Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

HIFK:n mediaketju

  • 1 628 884
  • 6 608
Onko paloa pelata vielä täysillä joukkueelle vai riittääkö muutama maali siloin tällöin vastustajan reppuun?
Taitaa olla pikemminkin niin, että tuleeko sitä paloa pelata joukkueelle. Nimittäin joukkuepelaaja ei ole ikinä ollut hyvä sana luonnehtimaan Juhista pelaajana, vaan aina ollut sellainen villikorttimainen taiteilija.

Pisteiden valossa siinä leirissä tuskin petytään, mutten oikeasti usko että Juhis yhtäkkiä tässä vaiheessa uraansa ryhtyy tosissaan pelaamaan logolle. Ei tehnyt sitä Kärpissä eikä ilmeisesti Jokereissakaan. Stögö on hyvä valmentaja, mutta Juhiksella on takana nyt kaksi maajoukkuetason päävalmentajan alaisuudessa pelattua rupeamaa ilman mitään merkittävää muutosta joukkuepelaamisessa.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Koska olen kaamea valkosipulinystävä, olin eilen Keravalla valkosipulimarkkinoilla. Vastaani tuli, hieman heikkolahjaisenoloinen mies jolla oli päällään Jokerit-paita jossa oli J. Karalahti, ja teksti "I ´m back". Mies oli selvästi ylpeä paidasta, ja omasta habituksestaan, noh, poor bastard. Välillä tarvitaan ulkoista stimulaatiota asioiden selkiyttämiseen. Kiitos sinä tuntemattomaksi jäävä idiootti. Kiitos.
 

Skearru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Röda
IFK on mukana torstaina 25.8. Taiteiden yössä. Kansalaistorilla HENDE ja ILI3 peinttaavat IFK-henkistä piissiä, mihin myös katsojat pääsevät täggäämään itsensä. Myöhemmin teos sijoitetaan Nordikselle. Kandee osallistua, saa ikuistettua itsensä näinkin Pyhättöön.

(Linkki vie HIFK goes Taiteiden yö -sivulle)
HIFK goes Taiteiden yö
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tuo Hakki on kyllä kuistilla! Unohti Erosen tuosta tyystin ja eihän Auvitu ollut edes mikään ylivoiman moottori viime kaudella psl pleijarit. Liha osastolle tarvitaan jengiä eikä kiekollista osaamista, meillä on jo Taimi, Eronen ja varauksin Salmela. Pahottelut lievästä offtopicista.
 

Gemondo

Jäsen
IFK on mukana torstaina 25.8. Taiteiden yössä. Kansalaistorilla HENDE ja ILI3 peinttaavat IFK-henkistä piissiä, mihin myös katsojat pääsevät täggäämään itsensä. Myöhemmin teos sijoitetaan Nordikselle. Kandee osallistua, saa ikuistettua itsensä näinkin Pyhättöön.

(Linkki vie HIFK goes Taiteiden yö -sivulle)
HIFK goes Taiteiden yö

Ei saatana, tää on kova! Toinen on +60v mummeli ja toinen on riksulainen tilataiteentekijä. Lopputulos voi olla melko huikea kun sekaan laitetaan sadan Hifk-fanin ja ~10 Jokeri/HJK-fanin "tagit" värittämään taideteosta.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näemmä -ainakin K-Supermarketteihin oli ilmestynyt estrellan IFK-suolapähkinöitä siihen KOFFien viereen tönöttämään. Nyt siis saa ketterästi janon IFK-pähkinöillä ja sen taas sammutettua IFK-bissellä! :-D

ps. saattoi jo olla vanhaakin tietoa, vaan itsellä tuli vasta nyt ekan kerran vastaan. :-)
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Katukuvaan tullut tyylikkäät isot vaakunaposterit bulilla teemoin, hienoa työtä toimistolta että seurataan mikä oli viime kauden juttu hallilla. Painetaan bulilla jatkossakin.
https://pbs.twimg.com/media/Crp3vJkXgAA4LCN.jpg:large

linkki kuva mainoksesta twitterissä
_
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
HIFK on tänään julkaissut mobiiliappin android ja iPhone-puhelimille. Latasin sen itse Googlen Play-kaupasta ja ainakin ensisilmäyksellä näyttää hienolta. Tuosta näkyisi ainakin tulevat pelit, sarjataulukot, uutiset, HIFK-TV, pelaajaesittelyt, linkit HIFK:n somekanaville, lipunmyyntiin jne.
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun on pakko myöntää, että vaikka tuosta näiden perinteisten katukuvamainosten pelkistetystä tyylistä diggaankin todella paljon, näin niin kuin vaihtelun vuoksi voisi keksiä jotain muutakin kuin "slogan ja kilpilogo".

Ei siis todellakaan mitään naapurien Yes-pelleilyn tapaista, mutta jotain uutta, kuitenkin tässä samassa hengessä. Vaikka tyyliin punainen mainos jossa ei ole mitään sanoja, vaan Nordiksen silhuetti ja kilpilogo. Noin niin kuin lonkalta heitettynä.

Ei siinä, ihan hienoja ja tyylikkäitähän nämä taulut taas kerran ovat.
 
Mun on pakko myöntää, että vaikka tuosta näiden perinteisten katukuvamainosten pelkistetystä tyylistä diggaankin todella paljon, näin niin kuin vaihtelun vuoksi voisi keksiä jotain muutakin kuin "slogan ja kilpilogo".

Ei siis todellakaan mitään naapurien Yes-pelleilyn tapaista, mutta jotain uutta, kuitenkin tässä samassa hengessä. Vaikka tyyliin punainen mainos jossa ei ole mitään sanoja, vaan Nordiksen silhuetti ja kilpilogo. Noin niin kuin lonkalta heitettynä.

Ei siinä, ihan hienoja ja tyylikkäitähän nämä taulut taas kerran ovat.
Tähän liittyen: Onko nuo Bulisti Stadille -tyyliset mainokset oikeasti sellaisia että aukeavat 100% ihan jokaiselle kaduntallaajalle? Ja vaikka aukeaisivatkin, miten joku seurasta piittaamaton siitä osaisi kiinnostua? Ylempänä mainittiin että näitä näkee myös hallilla ja se on toki täysin eri keissi, sillä hallilla mainoksen näkevä on jo sinne tiensä löytänyt. Hallilla ne toimivat hyvin sellaisena imagonrakentajana.

Ymmärrän kyllä slangisloganeiden käytön HIFKin markkinoinnissa, mutta onko nuo Painetaan Bulilla – Kliffaa Klaffa 2016-2017 -mainokset vähän sellaista seuraan jo sitoutuneiden sisäpiirimeininkiä? Tavoittaisiko vähän hillitympi (ja ehkä monipuolisempi) katumainonta enemmän ihmisiä? Tämä siis näin BÖNDEN mietteinä joka ihan hyvin saattaisi muuttaa huomenna Helsinkiin ja ilman kärppäkytköstä olla kiinnostunut myös paikallisesta ammattiurheilusta.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Tähän liittyen: Onko nuo Bulisti Stadille -tyyliset mainokset oikeasti sellaisia että aukeavat 100% ihan jokaiselle kaduntallaajalle? Ja vaikka aukeaisivatkin, miten joku seurasta piittaamaton siitä osaisi kiinnostua? Ylempänä mainittiin että näitä näkee myös hallilla ja se on toki täysin eri keissi, sillä hallilla mainoksen näkevä on jo sinne tiensä löytänyt. Hallilla ne toimivat hyvin sellaisena imagonrakentajana.

Ymmärrän kyllä slangisloganeiden käytön HIFKin markkinoinnissa, mutta onko nuo Painetaan Bulilla – Kliffaa Klaffa 2016-2017 -mainokset vähän sellaista seuraan jo sitoutuneiden sisäpiirimeininkiä? Tavoittaisiko vähän hillitympi (ja ehkä monipuolisempi) katumainonta enemmän ihmisiä? Tämä siis näin BÖNDEN mietteinä joka ihan hyvin saattaisi muuttaa huomenna Helsinkiin ja ilman kärppäkytköstä olla kiinnostunut myös paikallisesta ammattiurheilusta.

HIFK:n mainonta on näin kauden alla ollut nimenomaan sitä, että muistutellaan niille vanhoille faneille, että kausi olisi taas alkamassa ja vähemmän sitä että yritettäisiin saada uusia faneja. Ovathan nuo hienoja, mutta samaa mieltä @wloff kanssa siitä, että voisi vaihtelun vuoksi välillä tehdä muutakin kuin vain lyödä kilpilogon punaiselle taustalle ja siihen oheen jonkun sloganin stadin slangilla.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Asian ytimessä moni on siinä että nyt ollaan menty jo muutama vuosi palkistetyllä vaakunalogolla että voisi olla aika muuhunkin. En usko että kantti riittää Nordiksen silhuettiin tässä tilanteessa kun organisaatio rummuttaa suunnilleen romutusta ja Gardenia tilalle. Mutta ihmettelen suuresti ettei IFK käytä pelaajiaan mainonnassa, eikö ole ikoneja riittävästi joukkueessa. Varmasti olisi tyylikkäitä mainoksia saatu tästäkin photoshootista, Lennua pelipaidassa jne.
IFK Helsinki - HIFK – Aikajana | Facebook

Tuosta slangista en luopuisi, se on vahvasti osa kulttuuria, leimaa ainakin omasta mielestä IFK:ta stadiin ja omalla tavalla länsi-helsinkiinkin. Etenkin tämä uusin Bulisti -kampanja joka viittaa viime kaudella lätkähalliinkin ulottautuneen IFK -kannustukseen mitä hoilattiin parhaimmillaan 10 minuuttia putkeen.

Rahahan joukkueelle tulee ottelutapahtumista ja pääasiallisesti kausikorteista joita myydään useita tuhansia, joku 4000-5000 jopa, joten kyllä uskoisin sinne purevan tuon mainoksen ja nyt käy kausarimyynti kuumimmillaan. Irtolippumyynti on sitten vähän asia erikseen niitä myydään se noin 2000 per ottelu ja se tulee extemporee kävijöistä ja lehtimainoksen nähneistä tyyliin Tervetuloa stadiin Tuukka! Tai voisi sanoa paremminkin että porukka tulee sarjataulukon mukaan/ jääkiekkoviihteen.

_
 
HIFK:n mainonta on näin kauden alla ollut nimenomaan sitä, että muistutellaan niille vanhoille faneille, että kausi olisi taas alkamassa ja vähemmän sitä että yritettäisiin saada uusia faneja.
Tuntuu jotenkin nurinkuriselta. Eikö juuri kauden alla olisi paras houkutella niitä uusia, jotta se ajatus käydä pelissä olisi mahdollisimman tuore? Aktiivikävijäthän tietävät kauden alkamisesta ilman muistutusta?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuntuu jotenkin nurinkuriselta. Eikö juuri kauden alla olisi paras houkutella niitä uusia, jotta se ajatus käydä pelissä olisi mahdollisimman tuore? Aktiivikävijäthän tietävät kauden alkamisesta ilman muistutusta?

Ei vaan päinvastoin. Nyt on juuri se aika kun saadaan heräteltyä se porukka ostamaan kausarit jotka ostivat sen viimeksikin. Sekä kenties irtolipun ostavia faneja jotka muistelee kuten äsken kerroin, palaa viime kevään chantit mieleen kun hoilattiin bulilla. Harvoin se uusi fani lähtee ennen kautta hallille kun ei ole tietoa joukkueesta juurikaan eikä miten ne tulee pelaamaan. Uudet potentiaaliset fanit saapuu hallille mediassa kehutun(paheksutun) jääkiekkoviihteen ja menestyksen perässä, niin se vain on.

_
 
4

444

Tuntuu jotenkin nurinkuriselta. Eikö juuri kauden alla olisi paras houkutella niitä uusia, jotta se ajatus käydä pelissä olisi mahdollisimman tuore? Aktiivikävijäthän tietävät kauden alkamisesta ilman muistutusta?
Tämän ajatuksen vuoksi varmaan lähes kaikki operaattorit yms. tuhlaavat resurssejaan uusien asiakkaiden houkuttelemiseksi ja kuvittelevat vanhojen vain tyytyväisenä roikkuvan mukana.
Kuten Jupe ansiokkaasti jo ilmaisikin, näillä kampanjoilla herätetään ne tutut naamat lätkäkauteen.
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän joo nää syyskuun kamppikset ole tärkeimpiä lähinnä potentiaalisille kausarin ostajille / uusijoille, plus ylipäätään muistuttamaan koko kaupungille että hei, röda pelaa kohta taas, ettei pääse unohtumaan. Uusia katsojia / herätelipun ostajia joutunee sitten houkuttelemaan matsi kerrallaan jollain erityisellä vetonaulalla tai "nyt on muuten tosi tärkeä matsi luvassa" rummutuksella kuitenkin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mutta ihmettelen suuresti ettei IFK käytä pelaajiaan mainonnassa, eikö ole ikoneja riittävästi joukkueessa. Varmasti olisi tyylikkäitä mainoksia saatu tästäkin photoshootista, Lennua pelipaidassa jne.

Lennu, Grillfors ja Elkins olisivat varmasti hyviä pelaajia tämmöiseen mainontaan. Ja Bäckström tietysti. Onhan tuo mainos nätti, varmaa kamaa niin sanotusti. Toki jotain uutakin voisi kokeilla, mutta voihan se pieleenkin mennä, naapurin jeees mainonta ei herätä muuta kuin sääliä, voi voi.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toki jotain uutakin voisi kokeilla, mutta voihan se pieleenkin mennä, naapurin jeees mainonta ei herätä muuta kuin sääliä, voi voi.

Onko näin? Voin ihan vakavalla naamalla sanoa, että tämän uusimman kamppiksen video on yksi parhaista mitä olen koskaan nähnyt. Toki se on hyvin erilainen, kun normaalit urheiluaiheiset mainokset Suomessa, mutta tällä kertaa siinä on myös onnistuttu. Kannattaa aina myös muistaa, että Jokereiden mainontaa ei varsinaisesti ole edes suunnattu sinulle.


edit. Olen samaa mieltä myös tuosta, että olisi mukavaa nähdä jotain uutta teidänkin katumainoksissa. Toki nuo ovat aina tyylikkäitä ja ns. "varmoja", mutta ei tuo ole ainoa tapa tehdä tyylikästä mainontaa. Esimerkkinä tuo sydänvaakuna, joka oli periaatteessa samalla konseptilla tehty, mutta silti hyvin uusi ja raikas toteutus.
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Onko näin? Voin ihan vakavalla naamalla sanoa, että tämän uusimman kamppiksen video on yksi parhaista mitä olen koskaan nähnyt. Toki se on hyvin erilainen, kun normaalit urheiluaiheiset mainokset Suomessa, mutta tällä kertaa siinä on myös onnistuttu. Kannattaa aina myös muistaa, että Jokereiden mainontaa ei varsinaisesti ole edes suunnattu sinulle.

En ole mitään videota nähnyt joten en tietenkään puhunut siitä vaan puhuin noista jees mainoksista jotka olivat ihan suoraan sanottuna luokattoman huonot mielestäni. Tietenkään ne eivät ole minulle suunnattuja.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole mitään videota nähnyt joten en tietenkään puhunut siitä vaan puhuin noista jees mainoksista jotka olivat ihan suoraan sanottuna luokattoman huonot mielestäni. Tietenkään ne eivät ole minulle suunnattuja.

Sen näkee sitten joku päivä miten ne ovat ihmiset tavoittaneet, sillä se kai lopulta on mainostuksen tärkein tehtävä. Kokonaisuutena tuo kampanja on silti jo tässä vaiheessa oikein onnistunut ja tulee siitä vielä kehittymään kauden mittaan suuremmaksi.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Okei, jos vaikka tuo Bulisti Stadille on nyt vanhoille kausarikävijöille yms niin millaisia ne uusia houkuttelevat mainokset sitten ovat olleet?
Olenko sun ignore listalla. :) Et lue ollenkaan sitä mitä kirjoitetaan.
Selitin eilen millä perusteella uudet tulevat hallille, on ottelukohtaisia mainoksia, on media julkisuutta hyvässä ja pahassa, nämä ovat ne olennaisimmat. Sitten pr-tapahtumat ennen kauden alkua on vähän fifty fifty vanhoille ja uusille potentiaalisille kun pääsee läheltä morjestaa pelaajia, mutta nuoremmathan näihin menee, en usko että paljoa yli 30v extemporee kävijät näiden kautta löytää hallille. Yksi erittäin hyvä juttu on skidi-klubi millä sitoutetaan junnuja(aivopestään:) seuraan, pienellä vuosimaksulla saa jo t-paitaa matsilippuja jne.

No miten se Kärpät houkuttelee uusia katsojia siellä pohjoisessa, onko riitit kovinkin erilaisia?

_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös