Laitetaan nyt tänne, kun kyse on vain yhden pelaajan julkilausumasta asiasta.
Olen koiria kävelyttäessäni kuunnellut viimeiset päivät Hannes Hyvösen kirjaa "Häkissä - Hannes Hyvösen tarina". Kovin pitkälle en vielä ole ehtinyt, enkä ole vielä kyennyt muodostamaan mielipidettä siitä, onko Hanneksella kertomuksessa Jarnan kaltaista aitoa katumusta vai mennäänkö Jeren tyylillä.
Näin IFK:n miehenä kuitenkin mielenkiinto heräsi, kun saavuttiin vuosituhannen alkuun ja Hanneksen ensimmäiseen IFK-stinttiin. Mies sanoo kirjassaan suoraan, että kukaan (viitaten ilmeisesti pelaajistoon) ei halunnut Jan Calounia joukkueeseen. Liian iso tähti yhteenhitsautuneeseen porukkaan. Toisaalta muutamaa lausetta myöhemmin kertoo myös, kuinka oli jonkun tappiopelin jälkeen haukkunut Calounin, mikä sai ainakin minun niskavillani pystyyn: olisiko tässä sittenkin mukana vähän henkilökohtaista agendaa(kin).
Pakkohan se on toki myöntää, että melkoista sekoilua oli kausi 00-01 post Caloun.
Hyvösen kirjan hyvyyteen tai huonouteen palaan, jahka olen sen kokonaan kahlannut läpi, jos muistan. Se on kuitenkin tullut jo selväksi, että melkoinen kyrpä Hanneskin on joukkuekaverina osannut olla.