HIFK:n mediaketju

  • 1 446 462
  • 5 706

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, femman kahvipaketti, fanikaupasta se postitetaan vaatimattomaan 9,50 € hintaan. Tai toimitetaan matsiin istumapaikalle 9,90 € hintaan. Köyhille kallista, kaikille saman hintaista.
Erittäin hyvin sanottu sieltä takarivistä!
Täähän pätee ihan joka asiaan maailmassa.
Toiset juoksee euron tai kahden alennusten tai jopa ilmaisten ämpärien perässä ympäri pk-seutua. Toiset ostaa sen siitä lähikaupasta pari euroa kalliimmalla, säästää polttoaineet ja vaivan.

Toisille se hinta minkä näkee merkkaa enemmän kuin ympärillä olevat asiat.

Ystäväni on hyvä esimerkki tästä. Hän sanoo kausarin olevan aivan liian kallis sijoitus. Kuitenkin hänellä meni kausarin hinta jo ylitse naaratessaan "pakolliset" pleijatiflabat joka matsiin. Toisille se parisataa euroa kerralla on aivan vitusti, mutta 30euroa usein taas halpaa kuin saippua.

Mitä mainoksiin tulee, saisi niihin kyllä parannusta tulla. Vähän aneemisia.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vielä tuosta Stadi laisuudesta. Ihmeelliseksi nämä aina silloin tällöin toistuvat tahalliset (tai ajattelemattomat) kirjoitusvirheet HIFK:n kohdalla tekee se, että seura on usein tutkinut kannattajiaan ja saanut tuloksen, että HIFK:n kannattajista poikkeuksellisen monella on korkeakoulututkinto. Luulisi, että siellä hiffattaisiin, että nämä kielioppivirheet ärsyttävät normaalia maitomainosta enemmän. HIFK - Ikuisesti kirjassa siteerataan esimerkiksi Sponsor Insightin ottelutapahtumatutkimusta vuodelta 2011, jolloin kokeakoulututkinto oli joka viidennellä ottelussa käyneellä ("Ylempi korkeakoulututkinto on 19 prosentilla katsojista.") - kun otetaan huomioon, että iso osa on alaikäisiä, luku on posketon.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vielä tuosta Stadi laisuudesta. Ihmeelliseksi nämä aina silloin tällöin toistuvat tahalliset (tai ajattelemattomat) kirjoitusvirheet HIFK:n kohdalla tekee se, että seura on usein tutkinut kannattajiaan ja saanut tuloksen, että HIFK:n kannattajista poikkeuksellisen monella on korkeakoulututkinto. Luulisi, että siellä hiffattaisiin, että nämä kielioppivirheet ärsyttävät normaalia maitomainosta enemmän. HIFK - Ikuisesti kirjassa siteerataan esimerkiksi Sponsor Insightin ottelutapahtumatutkimusta vuodelta 2011, jolloin kokeakoulututkinto oli joka viidennellä ottelussa käyneellä ("Ylempi korkeakoulututkinto on 19 prosentilla katsojista.") - kun otetaan huomioon, että iso osa on alaikäisiä, luku on posketon.
Tänne internettiin nyt kirjoittelee enimmäkseen se netissä roikkuva väki. Tuolla vapaallakin piipitellään tosielämää useammin elämän koululaisista jne.

Suurin osa tuskin edes miettii koko asiaa, ainakaan sen muutaman sekunnin jälkeen kun näkee ton mainoksen. Ainakin mä uskon niin. Niin ja valittelijathan usein avautuvat. Ei ne jotka hymyilee tai ovat neutraalisti.

Itsekin kuitenkin moni olisi tehnyt mainoksen samoin.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vielä tuosta Stadi laisuudesta. Ihmeelliseksi nämä aina silloin tällöin toistuvat tahalliset (tai ajattelemattomat) kirjoitusvirheet HIFK:n kohdalla tekee se, että seura on usein tutkinut kannattajiaan ja saanut tuloksen, että HIFK:n kannattajista poikkeuksellisen monella on korkeakoulututkinto. Luulisi, että siellä hiffattaisiin, että nämä kielioppivirheet ärsyttävät normaalia maitomainosta enemmän. HIFK - Ikuisesti kirjassa siteerataan esimerkiksi Sponsor Insightin ottelutapahtumatutkimusta vuodelta 2011, jolloin kokeakoulututkinto oli joka viidennellä ottelussa käyneellä ("Ylempi korkeakoulututkinto on 19 prosentilla katsojista.") - kun otetaan huomioon, että iso osa on alaikäisiä, luku on posketon.

Samaa mieltä ja nyt kun mainitset, niin ihmettelen todella valintaa. Laita viestiä toimistolle ja kysy, olisi kiva tietää. Mulle on aina vastattu kun olen laittanut viestiä tai halunnut käydä keskustelua (Valtanen ja Salmelainen pari kertaa, Everi kerran. Hit rate 5/5). Ja sitä mä arvostan, että keskustelua näiden edellä mainittujen ja muidenkin kanssa on voinut käydä ja tuntuvat olevan aidosti kiinnostuneita ja ottavan ajatuksia vastaan ja kertovat omiaan.

Edit: lopusta poistettu väsynyttä piikittelyä liittyen ihmisten koulutustaustojen veikkailuihin.
 
Viimeksi muokattu:

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle ykkönen on tuo kauden 2015-2016 Skulataan Stadille -mainos.

”Tää on mun Stadi. Snadi metropoli, kolinaa spårien yössä kuuntelen. Tää on mun Stadi. Vanha hippi rotsin alla dallailen halki torien. Tää on mun Stadi.”

Aika paljon tulee oltua reissun päällä ja tuosta tulee kyllä aina koti-ikävä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK
Suosikkijoukkue
Kaunein kaikista!
Miksi pitää valita joko STADILAISUUS, tai lyhyt sana? Miksei vain voi käyttää sitä tavuviivaa? Vai onko se tavuviiva se 2,3 metrin uloke?

EDIT: ja niin, lisätään nyt sen verran, että itse juuri tällaisten asioiden parissa olen duunissa. Sekä kieliopin, että graafisten asioiden. Ja kyllä, niiden yhdistäminen on mahdollista.

Toi sanojen jakaminen miten sattuu ja ilman tavuviivoja on vähän niinkuin trendi tänä päivänä. Siis huono trendi minun mielestäni.

Terveisin: toinen graafinen kielipoliisi.

P.S. sinä päivänä, kun IFK:sta tulee "ketterä", lopetan kausikorttini!
 

Liitteet

  • Screen Shot 2019-08-22 at 15.03.07.png
    Screen Shot 2019-08-22 at 15.03.07.png
    11,7 KB · kertaa luettu: 308

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toi sanojen jakaminen miten sattuu ja ilman tavuviivoja on vähän niinkuin trendi tänä päivänä.

Tuo toimii oikein tehtynä silloin kun sana on jaettu enempään kuin kahteen osaan ja se tehdään selkeästi keskeltä jotain yhdyssanan sanoista lopun sijaan. Tuo Stadilaisuus sanana ei vaan oikein taivu tämmöiseen ja näyttää oudolta keskeltä katkaistuna, joten olen itsekkin vähän taipunut samaan suuntaan kun jotkut täällä, eli kun slogan ei istu haluttuun formaattiin olisi toinen pitänyt vaihtaa.
 

Stigu

Jäsen
Vielä kun miettii tuota mainosta, niin onhan se ihan paska. Paitsi että ensimmäinen sana katkeaa keskeltä ILMAN TAVU
VIIVAA, niin tuo "LAISUUS" - sana peittyy osittain hienon kilpilogon alle. Eli jos ei ole ihan tuttu sanan "LAISUUS" kanssa, niin tuon sanan voi nopeasti lukien lukea vaikka "LYSMMYYS", "LUULUUS" tai ""LAANUUS". Mitä vittua nuo sanat tarkoittavat?

Itse olen ehkä hieman liiankin kova prefektionisti kieli opin suhteen. Omaan silmään särähtää kaiken lainen epälogistisuus, jota tuossakin mainoksessa on höyryävänä kymenä.

Olisivat nyt pistäneet edes hieman raflaa vamman mainoksen tyyliin "ENEMMÄN ASENNETTA". Paitsi että tuossakin olisivat luultavasti katkaissseeet tuon lauseen tyyliin ENEM MÄN ASENNETTA"

Vittu että vitut
taa.

Ei kyllä tästäkään kaudesta tule yhtään mi
tään. Kun. Perus
asiat ryssitään järjes
tään.
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Satakunnan kansa uutisoi, että näyttävät tämän illan treeniottelun suorana nettisivuillaan. Uutisessa mainittiin myös, että ottelu on HIFK:n kuvaama ja selostama. Kysymys kuuluukin, että näkyykö tämä jossain HIFK:n kanavilla myös? Itse en ole törmännyt ainakaan uutiseen missään.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Satakunnan kansa uutisoi, että näyttävät tämän illan treeniottelun suorana nettisivuillaan. Uutisessa mainittiin myös, että ottelu on HIFK:n kuvaama ja selostama. Kysymys kuuluukin, että näkyykö tämä jossain HIFK:n kanavilla myös? Itse en ole törmännyt ainakaan uutiseen missään.


 

Naakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En oikein käsitä miksei kotisivuille voi listata myös harjoituspelejä. Seuraavaksi otteluksi näytetään kauden avausta lahdessa. Mitään tuloksia näistä valmistavista peleistä ei myöskään näy ottelut-valikossa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
En oikein käsitä miksei kotisivuille voi listata myös harjoituspelejä. Seuraavaksi otteluksi näytetään kauden avausta lahdessa. Mitään tuloksia näistä valmistavista peleistä ei myöskään näy ottelut-valikossa.

Samaa minäkin ihmettelen, tässä Saipa.fin esimerkki miten asian voisi hoitaa: SaiPa
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Hahh, tulipa typerä olo. Kaikki mahdolliset somekommentit luin, mutta nettisivut jäi tsekkaamatta. Over and out.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK tosiaan näyttää tänään pelin omilla sivuillaan livenä.

Ottelun selostaa Toni Saukkola ja asiantuntijana toimii Ilmari Pitkänen. Studiovierainan Tobias Salmelainen, Esa Tikkanen, Miro Heiskanen ja Henrik Borgström
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös