HIFK:n mediaketju

  • 1 474 437
  • 5 864

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Taitavat samaa mainostaa/rekrytä joka syksy. Viime (vai oliko edellisenä) syksynä annoin toimistolle palautetta ko. asiasta. Onhan se "alan" käytäntö mutta jotenkin siitä jää paska fiilis kun oma seura asialla.

No onneksi sentään järkkärit ovat ammattilaisia eivätkä mitään "makkarapalkkalaisia" tyyliin JYP.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Osallistuessasi vapaaehtoistoimintaan näet IFK:n otteluita, pääset mukaan moniin tilaisuuksiin ja ennen kaikkea saat kuulua erittäin mukavaan IFK-henkiseen porukkaan. "

Sanattomaksi vetää. Eikö IFKlla ole rahaa maksaa edes sitä nimellistä korvausta menetetystä vapaa-ajasta?
Näin on IFK:ssa ja käytännössä kai kaikissa(?) muissakin seuroissa toimittu jo vuosia "otteluemäntien" yms. kanssa. Ja samanlaisella illmoituksella niitä vapaaehtoisia on IFK hakenut jo monesti aiemminkin aina ennen kauden alkua. Joten turha sen isompaa myrskyä vesilasissa nostella aiheesta. Ei suomalainen urheilu niin hyvää bisnestä ole, etteikö myös vapaaehtoisia tarvita. Tai no varmasti Ilmalassa otteluemännille ja monille muillekin maksetaan rahallinen korvaus, joille vaikka Liigassa ei makseta, mutta siellä ne näkyy sitten viivan alla tilinpäätöksissä.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Näin on IFK:ssa ja käytännössä kai kaikissa(?) muissakin seuroissa toimittu jo vuosia "otteluemäntien" yms. kanssa. Ja samanlaisella illmoituksella niitä vapaaehtoisia on IFK hakenut jo monesti aiemminkin aina ennen kauden alkua. Joten turha sen isompaa myrskyä vesilasissa nostella aiheesta. Ei suomalainen urheilu niin hyvää bisnestä ole, etteikö myös vapaaehtoisia tarvita. Tai no varmasti Ilmalassa otteluemännille ja monille muillekin maksetaan rahallinen korvaus, joille vaikka Liigassa ei makseta, mutta siellä ne näkyy sitten viivan alla tilinpäätöksissä.

Ei ole kovin kannattavaa, mutta kuitenkin sen verran kannattavaa IFK:n osalta, että taas tehtiin positiivinen tulos. Jos joku olisi vuosikymmenen alussa kertonut, että muutaman vuoden kuluttua IFK tekee 12,7 miljoonaa paremman tuloksen kuin Jokerit niin hulluksi olisi leimattu. Harmi vain, että tuo ero johtuu pääosin itänaapurin huikeista tappioista. Eikä se tappio johdu vahtimestareiden ja klubiemäntien palkkioista.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nyt kun tota uusinta "Stadilaisuus on asenne" -kadunvarsimainosta on makustellu hetken kauemmin, niin ihan hyvähän se on. Ja itseasiassa aika kuvaava. Ja kun STADI on omalla rivillään ja isommalla fontilla, niin ei kyllä häiritse mikään väliviivan puuttuminen (tässä yhteydessä).
 
J

Just-Ice-Hockey

Lienee makuasioita, mutta itse kyllä katson noita ihan päinvastoin kuin edellinen kirjoittaja. Ymmärrän erittäin hyvin, mitä on haettu mutta toteutus ontuu ja pahasti. Lisähuomiona todettakoon, että itse työskentelen junteissa. Työkaverit, jotka tietävät suhtautumiseni IFK:hon ovat poikkeuksetta ihmetelleet tämän kauden kampanjaa. Eniten ihmetyttää miksi Uudellamaalla halutaan korostaa Stadia ja stadilaisuutta. Itse olen aina lisännyt listaan sen vitun kirjoitusvirheen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Lienee makuasioita, mutta itse kyllä katson noita ihan päinvastoin kuin edellinen kirjoittaja. Ymmärrän erittäin hyvin, mitä on haettu mutta toteutus ontuu ja pahasti. Lisähuomiona todettakoon, että itse työskentelen junteissa. Työkaverit, jotka tietävät suhtautumiseni IFK:hon ovat poikkeuksetta ihmetelleet tämän kauden kampanjaa. Eniten ihmetyttää miksi Uudellamaalla halutaan korostaa Stadia ja stadilaisuutta. Itse olen aina lisännyt listaan sen vitun kirjoitusvirheen.

Jees, ymmärrän hyvin kans tuon. Ei se paras mainos IFK:lta ole, mutta itse kun tässä Espoon puolella töissä ja mainos näkyy ikkunasta, niin kyllähän se jotenkin hymyilyttää. Ja pointti käy aika hyvin selväksi tälläkin suunnalla (jossa toki paljon IFK-kannattajia jo ennestään).

Itseasiassa tuohan ei korosta Stadilaisuutta, vaan että Stadilaisuus on se asenne. Kun mun faija aikoinaan opiskeli Turussa ja oli luonnollisestikin lähes ainut IFK-kannattaja, niin Stadilaiseksi he kutsuivat ihan sen vuoksi, vaikka ei hän koskaan ole Helsingissä asunut. Uudellamaalla kylläkin, ja tälläkin hetkellä.

Ehkä haen kaukaa näitä ajatuksia, mutta aloin kuitenkin aika nopeasti tykkäämään tuosta(kin) IFK-mainoksesta :)
 
J

Just-Ice-Hockey

Jees, ymmärrän hyvin kans tuon. Ei se paras mainos IFK:lta ole, mutta itse kun tässä Espoon puolella töissä ja mainos näkyy ikkunasta, niin kyllähän se jotenkin hymyilyttää. Ja pointti käy aika hyvin selväksi tälläkin suunnalla (jossa toki paljon IFK-kannattajia jo ennestään).

Itseasiassa tuohan ei korosta Stadilaisuutta, vaan että Stadilaisuus on se asenne. Kun mun faija aikoinaan opiskeli Turussa ja oli luonnollisestikin lähes ainut IFK-kannattaja, niin Stadilaiseksi he kutsuivat ihan sen vuoksi, vaikka ei hän koskaan ole Helsingissä asunut. Uudellamaalla kylläkin, ja tälläkin hetkellä.

Ehkä haen kaukaa näitä ajatuksia, mutta aloin kuitenkin aika nopeasti tykkäämään tuosta(kin) IFK-mainoksesta :)

Toki IFK:n logon näkeminen aina tuo hyvälle mielelle. Vaikka seurassa tehdään paljon asioita päin perhettä, on se silti tärkeä ja iso osa elämää. Ainakin itselleni. Mutta tuosta johtuen, koska oletan myös sinun omaavan samansuuntaisia ajatuksia ja tuntemuksia, kysynkin: hymyilyttääkö sinua nimenomaan tämä kyseinen mainos vai IFK:n mainos? Eikä sillä, saat ilman muuta tykätä ko. mainoksesta, se ei ole minulta pois.

Mitä tulee tuohon korostamiseen, niin minun mielestä, se että jonkun asian todetaan olevan asenne, on tuon asian korostamista. Nyt IFK haluaa korostaa stadi laisuutta ja kirjoitustapavalinnallaan vielä erikseen Stadia.

Pystyn jollain tapaa myötäelämään noita isäsi kokemuksia. Olen itse aikanaan asunut pienen pätkän pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Tuolloin tapahtui kerran niin, että minut esiteltiin eräälle henkilölle, joka kysyi mistä olen alueelle muuttanut. Kerroin, että Helsingistä (olin tuolloin jo oppinut, että sana Stadi ärsyttää maalaisia). Tähän henkilö vastasi, että hän kävi siellä juuri eilen. Kysyin, että missä päin, mihin sain vastaukseksi, että Korsossa. Tuon keskustelun jälkeen en ole henkilökohtaisesti antanut mitään arvoa maalaisten määrittelyille mitä tulee Stadiin tai stadilaisuuteen.

Lisätään vielä loppuun se, että minulle stadilaisuus laisuus ei ole ole asenne. Tämä nyt olkoot sitten taas minun henkilökohtaista uppiniskaisuutta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Toki IFK:n logon näkeminen aina tuo hyvälle mielelle. Vaikka seurassa tehdään paljon asioita päin perhettä, on se silti tärkeä ja iso osa elämää. Ainakin itselleni. Mutta tuosta johtuen, koska oletan myös sinun omaavan samansuuntaisia ajatuksia ja tuntemuksia, kysynkin: hymyilyttääkö sinua nimenomaan tämä kyseinen mainos vai IFK:n mainos? Eikä sillä, saat ilman muuta tykätä ko. mainoksesta, se ei ole minulta pois.

Mitä tulee tuohon korostamiseen, niin minun mielestä, se että jonkun asian todetaan olevan asenne, on tuon asian korostamista. Nyt IFK haluaa korostaa stadi laisuutta ja kirjoitustapavalinnallaan vielä erikseen Stadia.

Pystyn jollain tapaa myötäelämään noita isäsi kokemuksia. Olen itse aikanaan asunut pienen pätkän pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Tuolloin tapahtui kerran niin, että minut esiteltiin eräälle henkilölle, joka kysyi mistä olen alueelle muuttanut. Kerroin, että Helsingistä (olin tuolloin jo oppinut, että sana Stadi ärsyttää maalaisia). Tähän henkilö vastasi, että hän kävi siellä juuri eilen. Kysyin, että missä päin, mihin sain vastaukseksi, että Korsossa. Tuon keskustelun jälkeen en ole henkilökohtaisesti antanut mitään arvoa maalaisten määrittelyille mitä tulee Stadiin tai stadilaisuuteen.

Lisätään vielä loppuun se, että minulle stadilaisuus laisuus ei ole ole asenne. Tämä nyt olkoot sitten taas minun henkilökohtaista uppiniskaisuutta.

Toki se on se tärkein juttu, että mainos on juuri IFK:n, mutta mainoksethan yleensäkin herättävät ihmisissä joko hyviä, huonoja tai aikalailla neutraaleja fiiliksiä. IFK-logo herättää niitä hyviä fiiliksiä. Ei ehkä juuri silloin kun sadannen kerran on tiputtu välieristä, mutta yleensä hyviä kyllä :( :)

Faijan otin esimerkiksi, koska hän on "syyllinen" mun IFK-kannatukseen, aina lähtien teksti-tv:n sivulta 231 (sitten tuli dramaattinen muutos sivulle 221, jota oli vaikea sisäistää) ja ensimmäisiin Nordis-käynteihin 30v sitten, jolloin itse olin 10v ikäinen pikkujätkä. Eli noi tollaset isältä pojalle ja stadilaisuus on asenne -tyyppiset mainokset kyllä kuvaavat aika hyvin sitä, miten se on itsellä mennyt. Mähän oon itsekin asunut lapsuuteni n.50km Helsingistä, ja muuttanut Stadiin (heh) vasta myöhemmin. Mutta kaikki IFK-fanit olivat vaikkapa TPS-fanien mielestä "stadin homoja", vaikkei huutajat edes tienneet kummankaan sanan merkitystä ihan lapsena :D
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Noinhan toi menee. Mitä kauempaa katsoo, sitä isompi Stadi on.
Oulun korkeudella Riihimäkikin lasketaan Helsingiksi.
Omaa varusmiespalvelustani suorittaessa länsirannikolla joukkueesta löytyi henkilö, joka kertoi tulevansa Helsingistä. Stadilaisena (silloisena, asuinpaikan mukaan määriteltynä) olin toki kiinnostunut, että mistä päin Helsinkiä. Vastaus oli Järvenpäästä. Länsi- ja keskisuomalaisille tuo meni toki täydestä ja aina tuon ressukan perseillessä sai kuulla Helsinki-aiheista kommenttia. Eipä sitä heille auttanut yrittää korjata, kun ”samaa paskaa ne kaikki siellä on”.
 

cauna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kai tämän voi tänne laittaa. Tein kotiini eristysremonttia ja mitäs sieltä sahanpurun joukosta tippuikaan suoraan eteeni.
 

Liitteet

  • IMG_20190906_132933__01__01__01__01__01__01__01__01.jpg
    IMG_20190906_132933__01__01__01__01__01__01__01__01.jpg
    826,6 KB · kertaa luettu: 397

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
HS ennakoi alkavaa kautta (sekä mestaruutta) Paajasen ja Turusen värväyksien kautta.

 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HS ennakoi alkavaa kautta (sekä mestaruutta) Paajasen ja Turusen värväyksien kautta.


Jos tuossa linkin otsikossa lukee se, mitä luulen, niin eiköhän näillä lämpöisillä voi taas sovitella paikkaa säälipleijarihin. Sama otsikko ei nimittäin ole itse artikkelissa. Vähän jäitä hattuun taas.

Hyvä juttu kylläkin.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Jos tuossa linkin otsikossa lukee se, mitä luulen, niin eiköhän näillä lämpöisillä voi taas sovitella paikkaa säälipleijarihin. Sama otsikko ei nimittäin ole itse artikkelissa. Vähän jäitä hattuun taas.

Hyvä juttu kylläkin.

Jutusta:

Julkaistu: 12.9. 2:00 , Päivitetty: 12.9. 14:18

Oletan, että otsikkoon julkaisun jälkeen vaihdettu sopivampi tulokulma - ja hyvä niin.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jutusta:

Julkaistu: 12.9. 2:00 , Päivitetty: 12.9. 14:18

Oletan, että otsikkoon julkaisun jälkeen vaihdettu sopivampi tulokulma - ja hyvä niin.

Hesarihan julkaisee netissä samoja uutisia useilla eri otsikoilla ja elämään jää sitten jonkun algoritmin perusteella seuloutuva vaihtoehto.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Nordiksen ohi ajaessani huomasin lasien takana ison mainoksen: "hanki kalsarit nyt!" Hetken jo luulin, että tässä varaudutaan siihen, että tälläkin kaudella on löysät pöksyssä...mutta ei sentään. Ikkunan "palkki" peitti sopivasti juuri yhden kirjaimen ja oikea teksti olikin (kuten nokkelimmat saattoivat arvata): "hanki kausarit nyt!"
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Johtavan mielestä HIFK on faniensa ja brändinsä vanki. Mitä mieltä palstasisaret ja veljet?

 

Moritz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Dallas Stars
- "Jos muistelen, milloin IFK on oikein pyrkinyt tarkoituksenmukaisesti pelaamaan voittavaa jääkiekkoa ohi kaikkien brändiajatusten ja sen, mitä yleisö odottaa, se oli Kari Jalosen mestaruuskausi."

Jaa että mestaruuskaudella IFK pelasi tarkoituksenmukaisesti voittavaa kiekkoa? Se on hyvä kuulla. Niin ja, onneksi silloin Lennut, Liivikit ja Pöystit jättivät ylimääräiset laitojen rymistelyt tekemättä. Pysyivät mukana pelissä. Nyt muistankin tämän mestaruuskevään uudella tavalla. Sillonhan pelattiin tarkoituksenmukaisesti voittavaa kiekkoa!
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Ainoa joka tässä taitaa olla vanki, on Siffa itse. Nimittäin omien historiallisten mielikuviensa vanki. Se, että viime vuosina on runkosarjassa käyty heittämässä pommi tai pari päätyyn ei muodosta realistista kokonaiskuvaa. Ainakin itse näen, että mahdollinen kovaa pelaaminen on järkevöitynyt muutamassa vuodessa aivan merkittävän paljon, kun on ymmärretty nykykiekon lainalaisuudet sen suhteen, että viisikkona puolustetaan ja kiekon alle pyritään jokaisella miehellä.

Viimeisin välähdys the brändistä jonka edes jaksaa muistaa on viime keväältä jolloin ensimmäisessä poffi-pelissä Lahdessa käytiin murskaavassa tappioasemassa vähän läikyttämässä.

Erikoinen on Sihvosen näkemys vaan eiköhän tuolla klikit kerätty. Omaan arvoonsa vaan.
 

Stigu

Jäsen
Johtavan mielestä HIFK on faniensa ja brändinsä vanki. Mitä mieltä palstasisaret ja veljet?

Lainaus Sihvosen tekstistä:

"– Näen, että Jarno Pikkaraisen haaste on siinä, että hän on vähän tällaisen ifklaisen näköisen pelin kannattaja ja valmentaja. Nyt pitäisi kuitenkin pelata voitosta, vaikka ifklaisuuteen kuuluu se, että mieluummin ryminäpronssi kuin kliininen mestaruus.
– IFK on maineensa, imagonsa ja faniensa vanki, jos sen näin voi ilmaista. Tätä pitää parantaa, että olisi mahdollista haastaa Kärpät. Se vaatii todella kliinistä pelaamista siinä kohtaa, kun pelataan mestaruudesta."


Allekirjoitan tuon kyllä täysin. Salmelainen ja Pikkaranen jatkavat edeltäjiensä linjaa, jossa jengissä on alemmissa ketjuissa näitä ns. ryminäpelaajia, joiden pelillinen panos ei ole optimaalinen. Vaikka nämä pelaajat edustavat peliajan osalta varmaankin jotain viittätoista prosenttia joukkueesta, antaa IFK edelleen tasoitusta näiden pelaajien muodossa. Sitä en allekirjoita että syy olisi mitenkään fanien.

Kari Jalonen oli muuten edellinen valmentaja, joka rakensi jengin pelkästään pelillisten ansioiden perusteella.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Johtavan mielestä HIFK on faniensa ja brändinsä vanki. Mitä mieltä palstasisaret ja veljet?


Sihvonen kyllä keksii aiheita IFK:n ympärille kun tietää varsinkinki kriittisen asioiden kohdalla se on kikki automaatti. Useimmiten tartuntapintaa ollut enemmän, nyt aika vähän. Sitten keksi vetää tähän brändin mukaisen lätkän mukaan. Se mistä Sihvonen puhuu on totaalisen kuopattu jo vuosia sitten, mutta menestyäkseen IFK tarvitsee omaa identieettiä. Omasta mielestä PIkkarainen hyvin ymmärtää mitä se on ja pystyi sitä jo keväällä tuomaan esiin. Pikkarainen on myös riittävän vaativa valmentaja pitämään sitä tasoa yllä.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä mä ainakin ihan rehellisesti voin myöntää, että jos vastakkain ovat koko kauden viihdyttävällä lätkällä saatu kuuluisa ryminäpronssi tai kliinisen unettavalla kahvarakiekolla voitettu mestaruus, mä valitsen sen pronssin. Kymmenen kautta kymmenestä.

Kausi on pitkä ja mä haluun tsiigaa viihdyttävää brändikiekkoa. Mitä se on tänä päivänä, se on toinen kysymys. Mulle on tärkeämpää viihtyä peleissä ja olla ylpeä joukkueesta ku voittaa hinnalla millä hyvänsä.

Niinku tää Stögön kausi pari kautta sitten ku runkosarjan pelit olivat aivan hirveätä seurattavaa vaikka voittoja kaavittiinkin, en mä siitä juuri nauttinut.

Enkä tarkoita ettenkö haluaisi menestystä, en vaan halua sitä silloin jos se tarkoittaa että peli muuttuu kliinisen tylsäksi virheiden, jäähyjen ja ja tunteen välttelyksi.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Salmelainen ja Pikkaranen jatkavat edeltäjiensä linjaa, jossa jengissä on alemmissa ketjuissa näitä ns. ryminäpelaajia, joiden pelillinen panos ei ole optimaalinen. Vaikka nämä pelaajat edustavat peliajan osalta varmaankin jotain viittätoista prosenttia joukkueesta, antaa IFK edelleen tasoitusta näiden pelaajien muodossa.
Tähän on pakko tarttua sen verran, että ihan yhtälailla siellä on Kärpissä kokoonpanossa esimerkiksi herrat Jari Sailio ja Otto Karvinen, joista kummankaan pelillinen anti ei ole sen parempi kuin meidän alaketjujen laitureilla. Edelleenkin ne nimet siellä selässä kertoo asioista kovin vähän. Toimiva pelitapa on kaiken a ja o. Jos pelitapa on kunnossa, niin joukkue voi mennä vaikka päätyyn asti, riippumatta parista yksilöstä, jotka eivät pakosti yksittäisinä pelaajina olisikaan "optimaalisia".
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Allekirjoitan tuon kyllä täysin. Salmelainen ja Pikkaranen jatkavat edeltäjiensä linjaa, jossa jengissä on alemmissa ketjuissa näitä ns. ryminäpelaajia, joiden pelillinen panos ei ole optimaalinen. Vaikka nämä pelaajat edustavat peliajan osalta varmaankin jotain viittätoista prosenttia joukkueesta, antaa IFK edelleen tasoitusta näiden pelaajien muodossa. Sitä en allekirjoita että syy olisi mitenkään fanien.

Kari Jalonen oli muuten edellinen valmentaja, joka rakensi jengin pelkästään pelillisten ansioiden perusteella.
Millä tavalla esim. herrat Pöysti, Töykkälä, Liivik ja Nyholm eroaa nykypäivän Lennusta, Nykoppista, Tallbergista ja Åstenista vaikkapa?

Edit: ja avaisitko vähän tuota asiaa, että minkälainen olisi optimaalinen pelillinen panos nelosketjun pelaajilta?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös