Toki uusi "timppatomppa" olisi kiva, mutta mä luotan enemmän konttorin pelisilmään tässäkin tapauksessa kuin JA:n pessimisti/realistisiipeä. Ensinnäkin, jos fyrkkaa tai oikeanlainen veskari olisi saatavissa, niin aivan varmasti Nybondas hankkisi sen ellei KJ, jolla muuten on 11 kultaa liigasta hei, ole päätynyt luottamaan Niemiseen tai ainakin katsomaan pidemmän päälle miten menee. Täällä on mm. ehdotettu Norosta, joka olisi tasan yhtä hyvä vaihtoehto kuin Lunkka. Jos taas aletaan roudaamaan AHL-starboja, niin siihen sisältyy aina riski vaikka kuinka skouttaisi. Tapaus Tim Thomas onnistuu liigan sisällä kerran kymmenestä ihan miltä joukkueen skouttiosastolta tahansa.
Mitä tulee Niemisen riittämättömyyteen, niin katsokaa niitä tilastoja. TOP 4 veska hei (tämä/nämä lauseet sisältävät myös sarkasmia tms.). Riksman, käsi sydämellä, ottaisitko selkävammaisen ja tällä kaudella 90 kyntävän veskan joukkueeseen, jolta puuttuu se iso voitto. Eilen oli eilen ja nyt on nyt. Nieminen on yksinkertaisempi kovempi luu tällä hetkellä. Naurettavin vertaus on, että Riksman on voittanut Niemisen kaksi kertaa - kannattaa muistaa että tämä olisi jotenkin huomioitava tilastofakta mikäli molemmat olisivat pelanneet samaa joukkuetta vastaan ja voitaisiin näini suorittaa vertailu. Todellinen vertailu tapahtuu prossissa ja päästetyissä maaleissa koko liigan sisällä ja HIFK:n homma toimii. Riksman vaikka on ollut yksin, ei myöskään ole onnistunut niitä matseja juurikaan voittamaan.
Tämän hetken näytöillä ja tämän hetken SM-liigan veskaritilanteessa uskon, että Nieminen riittää jopa päätyyn asti. Ei me Brodeuria tarvita liigaan vai miten se nyt meni. Mikäli Niemisen kohdalla alkaa näyttää huonolta, niin sitten regoidaan toivottavasti sen mukaan mitä isokengät antaa fyrkkaa kehiin.
Edit. Kysyisin vielä joltain JA:n veskatuntijalta, kuinka paljon ensimmäisen Jokerit-pelin huomattavasti normaalia pienempi kaukalon koko saattoi vaikuttaa Niemisen työskentelyyn? Itse olen aina ymmärtänyt, että tällainen vaikuttaa mv:n työskentelyyn, kun eurokaveri hyppää ensimäistä kertaa NHL-mittaisen sisään. Ja tässä tapauksessa juurikaan siellä treenamatta.