Kevyt kuitti on aina ok, mutta mitä tällaiset, lähes ilkeät vittuilut ajavat kenenkään asiaa?
Tänä internetin aikanahan kaikki näkyy kaikkialle, mutta ainakin itse oon käsittänyt, että noi mainokset on suunnattu nimenomaan stadilaisille, vähän niinkuin muistutuksena, että kausi on Nordiksella alkanut. Ja vaikka siinä nyt käytetäänkin savolaisia, niin jotenkin oon aina kelaillu, että tuolla "onhan niitä muitakin halleja" vähän niinkuin ylimielisesti kuittaillaan niille stadilaisille, joille Nordiksen tarjonta on liian tulista sulatettavaksi. Et pehmeempää muoviakin tarvittaessa löytyy, jos ei pysty käsittelemään kaikkea perinteitä, brändiä yms. Meinaa eihän noilla mainoksilla varmaan savolaisia Nordikselle oleteta saatavan? Sitä vartenhan on ämpärit. Hymiö.
Ja siis muutoinkin leikitellään ylimielisyydellä, koska monihan yhdistää suomalaisessa jääkiekossa ylimielisyyden IFK:hon. Ja yleisemminkin Helsinkiin. Tosin olin aina kuvitellut, että siinäkin on kuitenkin mukana tavallaan leikkiä ja olin ihan aidosti hämilläni, kun viime keväänä Tampereelle, finaaleissa meinasi vähän rähinää tulla jonkun itseäni vähän vanhemman paikallisen kanssa. Koitti siinä vittuilla tovin ja kun totesin, että en mä ymmärrä mitä sä höpötät, niin koitti vielä, että pitääkö ruotsia puhua, vai mitä kieltä ymmärrän. No tietenkin pienen ivallisen hymyn kera totesin, että ymmärrän stadia. Siinä vaiheessa kaverilta alkoi vati läikkymään ja järjestysmies tuli väliin. Kun järkkäri sitten koitti kaveria rauhoitella, niin huusi että "no ku noi luulee olevansa parempia ihmisiä". Tietenkin pienissä hiivoissa teki mieli vielä kysyä kovaan ääneen, että "mitä sä höpiset luulemisesta?", mutta olen itsekin ollut järkkärinä kiekkotapahtumissa, eikä se rooli kadehdittava ole, eikä ainakaan itselleni aikoinaan niin hyvin maksettu, että tappelulle olisi itseäkään halunnut altistaa. Jäi kuitenkin siis fiilis, että tuo tamperelainen ihan aidosti uskoi stadilaisten ajattelevan olevansa parempia ihmisiä. Siis sen sijaan, että se on rooli, jota meiltä odotetaan ja tietenkin kaikkien mieliksi pyritään se aina mahdollisimman uskottavasti esittämään.