja 2) eliminoivat ARG-ketjun. Valitettavasti näin. On kuitenkin päivänselvää, että iskuvoimaiseen kakkoseen
tarvitsemme kultakypärä-Ramun sekä eniten maaleja tehneen Ahtolan. Ketä muita sinne kuuluisi ja millä näytöillä ohi Ramun ja Ahtolan? Niinpä. Järki käteen tässä. Olisi täysin uunoa oikeasti ajatella nyt helmikuussa, että Kuhta-PW-Arttu ponnistaisi vakaaksi kakkoseksi. En usko tällaisiin ihmeisiin. Niinpä mun järkeni sanoo, että Ramu ja Ahtola kuuluvat kakkoseen ja ansaitsevat kolmanneksi ketjuunsa aiemmin ykkösessä onnistuneen Lennun. Kolmonen on parhaimmillaan Liivik-Töykkälä-Järvinen ja PW:n ketju jäi neloseksi.
Siis
MG-Hirso-Haataja
Ahtola-Ramu-Petrell
Tässä vaiheessa totean, että kahdessa ekassa ketjussa pelaisivat HIFK:n sisäisen pistepörssin mukaan samassa järjestyksessä
4-2-5
3-1-8
Kuusi pelaajaa, jotka mahtuvat oman jenginsä top kasiin ja mukana kaikki sijat 1-5. Luonnollisesti näiden hyökkääjien ansioiden tulisi riittää kahteen peliätekevään ketjuun. Ei tämä ydinfysiikkaa ole. Lennu on "vasta" sijalla 8 ja joutuu päästämään edelleen yhden pakin (Järventie) ja yhden hyökkääjän (Luttinen).
No, Luttisen Arttu sopii loistavasti PW:n ketjuun, joten jäljelle jää kaksi mitä loogisinta ketjua
Arttu-PW-Kuhta
Liivik-Töykkälä-Järvinen
Wärnille riittää varmaan hommia, hän on ensimmäinen sisääntulija esimerkiksi loukkaantumisiin ja pelikieltoihin. Tuossa olisi ykkönen ja kakkonen + yllätysvalmis, myös maaleja tekevä PW:n ketju. Lisäksi Töykkälätkin tekivät maalin narrilassa juuri tuolla kokoonpanolla.
Kaksi vaikeinta pelaajaa näissä ketjumuodostelmissa ovat MG ja Kuhta. Ensimmäinen siksi, että hän tekee ketjustaan ykkösen ja jälkimmäinen siksi, että hän tuli ulkopuolelta viimeisenä, eikä ole tuonut tullessaan HIFK:hon
olennaisesti lisää maalintekovoimaa. Sanoisin näin, vaikka tulija tässä vaiheessa olisi ollut Luttinen. Siis vaiheessa, missä joukkue
on jo pelannut 80% kaudesta ja pystynyt vakiinnuttamaan tehtyjen maalien määränsä kolmen paikkeille. Yksi Kuhta ei tuo mitään olennaista uutta juuri tällaiseen nippuun. Maaleja tehdään saman verran edelleen, ei enempää, eikä vähempää. Mutta en mä poiskaan kenkäisi tuollaisen laukauksen omaavaa pelaajaa ja tällä hetkellä Kuhta menee kuitenkin Wärnin ohi kokoonpanoon.